Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av sesese:

ok men då får vi se om det är mer info som släpps under denna veckan.

När man tittar på lager på CPUer så är nästan allt i lager idag. Vad tror ni det beror på är det att AMD släpper ut fler CPUer eller är det försäljningen som har minskat? Finns ju även betydligt mer grafikkort i lager också. (RX 6600 XT tog aldrig slut vid släpp vilket är mycket ovanligt)

När det kommer till CPU:er så tror jag AMD & Intel har lyckats mätta marknaden och att det inte finns en krypto-boom som damsuger allt. Jag vet inte men jag gissar att AMD har sålt bra många fler CPU:er än GPU:er och jag tror att de har fokuserat sin produktionskvot på att producera CPU:er, både till konsoler men även DYI.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

ok men då får vi se om det är mer info som släpps under denna veckan.

När man tittar på lager på CPUer så är nästan allt i lager idag. Vad tror ni det beror på är det att AMD släpper ut fler CPUer eller är det försäljningen som har minskat? Finns ju även betydligt mer grafikkort i lager också. (RX 6600 XT tog aldrig slut vid släpp vilket är mycket ovanligt)

Efterfrågan har nog gått ner rejält helt enkelt. Det senaste året har ju varit extremt på det sättet med en efterfrågan som varit högre än någonsin, av olika skäl. Det stora suget efter hårdvara för mining har sammanfallit med att datorspelandet ökat kraftigt. Saker och ting börjar så sakta gå tillbaka till det normala igen och den efterfrågan som varit har till slut blivit mättad. Återstår att se vad som händer med nästa generation hårdvara men jag tror inte det blir lika extremt stort sug efter den som det var med denna.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2