PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Liten upplysning som var en nyhet för mig. Postnord har börjat med lördagsleveranser till vissa ombud. Min konsol skickades idag och kommer till mitt ombud imorgon lördag.

Permalänk
Medlem

Fick lite info från Dustin idag. Dom skulle få in några enheter i december, men jag som beställde 2020-11-09 kommer troligtvis få februari-april 2021. Tråkigt men inte särskilt oväntat.

Någon som vet hur det fungerar med amerikanska enheter, fungerar dom även i Sverige? Tänker främst på strömmatningen, klarar den både 110/240v?

Visa signatur

2700X|32GB|RTX 3080|Vattenkylt
Quest 3|HOTAS Warthog|G27|PS5

Permalänk
Medlem

Beställt: 20/6
Butik: Inet
Leverans: Okänd

Är det bara jag upplever att hos Inet händer ingenting, just nu?! Ingen info utskickad sedan lanseringen.

Visa signatur

Moderkort: ASUS X79-DELUXE, Processor: Intel 4930 i7@4,5Ghz , Minne: 32GB DDR3 KINGSTON HYPERX, Kylning: Kraken X62, Grafik: Asus 1070 Dual, Nät agg:Corsair RM 1000W 80+ Gold. Hård-diskar: 275GB SSD, 2Gb WD Caviar Black mfl totalt 10 TB, Windows10, Skärm: Acer 27 tum 2 ms, Tangentbord: Logitech G910, Mus: QPAD 5K, Chassi: NZXT S340 Elite Midi Tower - Matt Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Min status på Elgiganten där man spårar sin beställning via unikt ID har ändrats för första gången sedan bokningen den 19/11.

Nu står det "4. dec, kl. 14:50 - Ankommit terminal för omlastning
4. dec, kl. 14:50 - Levererad till transportör"

Pratade med kundtjänst idag. Jag har leveransdatum den 7:e december, och frågade ifall den skulle skickas då eller idag. Han sa då att min konsol är "under packning", det bådar gott och efter att han kollat med sina ledare så ska konsolen vara framme på måndag., den går under helgen. Däremot har det inte uppdaterats på sidan där man spårar via Unikt ID, likt din. Undrar verkligen vad som händer, mycket som sker fram och tillbaka bara. Vet liksom inte vad man ska tro hahah.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Pratade med kundtjänst idag. Jag har leveransdatum den 7:e december, och frågade ifall den skulle skickas då eller idag. Han sa då att min konsol är "under packning", det bådar gott och efter att han kollat med sina ledare så ska konsolen vara framme på måndag., den går under helgen. Däremot har det inte uppdaterats på sidan där man spårar via Unikt ID, likt din. Undrar verkligen vad som händer, mycket som sker fram och tillbaka bara. Vet liksom inte vad man ska tro hahah.

Är nog bara ta det lugnt och vänta. Har du ingen notis i telefonen på måndag eftermiddag så är det dags att börja kolla läget.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Pratade precis med EG kundtjänst (de måste vara måttligt nöjd med att svara på frågor om PS5an)
Men min PS5a kommer att bli skickad på måndag och förväntas vara framme onsdag den 9e (Bor i Norrland)
Beställde digital edition den 19/11 kl 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Min status på Elgiganten där man spårar sin beställning via unikt ID har ändrats för första gången sedan bokningen den 19/11.

Inget nytt för mig 😣

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Status

Jag beställde från EG den 19:e klockan 12:34 står det. Fick sms från bring med bekräftelse kl 7 i morses. Söker jag på bring nu står det: Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
4 december 16:11 - 556 52 JÖNKÖPING

Visa signatur

[Chassi] Corsair Obsidian 650D [Moderkort] ASUS MAXIMUS VI EXTREME
[Processor] Intel Core i7-4770K [Grafikkort] ASUS GeForce GTX 980 4GB x2 SLI
[Ram] Corsair Vengeance Pro Red 32GB 2400MHz [SSD] Intel 520 240GB x2 Raid 0
[Nätaggregat] Corsair AX 1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av essemH:

Jag beställde från EG den 19:e klockan 12:34 står det. Fick sms från bring med bekräftelse kl 7 i morses. Söker jag på bring nu står det: Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
4 december 16:11 - 556 52 JÖNKÖPING

12.20 här men inget sms/mail med leveransinfo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Har du fått något mejl?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown | NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Min är skickad från EG nu, fick notis om att den är påväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är nog bara ta det lugnt och vänta. Har du ingen notis i telefonen på måndag eftermiddag så är det dags att börja kolla läget.

Vill bara se en leveransbekräftelse om att den är på väg, då finner jag ro

Permalänk

Hoppas att några av de problemen med den första våg av konsoler är lösta med denna våg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkan89:

Min är skickad från EG nu, fick notis om att den är påväg

När fick du igenom din beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

12.20 här men inget sms/mail med leveransinfo

Samma här! Beställningstiden enligt EG den 19e KL 12:23
Inte hört något mer förutom att EG talade om för mig precis nu att "det såg bra ut" vad hon kunde se.
Men ingen info om att orderna packas mm ännu, vilket hon sa.
Hon sa dock att leveransen skall ske den 7e, men jag har ju svårt att se detta ske om de ej packat i dag, eftersom jag valde Express till ombud.
Bring lär ju knappast hinna lasta, och köra paketet till mitt ombud om dom packar på måndag.
Bara att sitta och invänta mail från Bring då antar jag...usch så nervöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BENPA:

Samma här! Beställningstiden enligt EG den 19e KL 12:23
Inte hört något mer förutom att EG talade om för mig precis nu att "det såg bra ut" vad hon kunde se.
Men ingen info om att orderna packas mm ännu, vilket hon sa.
Hon sa dock att leveransen skall ske den 7e, men jag har ju svårt att se detta ske om de ej packat i dag, eftersom jag valde Express till ombud.
Bring lär ju knappast hinna lasta, och köra paketet till mitt ombud om dom packar på måndag.
Bara att sitta och invänta mail från Bring då antar jag...usch så nervöst.

Nää måndag är bara att glömma tyvärr.

Från chatt med EG nu.. "-Ser att du har förväntad leverans på måndag dock kan det va så att den blir några dagar sen då bring har så högt tryck med leveranser just nu"

Nu skrev chatten såhär. "- Men ser lite info som kom precis och då ska du få ett spårnummer ikväll faktiskt

Så det verkar som dom jobbar på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

När fick du igenom din beställning?

12.19

Permalänk
Medlem

EG är ju alltså bevisat clowner då, dom har t.om SKICKAT konsoller till folk som beställt efter mig och andra vars konsoller inte ens packats än.

Som jag skrev innan så har jag ingen brådska med min konsol. Jag ser dock ett stort problem med deras sätt att sköta saker på.

Vad är det som säger att dom har konsoller till mig och andra som beställde tidigt? Dom själva verkar ju inte ens veta när man frågar dom.

Jag har ingen vidare insyn i hur deras system fungerar men för mig är det obegripligt att man inte skickar ordrarna i den ordning de kommer in i.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

EG är ju alltså bevisat clowner då, dom har t.om SKICKAT konsoller till folk som beställt efter mig och andra vars konsoller inte ens packats än.

Som jag skrev innan så har jag ingen brådska med min konsol. Jag ser dock ett stort problem med deras sätt att sköta saker på.

Vad är det som säger att dom har konsoller till mig och andra som beställde tidigt? Dom själva verkar ju inte ens veta när man frågar dom.

Jag har ingen vidare insyn i hur deras system fungerar men för mig är det obegripligt att man inte skickar ordrarna i den ordning de kommer in i.

Kan hålla med här... Har väl ingen panik heller men känns märkligt hanterat.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Kan hålla med här... Har väl ingen panik heller men känns märkligt hanterat.

Det är inte speciellt märkligt då Sverige är 250 mil långt och 50 mil brett. En vild gissning är att man synkar/sorterar order på ett geografiskt omfång. Du vill ju inte skicka en lastbil med enheter som ska både till Kiruna och Malmö.

Permalänk
Medlem

Ytterst märkligt att Elgiganten kör oledoledoff med vilka som får sina ps5or. Läser man här har ju folk som beställt en timme efter mig fått sina skickade.

Känns som de får rappa på om de ska komma på måndag med tanke på att det inte är skickat ännu...

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Finns massor av scalpers mht. Playstation 5 som med Nvidias grafik kort...

Här är en klåpare som forsöker att ungå skatt på sin förtjänst vid att byta en vara han har beställt på webhallen, men inte själv har hämtat ut än.... och vill ha 10K för den i begagnad värde så han kan sälja en "privat begagnat vara" ny taktik det där...

storlek på bild
Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Har du fått något mejl?

Inte något extra utöver det jag fick under natten att paketet snart är på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Det är inte speciellt märkligt då Sverige är 250 mil långt och 50 mil brett. En vild gissning är att man synkar/sorterar order på ett geografiskt omfång. Du vill ju inte skicka en lastbil med enheter som ska både till Kiruna och Malmö.

Ok.. tycker dock inte kunna se något sånt mönster i de beställningar jag sett skickats.. Men kan vara så visst...

Permalänk
Medlem

Chattade precis med EG och efterfrågade vad som egentligen händer med min order (19/11, 12:19). Fick det enkla svaret om att den kommer levereras 7/12. Svarade att tiden börjar bli knapp och att det ser ganska mörkt ut för en leverans på måndag. EG:s besked var att de nu jobbar samtliga dagar av veckan och att besked (alltså leveransbekräftelse) därför kan komma att lämnas såväl imorgon som på söndag.

Vet inte hur sannolikt nyss nämnda verkar, men vad ska man säga.

Språk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerxes92:

Chattade precis med EG och efterfrågade vad som egentligen händer med min order (19/11, 12:19). Fick det enkla svaret om att den kommer levereras 7/12. Svarade att tiden börjar bli knapp och att det ser ganska mörkt ut för en leverans på måndag. EG:s besked var att de nu jobbar samtliga dagar av veckan och att besked (alltså leveransbekräftelse) därför kan komma att lämnas såväl imorgon som på söndag.

Vet inte hur sannolikt nyss nämnda verkar, men vad ska man säga.

Du är en minut före mig, och chatten svarade mig detta "- Men ser lite info som kom precis och då ska du få ett spårnummer ikväll faktiskt

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Ok.. tycker dock inte kunna se något sånt mönster i de beställningar jag sett skickats.. Men kan vara så visst...

Jag har ingen aning. Jag gissar utifrån vad jag menar är logiskt och har ingen aning om var alla som fått leveransbekräftelser bor.

Permalänk

Beställde min maskin 12.20 ish. Från EG. Den är på väg och är i Jönköping 😁
Nån som vet om Bring kör ut hemleverans under helgen? Bor i Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Någon som hört mer från Netonnet , har en beställning som jag lyckades få igenom 8:17 på morgonen.

Har också en order ifrån NetOnNet med tiden 08:17 men har då fått mejl om att det inte blir i år. Hoppas fallet inte är så för dig.

Permalänk

Bor i stockholm och andra från stockholm har redan fått sina ordrar skickade? någon annan i stockholm som har fått sin skickad??