Nvidia utesluter recensenter som inte fokuserar på ray tracing

Permalänk
Melding Plague

Nvidia utesluter recensenter som inte fokuserar på ray tracing

Hardware Unboxed får inte nya testexemplar av Nvidias Founders Edition-kort då de inte fokuserar tillräckligt mycket på ray tracing.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta börjar strålspåra ur!

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Good guy Nvidia!

Mycket dåligt beteende av Nvidia! Om journalister inte skall ge sina ärliga åsikter, vad är då poängen med dem? Jag vet att Nvidia(och många andra producenter) gärna ser pressen som sin privata PR-byrå.

Stavning.se
Permalänk
Medlem

För att citera den gode Linus: "Fuck you, Nvidia!"

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Det som ska bli intressant att se är om Nvidia egentligen dragit det här ett steg längre och bett tredjepartstillverkare att "undanhålla" testexemplar också. Eller om det rör sig om specifikt founders edition så som hardware unboxed skriver.

Missförstå mig inte, båda scenarion är illa, men om det även rör sig om påverkan av tredjepartstillverkare är det ett antal grader i helvetet mer illa.

Tolka inte in något annat än en genuin fråga här, jag har absolut noll belägg för något sådant här utan bara resonerar kring det baserat på samma information som alla andra sitter på.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man håller på så här, äger Nvidias pr människor mycket aktier i AMD?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Skrämmande...

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Inte strålande av Nvidia...

Permalänk
Medlem

Det är en intressant situation när både nVidia och AMD verkar slå knut på sig själva för att framstå som värre än konkurrenten...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det som ska bli intressant att se ..

Ja! Du/ni får mer än gärna följa upp detta framöver. Sånt här gör mig riktigt uppretad.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Känner Nvidia sig verkligen så hotad? Oj då, Amd måste ha gjort något rätt

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Avstängd

Detta är varför nvidia ska boykottas. Slut köpa ifrån detta företag som är ute efter att vilseleda folk.

Det är inte första gången nvidia gör det här och dem har även försökt med värre saker.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Nvidia verkar tro att gamers primärt bry sig om gaming med ray tracing än något annat. Undrar vart de fick det ifrån...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fult som vanligt, Fokusera på det man är bäst på bara och inte överlag där det är lite jämnare , måste ju vara allaround som som gäller eller och inte bara en sak

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Nvidia ligger på topp som vanligt men antar att det inte är tillräckligt stor skillnad i rasterisering så dom kör på fulspel istället. Jävligt fult av Nvidia även om jag personligen tycker att Hardware Unboxed hade brister.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Jag ser mer och mer fram emot att Intel är på väg in på grafikkortsmarknaden. Både Nvidia och AMD har tappat i mina ögon denna hösten.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Detta börjar strålspåra ur!

fick mig i denna tid att fnissa lite Tack ska du ha

dock måste jag säga att Nvidia ville bli the good guys med bättre priser men höll inte länge.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

*slickar på fingret och drar ett streck till i luften under "anledningar att inte köra nvidia"*

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det som ska bli intressant att se är om Nvidia egentligen dragit det här ett steg längre och bett tredjepartstillverkare att "undanhålla" testexemplar också. Eller om det rör sig om specifikt founders edition så som hardware unboxed skriver.

Missförstå mig inte, båda scenarion är illa, men om det även rör sig om påverkan av tredjepartstillverkare är det ett antal grader i helvetet mer illa.

Tolka inte in något annat än en genuin fråga här, jag har absolut noll belägg för något sådant här utan bara resonerar kring det baserat på samma information som alla andra sitter på.

Frågan är om inte nVidia kommer att försöka påverka tredje part nu i efterhand, för att försöka sätta in ytterligare sanktioner mot Hardware Unboxed för att de har gått ut med information som nVidia antagligen hade föredragit förbli dold...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Kasst beteende som förtjänar all dålig PR det kan få, hoppas att det verkligen drabbar Nvidia negativt. De kan gott tycka att vissa fokuserar för mycket på något men det finns gott om recensenter som fokuserar ganska mycket på RT också. När man försöker påverka för att man själv ska se bättre ut så är man ute på hal is, hoppas verkligen inte några viker sig för denna typ av beteende.

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Förstår inte varför man håller på så här, äger Nvidias pr människor mycket aktier i AMD?

Hoppas det jag äger båda! Och jag är glad att man inte kan få tag i ett grafikkort från någon av lagen. Båda företagen kommer tjäna på detta.

Detta är dock väldigt fult gjort av Nvidia.

Skrivet av _Merc_:

Detta är varför nvidia ska boykottas. Slut köpa ifrån detta företag som är ute efter att vilseleda folk.

Det är inte första gången nvidia gör det här och dem har även försökt med värre saker.

Du och många andra kan hata och bojkotta Nvidia hur mycket ni vill men det kommer inte påverka något. De kommer ändå sälja slut på sina kretsar.

Permalänk

Magstarkt. Ännu en anledning att hoppas på att Intel kommer igång med sina grafikkort. Mer konkurrens behövs.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt, hade tagit samma beslut om jag jobbat i bolaget. Recensioner från tubers och Sweclockers är marknadsföring hos marknadsföringspartners. Om de inte samarbetar med at promota på rätt sätt så är det klart man söker andra kanaler.

Det finns ingen gudagiven rätt till att ha förtur till gratisexemplar av grafikkort, det är ett samspel där Nvidia helt enkelt har starkare förhandlingskraft.

Det är HW unboxed som har tagit ett superkorkat affärsbeslut här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Inte så konstigt, hade tagit samma beslut om jag jobbat i bolaget. Recensioner från tubers och Sweclockers är marknadsföring hos marknadsföringspartners. Om de inte samarbetar med at promota på rätt sätt så är det klart man söker andra kanaler.

Det finns ingen gudagiven rätt till att ha förtur till gratisexemplar av grafikkort, det är ett samspel där Nvidia helt enkelt har starkare förhandlingskraft.

Det är HW unboxed som har tagit ett superkorkat affärsbeslut här.

Hur menar du nu? Om de är en marknadsföringspartner så tappar de ju all form av kredibilitet som recensent. Recensioner ska vara opartiska, annars är de meningslösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Inte så konstigt, hade tagit samma beslut om jag jobbat i bolaget. Recensioner från tubers och Sweclockers är marknadsföring hos marknadsföringspartners. Om de inte samarbetar med at promota på rätt sätt så är det klart man söker andra kanaler.

Det finns ingen gudagiven rätt till att ha förtur till gratisexemplar av grafikkort, det är ett samspel där Nvidia helt enkelt har starkare förhandlingskraft.

Det är HW unboxed som har tagit ett superkorkat affärsbeslut här.

Om en journalist bara säger det som bolagen vill att de skall säga så förtjänar de inga följare. Anledningen att jag personligen följer tex Swec, hardware unboxed, gamers nexus mm är just pga att de vågar säga sin ärliga åsikt och inte är rädda för att göra tillverkarna arga. Skulle det ändras så tappar de nog många läsare/tittare, hoppas jag iaf.

HU precis som andra journalister lever på sin integritet och pålitlighet. Att böja sig efter nvidia skulle rasera detta.

Permalänk
Medlem

assch Aussies! They cheat at cricket, so i'm not suprised.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

För att citera den gode Linus: "Fuck you, Nvidia!"

Fast Linus är ju inte bättre, han går precis i deras fotspår genom att vara en premierad recensent. Hur scriptad var inte hans 8K video som kom ut en dag före alla andra? De hade en lista med alla inställningar, en 8K TV han fick, samt helt uppenbart uppstyrt vad han skulle prata om.

edit: Inser nu du menar Linus Torvalds, inte Linus Sebastian

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem

Tycker att det ännu är väldigt mycket spekulation då jag inte sett något mer om vad som sagts mellan HU och Nvidia, är ju inte helt otänkbart att det är en enskild representant/kontakt hos Nvidia som är ansvarig i detta fallet. Tror det var MSI (om jag minns rätt) där en enskild representant försökt stoppa en dålig recension med liknande påtryckningar för ett tag sedan.
Innan HU gått in mer i detalj på vad som sagts och publicerat bevis för detta så avstår jag från att döma i detta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Fast Linus är ju inte bättre, han går precis i deras fotspår genom att vara en premierad recensent. Hur scriptad var inte hans 8K video som kom ut en dag före alla andra? De hade en lista med alla inställningar, en 8K TV han fick, samt helt uppenbart uppstyrt vad han skulle prata om.

Fel Linus mate

edit: Däremot har den Linus du tänker på gått ut på twitter och sagt att detta är illa om det nu stämmer.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1