Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Nån som fått sin WD SN750 1tb NVMe från elgiganten ännu?

Nej, inget från felgiganten, ligger fortfarande som obehandlad.

Permalänk
Medlem

Jag har inte slagit till på sous vide setet ännu.

Skulle vara kul att få lite argument för att den är bra att ha av er som har koll.

Om jag förstår det korrekt så är den största fördelen att kött blir extra gott och mört? För köttälskare är det en helt toppenbra "maskin"?

Tillagningstiden? Man måste ha lite tålamod? Det är ingen fast cooking direkt?

Tycker Ninja Foodi verkar lite roande också även om det är en helt annan pryl, inte samma sak, gissar dock att den tillagar mat snabbare rent generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jag har inte slagit till på sous vide setet ännu.

Skulle vara kul att få lite argument för att den är bra att ha av er som har koll.

Om jag förstår det korrekt så är den största fördelen att kött blir extra gott och mört? För köttälskare är det en helt toppenbra "maskin"?

Tillagningstiden? Man måste ha lite tålamod? Det är ingen fast cooking direkt?

Tycker Ninja Foodi verkar lite roande också även om det är en annan pryl, inte samma sak, gissar dock att den tillagar mat snabbare rent generellt.

Diskussion om Sous vide:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1616722-sous-videclock...

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem

Köpte just sous vide.. föll för grupptrycket! F*N ta er alla

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Fortfarande bara "Orderstatus:Reserverad" .. suck

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Jag fick min i måndags, men jag hade samtidigt valt att få min levererad till en butik som är nära mig då jag antog det skulle gå snabbare

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Beställde i Fredags, fick leveransbesked igår.

Beställde i lördags, så det kanske är på g. Är det bring de kör med?

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

Jag fick min i måndags, men jag hade samtidigt valt att få min levererad till en butik som är nära mig då jag antog det skulle gå snabbare

Samma här!

Permalänk
Skrivet av NiCkArN:

Beställde i lördags, så det kanske är på g. Är det bring de kör med?

Japp, fick meddelande om att boka hemkörning samtidigt.

Sist jag beställde i början av November så kom det bara till ombud så det var positivt.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Ville bara tipsa om att alla webbutikers fyndhörna har börjat fyllas på rejält efter alla impulsköp och tillbakalämningar från black week.

Oftast har produkten bara öppnats och eventuellt använts några minuter innan den lämnas tillbaka men butikerna får inte sälja produkten som ny om förpackningen brutits. Finns många bra deals såhär efter black friday. Ni kan filtrera efter det ni är intresserade av. Se dock till att testa produkten grundligt när ni fått den ifall den lämnats tillbaka pga fel. Samma reklamationsrätt och ångerrätt gäller som vid köp av nya varor.

Inets fyndhörna
Proshop fyndhörna
Komplett fyndhörna
Netonnet fyndhörna
Webhallen fyndhörna <- OBS Se till att ni är inloggade när ni handlar via webhallens fyndhörna man får nämligen extra rabatt på fyndvaror beroende på ens medlemsnivå.
Dustin home fyndhörna
Elgiganten fyndhörna -> Till skillnad från de andra tillåter elgiganten bara att man hämtar upp fyndvaran i den butiken där den finns tillgänglig, ni kan alltså inte beställa en fyndvara från stockholm och hämta i skåne. De skickar den inte heller.

Permalänk

FInns ju inte en chans att hinna med att haffa ett av de nya korten på webhallens fyndhörna. Borta innan dom kom dit.

Resten är bara sjukt dyra 2080ti etc

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur webhallens fyndhörna fungerar. Varje produkt jag klickar på står utgått ut lager och går ej att köpa. Varför ligger de ens i listan då? De kan ligga flera dagar med gul ruta innan det plockas bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag fattar inte hur webhallens fyndhörna fungerar. Varje produkt jag klickar på står utgått ut lager och går ej att köpa. Varför ligger de ens i listan då? De kan ligga flera dagar med gul ruta innan det plockas bort

Så länge någon har bokat men inte hämtat ut så syns de på sidan fortfarande, utifall att personen ångrar sig och inte hämtar ut produkten.
Så fort den blivit köpt och bokningen är genomförd så försvinner den.

Permalänk
Medlem

Black Week och Cybermåndag är förbi men jag vill tipsa om att fram till imorgon (3:e december) kan man fortfarande skaffa mobilabonnemang till det lägsta priset i Sverige just nu, finns hos Fello.
(Billigast om du har behov för mer än 5GB surf per månad).
Ingen bindningstid eller uppsägningstid, överbliven surf sparas och de använder Telias nät (som även är deras ägare).

http://www.fello.se

(Ännu mer surf om du är student över 18 år, eller äldre än 55 år.)

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eduardo:

Black Week och Cybermåndag är förbi men jag vill tipsa om att fram till imorgon (3:e december) kan man fortfarande skaffa mobilabonnemang till det lägsta priset i Sverige just nu, finns hos Fello.
Ingen bindningstid eller uppsägningstid, överbliven surf sparas och de använder Telias nät (som även är deras ägare).

https://www.bildtagg.se/file/ueg3xr96r0xgq93y1qwylocj.jpg

Fint erbjudande, hade bytt direkt om de hade ökat datamängden något på minsta abonnemanget.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Fint erbjudande, hade bytt direkt om de hade ökat datamängden något på minsta abonnemanget.

Haha jag hör dig och kan med tycka det är aningen snålt men visserligen är det dock studenter över 18 år gamla förunnat som får 6gb surf för 95kr/månaden medans de över 55 får nöja sig med 3gb för samma pris.
*Tyvärr* kvalar jag i nuläget inte in på någondera men 21Gb klarar jag mig fint på och betalar då 50kr mindre i månaden än hos Comviq (men har nu mer än dubbelt så mycket surf).

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------

Permalänk
Skrivet av Eduardo:

https://www.bildtagg.se/file/ueg3xr96r0xgq93y1qwylocj.jpg

Tackar för det tipset.
Hade helt missat det.
Blev ett byte från Vimla för min del eftersom jag varit missnöjd ända sen dom ändrade till Vimla 2.0 och allt strul börjat som dom aldrig fått ordning på.
Blev 42gb surf åt mig och 30gb åt dottern.

Så Fello fick både mig och dottern som kund och nu får jag hoppas dom funkar bra.

Visa signatur

Dator!
AMD Ryzen 7 3700X - AMD originalkylare - ASUS ROG Strix B550-I Gaming - Samsung 850 EVO 500 GB SSD + OCZ TR150 480GB SSD + Samsung 970 EVO Plus 1TB - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200MHZ - Cooler Master Masterbox NR200P -Powercolor RX 6800 Red Dragon -AOC 32" AGON-AG322QWG4 + ASUS MG248Q Gaming Monitor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bsk!:

Ville bara tipsa om att alla webbutikers fyndhörna har börjat fyllas på rejält efter alla impulsköp och tillbakalämningar från black week.

Oftast har produkten bara öppnats och eventuellt använts några minuter innan den lämnas tillbaka men butikerna får inte sälja produkten som ny om förpackningen brutits. Finns många bra deals såhär efter black friday. Ni kan filtrera efter det ni är intresserade av. Se dock till att testa produkten grundligt när ni fått den ifall den lämnats tillbaka pga fel. Samma reklamationsrätt och ångerrätt gäller som vid köp av nya varor.

Inets fyndhörna
Proshop fyndhörna
Komplett fyndhörna
Netonnet fyndhörna
Webhallen fyndhörna <- OBS Se till att ni är inloggade när ni handlar via webhallens fyndhörna man får nämligen extra rabatt på fyndvaror beroende på ens medlemsnivå.
Dustin home fyndhörna
Elgiganten fyndhörna -> Till skillnad från de andra tillåter elgiganten bara att man hämtar upp fyndvaran i den butiken där den finns tillgänglig, ni kan alltså inte beställa en fyndvara från stockholm och hämta i skåne. De skickar den inte heller.

Någon som lyckas välja kategorier hos Proshop? Har testat i både Firefox och Safari och inget händer när man markerar en kategori.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helloween1978:

Tackar för det tipset.
Hade helt missat det.
Blev ett byte från Vimla för min del eftersom jag varit missnöjd ända sen dom ändrade till Vimla 2.0 och allt strul börjat som dom aldrig fått ordning på.

Så Fello fick både mig och dottern som kund och nu får jag hoppas dom funkar bra.

Så lite så, kul att man kunde vara behjälplig!
Mitt abonnemang börjar den 14:e men sim-kortet kom redan efter två dagar så det ligger här hemma och väntar.
Hoppas med att de fungerar strulfritt och de har ju ganska fina omdömen på Trustpilot t.ex så det verkar lovande.👌

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Någon som lyckas välja kategorier hos Proshop? Har testat i både Firefox och Safari och inget händer när man markerar en kategori.

Testade nyss i mobilen och det fungerar fint i Brave (Chromium).
Klickade i önskad kategori sen scrollade jag hela vägen längst ner under sista kategorin och klickade på "använd".

Testa Chrome om du inte får rätt på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av helloween1978:

Tackar för det tipset.
Hade helt missat det.

Har själv haft Fello sedan början av året och är jättenöjd. Telias nät (bäst täckning i stort sett i hela landet) och till mycket lägre priser och strulfritt utan bindningstid eller avgifter. Flera i familjen och vänner har redan bytt med mig.

Permalänk
Medlem

Har fått förhandsinformation i postnord-appen angående Cyberpunk 2077. Paketet väger in på 1 kg!! Verkar väga en del med alla goodies de skickar med

Permalänk
Medlem

Har kört Fello i 4-5 år och kan inget annat än att säga gott om dem. De har på den tiden dubblat alla abonnemangsstorlekar vid flera tillfällen.
Det började med 0.5 GB för 95 kr för många år sedan, då kostade 2 GB 145 kr. Sedan blev det 1 / 4 GB, sedan blev det 2 / 7 GB. Ett tag sedan körde de 4 / 14 GB men återgick sedan med minsta abonnemanget till 2 GB (troligtvis blev det lite för populärt) på minsta abonnemanget och verkar nu även ha gjort det med näst-minsta abonnemanget för att nu istället göra ett erbjudande på 21 istället för 7.

Nu kommer vi till mitt PROTIP
Om man redan är en Fello-kund så håll utkik på deras hemsida ibland då de har vid flera tillfällen ökat alla abonnemangstorlekar. Detta gäller inte bara nya kunder och betyder inte heller per automatik att du får den nya surfmängden, utan du måste logga in på din profil och manuellt "ändra abonnemangsform" till den nya storleken.

Dvs om du har 7 GB för 145 kr idag, så kan du gå in på din profil och byta till 21 GB för 145 kr utan att det kostar dig en krona, du måste bara göra detta steget manuellt för att få den större surfmängden.

Har själv idag 4 GB för 95 kr som inte går att få tag på just nu. Men håll utkik så kanske det kommer igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyfon74:

Har själv haft Fello sedan början av året och är jättenöjd. Telias nät (bäst täckning i stort sett i hela landet) och till mycket lägre priser och strulfritt utan bindningstid eller avgifter. Flera i familjen och vänner har redan bytt med mig.

Låter betryggande!
Har ni redan trippelsurf sedan tidigare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trippy:

Har kört Fello i 4-5 år och kan inget annat än att säga gott om dem. De har på den tiden dubblat alla abonnemangsstorlekar vid flera tillfällen.
Det började med 0.5 GB för 95 kr för många år sedan, då kostade 2 GB 145 kr. Sedan blev det 1 / 4 GB, sedan blev det 2 / 7 GB. Ett tag sedan körde de 4 / 14 GB men återgick sedan med minsta abonnemanget till 2 GB (troligtvis blev det lite för populärt) på minsta abonnemanget och verkar nu även ha gjort det med näst-minsta abonnemanget för att nu istället göra ett erbjudande på 21 istället för 7.

Nu kommer vi till mitt PROTIP
Om man redan är en Fello-kund så håll utkik på deras hemsida ibland då de har vid flera tillfällen ökat alla abonnemangstorlekar. Detta gäller inte bara nya kunder och betyder inte heller per automatik att du får den nya surfmängden, utan du måste logga in på din profil och manuellt "ändra abonnemangsform" till den nya storleken.

Dvs om du har 7 GB för 145 kr idag, så kan du gå in på din profil och byta till 21 GB för 145 kr utan att det kostar dig en krona, du måste bara göra detta steget manuellt för att få den större surfmängden.

Har själv idag 4 GB för 95 kr som inte går att få tag på just nu. Men håll utkik så kanske det kommer igen.

Just detta att även befintliga kunder får ta del av erbjudanden med ökad surf är en stor anledning att jag bytte till Fello från Comviq, efter 20+ år som trogen kund tröttnade jag på att aldrig få ta del av fördelaktiga kampanjer som bara riktades mot nya kunder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Låter betryggande!
Har ni redan trippelsurf sedan tidigare?

Gick in och ändrade abonnemang när BF drog igång till samma fast med 21gb surf istället för 7 precis som beskrivet ovanför. Smidigt utan att behöva kontakta kundtjänst och helt utan kostnad. Så ja håll ett öga på deras erbjudanden om ni vill ha mer surf osv.

Permalänk
Medlem

Jag har också bytt till Fello i dagarna. Läste dock senare att surfpotten är ganska begränsad, vanliga abonnemangen kan enbart spara 25GB, vilket visserligen var den enda nackdelen jag kunde hitta.

Att Fello erbjuder existerande kunder att uppgradera sina befintliga abonnemang var det som övertygade mig att byta, hoppas dock att de kommer höja potten framöver också.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eduardo:

Haha jag hör dig och kan med tycka det är aningen snålt men visserligen är det dock studenter över 18 år gamla förunnat som får 6gb surf för 95kr/månaden medans de över 55 får nöja sig med 3gb för samma pris.
*Tyvärr* kvalar jag i nuläget inte in på någondera men 21Gb klarar jag mig fint på och betalar då 50kr mindre i månaden än hos Comviq (men har nu mer än dubbelt så mycket surf).

För min del kör jag redan Halebops motsvarighet och ser inte någon direkt anledning att gå från 2GB till 2GB för att spara 4 :-. 3GB hade räckt fint, på alla andra nivåer är det ju stor fördel med Fello när det kommer till datamängd.

Fello har förvisso fördelar i större sparad datamängd och fria samtal vs 50 (som i praktiken blir samma för mitt användande) men saknar vad jag vet fortfarande ett fåtal features som Halebop har såsom VoLTE/VoWifi och högre tak på surfhastigheten (varav det sista nog i praktiken är skitsamma men ändå).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har katt.

Vi också!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Produkt: HP 14-dq0003 14" bärbar dator, Vit
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Kategori: Dator
Prisjakt:
Pris: 2490kr

https://support.hp.com/se-sv/product/hp-14-dq0000-laptop-pc-s...

Bakgrund:

Behövde en ny dator, och beställde en MB Air med Apples egna ARM-processor (M1). Det dröjer dock några veckor tills den kommer, och behövde en dator fram tills jul/mellandagarna.

Istället för att hyra en (krångligt, och inte alltid så billigt) så var inne på Elgiganten i måndags och letade efter en enkel dator i de lägre prisklasserna. Hade inte mycket mer krav än att den skulle ha IPS-skärm (klarar inte av TN eller knappt ens VA), klara av att köra Microsoft Office och att kunna surfa OK på nätet med (utan att behöva vara något fartmonster).

Fick testat en HP för 2490.- ink moms (1990.- ex. moms för mig på firman). I priset ingick dessutom 1 års förbetalt Office 365 (bara där en kostnad av 500.-). Är den jag skriver detta på nu.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Var lite skeptisk till hur segt det skulle bli, med tanke på Intels tidigare Atom (är nästan obrukbara för vissa saker), men positivt överraskad över hur smidigt det har fungerat. Är inget fartmonster, men Intels Celeron N4000-serie fungerar bra mycket bättre jämfört med Atom-serien, och helt OK för enklare användning. Fungerar över förväntan med endast 4GB RAM för Windows (har inte använt med under 8GB på dator på 15 år). Riktigt bra IPS-skärm för priset (hatar TN, och man kan inte begära mer än 1080p skärmupplösning i denna prisklassen). Stort plus för skärmen, och även om inget jag skulle göra avancerad fotoredigering på så riktigt bra för att surfa webben på och använda Office. Plastig dator, och inget superbra tangentbord, men för priset en riktigt imponerande bra användbar maskin!

Extremt nöjd för pengarna (även om jag själv inte skulle använda som huvuddator en längre tid). Bra jobbat av ingenjörernas hos HP!

Produktinfo:

Supportsida:

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]