Användare köper strålningsburar till Wifi-routrar – klagar på prestanda

Permalänk
Melding Plague

Användare köper strålningsburar till Wifi-routrar – klagar på prestanda

Amazon-kunder som köpt strålningsreducerande burar till sina Wifi-routrar lämnar kritiska recensioner över undermålig nätverksprestanda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Vad fan är det för fel på folk idag

Permalänk
Medlem

🙄

Permalänk
Medlem

...

...
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Inte förvånad om jag ska vara ärlig. Tror inte många tänker att strålning = wifi signal.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är jag inte förvånad över sånt här.
Finns folk till allt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Är det lagligt att vara så här dum?

Permalänk
Medlem

"Utöver kritiken mot nätverksprestanda uppger ett flertal användare sig vara ytterst nöjda med den strålningsreducerande buren, och säger sig äntligen kunna sova gott och upplever att problem med huvudvärk om nätterna försvunnit med buren på plats."

Mtp lägenhet och mängden wifin min mobil plockar upp så kanske jag borde skapa en egen Faradaybur och prova att sova i.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Samma människor som bär hat av aluminiumfolie till vardags.

Permalänk

Ökar inte effekten automatiskt på allt som försöker koppla upp sig på routern i buren?
Så i själva verket kanske det blir högre radioeffekt totalt.

Permalänk

Det ligger något i Stickan Anderssons kommentar: ”Människor är inte så dumma som man tror, de är mycket dummare än så”.

Permalänk
Avstängd

Vad är meningen med den här artikeln egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Vad är meningen med den här artikeln egentligen?

Att få oss att skratta, tror jag. Om så är fallet lyckades författaren.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Skrivet av Meathim:

Vad är meningen med den här artikeln egentligen?

Generera klick och humor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Vad är meningen med den här artikeln egentligen?

Om inget annat, belysa det faktum att Amazon scammar folk?

Permalänk
Medlem

Känns det inte lite ofräscht ändå att skriva en artikel som denna? Lägga tid och energi på att vara elitistisk och göra narr av en person som kanske helt enkelt inte vet bättre.

Permalänk
Medlem

Så, i andra ord ger produkten funktionen som beskrivs?

Folk är bra dumma

Permalänk

Meningen med den artikeln är att påvisa mänsklighetens dumhet och idioti för alla som inte redan visste att vi människor saknar allt vad logiskt tänkande och förstånd heter.
Sen att vi människor är för dumma för att ens inse att vi är så efter är en helt annan sak.
(lite ironi i inlägget men ändå)

Visa signatur

Dator!
AMD Ryzen 7 3700X - AMD originalkylare - ASUS ROG Strix B550-I Gaming - Samsung 850 EVO 500 GB SSD + OCZ TR150 480GB SSD + Samsung 970 EVO Plus 1TB - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200MHZ - Cooler Master Masterbox NR200P -Powercolor RX 6800 Red Dragon -AOC 32" AGON-AG322QWG4 + ASUS MG248Q Gaming Monitor.

Permalänk
Medlem

Jag gissar att användare har den för att stänga in wifi signalerna för att sedan öppna och få jättebra täckning.
Eller bara stänga locket då man inte använder wifit för att förhindra att obhöriga skall leacha internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Om inget annat, belysa det faktum att Amazon scammar folk?

Hur menar du att de scammar folk?
Menar du med burarna så det ju precis inte vad de gör, de fungerar ju?

Mvh

Permalänk
Medlem

Ååååh det här är SÅ fantastiskt KUL

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk

Tyvärr är alterativa fakta en del av allmänbildningen i dagens samhälle. Empiriska studier cirkulerar sällan på sociala medier, vilket är plattformen där stor del av all "fakta" inhämtas av majoriteten av befolkningen. Ska bli intressant att se hur mycket nötter det finns om 10 år då jag befarar att ökningen är exponentiell.

Visa signatur

Fractal Design R5 vit, i7 7700K, Noctua NH-D15, Corsair 2x16Gb 3200 MHz, Asus Strix Z270F Gaming, Corsair Force Series MP500 480Gb, EVGA Supernova G2 750W, Gigabyte Auros Extreme 1080 Ti, Asus Xonar STX Audio Card.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Samma människor som bär hat av aluminiumfolie till vardags.

Nej du. Dom vet iallafall att den blockerar strålningen..

Permalänk
Medlem

Allting går att sälja med mördande reklam.
Kom och köp konserverad gröt.
https://www.youtube.com/watch?v=BsnTiiAZYfU

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 USB3 | CPU: AMD Ryzen 5950X | Ram: G.Skill Neo CL16 3600MHz 64GB | Moderkort: Asus Pro WS X570-Ace | Disk: WD BLACK SN850 2TB, Samsung 970 EVO 1TB, Seagate BarraCuda 4TB | Grafikkort: Asus TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition | CPU Kylare: Noctua NH-D15: | Nätaggregat: Corsair RM850X V2 850W | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Haha jag fick tidigare alltid upp i mitt flöde på Youtube en som kallade sig för Legenden.
Den personen hade lite olika videos om olika ämnen, det kunde vara allt från 5g var orsaken till corona och vaccin var till för att kontrollera befolkningen.
Strålning var det också mycket snack om och såna här produkter köptes säkert många av dessa foliehattar.

Nämnde man nått i kommentarerna att dom var foliehattar så fick man en hatstorm av meddelanden mot en om att man var kommunist eller vänsterbliven

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Instämmer med @TheYardbird. Tycker inte den här typen av nyheter borde publiceras på sweclockers, även om jag också skrattar. Gör ett inlägg på Facebook eller något annat om ni vill, men att dedikerad en hel nyhet åt idioti drar bara ned intrycket av er själva.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker är roligast, artikeln i sig eller Prisjakt-kopplingen med bästa pris på "Se upp för dårarna"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HappySatan:

Att få oss att skratta, tror jag. Om så är fallet lyckades författaren.

Det är alltid roligt när folk luras på pengar.

Skrivet av Maaxan:

Om inget annat, belysa det faktum att Amazon scammar folk?

"Säljare på Amazon säljer skräp". Stoppa pressarna. En djuplodande artikel om det hade vart intressant, men det här är bokstavligen en länk till Amazon och en sammanfattning över vad som finns på länken.

Artikeln är till för att se ner på andra. Är nästa steg en daglig länk till dagens datorfail där tant Agda inte vet skillnaden mellan en HDD eller SSD och så skrattat vi tillsamman åt hennes dumhet? Eller helt enkelt länkar till roliga Youtubefilmer?

Permalänk
Medlem

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”

― Albert Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheYardbird:

Känns det inte lite ofräscht ändå att skriva en artikel som denna? Lägga tid och energi på att vara elitistisk och göra narr av en person som kanske helt enkelt inte vet bättre.

Håller med mer vad som är mänskligt möjligt.