Vad har ni för uppkoppling och vad betalar ni per månad ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Mediateknik
Hastighet: 500/500
Kostnad: 350kr/mån
Avtal sedan: ca 6+ månader

Tänkte jag får uppdatera min post då det hänt lite där.
Och även svara dig @qnorsten att jodå det går att förhandla om månadskostnaden, men det är nog från olika från gång till gång hur utfallet blir.

Ordinariepris för min 500/500 uppkoppling är 500kr/mån.
Tyckte dock detta var lite ovärt så jag kontaktade ISP'n en eftermiddagen och frågade rakt upp och ner om det inte går att göra något på priset... Några timmar senare hade jag en avgift på 30% lägre pris.

Summering: Det går ju att försöka att förhandla ner priset?, är man en trogen kund ser jag absolut inte varför man inte borde kunna fråga om det i alla fall ?
Det värsta som kan hända är ju att man får ett nej - och då står man på samma ruta som man gjorde när man började och får betala samma avgift... så bara chans till vinst ?

Edit: Jag håller på med en sammanställning utav trådens innehåll där jag delar upp snittpriset per månad baserat på ISP och Hastighet.
Tänkte att det kunde vara uppskattat utav folk att veta vart de ligger
Mer info kommer.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Telia
Hastighet: 250/100 (ligger på stadiga 250 ner men ca 70-80 upp)
Kostnad: 99kr/mån
Avtal sedan: 100/100 ingår i hyran. Föreningen har avtal därav det låga priset.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Bostad: Bostadsrätt
Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Ownit
Hastighet: 1000/1000
Kostnad: 178/mån

Permalänk
Medlem

Bostad: Bostadsrätt
Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Telia
Hastighet: 1000/1000
Kostnad: 450kr/mån

Permalänk
Hedersmedlem

Telia tv paket mellan
Halebop 1000/1000 mbit
159kr.

BRF på 52 hushåll

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bostad: Bostadsrätt
Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Telebor/bredbandsbolaget
Hastighet: 100/100
Kostnad: Ingår i månadsavgift

Permalänk
Medlem

Boende: Villa i Uppsala län
Uppkopplingstyp: 4G
ISP/Leverantör: Telia
Hastighet: Upp till vad dom nu säger på telia? Får ut mellan 2-40mbit/s
Kostnad: 369kr/mån
Avtal sedan: Augusti

Permalänk
Medlem

Hyresrätt (35 kvm)
Fiber
Junet 100/100
309kr/mån

Denna erbjudande får jag inte upp på min adress. Däremot där jag bodde tidigare. Är det verkligen kostnadsfri bredband om man nu klarar sig med 1Mbit?
https://i.imgur.com/jc0MhmO.png

Permalänk
Medlem

Bostad: Villa
Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Bahnhof
Hastighet: 250/100
Kostnad: 419kr/mån

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk

Bostad: Hyresrätt/Norge
Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Bergen Fiber
Hastighet: 500/500
Kostnad: 1090/mån

Galen skillnad i pris mellan Sverige och Norge

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk

comhem hus. penny 100/10 249:- / mån efter erbjudandet. dock strulade det lite att få igång det. fick ingen signal..men efter det var löst har det tuffat på bra så jag är mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

Uppkopplingstyp: Fiber to the Cabinet (fiber till gatan, tele-lina till huset.)
ISP/Leverantör: Vodafone
Hastighet: 80/20
Kostnad: €40
Avtal sedan: Okänt.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Uppkopplingstyp: ADSL
ISP/Leverantör: Telia
Hastighet: 20/2
Kostnad: 500kr/mån
Avtal sedan: 4 år?

Fiber blev framdraget till gatan innan vi flyttade in, men jag är för snål för att betala för det nu för vi planerar att flytta

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Bostad: Bostadsrätt
Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Bahnhof
Hastighet: 1000/1000
Kostnad: 56 kr/mån

Kollektivt upphandlat till alla i bostadsrättsföreningen. (Alla har vars en 1000/1000 uppkoppling)

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Boende lägenhet/hyresrätt
Typ fiber
Isp Bahnhof
Nät iponly
Område Stockholm
Hastighet 500/100
Kostnad 359kr/månad

Brukade vara 250/100 men ser ut som dom uppgraderat mitt abonnemang.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Bostad: Villa
Typ: Fiber
Leverantör: Telia
Nät: Utsikt
Hastighet: 250/250
Pris: 369kr/mån ,har bundet till sista januari. Därefter 509kr/mån
Avtal: 11 mån

Permalänk

204 kr/mån ownit
100/10 Mbit/s erbjudande på 1 år, sedan 279 kr/mån
Öresundskraft stadsnät
Helsingborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Uppkopplingstyp: ADSL
ISP/Leverantör: Telia
Hastighet: 20/2
Kostnad: 500kr/mån
Avtal sedan: 4 år?

Fiber blev framdraget till gatan innan vi flyttade in, men jag är för snål för att betala för det nu för vi planerar att flytta

Off topic men det driver ju upp priset på ditt hus också, ifall du ska sälja det. Jag hade aldrig köpt ett hus utan fiber ifall det ej fanns möjlighet att dra in, distansarbete blir ju vanligare och vissa jobb kräver tillförlitlig anslutning.

Permalänk
Medlem

Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Arkaden
Nät: Servanet
Hastighet: 500/500
Kostnad: 319kr/mån + nätavgift Servanet 199kr/mån
Avtal sedan: 1mån

Bra precis samma pris som jag hade innan med mobilt bredband obegränsat.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Bostad: Bostadsrätt
Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Telenor
Hastighet: 250/100
Kostnad: 125kr/mån på hyra/avgift

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Uppkoppling: Egen fiber (oberoande av leverantör).
Nuvärande ISP: Bahnhof
Hastighet: 500/100 (250/100, men pga. corona ändrade dom det till 500/100 som en slags hemmasittar gåva).
Fastighet: Egen / Villa.
Kostnad: 349,- mån. (fri uppsägning, ingen bindingstid).

Permalänk
Inaktiv

Fiber 100/100

0kr i månaden, beställde för ca 10 år sedan och fick det inkopplat men ingen räkning har dykt upp än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsaaKeN:

Off topic men det driver ju upp priset på ditt hus också, ifall du ska sälja det. Jag hade aldrig köpt ett hus utan fiber ifall det ej fanns möjlighet att dra in, distansarbete blir ju vanligare och vissa jobb kräver tillförlitlig anslutning.

Jo det är klart, generellt är det så på många platser, där jag bor är det dock mer tveksamt (det är inte Göteborg).
Sällan det blir budgivning, objekten ligger ute länge och få bostäder säljs över utgångspris, om de inte är fel prissatta då.
Inkoppling kostar 25000, sen kanske grävning på tomten hamnar på 10. Då ska det öka med ca 45 för att man ska gå +-0. Det är inte omöjligt men orkar inte nu, för tänker som sagt flytta asap. Ångrar att jag inte gjorde det direkt dock

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Fiber 100/100

0kr i månaden, beställde för ca 10 år sedan och fick det inkopplat men ingen räkning har dykt upp än.

Det låter billigt. En sån vill jag också ha, vilken operatör pratar vi om?

Permalänk

Bostad: Villa
Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Telia
Hastighet: 500/500
Kostnad: 349kr/mån + nätavgift Wetternet
Avtal sedan: ca 1,5 år

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Uppkopplingstyp: 4G
ISP/Leverantör: Tele 2
Hastighet: Varierar mellan 50 och 5 mbit
Kostnad: 500 kr/mån
Avtal sedan: ca 3 mån

Med riktantenn på taket men det har varit väldigt låg hastighet den sista tiden (Är ju jullov nu, så det lär väl vara anledningen). Längtar efter fiber, men när de grävde ner det lite längre bort i gatan, skrev ena hälften in sig för IP Only och den andra för Telia. Detta ledde till att det blev inget (Inte tillräckligt mkt intresse, för att de intresserade blev ju delad på hälften mellan båda företag). Kanske får man grunda fiber förening (Intresset finns)...

Permalänk
Samsung Sverige

Bostad: Villa
Uppkopplingstyp: 4G
ISP/Leverantör: Telia
Hastighet: Upp till 50 megabit, ungefär.
Kostnad: Grundpris för obegränsat mobilabonnemang + 189:- för extra användare som delar på datatrafiken.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv

Bostad: Hyresrätt
Uppkopplingstyp: 4G Obegränsat
ISP/Leverantör: Telia
Hastighet: 100+Mbit/s, beror som alltid med 4G på alla möjliga faktorer.
Kostnad: 589kr/mån

Rundstrålande antenn, Diablo från Kjell, ståendes i vardagsrumsfönstret. Router är en TP-Link MR600. Har nästan fri sikt till närmaste antenn, varit sugen på att prova riktad utomhusantenn men inte värt priset om installationen sker i vår. Temporär lösning trots allt.

Inväntar fibergrävning+installation. Skulle ha skett i höst, men ser ut att bli i vår.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Djayy:

Uppkopplingstyp: 4G
ISP/Leverantör: Tele 2
Hastighet: Varierar mellan 50 och 5 mbit
Kostnad: 500 kr/mån
Avtal sedan: ca 3 mån

Med riktantenn på taket men det har varit väldigt låg hastighet den sista tiden (Är ju jullov nu, så det lär väl vara anledningen). Längtar efter fiber, men när de grävde ner det lite längre bort i gatan, skrev ena hälften in sig för IP Only och den andra för Telia. Detta ledde till att det blev inget (Inte tillräckligt mkt intresse, för att de intresserade blev ju delad på hälften mellan båda företag). Kanske får man grunda fiber förening (Intresset finns)...

Hade Tele2 tills jag bet i det sura äpplet och bytte till Telia för en månad sedan. Fick 0-20Mbit oftast och väldigt instabil anslutning. Att gå upp till Telias obegränsade är värt varenda krona, förutsatt att det fungerar för dig.

Halvdolt ifall du inte sett innan: https://www.telia.se/privat/telefoni/abonnemang-kontantkort/p...
Tele2 är dyr nog redan så lite dyrare med en, iallafall för mig, mycket bättre tjänst var ändå acceptabelt. Jobbar hemifrån och Tele2 fungerade inte alls. Samt privat användning också förstås.

Permalänk
Medlem

Bostad: Villa
Uppkopplingstyp: Fiber
ISP/Leverantör: Bahnhof
Hastighet: 1000/1000
Kostnad: 299 kr/mån
Avtal sedan: ca 1 år