3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av britt-marieyo:

Låter som webhallen? Hört om flera som fått moderkort med böjda CPU-pins, skrapmärken på div. komponenter & ändå tvingats betala fullt pris från dom. Därför handlar jag bara från inet numera

Min upplevelse är precis tvärtom. Köpte ett 6800 XT som fyndvara klass 1 men kortet var helt nytt i oöppnad förpackning och rabatten blev runt 1300 kr.

Netonnet har jag däremot dåliga erfarenheter gällande fyndvaror.

Permalänk
Skrivet av Zeddius:

Har väldigt svårt att se att detta skulle stämma.
Webhallen lägger alla artiklar som på något sätt eller vis varit i någon kunds händer under "Fyndvaror", förutsatt att dem brukats.

Mitt nya moderkort hade repor överallt. Det händer säkert.

Visa signatur

Nvidia 1080Ti FE
Intel 10900k + NZXT Kraken X73 @ 5GHz
64GB Corsair Vengeance @ 3600Mhz
Samsung 970 EVO PLUS 2TB
ASUS ROG MAXIMUS XII HERO

Permalänk
Medlem
Skrivet av sbm76:

Någon som kan länka till någon vettig review av Zotac 3080 Amp Holo? Kort kö på detta hos bland annat Webhallen. Intresserad av temperatur och ljudnivå.

Eller någon här kanske rentav har detta kort och kan skriva några ord.

Jag fick hem mitt i torsdags. Första tankarna: inte så fult som det ser ut på bilden.
Endast 2st 8-pin. 77 c under load (runt 22c hemma här). Tyst som satan. Snabbt som satan.

Permalänk
Skrivet av britt-marieyo:

Inet.se delbetalning, faktura lär funka precis likadant. På FTW3 Ultra

Inga av Qliros betalningsalternativ fungerar tyvärr🤔

Permalänk
Skrivet av wym_drilla151:

Damn, otur ;/

Permalänk
Medlem

Sitter här och funderar på om man skall lägga in en beställning på 3080 eller inte. Har beställt ett Reverb G2 och planen är att köra flightsim till större delen. Tror ni man klarar sig på 10GB VRAM i 4K eller är det vettigare att vänta in 3080ti (alt 6900XT)?

Råder ju delade meningar om hur mycket VRAM spel i allmänhet och Flightsim i synnerhet nafsar i sig...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Skrivet av Zeddius:

Webhallen lägger alla artiklar som på något sätt eller vis varit i någon kunds händer under "Fyndvaror", förutsatt att dem brukats.

Jag trodde inte heller mina ögon när jag såg mailkonversationerna och hur webhallen hanterat dessa köp Dom hade alltså sålt begagnade varor som nya, men tillslut tog dom tillbaka moderkortet med böjda pin(s), det som kom efter det som också sålts som "nytt" hade repor, fingeravtryck på batteriet osv.. Då erkände dom iaf att det också varit begagnat, avdrag på några hundringar fick personen ifråga den gången iaf Men det var väldigt många månaders bråk via mail,chat & telefon hit & dit för att kunden skulle få rätt. Helt absurt. Trodde också väldigt bra om webhallen tills dess Förvånar mig dock inte om fler blivit drabbade på liknande sätt. Men det beror väl också på vem som sitter och tar emot kunden på deras sida, i guess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Ni som beställt Gigabyte Eagle, hur är kortet?
Fick ni det erat kort fort eller har ni väntat väldigt länge?
Jag ställde mig i den kön då det bara är 90 personer framför mig samt typ 800 kr dyrare än introduktionpriset på TUF (som jag också står väntat på väldigt länge)

Får se vilken av korten som kommer först!?(tror på Eagle)

Jag beställde mitt 3080 Eagle från Inet dagen efter release och fick mitt i början av november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingen_94:

När beställde du?

Det tog mig några dagar att bestämma mig, men intro-priset fick mig att lägga en order 18/09/2020 22:12

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Det tog mig några dagar att bestämma mig, men intro-priset fick mig att lägga en order 18/09/2020 22:12

Kanske inte hjälper dig egentligen då min beställning ligger hos inet och du hos komplett, men!...

Beställde mitt TUF OC den 19/9 vid lunchtid. Den 19/11 valde jag att försöka få tag i info om köplats varav jag fick svaret 203, två månader efter beställning.

Vet inte hur högt trycket varit hos komplett kontra inet :/

Har inte velat fråga inet om kön har rört sig något av ren respekt då jag fattar att dom har mycket att göra atm. Skulle dock vara skönt med en klarare bild kring hur kön bearbetas atm

Permalänk
Medlem

Har lagt ut ett extra 3080 som jag fick igår på marknadsplatsen https://www.sweclockers.com/marknad/192101-rtx-3080-gainward-... .

Permalänk
Medlem

står i valet och kvalet här också om man skulle slänga upp ett zotac 3080 här på swec marknaden? 🤔🤯

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Har handlat en hel del fyndvaror av dom till andra burkar och precis som dig och andra så är min upplevelse att det räcker att kartongen fått en minsta lilla skada så är det fyndvara på den direkt, produkten i sig helt ny med plast och allt. Har dom nåt på fynd jag önskar så tvekar jag inte.
Även Inet har jag fyndat stort hos genom åren, nu senast en Cablemod kabelsats till nätagget till stor rabatt och enda som saknas var "meningslös" plast runt ytterkartongen för produkten, annars flång nytt och säkrat i Intets kartong så inget kan försvinna under transport till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Ska jag gå tillbaka med mitt 3090 och be om rabatt som fyndvara då? Använde 10% presentkort men betalade fullpris på ett kort som hade en lite sliten kartong utan plast om, dvs den har varit öppnad. Grafikkortet låg i en plastpåse medförsluten med en liten tejpbit men den är det bara att öppna och tejpa igen med samma tejp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johisco:

Ska jag gå tillbaka med mitt 3090 och be om rabatt som fyndvara då? Använde 10% presentkort men betalade fullpris på ett kort som hade en lite sliten kartong utan plast om, dvs den har varit öppnad. Grafikkortet låg i en plastpåse medförsluten med en liten tejpbit men den är det bara att öppna och tejpa igen med samma tejp.

Vilket grafikkort var det? Det är knappt några grafikkort som kommer med plombering eller plast runt, och precis som du säger ligger grafikkortet bara i en ESD-påse med en tejpbit för. Kan mycket väl ha varit ett helt nytt kort...

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon redan nämnt det, men såg precis att Scan uppdaterade den förväntade leveranstiden för Asus-leveranserna. Alla 3 kommande leveranser (Strix OC och två leveranser av TUF och TUF OC) är satta till 9-18 december. Fortfarande ingen uppdatering på leveranser efter det heller. Alla leveranser har blivit uppskjutna, och jag vet inte riktigt hur mycket jag tror på att alla kommer komma inom den perioden.

Skrivet av nallebjoernen:

Kanske inte hjälper dig egentligen då min beställning ligger hos inet och du hos komplett, men!...

Beställde mitt TUF OC den 19/9 vid lunchtid. Den 19/11 valde jag att försöka få tag i info om köplats varav jag fick svaret 203, två månader efter beställning.

Har inte velat fråga inet om kön har rört sig något av ren respekt då jag fattar att dom har mycket att göra atm. Skulle dock vara skönt med en klarare bild kring hur kön bearbetas atm

Kan säga att du borde ha gått ner en hel del. Inet verkar uppdatera kön väldigt sporadiskt, men vad jag fick reda på, var att de uppdaterade kön för TUF OC den 20:e november, och då gick jag från 174 till 59 i kön. Jag beställde 18/9, men om där är någon logik i det, så borde du i alla fall kommit mycket längre fram.

Bli inte för hypad som jag blev dock, för det har inte rört sig på länge nu, och vi får se hur det blir efter leveranserna de kommande veckorna, men du lär ändå vara ganska många veckor ifrån ditt kort tyvärr, om de inte skickar väldigt många kort helt plötsligt. Nästa vecka sa Inet att de skulle få 15 kort, så du kanske fattar att det inte handlar om väldigt många kort. Sen har leveranserna blivit uppskjutna en hel del, som sagt ovan.

Permalänk
Medlem

Hur ser din kreditsäkerhet ut?
Om du överstiger den i värde i beställda varor kan det vara anledningen till att du inte kan köpa på faktura tänker jag.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Jag fick hem mitt i torsdags. Första tankarna: inte så fult som det ser ut på bilden.
Endast 2st 8-pin. 77 c under load (runt 22c hemma här). Tyst som satan. Snabbt som satan.

77c för ett 3080 är fullt rimligt. Var lite orolig för ljudnivån, men kommer från ett 1080 ti som inte är helt knäpptyst under load, så är inte orolig med tanke på att du säger att det är tyst.

Har också runt 22c här hemma, men lär genast bli 24c i hela huset med ett 3080 i datorn. Värmen måste ju ta vägen någonstans.

Tack för info, lär få mitt Zotac i veckan.

Permalänk
Medlem

Alina fick in ett 3090 ROG Strix OC idag som jag hann knipa. Tydligen återlämnat. Bruten förpackning till nypris är alltid spännande, men vad har man att välja på i nuläget. Impulskontrollen hjälps ju inte av att Sweclockers har en Cyberpunk 2077 reklam-banner precis under den här tråden!

Visa signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 9 9950X3D/Noctua NH-D15 G2
Chassi/PSU: ASUS PA602/Seasonic-Noctua TX-1600 1600W
MB/RAM: ASUS ROG Strix X870E-E Gaming Wifi/Corsair Vengeance 64GB
SSD/GPU: Samsung 9100 Pro 2TB/ MSI RTX 5090 Suprim
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C4 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Permalänk

Jag har min beställning hos Inet på RTXS 3080 på faktura, men som oneill skriver nedan kan det ha att göra
med värdet och din kreditvärdighet.

Skrivet av oneill:

Hur ser din kreditsäkerhet ut?
Om du överstiger den i värde i beställda varor kan det vara anledningen till att du inte kan köpa på faktura tänker jag.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Vet ej vad tyst innebär i samband med fläkthastigheten. Det är ju subjektivt, folk på reddit säger jag hör inte kortet på 70% och då tycker jag det låter som ett jetplan.
Allt över 60% börjar låta just på mitt amp holo.

Men håller med, snyggt, går bra att undervolta med lagom clock speed, samt så presterar det bra i alla spel jag prövat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sbm76:

77c för ett 3080 är fullt rimligt. Var lite orolig för ljudnivån, men kommer från ett 1080 ti som inte är helt knäpptyst under load, så är inte orolig med tanke på att du säger att det är tyst.

Har också runt 22c här hemma, men lär genast bli 24c i hela huset med ett 3080 i datorn. Värmen måste ju ta vägen någonstans.

Tack för info, lär få mitt Zotac i veckan.

Vilket ti?
Har ett strix 1080ti oc som jag bytte kylpasta samt vrm kylpads.
Idle 27c och load 65-70 och tystare än mitt zotac 3080 amp holo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Vet ej vad tyst innebär i samband med fläkthastigheten. Det är ju subjektivt, folk på reddit säger jag hör inte kortet på 70% och då tycker jag det låter som ett jetplan.
Allt över 60% börjar låta just på mitt amp holo.

Men håller med, snyggt, går bra att undervolta med lagom clock speed, samt så presterar det bra i alla spel jag prövat.

hunnit testa lite mer nu, verkar ligga runt 70-72% under load på fläktarna. Ska testa att undervolta nu, återkommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Alina fick in ett 3090 ROG Strix OC som jag hann knipa. Tydligen återlämnat. Bruten förpackning till nypris är alltid spännande, men vad har man att välja på i nuläget. Impulskontrollen hjälps ju inte av att Sweclockers har en Cyberpunk 2077 reklam-banner precis under den här tråden!

EVGA 3090 FTW3 Ultra? Samma kaliber på korten förutom priset.
Båda har fint XOC BIOS som ger 480W på ASUS och 500W på EVGA så korten får sträcka på sig ordentligt som avsett från början.
Inet har sålt 17st FTW3 senaste dygnet då jag vill minnas det var 20st i går morse och legat där ett tag, 8st när jag bestämde mig under kvällen. 7 st när jag beställde blev 6st när det var klappat och klart, nu ynka 3st FTW3 kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Vilket grafikkort var det? Det är knappt några grafikkort som kommer med plombering eller plast runt, och precis som du säger ligger grafikkortet bara i en ESD-påse med en tejpbit för. Kan mycket väl ha varit ett helt nytt kort...

Jo, mitt ser ut att komma i plast
https://www.youtube.com/watch?v=q5dtishV5yI&feature=share

Permalänk
Skrivet av Hevin:

Vet inte om någon redan nämnt det, men såg precis att Scan uppdaterade den förväntade leveranstiden för Asus-leveranserna. Alla 3 kommande leveranser (Strix OC och två leveranser av TUF och TUF OC) är satta till 9-18 december. Fortfarande ingen uppdatering på leveranser efter det heller. Alla leveranser har blivit uppskjutna, och jag vet inte riktigt hur mycket jag tror på att alla kommer komma inom den perioden.

Kan säga att du borde ha gått ner en hel del. Inet verkar uppdatera kön väldigt sporadiskt, men vad jag fick reda på, var att de uppdaterade kön för TUF OC den 20:e november, och då gick jag från 174 till 59 i kön. Jag beställde 18/9, men om där är någon logik i det, så borde du i alla fall kommit mycket längre fram.

Bli inte för hypad som jag blev dock, för det har inte rört sig på länge nu, och vi får se hur det blir efter leveranserna de kommande veckorna, men du lär ändå vara ganska många veckor ifrån ditt kort tyvärr, om de inte skickar väldigt många kort helt plötsligt. Nästa vecka sa Inet att de skulle få 15 kort, så du kanske fattar att det inte handlar om väldigt många kort. Sen har leveranserna blivit uppskjutna en hel del, som sagt ovan.

de är alltid nånting iaf! Har som börjat köpa att jag inte har ett kort förens jan-feb ändå. Bara synd att jag mest troligt kommer ha spelat igenom CP2077 vid det laget...

Ty 4 update tho! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Fyfan. Motigt som tusan men för min fel får spelet hamna i backlogen även om det är så otroligt mycket roligare att spela det ”samtidigt” som resten av världen. Annars blir upplevelsen präglad av andras intryck.

Men är inte alls sugen på medium (at best) i 1440p med mitt 1070. Tanken var 3080 på min kommande 4k oled. Detta är ändå jag sparat pengar för i under hela året 😭

Sitter i exakt samma sits...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nallebjoernen:

Allt hjälper i dessa tider

Nämen jag tror inte Komplett ger ut köplats och följer tråden så ser man om folk får napp, men just TUF OC 3080 verkar ha det svårt överlag.
Har skält lite på folk som kontakar kundtjänst att det är hög demand-låga supplies så jag får väl rätta mig i ledet ^^

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

EVGA 3090 FTW3 Ultra? Samma kaliber på korten förutom priset.
Båda har fint XOC BIOS som ger 480W på ASUS och 500W på EVGA så korten får sträcka på sig ordentligt som avsett från början.
Inet har sålt 17st FTW3 senaste dygnet då jag vill minnas det var 20st i går morse och legat där ett tag, 8st när jag bestämde mig under kvällen. 7 st när jag beställde blev 6st när det var klappat och klart, nu ynka 3st FTW3 kvar.

Vart får du information om antal sålda från inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Vart får du information om antal sålda från inet?

Bara kolla hur många de har kvar. https://www.inet.se/produkt/5411745/evga-geforce-rtx-3090-24g...
2st nu.