Strömmande Xbox-spel kommer till PC och IOS våren 2021

Permalänk
Melding Plague

Strömmande Xbox-spel kommer till PC och IOS våren 2021

Molnspelande med Xbox Game Pass är idag begränsat till Android-enheter, men expanderar till Windows 10 och Apples IOS nästa år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag håller fortfarande tummarna för att man löser det snabbare än så, likt Geforce Now. Hade varit en bra julklapp.

Sen gärna en native app till android tv med

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Gött, blir dags att testa själv då

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om nedan möjlighet att få 3 års Xbox Game Pass Ultimate (som jag gissar kommer inkludera strömmande Xbox-spel för PC och iOS).

Länk till annat inlägg på SweClockers

Permalänk
Medlem

*cough* bluestacks *cough*

Permalänk
Medlem
Skrivet av samax901:

Tänkte tipsa om nedan möjlighet att få 3 års Xbox Game Pass Ultimate (som jag gissar kommer inkludera strömmande Xbox-spel för PC och iOS).

Länk till annat inlägg på SweClockers

Det där funkar nog inte mera då Microsoft har ändrat konverteringsförhållandet. 12 månader Xbox Live Gold motsvarar 4 månader Game Pass Ultimate nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Det där funkar nog inte mera då Microsoft har ändrat konverteringsförhållandet. 12 månader Xbox Live Gold motsvarar 4 månader Game Pass Ultimate nu.

När skulle det ha ändrats?

Jag gjorde det själv i helgen, då funkade det (med 1:1 konvertering). Loggade precis in på Microsoft och för mig är det fortfarande 3 år.

Permalänk
Medlem

är detta lösningen på NHL till PC????????

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Skrivet av hg:

Det där funkar nog inte mera då Microsoft har ändrat konverteringsförhållandet. 12 månader Xbox Live Gold motsvarar 4 månader Game Pass Ultimate nu.

Skrivet av samax901:

När skulle det ha ändrats?

Jag gjorde det själv i helgen, då funkade det (med 1:1 konvertering). Loggade precis in på Microsoft och för mig är det fortfarande 3 år.

https://i.imgur.com/yRMxxXl.png

är inte detta om man redan har ultimate och fyller på med 1 år gold som det blir 4 månader extra ultimate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av samax901:

När skulle det ha ändrats?

Jag gjorde det själv i helgen, då funkade det (med 1:1 konvertering). Loggade precis in på Microsoft och för mig är det fortfarande 3 år.

https://i.imgur.com/yRMxxXl.png

Det står i FAQ att t.ex. en kod för 12 månader Xbox Live Gold konverteras till 4 månader Game Pass Ultimate så jag antog det skulle stämma.

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass#faq

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Det står i FAQ att t.ex. en kod för 12 månader Xbox Live Gold konverteras till 4 månader Game Pass Ultimate så jag antog det skulle stämma.

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass#faq

Du har absolut en poäng, inte solklart vad som gäller. Olika om man redan har Xbox Game Pass Ultimate sedan tidigare verkar det som.

Kan nämna att det fungerade för en kompis så sent som idag (som inte hade Ultimate tidigare).

Permalänk
Medlem

MSFS2020 hade varit nice!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Att stream'a spel till iPhone går ju i alla fall från den nya uppdaterade Xbox -appen (?)

Det gäller dock bara från en konsol du äger, men du behöver inte vara hemma, utan du kan stream'a från tex. arbetsplatsen på lunchen bara din konsol står i viloläge så tänds den igång och du kan stream'a.

Är det bara jag eller ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Att stream'a spel till iPhone går ju i alla fall från den nya uppdaterade Xbox -appen (?)

Det gäller dock bara från en konsol du äger, men du behöver inte vara hemma, utan du kan stream'a från tex. arbetsplatsen på lunchen bara din konsol står i viloläge så tänds den igång och du kan stream'a.

Är det bara jag eller ?

Detta gäller nog Xcloud inte streaming från egen Xbox.

Edit:Det gäller xCloud

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Detta gäller nog Xcloud inte streaming från egen Xbox.

Blev lite besviken när jag upptäckte att nya xbox 'series' inte har fått stöd för streaming än, hoppas att det också kommer nästa år.