Tänkte kolla intresset för min dator - söker sämre dator för CSGO, Valorant och liknande

Permalänk

Tänkte kolla intresset för min dator - söker sämre dator för CSGO, Valorant och liknande

Hej,
Jag vill kolla intresset för min dator och se om det är någon som går i tankar på att byta upp sig samtidigt som jag funderar på att byta ner mig.
Jag byggde datorn i mitten av april 2020 och pga jobb och mycket hemma med familjen så har den inte alls kommit till användning som jag riktigt planerat.
När det väl spelas så spelas det mest spelen jag nämnt i titeln av annonsen så det känns väl lite overkill.
Jag är dock inte desperat efter att byta utan tänker mest om det finns någon som bor i närheten så jag inte behöver köra särskilt långt eller någon annan som är villig köra hit och byta så kanske vi kan hitta en win/win deal.

Notera att datorn kanske ser skitig ut på bilden men de är bara för att skyddsplasten på glaset fortfarande sitter på och det är det som är skitigt

Info datorn.
Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W
Grafikkort: MSI B450 TOMAHAWK MAX
Ram: HyperX Fury Black 16GB (2x8GB) / 3600MHz / DDR4 / CL17 / HX436C17FB3K2/16
Processor: AMD Ryzen 5 3600
Chassi: NZXT H510
Grafikkort: GTX 2060 Super
SSD: två st diskar på 240gb vardera - totalt 480gb
4st chassifläktar - två fram för insug och en uppe samt baksida för utsug.

Jag söker en dator i stil med ett GTX 980, kanske ett 4690k. Är dock inget krav. Någon form av benchmark kanske kan vara minst 200 fps konstant i csgo eller liknande.

Skulle det finnas frågor eller liknande så är det bara skriva ett pm!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du vägarna förbi Malmö så kanske vi kan göra någon form utav byte. Har en i5 6600k/970/z170 gaming 3/ 128+1TB SSD/HDD etc.

Permalänk
Skrivet av Badgez:

Har du vägarna förbi Malmö så kanske vi kan göra någon form utav byte. Har en i5 6600k/970/z170 gaming 3/ 128+1TB SSD/HDD etc.

Tjena, har tyvärr inte vägarna förbi i närtid men annars hade det varit intressant. Tack!

Permalänk
Medlem

Ville kolla om du är intresserad utav detta ? har aldrig testat CSGO, men tror/vet inte om den kommer komma upp mot 200 FPS,

GTX 960
MSI Z97-S02
8 GB minne
128 GB SSD + 1 TB HDD
i5 - 4690K

Permalänk
Medlem

Tjena! Något intresse av detta?

GTX 1060-6GB
Intel i7 2600k
Asus P8Z68 Deluxe
16 GB 1600MHz CL9
250GB Samsung 850 EVO
500GB Samsung 850 EVO

Permalänk

Du vill inte sälja istället ?