Permalänk
Medlem

Stuttering

Upplever att gubbarna hackar fram ingame, samt att det stundvis laggar till smått. Finns nån fix på detta? Upplevde samma även på min förra dator. Kör dock med samma autoexec. Är det några settings jag missar att ställa in?

Ryzen 5950x @ stock
RTX 3090 @ stock.
32Gb ram @ 4000Mhz.
Samsung 970 EVO Plus 1Tb.
Pingen ligger stabilt på 15ms.

Alla temperaturer ligger normalt.

Visa signatur

🎮 Intel 13900K - RTX 4090 - 32GB 6000Mhz RAM - Samsung 990 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Prova en default config om det gör nån skillnad. Har du ändrat många inställningar som har med nätverket att göra?

Längesen jag spela men updrate, cmdrate, rate, exinterp var settings man ändrade. Lag compensation?

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk

Har ungefär samma fel jag med, tror de är efter operation broken fang som detta kom...

Permalänk
Medlem

Jag antar att du kör online så berätta gärna din internetanslutning fram till ditt hus (fiber eller adsl eller koaxial eller 4G) och din ansluting från huset till din dator(kabel eller wifi eller router eller switch).

Har du kört adwcleaner? Kan vara nå virus/mask/adware som sitter och skickar data med jämna mellanrum. Hade själv nåt tidigare som löste sig med adwcleaner

Permalänk
Medlem

Har 500/500 med 9ms från bahnhof, fiber. Kör sladd ifrån router. Installerade om dator under veckan så ska inte va nåt konstigt på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Prova en default config om det gör nån skillnad. Har du ändrat många inställningar som har med nätverket att göra?

Längesen jag spela men updrate, cmdrate, rate, exinterp var settings man ändrade. Lag compensation?

Testade det först men verkar lagga ändå. Ska kolla guiden för FPS här på Sweclockers och se om nåt löser mitt problem.

Visa signatur