PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Nu har jag hämtat mitt paket

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Hur kan ni som har beställt 19 nov få en konsol när man själv beställde en den 6 okt fast jag beställde från Mediamarkt då men dom är väl ändå lika stora som Elgiganten?

Olika företag som hanterar det på olika sätt och får olika många enheter.

Beställde en 13:48 den 19e och min är på väg nu med (från EG). Tog dock inte expressfrakt så får den nog inte idag.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ricstark:

Haha ja! 😄 Tråden förvandlades till "Logistik - Elgiganten & Bring"

Elgiganten borde nog ha brutits ut i den redan utbrutna tråden. Samtidigt var det nog bara Elgiganten och Bring som arbetade på att få ut konsolen i helgen men bra exempel på tråd som behövde just brytas ut.

Skrivet av MinpinStudios:

”Just nu vill många handla tryggt på nätet. För att underlätta för de som jobbar hårt för att alla ska få sin leverans ber vi dig hämta paketet så fort du kan.
/ Bring”

Tro mig Bring, jag är PÅ VÄG 😀

Jag har ett felskickat paket som jag försökt få PostNord att skicka tillbaks till avsändaren vilket verkar vara halvt omöjligt. Butiken vill ha tillbaks den, ombudet vägrar, PostNord ignorerar vilket gör att den ligger och tar plats i onödan. Ska nog göra ett nytt försök med detta i eftermiddag faktiskt.

Ingen PS5 eller liknande utan en beställning som försvann i fjärran land, redan skickats ut på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Hur kan ni som har beställt 19 nov få en konsol när man själv beställde en den 6 okt fast jag beställde från Mediamarkt då men dom är väl ändå lika stora som Elgiganten?

Mediamarkt skapade en bokningskö där man kunde boka maskiner "för leverans i turordning" men utan någon koppling till hur många maskiner de verkligen hade att sälja. Sony har problem leverera i den takt alla vill ha en maskin så Mediamarkt har nog levererat ut så snabbt de bara får in maskiner men de har _många_ köpare på kö.

Elgiganten hade ingen sådan kö alls, de väntade tills de hade bekräftade leveranser och sålde bara de maskiner de visste de skulle få in. Det var svårt kunna köpa en, men när de väl gick beställa fick man ett leveransdatum (plus minus ngn dag) direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Jag beställde från MM den 23 Sept, Amazon den 18 Nov och EG den 19 Nov. September-beställningen är stendöd, inte ett ljud, Amazon har jag fått och EG är på väg. MM kan inte ha fått många enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Nu har jag hämtat mitt paket

Ha så kul då Amer

Permalänk

Jag mitt pulver väntade till 15/10 2020 att beställa PS5 disc.
”För tillfället är din leverans obekräftad eftersom den uppskattade volymen för november – mars är fullbokad”
Har hört att April är en fin månad.
För att inte tala om ni stackare som beställde från Webhallen när får ni era PS5:or?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Jag mitt pulver väntade till 15/10 2020 att beställa PS5 disc.
”För tillfället är din leverans obekräftad eftersom den uppskattade volymen för november – mars är fullbokad”
Har hört att April är en fin månad.
För att inte tala om ni stackare som beställde från Webhallen när får ni era PS5:or?

Vi kommer nog aldrig få dem

Nej men tror många som jag blev riktigt arga på WH och förbokade hos Amazon/EG istället, så de borde få ganska många extra i slutet vill jag tro.

Permalänk

Fick min PS5 vid 13 tiden.EG levererat!!!

Permalänk
Medlem

Någon som vill berätta hur gången på Bring har varit? Vilka händelser behöver leveransen ta sig igenom? Just nu jag bara dessa två

Meddelande om försändelse på väg via SMS
7 december 11:36
Meddelande om försändelse på väg via e-post
7 december 11:34

Permalänk
Medlem

Hämtat ut min nu, känner mig riktigt lyckligt lottad som lyckades få tag på både GPU och Ps5 i höst/vinter.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Någon som vill berätta hur gången på Bring har varit? Vilka händelser behöver leveransen ta sig igenom? Just nu jag bara dessa två

Meddelande om försändelse på väg via SMS
7 december 11:36
Meddelande om försändelse på väg via e-post
7 december 11:34

Har samma fast 12.28, antar att det kommer en uppdatering när de hämtat paketen.
Jag har dock haft lite problem med Bring, väntar fortfarande på ett paket från boozt. Har tagit 2 veckor nu, det står:
"Avvik i produksjonen
Årsak: Forsinket"

Permalänk

Nån som hört från netonnet? Beställde 8:17 på releasedagen men vet fortfarande inte vad statusen är

Permalänk
Medlem

Yeeeey No2!

Har hämtat ut min PS5 nu!
Har legat hos ombudet i flera timmar, dom hade ej hunnit scanna in paketet.

Permalänk
Medlem

När det gäller Bring innebär "Lastat för utkörning" att det är på bilen som kör ut eller att det ligger sorterat för utkörning på terminalen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

När det gäller Bring innebär "Lastat för utkörning" att det är på bilen som kör ut eller att det ligger sorterat för utkörning på terminalen?

Lastat för utkörning stog det för mig när dom körde ut det till ombudet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har leveransen börjat röra på sig! i terminal för utkörning nu

Permalänk
Medlem

Märker att många fått sina, Blocket ”svämmas” över jag blir lite lack när man själv får vänta till nästa år samtidigt som folk säljer för det dubbla, menar när man själv är en true gamer men inte fått tag på en PS5..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Nej men tror många som jag blev riktigt arga på WH och förbokade hos Amazon/EG istället, så de borde få ganska många extra i slutet vill jag tro.

Hoppas det! WH och Inet sitter nog lite i samma båt tror jag. Att de sitter på mängder av bokningar från kunder som de inte kommer kunna leverera förrän långt in på 2021 😢 WH verkar ha betat av bokningar fram till Oktober 2019 och Inet fram till April 2020.

Det har ju dessutom visat sig att boka hämtning i butik varit en fördel eftersom butikerna skapar egna köer med deras lager och folk har fått chans på avbokade konsoler även om de haft senare bokning.

Försökte också i ren frustration roffa åt mig en konsol den 19.e från Amazon/EG men inget ville hamna i kundvagnen 😐

Visa signatur

//Richard

Permalänk
Medlem

Grattis till er som är nöjda med Bring. En annan är sjukt missnöjd. Tyst som i graven sedan paketet anlände till terminalen igår 17:34.
Förstår att det kan ses som "litet" jämfört med de som inte ens får en Ps5 i år; men allt är relativt.
Blir irriterad när man betalat för expressfrakt och får det hemskickat med snigelpost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Grattis till er som är nöjda med Bring. En annan är sjukt missnöjd. Tyst som i graven sedan paketet anlände till terminalen igår 17:34.
Förstår att det kan ses som "litet" jämfört med de som inte ens får en Ps5 i år; men allt är relativt.
Blir irriterad när man betalat för expressfrakt och får det hemskickat med snigelpost.

Vad är din sista händelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albinistan:

Nån som hört från netonnet? Beställde 8:17 på releasedagen men vet fortfarande inte vad statusen är

Kontaktade kundtjänst imorse, de hade ingen information om när nästa leverans skulle ske.
Skrev att jag hade fått bekräftelse 08:13 fast folk som varit efter mig redan fått sina. Frågade om kösystemet och hur det fungerar enligt nedan:

"Jag: Förstår inte riktigt hur kösystemet fungerar. Följer olika trådar på forum och sociala medier där folk uppger att de fått/får sina beställningar nu under december. Fastän de beställt efter mig, drygt 4-5 minuter. Skulle gärna vilja ha en förklaring. Om det är ett kösystem så borde väl den som beställer tidigare få det före.

X: Jag beklagar ifall du inte fått något leveransbesked. Man hamnar på kö utifrån hur man beställer. Vi har dessvärre ingen möjlighet att se vilken köplats man har.

Jag: Man kan alltså beställa på olika sätt Hanteringen verkar inte vara på topp.

X: Det finns ett sätt att beställa på!"

Förstod inte vad hen menade alls. Så man får tolka hur man vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sep0x:

Kontaktade kundtjänst imorse, de hade ingen information om när nästa leverans skulle ske.
Skrev att jag hade fått bekräftelse 08:13 fast folk som varit efter mig redan fått sina. Frågade om kösystemet och hur det fungerar enligt nedan:

"Jag: Förstår inte riktigt hur kösystemet fungerar. Följer olika trådar på forum och sociala medier där folk uppger att de fått/får sina beställningar nu under december. Fastän de beställt efter mig, drygt 4-5 minuter. Skulle gärna vilja ha en förklaring. Om det är ett kösystem så borde väl den som beställer tidigare få det före.

X: Jag beklagar ifall du inte fått något leveransbesked. Man hamnar på kö utifrån hur man beställer. Vi har dessvärre ingen möjlighet att se vilken köplats man har.

Jag: Man kan alltså beställa på olika sätt Hanteringen verkar inte vara på topp.

X: Det finns ett sätt att beställa på!"

Förstod inte vad hen menade alls. Så man får tolka hur man vill

Stod det förväntat leveransdag 2020-12-08 för dig också? Jag beställde 08:03 och jag har bara fått orderbekräftelse än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpdcv:

Stod det förväntat leveransdag 2020-12-08 för dig också? Jag beställde 08:03 och jag har bara fått orderbekräftelse än så länge.

Ja det stämmer, fått endast orderbekräftelse jag med.
Förövrigt så är det en Digital Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Lastat för utkörning stog det för mig när dom körde ut det till ombudet.

Hmm, känns som tiden rinner ut för idag med tanke på att det inte är framme hos ombudet än.
Undra vad det innebär om det finns på bilen, går det ett varv till imorgon istället tro?

Permalänk
Medlem

Sry för repetition från förra posten men är det någon som hört något om Inet? Jag beställde förvisso så sent som 20 juni 2020 men är nyfiken på om någon alls fått från Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sep0x:

Ja det stämmer, fått endast orderbekräftelse jag med.
Förövrigt så är det en Digital Edition.

Samma här. Börjar bli orolig alltså. Ser nu på mina kontoutdrag att inga pengar har dragits. Är lite oerfaren när det kommer till sånna här köp men brukar pengarna inte dras direkt när man köper produkten, även fast produkten inte finns i lager vid köp.

Jag köpte mitt med kort, jag hörde från flera att de tvingades köpa sitt med swish då kortbetalning inte fungerade så är lite rädd för att det blev något fel. Fick dock orderbekräftelse trots allt.

Permalänk

Nu säger Bring att jag får min PS5:a först på onsdag istället trots att den skickades i fredags. Bara den kommer fram så är jag nöjd, hoppas bara att de inte slarvat bort den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Nu säger Bring att jag får min PS5:a först på onsdag istället trots att den skickades i fredags. Hoppas bara att de inte slarvat bort den.

Vad säger spårningen då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur WH ligger till med kön för DE? Om jag inte minns fel så öppnade DE kön senare (runt Juni?)