Inet 3060 Ti lagerstatus för bra för att vara sant?

Permalänk
Medlem

Inet 3060 Ti lagerstatus för bra för att vara sant?

Ser att inet har 3060 ti i lager JUST NU.
Undrar lite var ni tror det betyder.
Är det bara o köpa o få inom 1 vecka eller hamnar man i kö på något sätt. Det står under ALLA 3060 TIs att "OBS! Produkten beräknas ha väldigt lång leveranstid. Även om du lägger order direkt vid release kan vi inte garanterat leverans under 2020. Beräknad leveranstid kommer att uppdateras på http://www.inet.se/order

Lägg order för att hamna i kön. Vi kommer leverera ut produkterna i tur och ordning. Beräknad leveranstid kommer uppdateras så fort vi har mer information från tillverkaren."
Men det står ingenting om vad som händer om varan faktiskt är i lager.
Innan ni säger det.
Jag har redan försökt kontakta de men få alltid tillbaka inget svar eller "ingen kontaktperson kan nås" i live chatten. Tack!
Sen vore det ju kul o veta om man kan avbryta sin order och få tillbaka pengarna hyffsat snabbt om det skulle vara så att den blir försenad på något sätt. Det står till och med "estimerad leverans, 7e december" i kassan...
Tack!!"

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Ser att inet har 3060 ti i lager JUST NU.
Undrar lite var ni tror det betyder.

Jag tror det betyder att de har kort i lager.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Inaktiv

Viktig releaseinfo!
Idag 15:00 släpps NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti och vi kommer återigen behöva köra en lite annorlunda release.
Till att börja med kommer vi inte visa aktuellt lagersaldo, utan skriva hur många vi har fått till release under 'mer info' på respektive produktsida.
Anledningen till detta är att vi har ett begränsat antal kort till release och vi räknar med att de kommer gå åt väldigt fort. Tyvärr hinner inte våra system uppdatera i samma takt som beställningar görs, så om vi visar aktuellt lagersaldo vid en release som denna kommer antalet du ser vara missvisande.
Vi kommer heller inte kunna ge leveransbesked direkt vid beställning, utan vi uppdaterar det efteråt. Vi hoppas kunna ge besked inom ett par timmar, men det kan dröja till imorgon innan alla som fått tilldelning får leveransbesked.
Vi ber om tålamod med detta, vi har väldigt mycket att göra på kundservice nu efter Black Friday och vi kommer inte kunna ge mer information än vad din orderstatus på 'mina sidor' ger förrän vi hunnit gå igenom alla beställningar och uppdaterat allt manuellt.
Det här är så klart frustrerande både för er och för oss, men vi hoppas mer tillförlitlig information senare föredras över osäkra besked direkt vid beställning.
Vi samlar alla våra kort här och de finns att läsa om redan nu -> https://www.inet.se/kampanj/3060/nvidia-rtx-3060-ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Viktig releaseinfo!
Idag 15:00 släpps NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti och vi kommer återigen behöva köra en lite annorlunda release.
Till att börja med kommer vi inte visa aktuellt lagersaldo, utan skriva hur många vi har fått till release under 'mer info' på respektive produktsida.
Anledningen till detta är att vi har ett begränsat antal kort till release och vi räknar med att de kommer gå åt väldigt fort. Tyvärr hinner inte våra system uppdatera i samma takt som beställningar görs, så om vi visar aktuellt lagersaldo vid en release som denna kommer antalet du ser vara missvisande.
Vi kommer heller inte kunna ge leveransbesked direkt vid beställning, utan vi uppdaterar det efteråt. Vi hoppas kunna ge besked inom ett par timmar, men det kan dröja till imorgon innan alla som fått tilldelning får leveransbesked.
Vi ber om tålamod med detta, vi har väldigt mycket att göra på kundservice nu efter Black Friday och vi kommer inte kunna ge mer information än vad din orderstatus på 'mina sidor' ger förrän vi hunnit gå igenom alla beställningar och uppdaterat allt manuellt.
Det här är så klart frustrerande både för er och för oss, men vi hoppas mer tillförlitlig information senare föredras över osäkra besked direkt vid beställning.
Vi samlar alla våra kort här och de finns att läsa om redan nu -> https://www.inet.se/kampanj/3060/nvidia-rtx-3060-ti

Okej, tack!

Permalänk
Medlem

Står det att de har varan i lager så är den mest troligt i lager, såhär dagen efter så borde alla siffror ha hunnit ikapp.
Hittar du nåt så beställ det och du kan vara relativt säker på att få den under helgen alternativt början på nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Ser att inet har 3060 ti i lager JUST NU.
Undrar lite var ni tror det betyder.
Är det bara o köpa o få inom 1 vecka eller hamnar man i kö på något sätt. Det står under ALLA 3060 TIs att "OBS! Produkten beräknas ha väldigt lång leveranstid. Även om du lägger order direkt vid release kan vi inte garanterat leverans under 2020. Beräknad leveranstid kommer att uppdateras på http://www.inet.se/order

Lägg order för att hamna i kön. Vi kommer leverera ut produkterna i tur och ordning. Beräknad leveranstid kommer uppdateras så fort vi har mer information från tillverkaren."
Men det står ingenting om vad som händer om varan faktiskt är i lager.
Innan ni säger det.
Jag har redan försökt kontakta de men få alltid tillbaka inget svar eller "ingen kontaktperson kan nås" i live chatten. Tack!
Sen vore det ju kul o veta om man kan avbryta sin order och få tillbaka pengarna hyffsat snabbt om det skulle vara så att den blir försenad på något sätt. Det står till och med "estimerad leverans, 7e december" i kassan...
Tack!!"

Brukar ta någon dag om man har otur (om du bara avbeställer en icke skickad order) annars bara köp det på faktura så betalar du när du får produkten.

Men för tidigare releaser vill jag minnas att de inte ens visade ett grönt lagersaldo utan bara en förväntad leveranstid vid launch (bortsett 3080 som va en cirkus )

Permalänk
Medlem

Denna har gått ner från 18 st till 15 st under den senaste halvtimmen så jag tror nog att det är live.

https://www.inet.se/produkt/5411920/msi-geforce-rtx-3060-ti-8...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Det verkar inte har varit särskilt stor efterfrågan på 3060 Ti. Många verkar uppleva att dom är dyra. Men jag har räknat fram "pris per prestanda" (med utgångspunkt från värdena i GPU DB) och kan konstatera att 3060 Ti har "mer bang for the buck" än t.ex 3070 och ligger jämnt med t.ex 1660 Super och RX 5700 XT.

Jag fick därmed alla fyra olika kort jag beställde, så jag kommer returnera 3st.
Aorus Master
Strix
Gaming X Trio
Gigabyte Gaming OC

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

Det är nog nästan garanterat en äkta lagerstatus, tillgången verkar vara redigt mycket bättre på RTX 3060 Ti jämfört med tidigare 3000-series launches. Komplett hade t.ex. grymt många kort av vad jag sett, garanterat över 420 st och troligen ännu fler. Jag har inte lika bra koll på Inet men med tanke på att de har flera olika modeller i lager just nu så kan jag tänka mig att de fick en hel del kort de också. 3060 Ti launchen var helt enkelt som en launch ska vara, hyffsad tillgång och hyffsade priser (för det mesta).

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Låter som att de är i lager.
Nu måste jag bara komma på om 9700k/9900k med 3060 ti är bättre än 3070 med 8600k

Permalänk
Medlem

Vet någon status nu? På ASUS GeForce RTX 3060Ti Dual OC?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Gigabyte B550 Gaming X | 5800X | ASUS 3070 | Hyperx Fury 32 GB | Corsair 850E

Permalänk
Medlem

Man måste tydligen vara snabb. Det står nu att kortet har utgått https://www.inet.se/produkt/5411920/msi-geforce-rtx-3060-ti-8...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Haha sjukt, blev ett ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB istället, hade bättre på vissa tester osv. Även att den gick att beställa (Y)

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Gigabyte B550 Gaming X | 5800X | ASUS 3070 | Hyperx Fury 32 GB | Corsair 850E