Permalänk
Avstängd

I9 10900kf vart finns störst marknad

Som rubriken lyder undrar jag vart man finner bäst marknad för CPU i rubrik ? Är det Tradera , blocket eller Facebook ? Skulle uppdatera datorn o köpte in CPU men fick senare veta att på grund av Corona fick jag ingen förlängning av mitt avtal. Vet att det är dumt o dra vidare på något man inte har avtal på men nu är det som det är. Har inte möjlighet att köpa moderkort osv för att uppgradera och pengar behövs till jul så. Vart kan man hitta snabbaste marknaden för en CPU ? Oöppnad med kvitto och allt. Fick tips av en kompis att fråga här på forumet mvh cathline

Ursäkta frågan men är ganska ny inom dator branschen

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Prova marknaden här på swec?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CathlineT96:

Som rubriken lyder undrar jag vart man finner bäst marknad för CPU i rubrik ? Är det Tradera , blocket eller Facebook ? Skulle uppdatera datorn o köpte in CPU men fick senare veta att på grund av Corona fick jag ingen förlängning av mitt avtal. Vet att det är dumt o dra vidare på något man inte har avtal på men nu är det som det är. Har inte möjlighet att köpa moderkort osv för att uppgradera och pengar behövs till jul så. Vart kan man hitta snabbaste marknaden för en CPU ? Oöppnad med kvitto och allt. Fick tips av en kompis att fråga här på forumet mvh cathline

Ursäkta frågan men är ganska ny inom dator branschen

Precis, störst marknad har du nog här på Sweclockers men bäst betalt kanske du får på Blocket (om du vet vad den är värd) eller Tradera (om du inte vet vad den är värd), om du orkar med alla knäppgökar på Blocket. De slipper du på Sweclockers marknad iaf.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trigger:

Prova marknaden här på swec?

Skrivet av TobiasStockholm:

Precis, störst marknad har du nog här på Sweclockers men bäst betalt kanske du får på Blocket (om du vet vad den är värd) eller Tradera (om du inte vet vad den är värd), om du orkar med alla knäppgökar på Blocket. De slipper du på Sweclockers marknad iaf.

Hade gärna provat men då jag precis fick nyss om SweClockers blir det tyvärr lite svårt :/ måste ju vart medlem ett tag för att få göra en annons. Men tänkte att lite tips från er kanske kunde hjälpa vet vad den är värd men förväntar mig inte samma summa t
illbaka tyvärr men om går runt 4k borde man kunna få för den ?

Permalänk
Medlem

öppet köp??

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

öppet köp??

Tyvärr inte längre :/ köpte för ett tag sen och tänkte ta moderkort denna månaden men på grund av situationen så får det vänta o försöka få igen något för denna :/ blev lovad förlängd anställning men fick tyvärr gå utan. Visste att det kunde ske men var god trogen tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Tror att det vore rimligt att få 4500-5000 för den

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk

Du lär få den såld på Tradera eller på Blocket (om rätt prissatt)

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneirogen:

Tror att det vore rimligt att få 4500-5000 för den

5000 känns ju lite väl just nu med tanke på att den går för 5300 på Inet just nu :/ men 4500 låter ju rimligt. Tack för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TobiasStockholm:

Du lär få den såld på Tradera eller på Blocket (om rätt prissatt)

Okej. Har den ute på Facebook just nu för 4200 men bara fått bud på 2500 :/

Permalänk
Avstängd

Han erbjuder 3250 för den känns lite lågt men känns som det är det enda nappet jag kan få just nu :/ borde jag ta det eller vita ihop ?

Permalänk
Medlem

Facebook måste väl vara den allra sämsta marknaden du kan välja? inte konstigt att det är det enda nappet du får. Lägg upp den på tradera så kommer du få minst 4000kr.

Permalänk
Medlem

hade inte tagit 3250:-

lägg upp den här med, 4k för en ny oöppnad processor med garanti borde du kunna få om du har tur, inte nämnvärt dyrare än en 10700k, och har du kvitto + garanti så torde en Sweclockare kunna nappa.

4k hade jag nog tänkt är ett rimligt lägstapris för en oöppnad.
Även öppnad om du har garanti egentligen.
när är den köpt och var?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Skrivet av CathlineT96:

Okej. Har den ute på Facebook just nu för 4200 men bara fått bud på 2500 :/

Varför säljer du inte den på blocket eller tradera som jag och alla skriver? Nu lämnar jag tråden, lycka till 👍

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Inaktiv

Hela tråden (TS) luktar som en snål person som inte vill betala för sig och försöker sälja någonting utan att lägga upp den på marknaden.
Lycka till med säljandet btw

Permalänk
Medlem

Vart bor du? Kanske skulla kunna vara intresserad.

Men eftersom du har ett nytt konto här, så gör jag helst inte affär vi inte kan komma överens om något som gör så att affären blir säker. Alternativt om du bor i närheten av Götet/Borås/Jönk etc.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

Tradera, lägg upp en auktion som inte slutar på någon konstig tid utan typ en, tja söndagseftermiddag när folk har plånboken redo. Iaf inte mitt i natten.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Avstängd

Tack för alla svar. Hade gärna lagt ut den här men kan som sagt inte då jag är ny. Fick tips av en kompis att ställa frågan här. Den är köpt genom amazon. Kvitto finns osv vidare. Är inte snål men som jag skrivit tidigare så blev min arbets situation lite annorlunda än vad som var tänkt. O i stället för att sitta på en ny CPU jag inte kommer kunna använda så väljer jag att sälja den i stället för att kunna få igen lite pengar som jag lagt ut till o kunna köpa julklappar till mina barn i stället. Tack alla som svarat. Mvh

Permalänk
Avstängd

Fått bud på 4000 nu på Facebook så tror jag landar därvid. Tack alla för era svar. Väldigt snällt att ni tog er tid. Önskar alla en god jul så får vi ser vart jag landar på i buden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CathlineT96:

Fått bud på 4000 nu på Facebook så tror jag landar därvid. Tack alla för era svar. Väldigt snällt att ni tog er tid. Önskar alla en god jul så får vi ser vart jag landar på i buden.

Jag fann din annons på tradera och la ett bud där. Väljer du sälja den innan detta, så se till att ta bort annonsen, så man slipper följa ev budgivning

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25