PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

07:43 ” Sändningen har lastats för utkörning.” MÖLNLYCKE

Hur nära är detta för att vara framme? Ni som fått det tidigare. Är det troligt att det kommer fram idag?

Vafan min är kvar i Jönköping, iofs ska den upp till Umeå så kanske tar lite längre tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banarth:

Okej... Jag håller mig lugn tills imorgon 9/12, som var mitt beräknade leveransdatum. Men ingen konsol då? Ja, då sticker jag ned till Jön(s)köping och jagar mitt PS5 likt Liam Neeson efter sin dotter i Taken.

Själv så bor jag nära Sundsvall och såhär står det för mig:

Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
7 december 09:46

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
4 december 20:59 - 556 52 JÖNKÖPING

Får väl hoppas att det är i Sundsvall snart då (eller ännu bättre, ombudet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloko:

Själv så bor jag nära Sundsvall och såhär står det för mig:

7 december 09:46

4 december 20:59 - 556 52 JÖNKÖPING

Får väl hoppas att det är i Sundsvall snart då (eller ännu bättre, ombudet).

Låter som att du får din idag, hade samma sak igår med ett annat paket i Umeå

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Hur fick du det beskedet? ^^ jag är inte säker på att jag får den idag.. den ligger för utkörning men det kanske sker imorgon om den inte hann med dagens last.

Fick sms att hemkörning var bokad till imorgon, gick inte att ändra till idag.
Ringde dock till Bring i Eskilstuna direkt istället senare och jag var så välkommen att åka dit och hämta det idag istället.
Så 12mil tur o retur blir det senare för att få hem det idag 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Fick sms att hemkörning var bokad till imorgon, gick inte att ändra till idag.
Ringde dock till Bring i Eskilstuna direkt istället senare och jag var så välkommen att åka dit och hämta det idag istället.
Så 12mil tur o retur blir det senare för att få hem det idag 😁

haha skön du är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

haha skön du är!

🤣
Ja men vafasen, passar ju bättre idag då jag är ledig imorrn så kan man nattsudda 😁

Permalänk
Medlem

I går (kl. 08.02) fick jag ett SMS från Bring att paketet kommer i morgon (idag) mellan kl. 10-16.
Appen sa att paketet var i Nybro. Nybro är bara 3 mil bort så hämtade jag paketet själv kl. 9.30.

Jag hoppas att ni alla får era paket snabbt

Permalänk
Medlem

Enligt chatten på NetOnNet så ska samtliga som förbokat PS5 den 19/11 fått ett mail igår. Inte jag dock och kundtjänstmedarbetaren tyckte det var märkligt. Men han sa också att de inte har någon info om när nästa sändning kommer. Förmodligen inga PS5 mer från NN innan jul...

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldrik:

Är det fler som har status skickad fått faktura spårningsnummer där endast "Meddelande om försändelse på väg via e-post", för att sen när du kontaktar bring så påstår de att de inte fått paketet ifrån Elgiganten och när jag kontaktar elgigantens support så påstår de att jag skulle fått mejl om att leveransen ska ske den 15 december ?! tycker det verkar ytterst märkligt .. fick till att kundjänst skulle återkomma efter de kontaktat lager och bring, får se vad de säger om saken..

Beställde den 19 november kl 12 och förra vecka var beskedet leverans den 7 december ...

Låter riktigt märkligt, första gången jag ser att leveransdatumet skjutits upp så pass mycket. 1-2 dagar har varit normal fördröjning. Kan det vara så att enheterna faktiskt tagit slut?

Permalänk

Nu fick man tillslut hem sin pärla!

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade Elgiganten nu som lovade att kontakta Bring och sparka på dem.
De tyckte också att det va väldigt konstigt.
Fick min frakt återbetald också.

Ps5 fortfarande MiA. Vi får väl se om den dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Låter riktigt märkligt, första gången jag ser att leveransdatumet skjutits upp så pass mycket. 1-2 dagar har varit normal fördröjning. Kan det vara så att enheterna faktiskt tagit slut?

Är ju extremt oseriöst isåfall, eller vill de kanske ha massa onödiga samtal till kundtjänst?

Visa signatur

Ncase M1 V5, Intel Core i7-6800K, X99E-ITXac, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Evga GTX 1080 founders edition Hybrid Cooler, Samsung 970 PRO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB, Samsung 860 QVO 1TB, Acer X34 + Oculus Rift S

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbZ:

Enligt chatten på NetOnNet så ska samtliga som förbokat PS5 den 19/11 fått ett mail igår. Inte jag dock och kundtjänstmedarbetaren tyckte det var märkligt. Men han sa också att de inte har någon info om när nästa sändning kommer. Förmodligen inga PS5 mer från NN innan jul...

Märkligt, jag har inte heller fått något mail och enligt deras kundtjänst är jag inbokad på deras nästa leverans..
Vilken tid fick du igenom ordern? 8:11 fick jag.

Jag fick ju följande svar igår:

Skrivet av RayoB:

Hej!

Jag lyckades få igenom ett köp 08:11 den 19 november när Netonnet släppte ett antal nya. Men som en hel del andra fick jag ett mail för snart två veckor sen att min order inte kom med i leveransen som vissa av er har fått till er.
Jag har haft kontakt med deras kundtjänst ett par gånger och igår fick jag följande svar när jag frågade om dom vet när nästa leverans kommer:

"Vi ska få mer information om det imorgon vad jag har fått information om".

Han fortsatte sedan med att " det är då via email för dem som väntar på sin beställning som vi kommer informera i första hand".

Netonnet verkar alltså få info från Sony idag, då är det bara hoppas på att det är ett bra besked, och att vi får den infon snabbt så man vet. Ni som sitter i samma sits som mig kan ju hålla utkik i era inkorgar och uppdatera om ni fått något besked.

Kundtjänsten verkar alltså ha fått olika information då.. vi får vänta och se helt enkelt. Jag hoppas fortfarande på ett bra mail i veckan

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från Bring, som fick sina konsoler skickade igår?

Permalänk
Medlem

Hemleveransen Kom här för en 30 minuter sen, vilket var 1 timme tidigare än vad det hade beräknat! Har plockat upp den nu och börjat installera spel! Som en Sten lyfts från axlarna efter man försökt skaffa en sen webbhallen sa att man inte skulle få iår.

Nu vill jag bara önska er alla som inte fått någon ps5a än lycka till!!

Permalänk
Skrivet av Banarth:

Men ingen konsol då? Ja, då sticker jag ned till Jön(s)köping och jagar mitt PS5 likt Liam Neeson efter sin dotter i Taken.

Haha, vi får ta en roadtrip tillsammans dit då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Märkligt, jag har inte heller fått något mail och enligt deras kundtjänst är jag inbokad på deras nästa leverans..
Vilken tid fick du igenom ordern? 8:11 fick jag.

Jag fick ju följande svar igår:

Kundtjänsten verkar alltså ha fått olika information då.. vi får vänta och se helt enkelt. Jag hoppas fortfarande på ett bra mail i veckan

Kl 08:13.

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Skrivet av iTox:

Ja. Min ligger just nu hos ombud, ska hämta ut den strax

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTox:

Påväg till ombud..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Då jag fortfarande var orolig efter att ha pratat med Bring ringde jag Skellefteå Lastbilsstation som sköter brings leveranser till norrland. Hon tyckte det var konstigt att det inte var framme. Jag är inte säker men lät på henne som att de inte ens fått paketet från Bring ännu. Det var inte ankomstskannat hos dem sa hon. Hon tyckte det såg konstigt ut och skulle kolla vidare. Hoppas verkligen att de bara är sega och att det inte är borta... Suck.

Luleå för mig också men ser ut som följer för mig så väntar bara att det ska anlända nu.

8 december 06:58 - 97345 LULEÅ
6 december 17:43 - 55652 JÖNKÖPING

Trodde förresten att det var Kalles Bud som fixade leveranserna i Luleå för bring...

Permalänk
Skrivet av Nep:

Luleå för mig också men ser ut som följer för mig så väntar bara att det ska anlända nu.

8 december 06:58 - 97345 LULEÅ
6 december 17:43 - 55652 JÖNKÖPING

Trodde förresten att det var Kalles Bud som fixade leveranserna i Luleå för bring...

Åhå, då kanske min också snart blir scannad här! Hon jag pratade med skulle kolla om den kommit men missats att scanna.

Edit: eller så är min faktiskt borta? Min var i Jönköping 4e, och din som var där 6e är redan här? Blir mer och mer orolig att nåt är fel.

Permalänk
Medlem

Mitt PS5 kommer strax med Bring hemleverans

Någon som hört något mer angående Mediamarkts decemberleverans? Helt knäpptyst och blev lovad i december..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Precis vad det låter som, den har skickats vidare från terminalen till utlämningsstället.

Inte nödvändigtvis, mina 4 senaste uppdateringar har varit "Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Någon som hört något mer angående Mediamarkts decemberleverans? Helt knäpptyst och blev lovad i december..

Har en fråga inne hos deras kundservice om detta men har inte hört något ännu.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min idag 0730, och skickade ner den till svågern. Hoppas att inte PostNord tappar bort den nu 😂😂

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Skrivet av iTox:

Yes, min skickades från Mölnlycke och är påväg till mitt ombud nu. Bor inte alls långt ifrån Mölnlycke så borde få ett pling närsom

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

Hämtade ut min idag 0730, och skickade ner den till svågern. Hoppas att inte PostNord tappar bort den nu 😂😂

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1617896-militartjanstg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Inte nödvändigtvis, mina 4 senaste uppdateringar har varit "Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare."

Samma terminal, eller olika?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Samma terminal, eller olika?

såhär tokigt ser det ut, men nu har jag iaf fått den!

Sändningen har lastats för utkörning.
8 december 08:51 - 126 30 HÄGERSTEN
8 december 00:26 - 126 30 HÄGERSTEN
7 december 20:48 - 126 30 HÄGERSTEN
7 december 10:10 - 126 30 HÄGERSTEN
6 december 18:16 - 556 52 JÖNKÖPING

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

såhär tokigt ser det ut, men nu har jag iaf fått den!

Sändningen har lastats för utkörning.
8 december 08:51 - 126 30 HÄGERSTEN
8 december 00:26 - 126 30 HÄGERSTEN
7 december 20:48 - 126 30 HÄGERSTEN
7 december 10:10 - 126 30 HÄGERSTEN
6 december 18:16 - 556 52 JÖNKÖPING

Det såg rätt knasigt ut