Permalänk
Medlem

Plockade ut min 5900x från instabox på väg till jobbet nu, NoN räddar uppgraderingen. Dags att avboka på Inet

Någon som hört mer från NoN ang kampanjen?

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Skrivet av brize:

Plockade ut min 5900x från instabox på väg till jobbet nu, NoN räddar uppgraderingen. Dags att avboka på Inet

Någon som hört mer från NoN ang kampanjen?

Vilken kampanj är det du syftar till? AMD - Far Cry 6 eller?

Ska hämta min 5900x efter jobbet ikväll. Också från Netonnet.
Så det är väldigt sannolikt att jag avbokar ifrån Inet efter jag faktiskt har den i handen.
Så potentiellt goda nyheter för er som väntar i kö hos Inet så ni kommer ett steg närmare.

Permalänk
Medlem

Även min 5900x från NoN är upphämtad. Var framme hos närmaste instabox igår kl ~18, beställd 26/11.
Kl 20 trillade nätagg och RAM in hos lokala postombudet, från Inet respektive Amazon.

Kunde inte låta bli att börja på byggarprojektet. NoN lyckades leverera det omöjliga

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Nu har komplett flyttat min 5600x från 13e Dec til 30e igen. Man blir ju minst sagt lite less.
Samtidigt, när man går in på uppgraderingspaket så har de tydligen 100+ 5600x på lager?
https://www.komplett.se/product/1172348/datorutrustning/dator...
Har de mer marginal på dessa paket och hellre sitter med ett lager processorer i tillfälle någon köper uppgraderingspaket?
ping @komplett:

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Nu har komplett flyttat min 5600x från 13e Dec til 30e igen. Man blir ju minst sagt lite less.
Samtidigt, när man går in på uppgraderingspaket så har de tydligen 100+ 5600x på lager?
https://www.komplett.se/product/1172348/datorutrustning/dator...
Har de mer marginal på dessa paket och hellre sitter med ett lager processorer i tillfälle någon köper uppgraderingspaket?
ping @komplett:

Det har postats flera gånger att cpuerna i uppgraderingspaketen är tray som inte får säljas löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Nu har komplett flyttat min 5600x från 13e Dec til 30e igen. Man blir ju minst sagt lite less.
Samtidigt, när man går in på uppgraderingspaket så har de tydligen 100+ 5600x på lager?
https://www.komplett.se/product/1172348/datorutrustning/dator...
Har de mer marginal på dessa paket och hellre sitter med ett lager processorer i tillfälle någon köper uppgraderingspaket?
ping @komplett:

Det har kommenterats tidigare att de som används för uppgradering inte får säljas löst.

När beställde du din 5600X? Jag är lite nyfiken på om jag fortfarande hade väntat om jag haft kvar min order..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Det har postats flera gånger att cpuerna i uppgraderingspaketen är tray som inte får säljas löst.

Skrivet av Mieriola:

Det har kommenterats tidigare att de som används för uppgradering inte får säljas löst.

När beställde du din 5600X? Jag är lite nyfiken på om jag fortfarande hade väntat om jag haft kvar min order..

Ah tyckte jag läst det någonstans, men var osäker.
Jag beställde 6/11 - hängde inte på låset direkt men borde varit ganska tidigt.

edit: la till ett citat

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

Vilken kampanj är det du syftar till? AMD - Far Cry 6 eller?

Ska hämta min 5900x efter jobbet ikväll. Också från Netonnet.
Så det är väldigt sannolikt att jag avbokar ifrån Inet efter jag faktiskt har den i handen.
Så potentiellt goda nyheter för er som väntar i kö hos Inet så ni kommer ett steg närmare.

Precis, pratas om att fc6 ska gälla men Netonnet har lämnat lite olika besked vad det verkar..

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Webhallen
Skrivet av glemmy:

Ah tyckte jag läst det någonstans, men var osäker.
Jag beställde 6/11 - hängde inte på låset direkt men borde varit ganska tidigt.

edit: la till ett citat

Även vi söker med ljus och lykta efter Tray modeller, då de kommer precis som det låter på en tray á 60st så är det svårt (och ej tillåtet) att sälja dom löst. Så det positiva med detta är ju då att de som har valt en custom config hos oss te.x(exempel, vi har inget inkommande såvitt jag vet) kommer få förtur och automatiskt så hoppar resten av kön längre fram på vanliga boxed.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Precis, pratas om att fc6 ska gälla men Netonnet har lämnat lite olika besked vad det verkar..

Till mig sa NoN att dom inte deltog.

Permalänk
Medlem

Intressant att se att folk som la beställningar på 5900X på Webhallen vid 15:08 har fått gröna bockar vid sin order. Min 15:04-beställning är fortfarande en ledsen, gul fyrkant. Kan det ha att göra med att jag valde uthämtning i butik, kanske, att det tar en dag eller två extra för processorerna att hinna fram till butikerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Till mig sa NoN att dom inte deltog.

Var nån tidigare i tråden som läst hos AMD rewards att Inet, webhallen och NoN deltog samt någon annan som pratat med kundtjänst där de påstod att det skulle ligga med en kod i paketet (vilket det inte gör). Vi får väl ligga på allihop så det blir tydligt vad som gäller..

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Var nån tidigare i tråden som läst hos AMD rewards att Inet, webhallen och NoN deltog samt någon annan som pratat med kundtjänst där de påstod att det skulle ligga med en kod i paketet (vilket det inte gör). Vi får väl ligga på allihop så det blir tydligt vad som gäller..

Det lutar väl dock åt att det kanske är felskrivet av AMD och att NoN inte är med i denna kampanj, annars borde väl AMD skickat dessa spelkoder till dem i samband med leveranserna av processorerna, skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Det lutar väl dock åt att det kanske är felskrivet av AMD och att NoN inte är med i denna kampanj, annars borde väl AMD skickat dessa spelkoder till dem i samband med leveranserna av processorerna, skulle jag tro.

Mjo, lutar nog också åt det hållet. Men hade varit bra med ett tydligt svar från NoN.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Var nån tidigare i tråden som läst hos AMD rewards att Inet, webhallen och NoN deltog samt någon annan som pratat med kundtjänst där de påstod att det skulle ligga med en kod i paketet (vilket det inte gör). Vi får väl ligga på allihop så det blir tydligt vad som gäller..

Jag frågade också NoN och hänvisade till AMD sidan och NoN sa nej efter hon hade kollat med någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Jag frågade också NoN och hänvisade till AMD sidan och NoN sa nej efter hon hade kollat med någon annan.

Då så, då släpper åtminstone jag det spåret 😁

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Jag frågade också NoN och hänvisade till AMD sidan och NoN sa nej efter hon hade kollat med någon annan.

Prata med non igår och hon sa de skulle ligga med i boxen men jag va tvek (ska få min 5900x idag) men ja har skärmdump från chatten med henne men hon bekräftade så märkligt med olika budskap där..

Permalänk

Omg min 5800x hos Inet har fått status "plockas" nu, hoppas hoppas peppar peppar

Visa signatur

MSI RTX 3080 10GB • Ryzen 5800X • NZXT Kraken X53 • MSI B550M Mortar • HyperX Fury 32GB @ 3600MHz • Asus Thor 850W • Meshify C Mini

Permalänk

Äntligen! 5800x PLOCKAS på Inet.

*Edit:
Fler än jag som var snabba på att uppmärksamma detta!

Permalänk

Pratade med kundtjänst på Webhallen precis.
Jag lade en order den 11/11 på att bygga en dator, betalt med leverans postorder. Alla delar har varit gröna i några veckor nu, förutom en 5900X.
Jag frågade om dem kunde göra en delleverans på alla andra delar utom CPU så jag kunde börja bygga. Det gick inte tyvärr, det dem kunde göra var att ta bort CPU och skicka resten och kreditera CPU'n. "Förlorar jag inte min plats i kön då?". "Jo, det gör du tyvärr".
Jag frågade om hur det såg framöver med leveranser. Han svarade: "Jag ser att vi ska få en stor leverans imorgon, men jag kan inte lova att den även täcker din order från den 11 november".
Jag behöll min order, jag får väl leva på hoppet att även vi som har beställt länge efter release kanske snart kan få våra CPU. Det är ju lite trist att inte veta om jag kan bygga datorn förrän någon gång Q1 nästa år. Hoppas på goda nyheter imorgon helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr_Nilsson:

Omg min 5800x hos Inet har fått status "plockas" nu, hoppas hoppas peppar peppar

Var den beräknad att komma i lager idag?

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Var den beräknad att komma i lager idag?

Ja, det var den. Dock har den hoppat runt i beräknat datum flera gånger.

Edit: Skickad nu

Visa signatur

MSI RTX 3080 10GB • Ryzen 5800X • NZXT Kraken X53 • MSI B550M Mortar • HyperX Fury 32GB @ 3600MHz • Asus Thor 850W • Meshify C Mini

Permalänk
Skrivet av Herr_Nilsson:

Ja, det var den. Dock har den hoppat runt i beräknat datum flera gånger.

Edit: Skickad nu

Får gratulera!
Min blev framskjuten till 18/12 nu.
Kan jag fråga när du lade ordern? Så man har ett hum om när man kanske står på tur.

Permalänk
Skrivet av Bambibambi:

Får gratulera!
Min blev framskjuten till 18/12 nu.
Kan jag fråga när du lade ordern? Så man har ett hum om när man kanske står på tur.

Om jag kommer ihåg rätt så var det 15:02 på lanseringsdagen. Enligt kundtjänst så hade jag köplats 2. Vet inte hur många Inet fick in i denna leveransen dock.

Visa signatur

MSI RTX 3080 10GB • Ryzen 5800X • NZXT Kraken X53 • MSI B550M Mortar • HyperX Fury 32GB @ 3600MHz • Asus Thor 850W • Meshify C Mini

Permalänk
Medlem

Komplett.se har nu skickat mitt 5900x, beställt 15:05 enl. ordersidan.

Permalänk
Medlem

Fick bli ett uppgraderingspaket. Perfekt till mitt nya bygge. För endast 5600x är kön från återförsäljare 7000. Vem orkar stå i den?

Permalänk
Skrivet av Herr_Nilsson:

Om jag kommer ihåg rätt så var det 15:02 på lanseringsdagen. Enligt kundtjänst så hade jag köplats 2. Vet inte hur många Inet fick in i denna leveransen dock.

Ouch. Då får man hålla i kägget o fortsätta vänta med tålamod.
Tack för svaret

Permalänk
Skrivet av Herr_Nilsson:

Om jag kommer ihåg rätt så var det 15:02 på lanseringsdagen. Enligt kundtjänst så hade jag köplats 2. Vet inte hur många Inet fick in i denna leveransen dock.

Skrivet av Bambibambi:

Får gratulera!
Min blev framskjuten till 18/12 nu.
Kan jag fråga när du lade ordern? Så man har ett hum om när man kanske står på tur.

Jag hade plats 26 inför leverans, dvs efter att första batchen skickats på release. Jag beställde så fort det gick på inet, men fick inte bekräftelsemail för ens 15.27 tror jag. Fick skickad idag.

Permalänk
Medlem

Hmm kollade nyss på status på 5800x på webhallen. Tror jag såg häromdagen att den skulle skickas på fredag men nu står det "inget bekräftat datum" igen..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Fick bli ett uppgraderingspaket. Perfekt till mitt nya bygge. För endast 5600x är kön från återförsäljare 7000. Vem orkar stå i den?

Verkar stå ganska stilla med 5600X leveranser. Min Inet beställning sköts fram från 18/12 till 30/12 straxt efter köp, och sen stått stilla där.