EU drar Apple inför rätta över "batterygate" och försämrad telefonprestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Då måste vi reglera verkstäder med för användarens säkerhet och även miljön.

Titta bara på hur folk kan vara dumsnåla ibland och väljer att byta batteriet i sin närmaste parabolbutik, sen ringer de Apple och sedan Aftonbladet för att berätta om att deras iphone svällt upp.

För tredjepartsverkstäder är någonting nytt? Märkligt argument.

Permalänk
Medlem
Citat:

Under år 2017 framkom att Apple medvetet gör telefoner långsammare över tid, något företaget först förnekade men sedan påstod gjordes för att bevara batteritid som också försämras över tid.

Nej, det är direkt fel. Vad de gjorde var att dra ner max turbofrekvens (och därmed försämra prestandan) för att undvika att telefonen skulle stänga av sig. Det hade absolut ingenting med batteritid att göra.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Tror inte ett dugg på att ett företag lägger ingenjörstid på att medvetet försämra sina produkter istället för att förbättra dem. Däremot fins det designmissar och andra saker som kan anses klantiga eller vara en kompromiss, men att det skulle vara en medveten strategi är osannolikt.

Är det inte fullt rimligt med ett så pass starkt varumärke att de bygger telefoner för att bli obrukbara lagom tills det släpps nya telefoner för konsumenterna att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va det något annat

Vad menar du?

Skrivet av joakim99:

Lite som med de flesta android-telefoner där programvaran slutar att uppdateras av tillverkarna efter en förvånansvärt kort tid. På den punkten är apple betydligt bättre än de flesta av sina android-konkurenter.

Jag vill nog påstå att jag inte är nån "avancerad" telefon användare men jag har då i normal användning inte haft problem med att min android-telefoner blivigt sämre pga tillverkaren "nedgraderat" den.
Och att försämra telefonen medvetet och sluta ge uppdateringar gör väll varken nån bättre eller sämre?
det är väll pest eller kolera.

Apple är inte på nått sätt bättre när man medvetet försämrar.
Apple är ett konsumentfientligt företag det har bevisats i flertalet artiklar och youtube filmer som jag läst och sett.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av cyklonen:

Min ena bror har näst senaste generationens iPhone, nåt snäpp under toppmodellen, och den får problem redan i temperaturer kring 8-10 plusgrader. Helt vansinnigt!

Min Samsung har aldrig fått problem, ens i tvåsiffrigt antal minusgrader.

Har inte haft ett enda sånt case sedan iPhone 6S på jobbet av 200 telefoner.
Jag supportar alla.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Är det inte lite samma sak med många märkesdatorer typ Dell och liknande, de går inte att uppgradera eller bara byta ut en del pga att deras moderkort är ett specialkort.

Förr i tiden så bytte man TV:n efter 20 år pga att den gick sönder. Nu byter man efter 5-7 år för att mjukvaran slutat uppdateras och att det kommit nya funktioner på de nya.

Slit och släng blir mer och mer vanligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har inte haft ett enda sånt case sedan iPhone 6S på jobbet av 200 telefoner.
Jag supportar alla.

Okej. Men det är ett känt, relativt stort problem med iphone och lägre temperaturer. Googla om du inte känner till det.

Sen att dina 200 telefoner på jobbet inte haft det problemet är väl ganska irrelevant. Men av ren nyfikenhet, vad är det för jobb de anställda utför och i vilken miljö?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av DeadByBirth:

Okej. Men det är ett känt, relativt stort problem med iphone och lägre temperaturer. Googla om du inte känner till det.

Sen att dina 200 telefoner på jobbet inte haft det problemet är väl ganska irrelevant. Men av ren nyfikenhet, vad är det för jobb de anställda utför och i vilken miljö?

Det är inget problem i såna temps om batteriet inte är under 60 % kvalité.
Bytt massor av batterier på 6 och 6S, och några iPhone 8.
Det används extremt flitigt privat och jobb.
*
Det är inte något stort problem på telefoner efter iphone 7 och när option kom sätta den i battery mode.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tror jag hade min 6s Plus i 2-3 år innan jag köpte 11'an när den kom. Vet inte om jag märkt av någon särskilt försämrad prestanda, men jag behövde ju ladda den dagligen då jag använder den rätt mycket.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Tror inte ett dugg på att ett företag lägger ingenjörstid på att medvetet försämra sina produkter istället för att förbättra dem. Däremot fins det designmissar och andra saker som kan anses klantiga eller vara en kompromiss, men att det skulle vara en medveten strategi är osannolikt.

Fast Apple har ju gått ut med att det är exakt det de gjort. De säger att de slöat ner telefonernas prestanda för att batteritiden inte ska bli lidande, samt att tydligen klarar inte batterierna att telefonen boostar för högt efter ett tag. För då skulle de krascha. Det har ju funnits misstankar om detta innan, men de har ju erkänt. Kommer inte ihåg exakt varför de erkände, men antagligen hade någon hittat bevis. Efter det började med att ge ut batteribyten och lite allt möjligt för damage control. Och om man ville kunde man slå av deras kod för att sega ner telefonen.

Det är ju positivt på en sak att detta finns, men de har ju antagligen gömt detta för att folk känner att deras telefon börjar bli seg och så visas en ny snabb telefon upp. Hade de bara varit öppna med det hela hade det ju inte blivit något, men folk hade kanske bytt batteri istället för helt ny telefon. Att säga "Oj, vi visste inte att folk var upprörda över detta." är ju rent BS.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte direkt en funktion som folk visste om, eller uppskattade när det uppdagades. Känns som "planerat åldrande" utan att informera konsumenten. Vem föredrar en telefon som batteriet räcker längre på men som inte går använda till något?

Ungefär lika logiskt som folk som avstår allt roligt och gott i livet för att kunna leva något halvår längre. Jag förstår i alla fall inte det tankesättet. Så det är bra att de stäms och jag hoppas de fälls om de befinns skyldiga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Batteri byte så är det en ny telefon.

Javisst, problemet är bara att på grund av sättet Apple hanterade detta så trodde alla konsumenter att det var telefonen som var gammal och utsliten, inte bara att batteriet var gammalt.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Jävlar vad det slog fel alltså.

Släpper en patch som gjorde att äldre telefoner med slitna batterier fortsatte fungera utan krascher.

Blir anklagade för motsatsen. Måste reta gallfeber på dem.

Det sket sig, tror jag, i att de alltid satt fokus på att visa så lite "irrelevant" information för slutkonsumenten som möjligt. Något vågat att tro att peak-processorprestanda skulle räknas dit bara för att man har så mycket av det.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är inget problem i såna temps om batteriet inte är under 60 % kvalité.
Bytt massor av batterier på 6 och 6S, och några iPhone 8.
Det används extremt flitigt privat och jobb.
*
Det är inte något stort problem på telefoner efter iphone 7 och när option kom sätta den i battery mode.

Att du bytt massor av batterier tyder väl på ett problem?

Har aldrig någonsin behövt byta ett batteri på mina telefoner, tills jag började använda Iphone.

Sen är det, återigen, ett VÄLKÄNT problem att Iphones dör/laddar ut osv vid låga temperaturer. Något jag inte heller upplevt tidigare med tex Samsung.

Apple är ett skitföretag som av någon anledning blivit så pass stort. Tvingar kunder att begränsa sig till deras produkter enbart, lite öppenhet och flexibilitet med produkterna, skärmar i glas, kassa batterier osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Hellre att telefonen klockar ned sig lite vid CPU-toppar istället för att den plötsligt stänger av sig när batteriet inte orkar med.

Sen upplevde inte jag så mycket sämre prestanda vid normal användning på min iPhone 6 som drabbades av detta då batteriet varit med några år. Är ju vid topp-belastning (så som benchmarks…) det märks (”syns”) mest.

Men Apple borde varit mer transparenta med varför de gör detta och inte lägga in funktionen utan att tydligt förklara för kunderna vad som sker!

Rossmann hittar en massa fel på Apples maskiner, men i praktiken håller de ganska väl överlag! Jag har jobbat som IT-tekniker med Apple-fokus i runt 20 år nu och visst gör Apple (och deras partners – NVIDIA i MacBook Pro 2010…) designmissar och fel i produkter, men att grejerna överlag är så kassa som Rosmann får det att låta matchar inte verkligheten

Tror inte ett dugg på att ett företag lägger ingenjörstid på att medvetet försämra sina produkter istället för att förbättra dem. Däremot fins det designmissar och andra saker som kan anses klantiga eller vara en kompromiss, men att det skulle vara en medveten strategi är osannolikt.

Jag litar helt enkelt mer på Mr Rossmans expertis efter att ha sett hundratals videos än någon random snubbe på SweC.
Jag tror inte Mr Rossman ljuger.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Har inte kvar telefonen
Var inget fel på batteriet.
däremot att öppna en app som tidigare tog sekunder kunde ta minuter och allt "laggade" om man säger så.
När man fick Iphone 4 imponerades man ju hur snabbt allt var.
Apple är också ett företag som "tvingar" folk att köpa nytt fast det inte ska behövas.

Hade samma problem med 3GS tror jag det var? När 4an kom ut så tog allt från att öppna en app eller sätta på en låt 20+ sekunder till någon minut.

men det är historia, bytte till android efter det och har aldrig tittat på iphone igen.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Om kostnaden för att genomföra något som medvetet tvingar konsumenter att köpa ny hårdvara inte överskrider vinsten så finns det ingen poäng att lägga på en sådan bot.

Detta känns som spel för galleriet, undrar hur stor påverkan dessa avgifter faktiskt har för Apple. Fine de får punga ut några futtia miljoner, men hur mycket mer tjänade de inte på att få sälja en ny lur till varje konsument som vart påverkad av detta problem?

Böterna borde motsvara totala kostnaden för luren med inflation inräknat samt ett plåster på såren till konsument som köpte sådan produkt. Vidare borde ränteökn på vinsten och en % sats av vidare vinster som möjliggjordes pga försäljningen av de defekta lurarna räknas in i boten som går till något rimligt ändamål. Då tror jag nog företagen hade varit extremt måna om att QC sina produkter innan de kränger iväg de.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Hade samma problem med 3GS tror jag det var? När 4an kom ut så tog allt från att öppna en app eller sätta på en låt 20+ sekunder till någon minut.

men det är historia, bytte till android efter det och har aldrig tittat på iphone igen.

Det låter som om du har haft otur med dina telefoner. Jag antar att du reklamerade den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Rossmann hittar en massa fel på Apples maskiner, men i praktiken håller de ganska väl överlag! Jag har jobbat som IT-tekniker med Apple-fokus i runt 20 år nu och visst gör Apple (och deras partners – NVIDIA i MacBook Pro 2010…) designmissar och fel i produkter, men att grejerna överlag är så kassa som Rosmann får det att låta matchar inte verkligheten

Vad är det med din personliga erfarenhet (alternativt personliga åsikt, om det skulle vara där som skillnaden ligger) som kvalificerar den att vara verklighetsbaserad när Rossmans inte skulle vara det? Jag syftar inte till att säga det motsatta, dvs att du skulle vara mindre trovärdig än Rossman, jag bara undrar vad skillnaden skulle vara då du bara sätter anekdotisk bevisföring mot detsamma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Fast Apple har ju gått ut med att det är exakt det de gjort. De säger att de slöat ner telefonernas prestanda för att batteritiden inte ska bli lidande,

Citation needed. Jag vet att artikeln skriver det, men det är inte sant ändå. Att de kapade max boost berodde på nästa del:

Citat:

samt att tydligen klarar inte batterierna att telefonen boostar för högt efter ett tag. För då skulle de krascha. Det har ju funnits misstankar om detta innan, men de har ju erkänt. Kommer inte ihåg exakt varför de erkände, men antagligen hade någon hittat bevis.

Vad som hände var att det var ett gäng långa trådar i diverse Mac-forum om telefoner som stängde av sig (speciellt 6S, så detta var några år sen), och så kom det en iOS-uppdatering som löste det problemet. Minns inte om det stod i changeloggen eller hur det var, men det stod snart klart att uppdateringen löste problemet i alla fall. Då var alla glada ett tag, tills någon tyckte att deras telefon blev väldigt långsam. De körde benchmarks, och visade att det var mycket långsammare. Detta ledde till att alla andra i de trådarna började köra benchmarks och insåg att de hade blivit lite långsammare allihop. Snart räknade folk ut hur det hängde ihop, och började ifrågasätta detta. Det var ju i själva verket ett fel på batteriet, och om telefonen var inom garanti så ville de få den utbytt istället för att någon gjorde den långsammare.

Efter lite liv ändrade Apple i OSet så att det syns tydligt när den gör detta (den poppar upp en ruta första gången den startar efter att den stängt av sig som talar om vad den gjort, och visar att var man kan stänga av funktionen) samt att batteribyten gjordes för en struntsumma under en period. Det erbjudandet är borta, men det är ändå billigare än det var.

Grejen är att det är klart att de som stämmer Apple här har en poäng - om batteriet har gått sönder inom reklamationstiden så skall Apple lösa det, inte fippla runt för att dölja problemet - men det skadar saken när all nyhetsrapportering jag sett i frågan inte verkar fatta vad som hänt, och en god procent går loss med rena konspirationsteorier.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Hjälpsam

Problemet för mig var batteritid.
DEt var det som knäckte min iPhone 5.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Viking
Skrivet av DeadByBirth:

Att du bytt massor av batterier tyder väl på ett problem?

Har aldrig någonsin behövt byta ett batteri på mina telefoner, tills jag började använda Iphone.

Sen är det, återigen, ett VÄLKÄNT problem att Iphones dör/laddar ut osv vid låga temperaturer. Något jag inte heller upplevt tidigare med tex Samsung.

Apple är ett skitföretag som av någon anledning blivit så pass stort. Tvingar kunder att begränsa sig till deras produkter enbart, lite öppenhet och flexibilitet med produkterna, skärmar i glas, kassa batterier osv.

Det va ett känt problem. Och de laddade inte ur, de slogs av för att spara batteriet. Satt man i en laddare precis efter den dött kunde man ha 20% batteri kvar. Men hade man Samsung så laddades batteriet ur istället, vilket kan vara både bra och dåligt.

På senare tid har det absolut inte varit något problem, snarare tvärt om. Var ute med farsan för nån vecka sedan, var kanske 5 grader ute, jag har iPhone 11 och han har en relativt ny S20. Gissa vad, jo han förlorade kanske 20-40% laddning på bara någon minut, medan jag låg på stabila 80%+. Där är det ett problem. Jag vet inte om det var något som drog batteri i bakgrunden, men något sånt händer aldrig en iPhone idag.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det låter som om du har haft otur med dina telefoner. Jag antar att du reklamerade den?

Nej det skulle jag inte påstå. Det är inte otur med telefonen utan otur med val av tillverkare.

https://www.smh.com.au/technology/apple-sued-for-turning-ipho...

Var ganska känt att apple gjorde dom oanvändbara för runt 10 år sedan.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag blir inte riktigt klok när jag läser artikeln. Är det verkligen EU som drar apple inför rätta?

Varför skulle det inte vara EU som drog Apple inför rätta?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av livsnjutaren:

Nej det skulle jag inte påstå. Det är inte otur med telefonen utan otur med val av tillverkare.

https://www.smh.com.au/technology/apple-sued-for-turning-ipho...

Var ganska känt att apple gjorde dom oanvändbara för runt 10 år sedan.

Alltid lika kul folk tror inte detta händer andra

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Hellre att telefonen klockar ned sig lite vid CPU-toppar istället för att den plötsligt stänger av sig när batteriet inte orkar med.

Sen upplevde inte jag så mycket sämre prestanda vid normal användning på min iPhone 6 som drabbades av detta då batteriet varit med några år. Är ju vid topp-belastning (så som benchmarks…) det märks (”syns”) mest.

Men Apple borde varit mer transparenta med varför de gör detta och inte lägga in funktionen utan att tydligt förklara för kunderna vad som sker!

Rossmann hittar en massa fel på Apples maskiner, men i praktiken håller de ganska väl överlag! Jag har jobbat som IT-tekniker med Apple-fokus i runt 20 år nu och visst gör Apple (och deras partners – NVIDIA i MacBook Pro 2010…) designmissar och fel i produkter, men att grejerna överlag är så kassa som Rosmann får det att låta matchar inte verkligheten

Tror inte ett dugg på att ett företag lägger ingenjörstid på att medvetet försämra sina produkter istället för att förbättra dem. Däremot fins det designmissar och andra saker som kan anses klantiga eller vara en kompromiss, men att det skulle vara en medveten strategi är osannolikt.

Att Rossmann som arbetar med verkliga Apple produkter som gått sönder under mikroskop och lödkolv där allt han säger och påstår faktiskt är fullt synligt i video materialet han lägger ut glömde du skriva. Maken till mer grundad kritik än Rossmann tror jag inte jag sett på internet. Lägg gärna upp live sändningar där du i ditt arbete arbetar med moderkort och kretsar som brunnit upp. Om du menar att företag som Apple inte arbetar aktivt med "planned obsolescence" så tror jag du är blåögd och talar för företagets, framför kundens nytta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är inget problem i såna temps om batteriet inte är under 60 % kvalité.
Bytt massor av batterier på 6 och 6S, och några iPhone 8.
Det används extremt flitigt privat och jobb.
*
Det är inte något stort problem på telefoner efter iphone 7 och när option kom sätta den i battery mode.

Jag har en 8 plus, 87% kvalitet.
Idag sprang jag en runda på en timme i 1°C drog batteriet ner till 5%.
Höll telefonen i handen så min hand borde värmt den ganska bra med.
Kasst batteri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Apple är ett konsumentfientligt företag det har bevisats i flertalet artiklar och youtube filmer som jag läst och sett.

Och allt på internet är sant!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Varför skulle det inte vara EU som drog Apple inför rätta?

Det var en känsla som jag fick när jag läste artikeln. Du kanske tolkar det på annat sätt?

"Euroconsumers, the advocacy group bringing the action, said in a statement Wednesday that the class-action lawsuits cover up to 2 million iPhone 6, 6 Plus, 6S and 6S Plus devices in Belgium, Spain, Italy and Portugal."

Edit:
Från wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Euroconsumers

"Euroconsumers: Consumer Organization in Europe, previously known as Conseur - European Consumers, is a private independent multinational corporation, based in Luxembourg,[1] that works in Belgium, Spain, Portugal, Italy, Luxembourg and Brazil, representing 1.5 million households.[2]"

Permalänk
Medlem

Detta måste väl inkludera iPhone 7 och senare med eller? Min iCrap 7 har bara blivit sämre och sämre för varje iOS-update. Märkbart sämre prestanda och batteritid som på konstigt sätt bara blir mindre och mindre trots att jag knappt ens använder telefonen. Antar att man kanske skulle låta bli updates.. Men vissa appar funkar ju inte ens då.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11