3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Nej de tänkte nog hålla korten hemliga då de sålt så mycket redan.

Vad tror du själv? Ska vi skippa tagga dem i 99 % onödiga inlägg?

Ajdå. Bäst jag taggar dom mer så man får någon information om läget.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Jag hoppas så klart du har rätt, men vad har du för belägg för det? Man får ju hoppas att det kundtjänst säger faktiskt stämmer?

Troligtvis för att man som kund inte ska utnyttja funktionen som inte är ämnad att användas på detta sätt.
Hade länken varit "legit" så hade de funnits en knapp på hemsidan som säger: "Uppdatera denna sida för snabb tillgång av produkt!" eller liknande.

Permalänk
Skrivet av wibbe44:

Troligtvis för att man som kund inte ska utnyttja funktionen som inte är ämnad att användas på detta sätt.
Hade länken varit "legit" så hade de funnits en knapp på hemsidan som säger: "Uppdatera denna sida för snabb tillgång av produkt!" eller liknande.

Nu hängde jag inte med på vad du menar? Mitt inlägg refererar till att kompletts kundtjänst sagt åt mig att de inte har några kort på lager och att det är en bugg att fyra kort visas när man klickar i "i lager" i filtreringen.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackwizard:

Ajdå. Bäst jag taggar dom mer så man får någon information om läget.

Moget beteende. Är det tacken för att de är här och svarar på frågor? Skärp dig förfan och visa lite respekt. Det är inte så svårt att hitta information om i princip alla kort om du söker lite i tråden eller kollar Webhallens inforutor.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Nu hängde jag inte med på vad du menar? Mitt inlägg refererar till att kompletts kundtjänst sagt åt mig att de inte har några kort på lager och att det är en bugg att fyra kort visas när man klickar i "i lager" i filtreringen.

Ah, my bad! Haha, lite morgontrött
Finns ett 3090 i lager på webhallen:
https://www.webhallen.com/se/product/328883-Gainward-GeForce-...

EDIT 10:01: Slut

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Moget beteende. Är det tacken för att de är här och svarar på frågor? Skärp dig förfan och visa lite respekt. Det är inte så svårt att hitta information om i princip alla kort om du söker lite i tråden eller kollar Webhallens inforutor.

Respekt för dig eller för dom?
Jag uppskattar mer än något vad webbhallen gör för oss här. Jag ställde bara enkel fråga till dem.
Dessutom har dom mer koll än oss här på vad som är inkommande till lagret. Alla produkt sidor uppdateras inte varje dag på deras hemsida

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av wibbe44:

Ah, my bad! Haha, lite morgontrött
Finns ett 3090 i lager på webhallen:
https://www.webhallen.com/se/product/328883-Gainward-GeForce-...

EDIT 10:01: Slut

Haha, är själv morgontrött så jag läste om och om igen för att försöka förstå Får hoppas det släpper lite snart med korten, men det ser ju inte ljust ut.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

https://www.inet.se/fyndhornan

Precis lagts upp några 3070/3080/3090

Visa signatur

Glömde ett "S" i användarnamnet.

5600x | Arctic 240mm | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x16 Ballistix 3200 CL14 | RM850 | B550-A Pro | Lancool II Mesh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blackwizard:

Respekt för dig eller för dom?
Jag uppskattar mer än något vad webbhallen gör för oss här. Jag ställde bara enkel fråga till dem.
Dessutom har dom mer koll än oss här på vad som är inkommande till lagret. Alla produkt sidor uppdateras inte varje dag på deras hemsida

Jag uppdaterar dock när jag har mer info vet jag något så står det på produktsidan. Hur lång kö är dock en helt annan femma då den kommer vara stel tills någon ber mig uppdatera/det kommer information om leverans.

Skrivet av Vintervilan:

Haha, är själv morgontrött så jag läste om och om igen för att försöka förstå Får hoppas det släpper lite snart med korten, men det ser ju inte ljust ut.

Det finns en kvar i liljeholmen, så är någon snabb så kan den ännu knipas (vi gör internflytt isåfall)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Efter tre månaders väntan är nu samtliga komponenter förutom mitt Asus 3080 TUF OC på plats, så mitt 1070ti Strix får tuffa vidare i en ny burk ett tag.
Dags att bygga!

Man får inte ha bråttom i dessa tider:-D

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jag uppdaterar dock när jag har mer info vet jag något så står det på produktsidan. Hur lång kö är dock en helt annan femma då den kommer vara stel tills någon ber mig uppdatera/det kommer information om leverans.

Det finns en kvar i liljeholmen, så är någon snabb så kan den ännu knipas (vi gör internflytt isåfall)

/Patrik

Tack för svar! 🙏

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Tror fan jag lyckades knipa ett MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO i Inets fyndhörna!
Grön box & bokad!
Hoppas nu innerligt att deras bokningssystem inte spelar mig ett ondskefullt spratt 🤞😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ah sorry, var helt insnöad på det som faktiskt var på väg. Strix 3090 har drabbats av förseningar så har tyvärr ingen pejl i närtid på när de kommer komma har korrigerat inkommande volymer där nu.

Lite trög kanske, så att det fortfarande står transporteras till centrallager på din order stämmer inte?
Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Tror fan jag lyckades knipa ett MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO i Inets fyndhörna!
Grön box & bokad!
Hoppas nu innerligt att deras bokningssystem inte spelar mig ett ondskefullt spratt 🤞😬

Grattis! Jag beställde ett 3070 som fyndvara också, som jag tyckte var okej pris på ändå. Så jobbdatorn får sig en bra skjuss upp från integrerat grafikkort

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lissdell:

Lite trög kanske, så att det fortfarande står transporteras till centrallager på din order stämmer inte?
Mvh Johan

Då är det systemet som laggar efter tyvärr.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Torkadmaj:

https://www.inet.se/fyndhornan

Precis lagts upp några 3070/3080/3090

Skrivet av anon236072:

Grön box & bokad!

Tack för infon, jag klippte 3090, du måste varit lite snabbare än mig på 3080 för det var väck när ja kollade bara nån minut efter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hoffmaister:

Tack för infon, jag klippte 3090, du måste varit lite snabbare än mig på 3080 för det var väck när ja kollade bara nån minut efter

Nice!
Av en ren slump så gick jag in på Inets fyndhörna.
La beställningen direkt.
När jag kollade fyndhörnan igen så fanns det inga 3080 kort kvar.

Fick precis mail från Inet. NU är mit 3080 på väg!! 😃😃😃😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Nice!
Av en ren slump så gick jag in på Inets fyndhörna.
La beställningen direkt.
När jag kollade fyndhörnan igen så fanns det inga 3080 kort kvar.

Fick precis mail från Inet. NU är mit 3080 på väg!! 😃😃😃😃

Grattis!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Webhallen

Helt lass med Zotac RTX 3090 landade igår ser jag nu: massa massa ledigt
https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur Inets leveranser av 3080 Strix OC har sett ut? Väntar på min =(

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 5080 Astral OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Helt lass med Zotac RTX 3090 landade igår ser jag nu: massa massa ledigt
https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...

Sluta frestas, jag klarar mig med ett 3080

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Webhallen
Skrivet av relaxer:

Sluta frestas, jag klarar mig med ett 3080

eller? 😈

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

eller? 😈

Sänker du priset i krokarna som ett 3080 så har du en deal

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

I'm in

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Synd att nvidia satte priserna för 3090 som dom gjorde, hade funderat på ett köp för 14-15k men dubbla priset mot 3080 känns faktiskt konstigt högt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Det finns inget i lagen som säger det skall vara gratis att returnera. Så där har du fel.

Det är fritt att returnera en vara inom 14 dagar (finns ett fåtal rimliga undantag). Om inget annat avtalats så får du stå för frakten, men du kan ju (teoretiskt) köra förbi deras lager och ge dem varan själv om du vill. Du behöver inte gå med på deras 550 kronors "administrativa avgift och frakt".

https://lawline.se/answers/angerratt-vid-distanskop-och-avgift

Sen som sagt i praktiken är det svårt att tvista om det, de flesta hade nog känt sig tvingade att betala om de får en faktura hem i den situationen och sen hade de aldrig mer köpt nåt från den affären.

Permalänk
Avstängd

Är det något särskilt framtestat fel på dessa? https://www.inet.se/produkt/5411780/gigabyte-geforce-rtx-3090...

Eller är det bara prislappen som skrämmer bort köpare? Kan det vara sunkig kyllösning? (bara en fläkt) eller var det något med plastiga otillräckliga PIN-kontakter på dessa?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Viking
Skrivet av AplAy:

Är det något särskilt framtestat fel på dessa? https://www.inet.se/produkt/5411780/gigabyte-geforce-rtx-3090...

Eller är det bara prislappen som skrämmer bort köpare? Kan det vara sunkig kyllösning? (bara en fläkt) eller var det något med plastiga otillräckliga PIN-kontakter på dessa?

Det är ju en blower-style kylare för 20500kr...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Ljudnivån är väl det primära problemet vad jag förstår, har en kraftig fläkt som snurrar på rätt rejält, har sneglat lite på det med men känns som det blir jetmotor effekt när den blir varm, spekulationer dock, tror dom är mer anpassade för trånga chassin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Det är fritt att returnera en vara inom 14 dagar (finns ett fåtal rimliga undantag). Om inget annat avtalats så får du stå för frakten, men du kan ju (teoretiskt) köra förbi deras lager och ge dem varan själv om du vill. Du behöver inte gå med på deras 550 kronors "administrativa avgift och frakt".

https://lawline.se/answers/angerratt-vid-distanskop-och-avgift

Sen som sagt i praktiken är det svårt att tvista om det, de flesta hade nog känt sig tvingade att betala om de får en faktura hem i den situationen och sen hade de aldrig mer köpt nåt från den affären.

Sant det du skriver. Men dom som har dessa avgifter är ofta även samma företag som har lagret i ett annat land osv. Så ofta finns det inget mer rimligt alternativ än att betala. Bättre betala någon % mer och handla från en "bättre" leverantör.