3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

jag har beställt ett rtx 3080 tuf non oc där i september och har inte fått nåt ännu. dem vet inte när det kommer in heller. sjukt dåligt

Jaha aj då

Nog för att TUF korten varit eftertraktade, men känns inte riktigt som Netonnet blir prioriterade med leveranser..
Då behöver jag inte räkna med att få något kort i år. Tråkigt! Beställde ett Gaming X Trio.
Är dock lite osäker kring den plastiga backplaten, så om jag ändå inte kommer få något kort i år kanske jag lika gärna kan beställa ett bättre kort någonstans.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Pratade precis med supporten igen på Komplett. Litar väl kanske inte helt på dem längre, men nu fick jag snacka med en trevlig norrman som påstår att de inte fick hela sin leverans idag men att det KAN komma fler strax. Han påstår också att det låg 5 ordrar utöver min, så chansen är fortfarande stor för tilldelning om de får resten av korten.

pratade med samma trevliga norrman som svarade: "litt usikker der. Det er mulig dere fikk en som ikke er scannet inn på lager enda. Ordresiden deres oppdateres i løpet av dagen tenker jeg om du fikk eller ikke"

gissar att mitt 1080 får tjänstgöra över julhelgen också

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Skrivet av relaxer:

pratade med samma trevliga norrman som svarade: "litt usikker der. Det er mulig dere fikk en som ikke er scannet inn på lager enda. Ordresiden deres oppdateres i løpet av dagen tenker jeg om du fikk eller ikke"

gissar att mitt 1080 får tjänstgöra över julhelgen också

Exakt så sa han till mig också. Och när jag frågade om vi som inte fick tilldelning nu hamnar i nån slags kö och det var då han sa så som jag skrev. Så vi får väl hålla alla tummar och tår

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Som vanligt missar man när korten kommer in då man jobbar, fick meddelande från både prisjakt och komplett när korten redan var slut

Får hoppas man har en chans på de 3080 suprim x som webhallen förhoppningsvis får in nästa vecka då.

Sneglar på 3090 suprim x på komplett men det känns så onödigt då jag bara spelar i 1440p och 3090 är så dyrt för så lite mer prestanda.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av smd:

Som vanligt missar man när korten kommer in då man jobbar, fick meddelande från både prisjakt och komplett när korten redan var slut

Får hoppas man har en chans på de 3080 suprim x som webhallen förhoppningsvis får in nästa vecka då.

Sneglar på 3090 suprim x på komplett men det känns så onödigt då jag bara spelar i 1440p och 3090 är så dyrt för så lite mer prestanda.

Har tänkt likadant i 4 veckor men nu blev det ett 3090 ändå 😀

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jaha aj då

Nog för att TUF korten varit eftertraktade, men känns inte riktigt som Netonnet blir prioriterade med leveranser..
Då behöver jag inte räkna med att få något kort i år. Tråkigt! Beställde ett Gaming X Trio.
Är dock lite osäker kring den plastiga backplaten, så om jag ändå inte kommer få något kort i år kanske jag lika gärna kan beställa ett bättre kort någonstans.

ja det verkar som att dem inte får några kort men samtidigt oxå så har asus haft lite svårt att leverans. jag tror jag hinner får ett 3080ti innan..:D

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Jisses, har gått från plats 155 till 144 i kön för 3080 Strix OC hos inet på 3 veckor... Skulle inte det komma en stor Asus leverans till Sverige? Kanske inga Strix i leveransen?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Du verkar ha missat att jag inte var hen du ursprungligen svarade ^^ Men du har såklart helt rätt. Oavsett modell så är ju ett 3080 i burken bättre än det strix jag väntar på Much enjoy till dig och ditt kort <3

Nej nej jag märkte att du var en annan, bara missat den ironiska tonen i ditt inlägg och spillde lite "triggered" på dig också <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Jisses, har gått från plats 155 till 144 i kön för 3080 Strix OC hos inet på 3 veckor... Skulle inte det komma en stor Asus leverans till Sverige? Kanske inga Strix i leveransen?

Kan vara många avbokningar som gjort att du gått fram i kön.
För två veckor sen låg jag på 151. Förra veckan låg jag på 140.
Sen var det någon här i forumet som sa att det kan vara avbokningar. Det var då det plingade i huvudet på mig

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av smd:

Som vanligt missar man när korten kommer in då man jobbar, fick meddelande från både prisjakt och komplett när korten redan var slut

Får hoppas man har en chans på de 3080 suprim x som webhallen förhoppningsvis får in nästa vecka då.

Sneglar på 3090 suprim x på komplett men det känns så onödigt då jag bara spelar i 1440p och 3090 är så dyrt för så lite mer prestanda.

komplett hade aldrig i lager. Falskt alarm eller så har jag missat någon sväng nu när jag jobbat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

komplett hade aldrig i lager. Falskt alarm eller så har jag missat någon sväng nu när jag jobbat

Du missade en sväng på 30 kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Nej nej jag märkte att du var en annan, bara missat den ironiska tonen i ditt inlägg och spillde lite "triggered" på dig också <3

Hahaha mitt fel, borde lagt en /s

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Du missade en sväng på 30 kort!

Stod 80 direkt när dom kom upp. Plus ~10 av Gigabyte's Gaming OC.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Kan vara många avbokningar som gjort att du gått fram i kön.
För två veckor sen låg jag på 151. Förra veckan låg jag på 140.
Sen var det någon här i forumet som sa att det kan vara avbokningar. Det var då det plingade i huvudet på mig

Tror också på den teorin.
Tyckte jag hörde ASUS skulle komma in med en leverans av kort nu snart. Hoppas verkligen det kommer en drös med Strix kort då. Men känns ytterst tveksamt att det skulle vara så pass många att jag får mitt... big ouff detta alltså.

Vattenblocken är på g från EK också

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Beklagar verkligen att du inte hann
Som sagt, det gäller att ha koll på korten när dem fått statusen "I lager"
Har varit så flera rundor nu med diverse kort.

Med det sagt så håll fortsatt koll på dessa kort

https://www.komplett.se/category/10412/datorutrustning/datork...

3080 Suprim X kan ni bortse ifrån då dem redan blivit släppt och systemet har troligen inte hunnit uppdatera.

Vad är det du filtrerat på i den här länken? Kort som inte släppts? Jag fattar inte

Permalänk
Skrivet av bektil:

Vad är det du filtrerat på i den här länken? Kort som inte släppts? Jag fattar inte

Det är kort som "finns i lager". Gissningsvis en indikation om att de korten som finns där snart kommer släppas till försäljning, precis som det som hände tidigare idag.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

komplett hade aldrig i lager. Falskt alarm eller så har jag missat någon sväng nu när jag jobbat

Man kan se vad som kommer kunna köpas på följande sida tex:
https://www.komplett.se/search?q=3080&stockStatus=InStock

Observera "&stockStatus=InStock", det är en "Query-string". Den säger till att visa de varor med status InStock i deras system som anropet går mot. Detta går endast att lägga till själv uppe i addressfältet och är inte del av något filter/sökfunktion på hemsidan rent visuellt.

Det har visat sig att sådana varor har gått från "Meddela mig" till köpbara inom en kortare framtid (timmar-dag/2dagar kanske) från att de har listats. "Meddela mig" har också visats att de skickas ut direkt de listas och kan köpas till din mail, inom minuten. Detta beror då på om du har bra notiser på din mail och att mailservern inte är seg, Gmail lyckades på minuten sist då jag beställde ett 3080 Vision OC och många var snabba på tryckarn då pga att mailet gick ut direkt och att folk håller koll på den där speciella sökningen.

Så det är ett hett tips för att snatcha ett kort!
Har du många grafikkort på faktura är det också bra att veta att komplett har en egen bank som sköter fakturor om du skulle vara cappad.

Ang. Suprim så var detta fallet även nu då över 31 kort listades tidigare idag som några få lyckliga har fått beställa. Som också var på den där sidan i god tid före!

Permalänk
Medlem

Hmm, kollade inte riktigt upp vilkoren när jag tog delbetalning... allt hände så snabbt Men vill varna för att det verkar vara 20% ränta på delbetalningen hos komplett, kan vara jag som är mongo men uppfattade det så när jag läste igenom vilkoren.. Skulle nog betalat direkt men man vet ju inte om man får ett kort och det tar rätt lång tid att få tillbax på kontot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freizo:

Man kan se vad som kommer kunna köpas på följande sida tex:
https://www.komplett.se/search?q=3080&stockStatus=InStock

Observera "&stockStatus=InStock", det är en "Query-string". Den säger till att visa de varor med status InStock i deras system som anropet går mot. Detta går endast att lägga till själv uppe i addressfältet och är inte del av något filter/sökfunktion på hemsidan rent visuellt.

Det har visat sig att sådana varor har gått från "Meddela mig" till köpbara inom en kortare framtid (timmar-dag/2dagar kanske) från att de har listats. "Meddela mig" har också visats att de skickas ut direkt de listas och kan köpas till din mail, inom minuten. Detta beror då på om du har bra notiser på din mail och att mailservern inte är seg, Gmail lyckades på minuten sist då jag beställde ett 3080 Vision OC och många var snabba på tryckarn då pga att mailet gick ut direkt och att folk håller koll på den där speciella sökningen.

Så det är ett hett tips för att snatcha ett kort!
Har du många grafikkort på faktura är det också bra att veta att komplett har en egen bank som sköter fakturor om du skulle vara cappad.

Ang. Suprim så var detta fallet även nu då över 31 kort listades tidigare idag som några få lyckliga har fått beställa. Som också var på den där sidan i god tid före!

Det är svårt konkurrera. De flesta går nog till professionella scalpers som kör scripts vid det här laget skulle jag tro. Jag försökte faktiskt lägga till mig på meddela mig men fick felkoder hela tiden

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Komplett MSI Suprim 3090 i lager just nu om någon är sugen. Kanske redan finns en post om detta och då ber jag om ursäkt.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Tror också på den teorin.
Tyckte jag hörde ASUS skulle komma in med en leverans av kort nu snart. Hoppas verkligen det kommer en drös med Strix kort då. Men känns ytterst tveksamt att det skulle vara så pass många att jag får mitt... big ouff detta alltså.

Vattenblocken är på g från EK också

Jag följer inte tråden lika mycket som förr (lite sur på leveranstiderna bara ) Men jag hoppas att det trappas upp med leveranser.
Jag räknar inte heller med att få till nästa leverans. Räknar med februari-mars för min del, tyvärr.

Väntar på 3 komponenter till(sista kommer 22a december, om man inte räknar GPU). Sen kan jag börja bygga.
Men om jag verkligen inte orkar vänta efter dessa 3 komponenter så kommer jag börja jaga andra kort.

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem

@webhallen

Patrik har du möjlighet att ändra kölistan på RTX 3080 korten. Ger en indikation på hur man ska tänka om man nu ska byta kort pga köplatsen.
Känns som man kommer ingenstans just nu.

Har ni info om leveranstider så är det ju tacksamt också att lista upp. Kan man då veta vilket kort som det rör sig på.

Förstår att du har mycket göra, ingen arbetskollega som kan lasta av lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Patrik har du möjlighet att ändra kölistan på RTX 3080 korten. Ger en indikation på hur man ska tänka om man nu ska byta kort pga köplatsen.
Känns som man kommer ingenstans just nu.

Har ni info om leveranstider så är det ju tacksamt också att lista upp. Kan man då veta vilket kort som det rör sig på.

Förstår att du har mycket göra, ingen arbetskollega som kan lasta av lite?

Det du skriver är exakt det som finns på deras produktsida!
EX:

Antal kundbokningar Nästa bekräftade leverans Ej skeppade men allokerade
568 18 dec senast Ingen ETA

Nedan tabell kommer endast appliceras på de kort med extremt många bokningar. Har du en tid inom klockslagen (17e september) nedan har du ett hum om din köplats. Observera att detta är generella drag. Vi vill förtydliga att dessa siffror är ingen indikation på hur mycket som är inkommande eller hur stor varje batch är.

15:08-15:12 0-100
15:13-16:00 101-164
16.00 - 24:00 165-203

Vill du ha hjälp med hur du ska tänka för att fatta beslut rekommenderas en KBT

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det du skriver är exakt det som finns på deras produktsida!
EX:

Antal kundbokningar Nästa bekräftade leverans Ej skeppade men allokerade
568 18 dec senast Ingen ETA

Nedan tabell kommer endast appliceras på de kort med extremt många bokningar. Har du en tid inom klockslagen (17e september) nedan har du ett hum om din köplats. Observera att detta är generella drag. Vi vill förtydliga att dessa siffror är ingen indikation på hur mycket som är inkommande eller hur stor varje batch är.

15:08-15:12 0-100
15:13-16:00 101-164
16.00 - 24:00 165-203

Vill du ha hjälp med hur du ska tänka för att fatta beslut rekommenderas en KBT

Det där ser jag men det va inte så jag menade. Att uppdatera kölistan. På vissa kort är det inte uppdaterat sen några dagar tillbaka. Leveranstider började man skriva i början men slutat med det tycker jag. Står ju inte på
Alla kort prel lev tider. Du listar upp bara ett kort nu.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man får CoDbundle med korten från komplett?

Permalänk
Medlem

Är Suprim X 3090 korten bra?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Handel kör vi i marknaden, tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Är Suprim X 3090 korten bra?

Ja det är det.

Msi's topmodell, finns en recension på 3080 modellen som en annan användare länkade förut.
Kortet håller jämna steg med Asus STRIX så jag skulle inte tveka på att plocka upp ett om det nu är så att du är på marknaden efter ett 3090.

Recension:
https://www.overclockers.com/msi-rtx-3080-suprim-x-review-amp...

NOTERA:
Recensionen är för ett 3080, men det ger dig lite hints om vad du har att vänta när det gäller 3090 varianten.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Ja det är det.

Msi's topmodell, finns en recension på 3080 modellen som en annan användare länkade förut.
Kortet håller jämna steg med Asus STRIX så jag skulle inte tveka på att plocka upp ett om det nu är så att du är på marknaden efter ett 3090.

Recension:
https://www.overclockers.com/msi-rtx-3080-suprim-x-review-amp...

NOTERA:
Recensionen är för ett 3080, men det ger dig lite hints om vad du har att vänta när det gäller 3090 varianten.

tack, klippte förhoppningsvis ett av de 8 som finns på komplett just nu

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Så fastnade man i handläggning på Komplett Bank för att konto ska skapas.
Nåja, kortet ligger reserverat. Får lösa den cirkusen imorrn, förhoppningsvis hinner man få det innan helgen.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz