Vilka streamingtjänster kan man dela med, säg, syskon?

Permalänk
Medlem

Vilka streamingtjänster kan man dela med, säg, syskon?

Försöker lista ut och ju mer jag läser desto mer vimsig blir jag.

Syrran mår inte bra. Tänkte dela streaming med henne men jag har noll koll på hur det fungerar och vad som är tillåtet.

En annan fråga jag har är att jag beställde några filmer på Cdon och fick en kod för tvåmånaders testabonnemang på Cmore. Kan jag ge den till syrran eller är koden "knuten" till mig via Cdon?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Netflix kan man ju ha flera användare på, och Spotify familjekonto om man vill lyssna på musik/podcasts

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

bor ni under samma tak så kan man della på många tjänster, gör ni inte det får man inte dela.
Men det betyder inte att man inte kan göra det, tex netflix,spotify,amazon music, cmore osv är alla tjänster där man kan dela på ett konto,Det betyder dock inte att dom inte vet att man gör det och kan välja att stänga av kontot.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Netflix kan man ju ha flera användare på, och Spotify familjekonto om man vill lyssna på musik/podcasts

Tack. Slarvigt av mig. Film och tv-serier.

Skrivet av aragon:

bor ni under samma tak så kan man della på många tjänster, gör ni inte det får man inte dela.
Men det betyder inte att man inte kan göra det, tex netflix,spotify,amazon music, cmore osv är alla tjänster där man kan dela på ett konto,Det betyder dock inte att dom inte vet att man gör det och kan välja att stänga av kontot.

Bor inte under samma tak. Jag i Norduppland och hon i Märsta. Det jag är rädd för att de kan stänga av en.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beginner:

Tack. Slarvigt av mig. Film och tv-serier.

Bor inte under samma tak. Jag i Norduppland och hon i Märsta. Det jag är rädd för att de kan stänga av en.

Spotify kan vara rätt hårda emellanåt, ringer upp folk och frågar vart de bor och så, men Netflix verkar inte bry sig alls. Övriga vet jag inte riktigt.

Permalänk
Medlem

AppleTV kan man dela om man sätter upp ett familjepaket hos dem. Det är naturligtvis inte så mycket där, men de har Ted Lasso, och jag kan inte tänka mig någon bättre medicin om man mår dåligt. Den enda begränsningen de har är att man inte kan ha mer än sex medlemmar, samt att en person inte kan byta "familjegrupp" mer än en gång om året.

Citat:

En annan fråga jag har är att jag beställde några filmer på Cdon och fick en kod för tvåmånaders testabonnemang på Cmore. Kan jag ge den till syrran eller är koden "knuten" till mig via Cdon?

När jag fick en sådan kod verkade det inte finnas något som helst lås. Har också tidigare gett bort Viaplay-koder som jag fått från CDON, och det funkade bra.

Min erfarenhet av delade streaming-abonnemang är att de enda som bryr sig är HBO. De räknar hur många enheter som är inloggade och protesterar om det är för många. Netflix verkar ju halva Sverige dela med andra halvan, så det är nog helt säkert. Har aldrig haft Dplay, och Cmore bara under en kortare period, så om de har några lås så hade jag inte märkt det.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack. Slarvigt av mig. Film och tv-serier.

Bor inte under samma tak. Jag i Norduppland och hon i Märsta. Det jag är rädd för att de kan stänga av en.

Händer inte ett skit, den enda begränsningen tjänsterna har är ett visst antal streamsenheter åt gången, vart de är geografiskt spelar ingen roll alls.

Gällande koder så är det bara att dela ut de också... Jag fick en prova på kod för ViaPlay nu när jag köpte TV precis, den gav jag till morsan som bor 15mil från mig...

Har kompisar som delat Netflix i åratal utan problem, som bor långt ifrån varandra, olika städer. Stockholm - Linköping t.ex.

Permalänk
Snusfri

Har delat mitt Netflix med päronen ett bra tag nu och det är inga problem alls.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tackar för svar! Ska ge henne koden till Cmore till att börja med.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk