PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Hämtat mitt ps5 nu! Får ge det till bring. Hade 8/12 som datum och de levererade verkligen. Lycka till alla andra 💪

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Hämtat mitt ps5 nu! Får ge det till bring. Hade 8/12 som datum och de levererade verkligen. Lycka till alla andra 💪

Kul när det går bra för andra
God jul på dig!

Permalänk
Skrivet av bagg3:

såhär tokigt ser det ut, men nu har jag iaf fått den!

Sändningen har lastats för utkörning.
8 december 08:51 - 126 30 HÄGERSTEN
Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
8 december 00:26 - 126 30 HÄGERSTEN
7 december 20:48 - 126 30 HÄGERSTEN
7 december 10:10 - 126 30 HÄGERSTEN
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 18:16 - 556 52 JÖNKÖPING

vad i helv---? ser ungefär samma ut på min nu när jag kikar, ska höra med supporten vad fasiken det är som pågor

Permalänk

Nu är min hos ombudet! Ska hämta om 20 min! Blir att testa ikväll. Taggad så in i helvete
EG levererar. En dag tog det, digital version!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saharachiahuahua:

Yes, min skickades från Mölnlycke och är påväg till mitt ombud nu. Bor inte alls långt ifrån Mölnlycke så borde få ett pling närsom

Samma, tog 12h~ från Mölnlycke till Hisingen. Plingade just till.

Nu återstår bara att ta sig hem genom orten med en PS5a under armen!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTox:

Kul när det går bra för andra
God jul på dig!

Måttligt jäkla besviken på Bring.

EG har hanterat det bra från sitt håll sett till min order, men om Bring tappar bort er leverans,
förvänta er ingen prioritet överhuvudtaget.

Pratade med Bring nu igen eftersom de bad mig återkoppla inom ett par timmar om statusen inte hade uppdaterats.
Varpå jag nu ringde och frågade om ny status; där de sa att de fortfarande inte har någon information snart 2 dagar senare.
De lade en spårning till, men pekade på att "det är helt normalt med upp till 5 dagars leveranstid" och det spelade ingen roll vad jag sa till dem. De sade även till mig att Bring inte har något som heter "expressleverans" utan det är påhitt av Elgiganten och att jag i såna fall får vända mig till dem.

Kontentan är, har ni inte fått er leverans ännu, kontakta Bring och be dem lägga en spårning på er leverans, men mer än så kan de inte göra. Man får sitta på pottan och vänta och hoppas på att det dyker upp.

Jag kommer inte lägga fler uppdateringar om det här nu förrän jag får mitt förväntade sms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saharachiahuahua:

Yes, min skickades från Mölnlycke och är påväg till mitt ombud nu. Bor inte alls långt ifrån Mölnlycke så borde få ett pling närsom

Mitt var påväg till ombud sedan 07:40, fick inget pling så jag ringde upp bring för att kolla läget. Fick höra att det är framme hos ombud sedan länge men de har inte scannat det. Det är bara att dra dit och hämta med kollinummer sa hon.

Förmodligen gäller samma för dig.

Permalänk
Skrivet av Zabatsu:

Måttligt jäkla besviken på Bring.

EG har hanterat det bra från sitt håll sett till min order, men om Bring tappar bort er leverans,
förvänta er ingen prioritet överhuvudtaget.

Pratade med Bring nu igen eftersom de bad mig återkoppla inom ett par timmar om statusen inte hade uppdaterats.
Varpå jag nu ringde och frågade om ny status; där de sa att de fortfarande inte har någon information snart 2 dagar senare.
De lade en spårning till, men pekade på att "det är helt normalt med upp till 5 dagars leveranstid" och det spelade ingen roll vad jag sa till dem. De sade även till mig att Bring inte har något som heter "expressleverans" utan det är påhitt av Elgiganten och att jag i såna fall får vända mig till dem.

Kontentan är, har ni inte fått er leverans ännu, kontakta Bring och be dem lägga en spårning på er leverans, men mer än så kan de inte göra. Man får sitta på pottan och vänta och hoppas på att det dyker upp.

Jag kommer inte lägga fler uppdateringar om det här nu förrän jag får mitt förväntade sms.

Så segt. Börjar misstänka att min också är borta men å andra sidan ska den upp till Luleå och det är ju en sträcka, har därför inte kontaktat dem och bett om spårning ännu. Brukar dock alltid gå på 1 eller max 2 dygn med andra leverantörer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker fruktansvärt synd om er som inte får era leveranser i warp speed från Bring. Tragiskt.
Media markt är fortfarande knäpptysta om sina leveranser från distributörer. Ingen aning om när min ps5 dyker upp.

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Skrivet av iTox:

Någon som hört något från Bring, som fick sina konsoler skickade igår?

Jag har fått sms om att den ska levereras till mig imorgon. Trodde jag skulle få den idag men icke..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan:

Jag tycker fruktansvärt synd om er som inte får era leveranser i warp speed från Bring. Tragiskt.
Media markt är fortfarande knäpptysta om sina leveranser från distributörer. Ingen aning om när min ps5 dyker upp.

Allt är väl ändå relativt?
Jag har redan beklagat mig å andras vägnar och ordagrant sagt att mitt kan upplevas som "litet" för de som
inte ens får någon i år. Men man utgår ju ändå från de premisser man själv har och jag skriver mest för andras skull
eftersom flera upplevt samma/liknande problem med Bring.

Har man betalat för en tjänst så förväntar man ju sig att produkten också enligt förväntan levereras;
med mina samtal har jag besparat några andra.

Finns ingen anledning till att hetsa.
God jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Jag har fått sms om att den ska levereras till mig imorgon. Trodde jag skulle få den idag men icke..

Kör du hemleverans då? eller varför får du ett sms annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Grattis till er som är nöjda med Bring. En annan är sjukt missnöjd. Tyst som i graven sedan paketet anlände till terminalen igår 17:34.
Förstår att det kan ses som "litet" jämfört med de som inte ens får en Ps5 i år; men allt är relativt.
Blir irriterad när man betalat för expressfrakt och får det hemskickat med snigelpost.

Samma här. Anlände 11:34 till terminalen igår. Sen dess inget. Misstänker starkt att den inte kommer levereras idag heller.

Edit: Med det menar jag alltså den lokala terminalen här i Linköping.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

EG meddelade just att de skickar ut en ny konsol om inte bringstatusen uppdaterats till imorgon (haft jönköpingstatus sedan 4/12). Vet inte om det verkligen kan stämma

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

EG meddelade just att de skickar ut en ny konsol om inte bringstatusen uppdaterats till imorgon (haft jönköpingstatus sedan 4/12). Vet inte om det verkligen kan stämma

Spännande, vart ska dom trolla fram den ifrån?

Permalänk
Skrivet av iTox:

Spännande, vart ska dom trolla fram den ifrån?

Haha jadu det undrar jag med.

Edit: såg till att spara ned chatten iaf så att jag har den ifall att jag behöver kontakta dem imorgon. Hjälper ju inte ifall att de inte har några konsoler kvar men så att jag kan visa vad jag blev lovad iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

Samma här. Anlände 11:34 till terminalen igår. Sen dess inget. Misstänker starkt att den inte kommer levereras idag heller.

Edit: Med det menar jag alltså den lokala terminalen här i Linköping.

Skrivet av ReMemberMe:

Nej du kan nog vara inställd på det, det är den inställningen jag själv också har @Zartax.

Gott att höra @RememberMe, kul att höra att EG backar sina kunder. Hoppas det ordnar sig för er alla; kanske
också borde hört av mig till EG igen

Permalänk
Medlem

Mitt ligger också fortfarande kvar i Jönköping. Börjar se mörkt ut med en leverans imorgon
Bring support säger bara "håll ut", det är black friday och julpaketen som saktar ned alla transporter. Elgiganten skulle kolla med Bring vad som saktar ned och sedan höra av sig till mig. Förväntar mig en ny konsol jag med, om denna inte uppenbarar sig snart.

Edit: Hur är det med Bring, rullar bilarna på helgdagar också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banarth:

Mitt ligger också fortfarande kvar i Jönköping. Börjar se mörkt ut med en leverans imorgon
Bring support säger bara "håll ut", det är black friday och julpaketen som saktar ned alla transporter. Elgiganten skulle kolla med Bring vad som saktar ned och sedan höra av sig till mig. Förväntar mig en ny konsol jag med, om denna inte uppenbarar sig snart.

vad står det hos Bring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banarth:

Hur länge har den varit där? Min va där ca 12h

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Hur länge har den varit där? Min va där ca 12h

Den har varit där sen i fredags kl 20:59! Lastbilschauffören tog nog bara den natursköna rutten

Permalänk
Skrivet av Banarth:

Skrivet av Banarth:

Den har varit där sen i fredags kl 20:59! Lastbilschauffören tog nog bara den natursköna rutten

EG har som sagt lovat mig att skicka ut en ny imorgon om inget ändrats tills dess, så kolla det med dem är mitt tips!

Permalänk
Medlem

Går det att köpa PS5 någonstans nu?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag är ganska övertygad om att flertalet av er har eran PS5 liggandes hos ombudet, som ej hunnit scanna in paketen då de springer omkring som yra höns mitt upp i alla paket och vet inte vart dom skall börja någonstans.

I mitt fall var det liknande historia.

Meddelande om utleverans.....
Ytterligare ett meddelande om Utleverans....
sedan total radiotystnad i många timmar.

Ringde Bring som sa att det ligger hos ombudet i oinscannat gods.

Gick till ombudet och bad dom kolla mitt Kolli ID.....bam! Den fanns där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BENPA:

Jag är ganska övertygad om att flertalet av er har eran PS5 liggandes hos ombudet, som ej hunnit scanna in paketen då de springer omkring som yra höns mitt upp i alla paket och vet inte vart dom skall börja någonstans.

Jag har express hemleverans på min försändelse, så det gäller dessvärre inte mig, men bra tips för de
som har leverans till ombud.

Permalänk

Order: 1/1
Hur: Online
Var: Media Markt
När: 2020-09-18
Modell: Disc
Status: Leveraras i december enligt email

Jag ringde idag till Media Markt, men han hade ingen ny info. Han sa föra Jul var tanken, men att han vågade inte säga något nu.
Ni som bara skriver att ni har fått den får gärna lägga till lite info om beställningen...

Permalänk

Någon som hört något ifrån Amazon.se? Har varit i kontakt med dem som säger att de skall få in inom kort, ja vad är inom kort! Någon som hört något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BENPA:

Utom att mitt inte lämnat lokala terminalen för utleverans då. Bara ligger där.

Bring har förövrigt kass kundservice på sin chatt. Två gånger nu har de stängt chatten innan jag har ställt alla frågor bara för att jag undrar flera saker som inte är direkt relaterade. Så när jag säger "Ok." på det tidigare så får man "Tveka inte att höra av er om ni har några vidare funderingar! Ha en fortsatt bra dag!" innan man hinner skriva in nästa fråga. Man bara, men jag hade ju redan kontakt med kundtjänst! Bah!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

någon fler som har "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." på Bring?
har varit så i 24h

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTox:

någon fler som har "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." på Bring?
har varit så i 24h

Det finns flera med dig och enligt både EG och Bring så finns det inte så mycket att göra.
Ring Bring och be dem lägga en spårning på ditt paket, det är typ det man kan göra.
Sen är det bara till att sitta och hoppas och vänta.

Mitt paket har legat i Bring's terminal i Jönköping i 2 dygn nu utan ny status och Bring vet inte var
min leverans tagit vägen.

EG har återbetalat min express hemleverans, alltid något.