Permalänk
Medlem

Min 5600x är skickad :thumbsup:

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Min 5-8 på WH (5 nov, 17.13) har gått från grön bock i början på veckan till gul med förväntad leverans på tisdag (centrallagret) till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum." nu på kvällen.

Samma här, och jag var dum nog att avbeställa från inet när den gröna bocken dök upp... En blir lite orolig.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Hjälmen:

Äntligen ser det ut som min 5600x har trillat in till Webhallens custom config!

@webhallen Såg att det står på er sida att det är tre veckors leveranstid på monteringarna just nu. Gäller det även min beställning eller ligger den långt fram i kön med tanke på att jag beställde allt 5 november? Order: 9658

Yeah de är en man kort och backloggen växer mer och mer, så det bör inte gälla liggande orders (särskilt orders med alla produkter i lager). Har inte full koll på deras bygglogg så kan inte yppa mig om tumme / pekfinger tider :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har inte fått någon mer status än " vi har fått en beställning på en leverans till dig" på kolliIDt.
Tog bort min beställning på komplett igår för jag kände mig tillräckligt säker på att inet legitimt har skickat. Står ju en registrerad vikt. Antingen har inte posten hämtat det ännu eller så har det inte uppdaterats.
Hur ser det ut för er andra som också hade fått ert skickat från Inet IGÅR?

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Har inte fått någon mer status än " vi har fått en beställning på en leverans till dig" på kolliIDt.
Tog bort min beställning på komplett igår för jag kände mig tillräckligt säker på att inet legitimt har skickat. Står ju en registrerad vikt. Antingen har inte posten hämtat det ännu eller så har det inte uppdaterats.
Hur ser det ut för er andra som också hade fått ert skickat från Inet?

Kom fram mindre än 24 timmar efter skick, har nog mer att göra med närhet till lagret i Göteborg
Edit*

Reggat på kvällen, transport under natten och ankom uthämtning runt 11, så mindre än 24 timmar...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Kom fram mindre än 24 timmar efter skick, har nog mer att göra med närhet till lagret i Göteborg
Edit*

Reggat på kvällen, transport under natten och ankom uthämtning runt 11, så mindre än 24 timmar...

Okay det var skumt för min del då😒 har inte någon annan status än just registrerad.
Fast jag syftar just på folk som hade fått skickat igår.
Misstänker att detta inte är du, med tanke på att klockan inte ens varit 11 ännu

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Okay det var skumt för min del då😒 har inte någon annan status än just registrerad.
Fast jag syftar just på folk som hade fått skickat igår.
Misstänker att detta inte är du, med tanke på att klockan inte ens varit 11 ännu

Aha, jag fattar. Nä fick min för några dagar sedan. Det kommer nog snart ska du se, dem brukar sköta sig

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Beställde en 5800x från Inet den 20e november som skickades i fredags.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3700x|Gigabyte X570 Elite|64GB 3200CL14|Corsair P510 480GB|Samsung 840Pro 512GB x 4 Raid 0|Asus RTX 2080 Dual OC|

Permalänk
Skrivet av Don Stroker:

Har inte fått någon mer status än " vi har fått en beställning på en leverans till dig" på kolliIDt.
Tog bort min beställning på komplett igår för jag kände mig tillräckligt säker på att inet legitimt har skickat. Står ju en registrerad vikt. Antingen har inte posten hämtat det ännu eller så har det inte uppdaterats.
Hur ser det ut för er andra som också hade fått ert skickat från Inet IGÅR?

Same

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Har inte fått någon mer status än " vi har fått en beställning på en leverans till dig" på kolliIDt.
Tog bort min beställning på komplett igår för jag kände mig tillräckligt säker på att inet legitimt har skickat. Står ju en registrerad vikt. Antingen har inte posten hämtat det ännu eller så har det inte uppdaterats.
Hur ser det ut för er andra som också hade fått ert skickat från Inet?

I princip samma här, dock ser jag att paketet ska väga 1.2kg, vilket låter mycket för en cpu-låda. Beställningen på inets sida verkar dessutom ha gått från "aktiva ordrar" till "tidigare ordrar".

Permalänk
Skrivet av HerrNalle:

Samma här, och jag var dum nog att avbeställa från inet när den gröna bocken dök upp... En blir lite orolig.

Min 5600 beställning hos WH gick från Leverans torsdag förra veckan, till fredag, till lördag och nu inget bekräftat leveransdatum.

Ordernr *9910 beställt 15.03 5/11

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreassJohansso:
Skrivet av Luowei:

I princip samma här, dock ser jag att paketet ska väga 1.2kg, vilket låter mycket för en cpu-låda. Beställningen på inets sida verkar dessutom ha gått från "aktiva ordrar" till "tidigare ordrar".

Okej då misstänker jag att Inet plockade och packade paketen igår och har registrerat leverans hos PostNord, men att dessa skickas idag. Detta baserat på att vi har samma information och status känns mest logiskt faktiskt

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Jag beställde med Instabox och fick precis information om leveransen, verkar som att Inet fortfarande har paketen och de kommer skickas idag.

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Orochimaru:

Min 5600 beställning hos WH gick från Leverans torsdag förra veckan, till fredag, till lördag och nu inget bekräftat leveransdatum.

Ordernr *9910 beställt 15.03 5/11

För dig specifikt så har du tilldelning sedan ett tag tillbaka och din enda väntan är på att få datorn byggd

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

För dig specifikt så har du tilldelning sedan ett tag tillbaka och din enda väntan är på att få datorn byggd

/Patrik

Patrik, du är en KUNG på återkoppling. Sjuka props!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

Då var min nya dator up and running. 5900x som jag fick ifrån NON. Jag har fortfarande en order hos Inet för en 5900x som tydligen ska skickas nu på fredag men jag lär nog avboka denna då jag redan har en så får någon annan av er komma ett snäpp närmare en processor

Är det normalt med att en 5900x går upp till 5 GHz auto? Jag har inte gjort några ändringar i Bios förutom XMP/DOCP och den boostar till 5GHz Single. Peak på 5020 MHz.

Min boostar bara till 4950 i Auto och till 5150 med +200MHz offset.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Börjar bli riktigt trött på Komplett.. Beställde en 5900x den 9 November som var gul/grön att finnas i lager 6 December, vilket ändrades den 4 December till gul den 30 December. Nu för några dagar sen så blev den dock gul/grön att finnas i lager den 16 December, vilket ändrades idag till helt gul den 6 Januari 2021.

Kul

Någon som har beställt en 5900x från något annat ställe nu i December som har fått den levererad? Netonnet verkar göra bra ifrån sig vad jag läser här.

Permalänk
Skrivet av HerrNalle:

Samma här, och jag var dum nog att avbeställa från inet när den gröna bocken dök upp... En blir lite orolig.

mjo, det står 50+ inom 1-2 dagar så vi får väl se om det blir något eller inte den här veckan.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgdksjdgs:

Börjar bli riktigt trött på Komplett.. Beställde en 5900x den 9 November som var gul/grön att finnas i lager 6 December, vilket ändrades den 4 December till gul den 30 December. Nu för några dagar sen så blev den dock gul/grön att finnas i lager den 16 December, vilket ändrades idag till helt gul den 6 Januari 2021.

Kul

Någon som har beställt en 5900x från något annat ställe nu i December som har fått den levererad? Netonnet verkar göra bra ifrån sig vad jag läser här.

Jag tröttnade på webhallen där jag beställde en 5950x. Avbeställde den och bytte till non. 1 vecka senare var den framme hos mig.
Så non är mitt stalltips om du vill ha den innan jul
plus att du har 90 dagars öppet prova på köp om du är med i deras klubb.

Permalänk
Medlem

Jag har fått en grön bock på min order på WH nu. Beställden 21/11. Står fortfarande "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum." Dock

Gäller 5600x

Permalänk

Beställde en 5900X hos Inet 25/11. Gick idag från i lager 30/12 till i lager på fredag, bara hålla tummarna att det stämmer!

Edit: Och vi är tillbaka på 30/12 igen...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 5600X från Webhallen 2-dec får man den i år tro eller måste man vänta tills januari?

Visa signatur
Permalänk
Webhallen

5600X: 110st landade nyligen, 400st på gång. därmed kan alla som bokat upp till 5e december räkna med CPU innan året är slut.

5800X:
Alla liggande orders kommer att täckas med råge. Alla som vill ha en bör kunna köpa en i år när denna leverans kommer in.

5900X:
25st + 324 st bekräftade att skeppas. Bokat upp till 3e december bör tilldelning

5950X:
60st bekräftade att skeppas, alla som bokat 5e november kan räkna med tilldelning.

(De stora poster som beskrivs här är bekräftat skeppade men vet inte exakt när de trillar in, kommer ha ett öga på dessa så gott jag kan!)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

5950X:
60st bekräftade att skeppas, alla som bokat 5e november kan räkna med tilldelning.

Woohoo, skönt med en konkret 5950X-uppdatering för oss som var lite sena den 5:e! 👍

Permalänk

5950x beställd från Inet 2020-11-28 blev skickad nu.

Permalänk
Medlem

Hej!

Om det är någon som fått sin Ryzen 5600x och ångrar sig så är jag väldigt intresserad. Hade vart så kul att bygga dator under julledigheten men det ser mörkt ut tyvärr

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Beställde en 5600x den 8/12 från NoN som skickades nu, måste fått in en stor leverans eller en retur! Nu blir kompisen glad haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Om det är någon som fått sin Ryzen 5600x och ångrar sig så är jag väldigt intresserad. Hade vart så kul att bygga dator under julledigheten men det ser mörkt ut tyvärr

Mvh J

Netonnet verkar ha fått in en stor batch. Du kan alltid chansa att de har över och beställa innan de ändrar från bokning till köp. Om de nu kan täcka alla bokningar inklusive hen ovan mig som beställt 8/12, så har de fått in rätt många.

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning 26/11 på en 5950x ifrån inet och den står nu som bokad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Okej då misstänker jag att Inet plockade och packade paketen igår och har registrerat leverans hos PostNord, men att dessa skickas idag. Detta baserat på att vi har samma information och status känns mest logiskt faktiskt

Skrivet av AndreassJohansso:

Min 5 5600x står fortfarande bara som registrerad på Postnord

Nu ser det ut som att paketet är på väg för min del!