Nvidia utesluter recensenter som inte fokuserar på ray tracing

Permalänk
Medlem

Uppskattar Hardware Unboxed videos väldigt mycket, men om jag ska vara helt ärlig så tror jag att det finns en anledning till besluten. Hardware Unboxed gjorde bland annat sina reviews för Radeon 6800 XT i sponsrat samarbete med AMD där 5( har jag för mig ) olika spel var med som AMD handplockat där AMD dominerade ut Nvidia. Detta hade ju påverkan på resultatet och helhetsuppfattningen av grafikkortsjämförelsen. Hardware Unboxed gillar att såga märken och produkter och känns väldigt favoriserande i sina jämförelser.
Bland annat när man lyssnar på videosen får man uppfattningen att AMD alltid är det bättre oavsett om det handlar om processorer eller grafikkort.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag svarade ju på dina ledande frågor, så tänkte att du ville göra detsamma.
Men det är klart man kan undvika frågan helt genom att ställa en motfråga istället för att besvara den.

Du.. Svarade inte på frågan jag ställde..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag svarade ju på dina ledande frågor, så tänkte att du ville göra detsamma.
Men det är klart man kan undvika frågan helt genom att ställa en motfråga istället för att besvara den.

Om jag vore ett multimiljard spelföretag så hade jag sett till att alla recensenter fått sitt spel. Annat vore självmord. Hade jag varit ett indie företag som bara hade råd med några få exemplar så hade jag skickat till de med mest mediatäckning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Uppskattar Hardware Unboxed videos väldigt mycket, men om jag ska vara helt ärlig så tror jag att det finns en anledning till besluten. Hardware Unboxed gjorde bland annat sina reviews för Radeon 6800 XT i sponsrat samarbete med AMD där 5( har jag för mig ) olika spel var med som AMD handplockat där AMD dominerade ut Nvidia. Detta hade ju påverkan på resultatet och helhetsuppfattningen av grafikkortsjämförelsen. Hardware Unboxed gillar att såga märken och produkter och känns väldigt favoriserande i sina jämförelser.
Bland annat när man lyssnar på videosen får man uppfattningen att AMD alltid är det bättre oavsett om det handlar om processorer eller grafikkort.

Tycker de har blitt värre i år, brukade backa dom på Patreon men tröttnade rejält de här året.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Det skulle förvåna mig mycket om inte Jensen skiter fullständigt i även en någorlunda stor recensent som HU. Han har nog bättre saker för sig, typ fokusera på företagsmarknaden.

Det skulle förvåna mig, Jensen verkar inte riktigt frisk. De är som om dom öppet säger att vi vill att ni bara jämför oss med AMD när det gäller RT för då ser vi mycket bättre ut. Jag skulle tippa på att dom flesta lama grejor Nvidia gjort är troligtvis från honom. Var det inte ett tag dom ville utesluta företag som inte var Nvidia exklusiva också. Det finns säkert rätt mycket om man gräver lite. Det är ju gammalt nu, men Semiaccurate rapporterade förr rätt länge sedan om dålig företagskultur där (skriker och förnedrar anställda osv), och dom är väl inte dom enda som gjort det.

"A dysfunctional tech company plagued by its own CEO"

I have been working at NVIDIA full-time for more than 5 years

Pros

Good financial compensation.
Good perks on campus including a well managed cafeteria and daily amenities such as dental care, car repair, bicycle maintenance and haircuts. It's not free but makes it easy to get certain regular tasks done without disrupting your day.
High stress, fast paced environment will mold you into a rock star at your next company.

Cons

Offices are outdated, employees work on sub-standard computers and almost everything about the company's spending habits indicates that it's not just frugal but cheap.

Departments are universally understaffed and overworked so expect to work overtime. Environment drives away talent and encourages success to leave to find better working conditions.

Executive management is out of touch with reality in general. All employees likely to suffer from direct micro-management by the CEO sooner or later.

Worst part about NVIDIA is that the CEO Jen-Hsun Huang is wildly insecure, a slave to his own volatile emotions and universally abusive of his staff. He is prone to yelling and name calling in meetings and will personally lead witch hunts that are made worse by the universal desire of senior management to distract him from their own political in-fighting. He will publicly demean others and has made it impossible to form a larger, cohesive team within the company.

The internal reputation of Jensen (as he is referred to within the industry) is very poor and while he is well respected for his intellectual capacity he is also feared and loathed for his mean-spirited, personal attacks and for being completely unapproachable.

Advice to Management:

Plan more, do more market research, expand teams by a modest amount and evaluate employee recognition. Improve communication between departments through team building. Consider letting employees work off-site to avoid direct contact with CEO's toxic behavior.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Är det inte uppenbart? De är inte rädda för att påpeka nackdelar med produkterna vilket tillverkarna inte gillar. Att de inte är rädda för att säga obekväma saker till den grad att tillverkarna svartlistade dem ser jag som ett tecken på att de gör sitt jobb.

HUB är inte de enda som blivit svartlistade av dessa bolag. Om man inte säger rätt saker så får man inte vara med och leka visst.

Fast utav alla youtubers jag tittar på så är Hardware Unboxed den enda som jag upplever som sjukt ensidig i sina reviews.
Man behöver bara kolla vilket märke han ska testa för att veta hur betyget kommer att bli.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Det är ju samma anledning till att GN vägrar MSI kort.

Kanske har nämnts redan, men hoppade in i tråden då jag först nu såg nyheten. Trots att jag har scrollat igenom förstasidan.

Fokusera på lite mindre på ads, så får ni även kanske lite mer visningar på samma gång.

Nåväl till topic igen. GN blev svartlistade utav MSI då han vägrade att följa deras regler.
Här är ett utav hans videor om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Fast utav alla youtubers jag tittar på så är Hardware Unboxed den enda som jag upplever som sjukt ensidig i sina reviews.
Man behöver bara kolla vilket märke han ska testa för att veta hur betyget kommer att bli.

Ok jag känner inte så. Håller inte med Steve i allt han säger såklart, men han rekommenderar intel och nvidia när han tycker de är bättre och amd när han tycker de är bättre och han motiverar alltid sina val. Det vore också lite tråkigt om alla tyckte likadant, men man bör alltid kolla flera recensenter för att få en total bild såklart.

Jag kan lätt se en recensent som bara bryr sig om e-sport. 800fps utan skuggor är grejen och RT är inte värt vatten, medans något annan bara spelar SP spel med grafiken på max där RT är ett måste och 30fps är helt spelbart. Jag tycker bägge dessa bör få kort att testa och tillverkaren bör inte säga till recensenten vad de skall prioritera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Fast utav alla youtubers jag tittar på så är Hardware Unboxed den enda som jag upplever som sjukt ensidig i sina reviews.
Man behöver bara kolla vilket märke han ska testa för att veta hur betyget kommer att bli.

Nordichardware är ett exempel på några som förr fick kort för recensioner, men som nu blivit av med den förmånen.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Undrar om detta egentligen handlar om mängden ray-tracing som testas eller om det mer handlar om att Hardware Unboxed lite väl ofta får avvikande resultat, resultat som tenderar vara negativa för Nvidia och Intel.

Jämför man t.ex. Hardware Unboxed, SweClockers, ComputerBase och TechPowerUp (är relativt stora webbsiter som alla har ett "prestandaindex") har de tre senare väldigt snarlik relativ prestanda mellan 6800, 6800XT, 6900XT, 3070, 3080 och 3090. HU avviker i att de får 6900XT att i genomsnitt prestera bättre än 3090 samt 6800XT att prestera bättre än 3080 (kollade bara 1440). Det är slående hur lika resultaten SweC, ComputerBase och TechPowerUp är.

Samma sak vid test av Ryzen 5000. Alla kom till slutsatsen att Ryzen 5000 är den snabbaste x86 CPUn, men här var det också så att SweClockers, ComputerBase och TechPowerUp fick väldigt lika resultat medan Hardware Unboxed avvek märkbart med en större fördel för AMD.

Så misstänker att detta mer handlar om att Nvidia anser att HU inte ger en rättvis bild, men att man saknar konkreta bevis för detta. Är ju då enkelt att bara dra till med något som "ni fokuserar för lite på ray-tracing för vår smak så blir inga kort från oss".

Visst kan det te sig så, men var ligger sanningen då? Enligt bl a SweC tester och de flesta andra på nätet skulle ett 2080ti funka marginellt bättre än 6800 (non xt) i rdr2. Jag hade 10 FPS mer i rdr2 med 6800, vet inte ens om 10 räcker... FE i bägge fallen och senaste drivisarna samt samma version av spelet. Alltså i linje med vad HU visade. Sanningen för mig ligger då i deras test... Jag säger inte att de andra ljuger, utan jag säger bara att det är självklart att olika tester diffar och man kan inte anklaga någon för att favorisera någon tillverkare förrän väldigt konkreta bevis finns, vilka i dagsläget saknas.

Till nyheten... Det är helt sjukt!!!! Finns faktiskt inte så mycket mer att säga än att det är skrämmande hur dessa monopolbolag anser sig själva ha utrymme till att agera. Även om man tycker detta är åt helskotta kommer jag troligen ändå sitta med ett 3070/3080 snart för jag vill ha RT i CP77 med rimlig FPS och de är det enda bolaget som erbjuder detta.... Tråkigt, men sant!

Edit: har haft grovt mycket emot RT just pga prestandatappet och tyckt att det ser fulare ut i många fall, men producenterna har verkligen lyckats utnyttja den funktionen på rätt sätt här!!! Tyvärr till förmån för FPS... Vilket gör att man måste slå på stortrumman och ändå köra DLSS...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Du.. Svarade inte på frågan jag ställde..

"Varför skulle jag bara kunna skicka 2 spel till recensenter, har jag fått slut på surf?"
Här kommer ditt svar.
Jag satte en begränsning för att tvinga dig till att göra ett aktivt val.
Kanske en förenkling av verkligheten där du kanske får 1000 grafikkort medan det finns 100 000 recensenter. Det är höftade siffror, poängen är mer att du är tvungen att prioritera.

Skrivet av HenrikM:

Du skriver att du håller med nvidia. Dvs du håller med om att köpta recensenter är ok.

Förövrigt inte uppskattat att du skriver saker jag inte har sagt. Det är skillnad på att ha förståelse och att tycka saker.

Permalänk
Medlem

Inget nytt. Det enda som sticker ut att de attackerade relativt stor kanal den här gången. De flesta mindre kanaler som testar dyra leksaker har ju alltid påverkats på sådant sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip320:

Uppskattar Hardware Unboxed videos väldigt mycket, men om jag ska vara helt ärlig så tror jag att det finns en anledning till besluten. Hardware Unboxed gjorde bland annat sina reviews för Radeon 6800 XT i sponsrat samarbete med AMD där 5( har jag för mig ) olika spel var med som AMD handplockat där AMD dominerade ut Nvidia. Detta hade ju påverkan på resultatet och helhetsuppfattningen av grafikkortsjämförelsen. Hardware Unboxed gillar att såga märken och produkter och känns väldigt favoriserande i sina jämförelser.
Bland annat när man lyssnar på videosen får man uppfattningen att AMD alltid är det bättre oavsett om det handlar om processorer eller grafikkort.

Det har jag inte hört, att recensionen av RX 6800 XT var sponsrad av AMD? Vore intressant med någon sorts bekräftelse. Visst känns det som att de favoriserar AMD ibland, men de motiverar alltid det med logiska argument. T ex att Steve inte är intresserad av raytracing, men de tyckte ju om 3060 Ti. Däremot tycker jag de med rätta inte är så imponerade av det när de ska jämföra Nvidias tidigare prissättning, så att jämföra prestandan på 3000-serien jämfört med vad du fick för 2000-serien är ju inte särskilt givande. Tack Nvidia för att ni sög ut era kunder på vad ni kunde innan ni fick konkurrens, och att ni nu måste prissätta mer rimligt?

Vad gäller Intel och AMD tidigare tycker jag att det mer varit så att de har sagt att Intel varit bättre i spel, men tyckt att merkostnaden inte motiverat priset. Och att skillnaden i praktiken inte varit så stor. Förutom i Far Cry New Dawn...

Men vilka spel i deras testsvit är handplockade av AMD? Framförallt, vilka skulle plockas bort/ersättas för att få en mer "rättvisande" bild? Godfall, Watch Dogs Legion och Assassin´s Creed Valhalla är väl de nyaste, men aktuella att testa? Godfall är iofs en AMD-titel, men är också Unreal Engine 4 som vanligtvis "ägts" av Nvidia, Watch Dogs: Legion är ju RTX och därmed Nvidia t ex. Det är väl en ganska bra blandning av aktuella spel och spelmotorer, tycker jag? Som sagt flera RTX- och DLSS-spel med också.

Godfall
Watch Dogs Legion RTX/DLSS
Assassin's Creed Valhalla
Dirt 5
Death Stranding DLSS
Microsoft Flight Simulator 2020
Shadow of the Tomb Raider RTX/DLSS
Tom Clancy's Rainbow Six Siege
F1 2020
Gears 5
Horizon Zero Dawn
Assassin's Creed Odyssey
World War Z
Metro Exodus RTX/DLSS
Resident Evil 3
DOOM Eternal
Wolfenstein: Youngblood
Hitman 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Undrar om detta egentligen handlar om mängden ray-tracing som testas eller om det mer handlar om att Hardware Unboxed lite väl ofta får avvikande resultat, resultat som tenderar vara negativa för Nvidia och Intel.

Jämför man t.ex. Hardware Unboxed, SweClockers, ComputerBase och TechPowerUp (är relativt stora webbsiter som alla har ett "prestandaindex") har de tre senare väldigt snarlik relativ prestanda mellan 6800, 6800XT, 6900XT, 3070, 3080 och 3090. HU avviker i att de får 6900XT att i genomsnitt prestera bättre än 3090 samt 6800XT att prestera bättre än 3080 (kollade bara 1440). Det är slående hur lika resultaten SweC, ComputerBase och TechPowerUp är.

Samma sak vid test av Ryzen 5000. Alla kom till slutsatsen att Ryzen 5000 är den snabbaste x86 CPUn, men här var det också så att SweClockers, ComputerBase och TechPowerUp fick väldigt lika resultat medan Hardware Unboxed avvek märkbart med en större fördel för AMD.

Så misstänker att detta mer handlar om att Nvidia anser att HU inte ger en rättvis bild, men att man saknar konkreta bevis för detta. Är ju då enkelt att bara dra till med något som "ni fokuserar för lite på ray-tracing för vår smak så blir inga kort från oss".

Har faktiskt också märkt sedan Zen2 release att för någon anledning deras resultat blir ofta c/a 5% högre än den genomsnittliga resultaten på AMD CPU/GPU. Så vid den här fallet Nvidia kanske har förståeliga skäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Ok jag känner inte så. Håller inte med Steve i allt han säger såklart, men han rekommenderar intel och nvidia när han tycker de är bättre och amd när han tycker de är bättre och han motiverar alltid sina val. Det vore också lite tråkigt om alla tyckte likadant, men man bör alltid kolla flera recensenter för att få en total bild såklart.

Jag kan lätt se en recensent som bara bryr sig om e-sport. 800fps utan skuggor är grejen och RT är inte värt vatten, medans något annan bara spelar SP spel med grafiken på max där RT är ett måste och 30fps är helt spelbart. Jag tycker bägge dessa bör få kort att testa och tillverkaren bör inte säga till recensenten vad de skall prioritera.

Du kanske inte hör det han säger så som jag gör. När han ska prata om nvidia tex så är det mycket ordval såsom "disaster" eller försöker obemärkt lägga in saker såsom att när nvidia är snabbare i ett spel, (utan att nämna det) att det spelet inte är så bra ändå, så det spelar inte så stor roll.

han testade pcie4, och sade typ att Intel om man kopplar in 2 grafikkort såhär (och sa även att det är ingen som gör såhär på riktigt) så tappar man all bandbredd och fpsen sjunker för att sedan prata i över 5 minuter om hur dåliga intel var som tappade fps i detta läge vilket inte AMD gjorde.

rtx3090 testet där han sa att de bara testar spel, och inte produktivitet, men väljer att ändå visa.. och kör då ett test helt utan rätt hårdvaruacceleration och ser att kortet inte presterar sådär superbra.. liksom va?

Sedan är ju Nvidia ett företag som gör som de vill. vill de inte skicka gratisex till en reviewer så finns det inte någon lag som säger
att hardware unboxed måste få gratiskort.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Andra saker är att om det är en liten fördel åt Intel/Nvidia i en del av ett test, så blir hans kommentar ungefär "men skillnaden är så liten att det inte har nån betydelse". När det är motsvarande fördel åt AMD kan han i stället säga "leder med stor marginal" eller "har ett betydande övertag". Såna där ganska små saker, som när man börjar lägga märke till dem, blir väldigt uppenbara. Till slut klarade jag inte av att kolla på deras videor...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Hardware Unboxerd har med RT och DLSS tester i sina recensioner, så detta ser ut som ett försök att pressa en större youtuber, med det menar jag en som har många följare, till att föra fram deras propaganda, men om man som HU är ärliga så blir man istället blacklisted, skrämmande frammtid.
Är nog många mindre youtubers som inte vågar att säga emot, pga att då bli utan review samples.
HU är idag rätt stora och kan nog klara sig rätt bra ändå, med Pateron stöd m.m

Detta är ju inte första gången Nvidia, betett sig på detta vis.
Sist var det Ju GPP (GeForce Partner Program) debaklet, där Nvidia försökte trycka på 3dje parts grafikortstillverkare att byta namn på alla AMD kort till något annat, änn de redan etablerade namnen.
Tycker detta beteende av Nvidia är rigktigt vidrigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Tror du missat att skillnaden på resultaten beror på att HU använde en 3950X vid testet av 3080 medan alla andra använder en överklockad 10900K. Då blir det självklart en stor skillnad i resultaten.

Sen om det är bra eller dåligt att de använde sig av en 3950X kan diskuteras. Kan tänka mig att den stora andelen som sitter med en Ryzen 3000 uppskattade det i alla fall. Bättre att se ett test som kan reflektera din egna dator än att bara behöva se överklockade i9:or.

HU hade en omröstning när dom skulle bygga sitt nya testsystem, tittarna valde AMD. den stora massan kanske tyckte att top of the line intel var utom räckhåll så ett system som var mera realistiskt för den vanliga användaren kändes som bättre benchmark.

Edit: det är ingen som ifrågasätter GN:s Red Dead resultat för AMD

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Qziny:

Visst kan det te sig så, men var ligger sanningen då? Enligt bl a SweC tester och de flesta andra på nätet skulle ett 2080ti funka marginellt bättre än 6800 (non xt) i rdr2. Jag hade 10 FPS mer i rdr2 med 6800, vet inte ens om 10 räcker... FE i bägge fallen och senaste drivisarna samt samma version av spelet. Alltså i linje med vad HU visade. Sanningen för mig ligger då i deras test... Jag säger inte att de andra ljuger, utan jag säger bara att det är självklart att olika tester diffar och man kan inte anklaga någon för att favorisera någon tillverkare förrän väldigt konkreta bevis finns, vilka i dagsläget saknas.

Att det skiljer en del på enskilda titlar är inte speciellt konstig. Finns variationer i inställningar, variation i val av slinga och just RDD2 finns väl både Vulkan och DX?

Men RDD2 testades väl ändå 2019 av HU, så 2080Ti var med men inte RDNA2 eller Ampere. Det är inte med bland de 18 spel man inkluderade i höstens GPU-tester. Det kanske finns någon video där HU inkluderat RDD2 ihop med 6800 och 2080Ti, annars är det lite svårt att veta om HU skiljer sig just på denna titel.

Både SweC och TechPowerUp har med just RDD2, tittar man enbart på det spelet finns ett par procentenheters differens men sett över alla titlar man testar skiljer sig SweClockers, ComputerBase och TechPowerUp bara någon enstaka procentenhet medan HU sticker ut, skillnad för t.ex 3090 vs 6900XT är att de andra har 3090 ~6-7 % snabbare medan HU har 6900XT ~2 % snabbare (en skillnad mellan olika site:er som rimligen är utanför någon form av mätosäkerhet).

Det kan mycket väl finnas rimliga förklaringar till skillnaden, möjligen inser Nvidia det men om man blivit irriterad på att det så ofta sticker åt ett visst håll kan man nu välja ett svepskäl. Dels för att man inte har bevis, men dels för att det inte riktigt är möjligt för HU att möta den kritiken. Givet att detta kommit ut lär inte HU kunna skruva upp ray-tracing fokus heller, det skulle riskera att HU hamnar i internet-drevets skottglugg.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd

Haha den var fan nice. Kommer ihåg intervjun också där han specifikt pekade åt just nVidia om jag inte missminner mig helt. Klockrent!

I övrigt; Wtf? Trodde de inte att detta skulle komma ut idag när internet är allt? Om nu detta stämmer så låter det ju lite åt barnsligt hållet. Sen får man ju fråga sig varför de bryr sig egentligen? Alla som är insatta vet att AMDs RT suger balle i jämförelse. Ingen som vill ha RT kommer blocka på ngt annat än nVidia, iaf ett tag framöver. Jag var själv intresserad av 6800XT men det blev inte den dels pga. prisbajset som rådde och dels att jag inte lyckades få tag i ett helt enkelt. Sen såg man att det är typ detsamma prestandamässigt och att nVidias priser var inklusive RT så då landade man i gröna laget fast jag generellt mer håller på AMD (om man nu ska luta åt ngt håll öht). Jag har även aktier investerade i AMD och inte nVidia. Men som sagt, någorlunda insatt i ämnet, ser priserna, tillgängligheten, etc. då landade man där man nu är.

Kollar man vilken review som helst som ens nämner RT så ser man klara skillnader. Sen resten är ju såklart också intressant men att helt fokusera på RT är fanimej tokigt.

Gör istället som Gamers Nexus och fokusera på vad de själva fokuserat på: 3090 "8K gaming"! Gör narr av deras egna ord. Aldrig att integriteten får ta stryk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Haha den var fan nice. Kommer ihåg intervjun också där han specifikt pekade åt just nVidia om jag inte missminner mig helt. Klockrent!

I övrigt; Wtf? Trodde de inte att detta skulle komma ut idag när internet är allt? Om nu detta stämmer så låter det ju lite åt barnsligt hållet. Sen får man ju fråga sig varför de bryr sig egentligen? Alla som är insatta vet att AMDs RT suger balle i jämförelse. Ingen som vill ha RT kommer blocka på ngt annat än nVidia, iaf ett tag framöver. Jag var själv intresserad av 6800XT men det blev inte den dels pga. prisbajset som rådde och dels att jag inte lyckades få tag i ett helt enkelt. Sen såg man att det är typ detsamma prestandamässigt och att nVidias priser var inklusive RT så då landade man i gröna laget fast jag generellt mer håller på AMD (om man nu ska luta åt ngt håll öht). Jag har även aktier investerade i AMD och inte nVidia. Men som sagt, någorlunda insatt i ämnet, ser priserna, tillgängligheten, etc. då landade man där man nu är.

Kollar man vilken review som helst som ens nämner RT så ser man klara skillnader. Sen resten är ju såklart också intressant men att helt fokusera på RT är fanimej tokigt.

Gör istället som Gamers Nexus och fokusera på vad de själva fokuserat på: 3090 "8K gaming"! Gör narr av deras egna ord. Aldrig att integriteten får ta stryk.

3090 the first 8k card with upscaled 1080p

Permalänk
Medlem

Gamer Nexus vs Hardware Unboxed test av Cyberpunk 2077, 1080P Ultra-settings.

6800xt tappar 1 fps mot 3080 i Hardware Unboxed test.
6800xt tappar 12 fps mot 3080 i Gamer Nexus test.

6800 vinner med 8 fps mot 3070 i Hardware Unboxed test.
6800 vinner med 3 fps mot 3070 i Gamer Nexus test.

Det skiljer 11 fps mellan 6800xt och 6800 i Hardware Unboxed test.
Det skiljer 14 fps mellen 6800xt och 6800 i Gamer Nexus test.

Det skiljer 11 fps mellan 3070 och 3060ti i Hardware Unboxed test.
Det skiljer 10 fps mellan 3070 och 3060ti i Gamer Nexus test.

Lite konstigt att skillnaden mellan 6800xt och 6800 och 3070 och 3060ti är så lika mellan gamer nexus och hardware unboxed, medans 6800xt mot 3080 så skiljer det knappt något i Hardware unboxed test, medans gamer nexus så tappar 6800xt 12fps.... hmm....

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Gamer Nexus vs Hardware Unboxed test av Cyberpunk 2077, 1080P Ultra-settings.

6800xt tappar 1 fps mot 3080 i Hardware Unboxed test.
6800xt tappar 12 fps mot 3080 i Gamer Nexus test.

6800 vinner med 8 fps mot 3070 i Hardware Unboxed test.
6800 vinner med 3 fps mot 3070 i Gamer Nexus test.

Det skiljer 11 fps mellan 6800xt och 6800 i Hardware Unboxed test.
Det skiljer 14 fps mellen 6800xt och 6800 i Gamer Nexus test.

Det skiljer 11 fps mellan 3070 och 3060ti i Hardware Unboxed test.
Det skiljer 10 fps mellan 3070 och 3060ti i Gamer Nexus test.

Lite konstigt att skillnaden mellan 6800xt och 6800 och 3070 och 3060ti är så lika mellan gamer nexus och hardware unboxed, medans 6800xt mot 3080 så skiljer det knappt något i Hardware unboxed test, medans gamer nexus så tappar 6800xt 12fps.... hmm....

Gn testar med 10700k inte 10900k

Edit: eller 3950x som HU testar med, det lär bli skillnader äpplen och päronen

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Gn testar med 10700k inte 10900k

Hardware unboxed testar med 3950x, och Gamer Nexus med 10700K.

Detta borde betyda att 3950x hos hardware unboxed flaskar gpuerna lite mer, men ändå så blir 6900xt snabbare än 3080, 3080 och 6800xt blir jämnasnabba, medans resten av resultaten blir som alla andra reviewers typ.

Tycker detta är mycket märkliga resultat.

edit: och guru3d som testar med en 5950x istället så är 3090 och 3080 snabbare än både 6900xt och en bra bit snabbare än 6800xt, men i hardware unboxed test med 3950x så vinner 6900xt över 3080, och 3080 och 6800xt är jämnsnabba som sagt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Hade inte varit lika kul om nvidia såg till att alternativet för att ta bort raytracing försvann i "options" i alla större spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Fast utav alla youtubers jag tittar på så är Hardware Unboxed den enda som jag upplever som sjukt ensidig i sina reviews.
Man behöver bara kolla vilket märke han ska testa för att veta hur betyget kommer att bli.

Håller med lite. Tycker faktiskt att Hardware Unboxed utan någon riktigt grund helt valt att bortse från DLSS och Ray Tracing-prestanda i slutsatserna i sina senaste recensioner som för att måla upp en bättre bild av AMD:s kort än vad som är realiteten. Visst att recensent X inte gillar DLSS eller Ray Tracing men att säga att korten ändå är likvärdiga för att sådana funktioner bara är trams är löjligt...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Gör det någon skillnad dock? Om 4 reviewers får snarlika resultat på 12 spel och HU är den enda som har andra resultat på dessa 12 spel så är det ju fortfarande något avvikande på HU:s sida.

De flesta siter kör ju bara inbyggda benchmarks, som är lätta att tweaka för spelmakare, etc att supporta en eller annan arkitektur. HU kör ju egna paths som är med representativa av själva spelet (tex är AI inte igång på samma sätt i benchmarks som det är i spelet på riktigt, som tar upp cpucykler, som annars hade gått tex till gpu drivaren). Det gör att de får olika resultat än de flesta siter som har samma metodik. Det finns inget som gör att HU måste köra samma metodik som alla andra siter, och deras tittare verkar lita på deras benches (och av marknaden att dömma, många av deras tittare är most likely nvidia users).

Sen har LTT tagit upp det med att de har skiljande benches, men också sagt att efter kontakt med HU, utrett att det är inga konstigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Jaha, där ser man. Tror som sagt att de får uttrycka sig lite "mjukare" istället för att rentav basha och generalisera. Kanske en kulturgrej

När moderkortet brinner upp o stänger av sig framför deras ögon, så tror jag det är helt okay att basha o säga att detta är inte en produkt man bör köpa Asrock blacklistade dem, MSI byggde den nya Tomahawken som blev en av de bästa M/B. Olika företag hanterar kritik på olika sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Jag har för mig att HU har ca 40 spel i sin fulla test, det kan iofs hända att jag har sviktande minne.

Nej, du har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Gillar ändå inte recensioner där testaren fått produkten som bonus. Finns några som köper allt för egna slantar.

HU är en av dem, de köpte väl vartenda X570 M/B på marknaden, både de som finns I AUS o annanstans, typ biostar för testning, och de gör det med många andra produkter med (CPUs tex).