Uppdaterad: Nvidia ber Hardware Unboxed om ursäkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Ja, men det var inte vad du skrev.
Och Nvidia kan köra upp sina GPUer på tvären.

Skrev vad då? Behöver jag skriva att tekniken inte är mogen? Jag trodde det var självklart

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Är det en märklig inställning att han inte tycker att raytracing är så viktigt? Är nog många som inte trodde på 3d-grejen i början också, men säkert ruskigt många fler som inte tror på raytracing med tanke på att 3d var en så mycket större visuell förändring än några "ljuseffekter".

Om fem år kanske raytracing visat sig bara vara en gimmick som gick över, är det kanske du som har en märklig inställning?

Känns som att du inte riktigt förstår hur stor revolution RT faktiskt är det kommer inte "gå över" det kan jag lova dig.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Efter fiaskot med höstens papperslanseringar sitter detta som löken på kass-PR-laxen

Tror du Nvidia bryr sig? Dom säljer ändå vart enda kort dom kan tillverka på några sekunder.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Ray Tracing är inte närheten av 2D-3D revolutionen men ivarje fall är inte vi där än. Är det okej eller måste man älska det för att Nvidia säger det?

Du missade där jag sa "lite överdrivet" och nej det är helt fritt fram att tycka vad man vill men RT är absolut nödvändigt ifall vi en gång vill ha fotorealism det finns ingen annan väg att gå.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem

Linus gjorde en mycket bra review av brevet som Steve fick från Nvidia!
Normalt sett brukar han gå igenom rutan med sina entusiastiska recensioner vilka jag tror har bidragit till hans stora publik/subscribers.

Denna gången gick han igenom rutan med välgrundad kritik av ett ruttet beteende från Nvidia.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Nvidia tappade försäljning på 10000dollar pga Hardware unboxed (i min värld vettiga) syn på RT.
Nu tappar dom 100ggr mer för att än en gång har en PR-röv klantat till det.

Är det bara jag som skulle vilja se alla PR avdelningar hos teknikföretagen bortplockade och istället ha en mediaotränad ingenjör prata SANNING......

AMD, Nvidia, Intel, Apple... Listan är lång.. Låt produkterna tala.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

åååh nej, de blir inte sponsrade, de får väl köpa själva då...

Det är inte om det är gratis eller kostar som gäller. De får alltså tag i sina kort mycket senare än andra och när de släpper sin video är det inte lika intressant att kolla längre. Det kunde, men kommer inte hända, att i framtiden finns bara Nvidia-vänliga recensenter som i huvudsak testar det Nvidia vill att de ska testa. Det skulle bli dåligt för konsumenten.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nja, det är nog inte många alls som vet vad RT är, om man inte tittar på teknikkanaler på YT osv. Skulle jag fråga mina polare som alla har datorer, om de visste vad RT var så tror jag ingen skulle ha en aning.
Eventuellt att de skulle känna igen loggan från en meme, men de hade inte förstått den.
Och då har minst två av de ett RTX-kort i datorn.

De flesta vet inte hur MSAA, FXAA och SSAA fungerar eller ens vad det är för, inte ens jag har koll på de olika teknikerna.
Men de flesta skulle säga bra skit, ställ det på max om det går.

Permalänk
Medlem

Dax att sluta läsa recensioner på nya referens Nvidiakort och vänta tills det kommer partnerkort. Ingen recension kan vara värd att läsa när det ligger ett hot i luften. Om att skriva som som Nvidia vill eller inte alls.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

Du missade där jag sa "lite överdrivet" och nej det är helt fritt fram att tycka vad man vill men RT är absolut nödvändigt ifall vi en gång vill ha fotorealism det finns ingen annan väg att gå.

Missade inget, jag tycker det är väldigt överdrivet och icke-relevant jämförelse. Jag har inte sett någon "gå emot" RT men jag har inte seen någon anledning hypa upp det tills de (utvecklarna, inte bara grafikkortsmakarna) bevisar att det är någon värt. Fast allt det här är ett sidospår; man har rätt fullständigt ignorera RT tycker jag, fast det gör inte ens HWU, de bara inte "lägger tillräckligt mycket fokus" (enligt Nvidia) vilket är en full legitimt kritik fast sättet de uttrycker sig avslöjar deras intentioner är ingen bra för industrin.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så föredrar jag nog om ingen techtuber får gratis prylar från tillverkarna, jag vill inte att hw sidorna/techtuber:serna blir typ PR byråer för företagen. Varför ska Techtubers få gratis prylar som de tjänar pengar på, inga egenföretagare som bla snickare, mekaniker, caddare/programerare får gratis prylar för att tjäna sitt dagliga bröd...

Har följt HU sen flera år tillbaka och har märkt att efter fejden med Jim från AdoredTV ang fx8370 vs 2500k så har Steve inte orkat att gå sin egen väg utan väljer att vara amd fansen tillags då det gynnar HU mest så klart.

Minns när dx8 kapabla graffen kom ut, och enbart några spel stödde det, som ex Morrowind om jag inte minns fel. Självkart var jag en av dem som köpte gf4 mx kort som inte stödde dx8 effekterna å det fick man äta upp, men då var ju priserna helt annorlunda oxå. Steve är ju inte ny i hw svängen, men priserna har stigit sjukt mycket och är intill synd att rekommendera ett grafikkort som navi framför ampere korten då navi inte stödde raytracing alls.

Även om ampere korten skulle vara för svaga för att spela med raytracing på, så har man iaf möjligheten att se hur spelet ser ut för att sen stänga av det när man tröttnat.

Tycker det e ju så klart fel av nvidia att strypa HU men det e ju upp till dem.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Det är ett hot mot alla reviewers om det står klart att det inte går att lita alls på reviews, utan alla bara är förtäckt reklam, då kan review sites/kanaler lika gärna lägga ner.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Japp, den var med i artikeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Ärligt talat så föredrar jag nog om ingen techtuber får gratis prylar från tillverkarna, jag vill inte att hw sidorna/techtuber:serna blir typ PR byråer för företagen. Varför ska Techtubers få gratis prylar som de tjänar pengar på, inga egenföretagare som bla snickare, mekaniker, caddare/programerare får gratis prylar för att tjäna sitt dagliga bröd...

Har följt HU sen flera år tillbaka och har märkt att efter fejden med Jim från AdoredTV ang fx8370 vs 2500k så har Steve inte orkat att gå sin egen väg utan väljer att vara amd fansen tillagts då det gynnar HU mest så klart.

Minns när dx8 kapabla graffen kom ut, och enbart några spel stödde det, som ex Morrowind om jag inte minns fel. Självkart var jag en av dem som köpte gf4 mx kort som inte stödde dx8 effekterna å det fick man äta upp, men då var ju priserna helt annorlunda oxå. Steve är ju inte ny i hw svängen, men priserna har stigit sjukt mycket och är intill synd att rekommendera ett grafikkort som navi framför ampere korten då navi inte stödde raytracing alls.

Även om ampere korten skulle vara för svaga för att spela med raytracing på, så har man iaf möjligheten att se hur spelet ser ut för att sen stänga av det när man tröttnat.

Tycker det e ju så klart fel av nvidia att strypa HU men det e ju upp till dem.

Helt säker på att man kan får fria prylar i vilken branch som helst, om man bara har en nog stor grupp som ser dig använda produkten. Och den gruppen kommer skaffa samma som
dig.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Tur att man böt till det röda laget. Har AMD gjort något liknande förut? Minns ej.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Avstängd

Framtidens reviews om Nvidia/AMD/Intel/X får välja sina reviewers:

AMD CPU/GPU: 10/10
NVIDIA GPU: 10/10
INTEL CPU: 10/10

Just buy and see what you get!!!

Dvs tillbaka till att köpa grisen i säcken.

Har hört att det ska vara mycket bra för oss konsumenter, att det låter oss få bra information för att göra ett bra val om vi portar recensenter som inte håller med företagen. /Sarkasm

Permalänk
Medlem

Riktigt grisigt av Nvidia

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Ärligt talat så föredrar jag nog om ingen techtuber får gratis prylar från tillverkarna,

Det handlar ju om att få ut recensions ex till testare, så vi köpare faktiskt kan få åsikter och siffror om produkter innan vi köper något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Japp, den var med i artikeln

Aha, tittade inte direkt på artikeln eftersom jag redan sett the WAN show och läst lite tidigare, så skippade till kommentarerna

Permalänk
Medlem

Innan Läderlappen uttalar sig ska dom leverera kort.
Som läget är nu är sjukt.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Nvidia, orden är obeskrivliga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

It is very clear from your community commentary that you do not see things in the way we, gamers and the rest of the industry do.

Ja jag bryr mig då fan inte om ray tracing. Kanske inte är en äkta gamer.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Lego Master

Yeah...no.
Jag låter min beställning av 3080 ligga kvar tills vidare, men om de inte pudlar detta rejält så blir det nog inget ny GPU från gröna laget i vinter, oavsett tillgång.

EDIT:
Det hade varit roligt om techtubers som grupp hade ställt sig upp och bara "piss off, om ni inte är okej med balanserat innehåll där vi säger vad vi tycker kan ni behålla era recensionskort och vi köper korten efter de släppts, OM NI LYCKAS MED TILLGÅNGEN. Sen kan ni se hur många som köper era kort utan recensioner alls."

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Folk som tycker "köp kortet själv då" har enligt min mening inte fattat vad det handlar om.
Detta handlar om ett försök att styra och utnyttja sin position till att trycka undan det man inte gillar och vill istället försöka styra youtubers och liknande att agera och som Nvidia vill. (Det är för mig inte särskilt konstigt eftersom allt handlar om att sälja kort och tjäna pengar i slutändan.) Det jag retar mig på är kanske främst hur jäkla klumpigt Nvidia gör det och istället för att låta produkterna stå för sig själva (som de ju faktiskt gör!) så försöker dom ge sig på de som inte följer "partiets riktlinjer"...

Lägg fokus på produkten och lyssna på användarna istället. Det kommer man jäkla långt med.

Permalänk
Medlem

Kul att se vad konkurrens kan göra 😊

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk

Tycker det är så imponerande hur PR-avdelningar agerar för att lyckas få till sin anti-PR.

Det är som kräftan som slår sig för bröstet och säger "Jag är en hummer!"

Permalänk
Medlem

Nej, fy fan, det där är vidrigt.
Jag är en av dem som inte bryr mig i RT alls, jag vill ha mina 100-120 fps i Cyberpunk! När jag testade RT med 3060 Ti så kände jag att det var direkt upphausat och en gimmick snarare än feature.
Jag ger inte en enda krona för RT i dagsläget, det är inte tillräckligt effektivt. Kanske för 4000 eller 5000-serien är det aktuellt, men vem kommer snacka om RT när det är standard..

Ruttet som fan av Nvidia.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Jag håller med Nvidia i sak då hardware unboxed är fruktansvärt kassa på att testa next gen features och när dom gör det får AMD typ samma prestanda som Nvidia, kanske inte riktigt så verkligheten ser ut. Däremot är ju tilltaget riktigt onödigt. Det är ju inte någon hemlighet för folk som följer hårdvara hur det egentligen ligger till. Hardware unboxed testar raster prestanda, och bara raster prestanda. Tror dom flesta känner till detta nu... Man får gå någon annanstans för RT, encoders och uppskallning helt enkelt, om man nu är intresserad av sånt.

Permalänk
Medlem

Detta är ju dock inte ovanligt alls, speciellt mot de som fokuserar på YouTube. Alla företag försöker alltid använda sin position att trampa på "the little guys". Jävligt tråkigt beteende.

Här är ett exempel då en mindre Youtuber lämnar ett dåligt betyg på en MSI laptop, Gamers Nexus går igenom det hela:
https://www.youtube.com/watch?v=O6BXwCJtaZE

MSI ville köpa bort YouTuberns video. Ta bort videon så betalar vi dig.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850