3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Okej, finns fortfarande hopp för er som beställt 3080 TUF OC från Inet och ligger inom plats 66 i kön.

Fick äntligen lite information från support. Fick ingen information alls om vad som kommit in eller vad som är status just nu, men den personen kunde se att det i alla fall var tänkt att komma in 66 kort denna veckan.

Sen om det kommer in alla 66 är en annan sak.

Hur får du info från inets support? Till mig säger dom bara vi har ingen aning och vi får se vad som kommer in och när det kommer in...

Permalänk
Medlem

Gratulationer till oss på tremånadersdagen!

Visa signatur

Mina bullar är kända från kust till kust

Permalänk
Medlem

Zotac Gaming GeForce RTX 3090 Trinity 24GB finns på Webhallen 10st

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibelox:

Hur får du info från inets support? Till mig säger dom bara vi har ingen aning och vi får se vad som kommer in och när det kommer in...

Verkar vara väldigt olika beroende på vem du får prata/skriva med i support. Har oftast inte fått någon information.

Skicka email till dem verkar vara sämst, då har jag bara fått något generiskt svar om att titta på min ordersida, men med chatten, så kan man ha tur, och man får pressa lite med rätt frågor

Permalänk
Skrivet av Pecken:

Gratulationer till oss på tremånadersdagen!

ack så deprimerande! Vart är mitt tuf non oc..

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av icogniito:

Nu börjar jag få panik, nästan så att man kniper zotan trinity 3090 från webhallen då mitt 3080 strix aldrig kommer

Same, går på semester imorgon, tänkte iaf att jag skulle kunna använda Strixen på någon semesterdag :/

Permalänk
Skrivet av icogniito:

Nu börjar jag få panik, nästan så att man kniper zotan trinity 3090 från webhallen då mitt 3080 strix aldrig kommer

Är det priset eller det faktum att det är Zotac som avskräcker dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av razer2000:

Är det priset eller det faktum att det är Zotac som avskräcker dig?

Både och, går inte att rättfärdiga priskillnaden med tanke på prestandan. Sen är det ju som du säger Zotac...

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Hade känts lättare att rättfärdiga om det var samma pris som 3090 Eagle 16800, men 18500 då är det verkligen diminishing returns.

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk

Ingen som fått nån ny status på gaming X på Inet idag? Har ju hört att det ska komma in 50+ kort idag.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Fick mitt 3080 master i måndags. Fantastiskt kort! MEN vad fan har gigabyte hittat på med sin mjukvara.

Rgb Fusion 2.0 fungerar inte över huvudtaget! Vilket skräp program.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koaaN:

Gigabyte menar du? fick också genom en beställning och står även för mig 6 jan och om så är fallet så blir det en avbeställning om den inte skickats imorgon

Samma här, 6e Jan. Kommer också avbeställa om de inte skickas imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:
Skrivet av adfactory:

Zotac Gaming GeForce RTX 3090 Trinity 24GB finns på Webhallen 10st

Du är ett par timmar sen till festen.
@Webhallen
Tjatar lite jag vet, men vill gärna veta om MSI 3090 Suprim X är nåt ni bara tar hem när ni får in ett köp då det står "beställningsvara" på kortets sida?

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Agamemnon_71:

Du är ett par timmar sen till festen.
@Webhallen
Tjatar lite jag vet, men vill gärna veta om MSI 3090 Suprim X är nåt ni bara tar hem när ni får in ett köp då det står "beställningsvara" på kortets sida?

Det som är grejen med RTX 3080 / RTX 3090 är att jag kan beställa 10.000 om jag tycker det är kul, men det spelar ingen roll då det ännu är allokering, alltså att jag blir tilldelad kort. Så det är rent krasst lite lotteri om vad och hur mycket jag får varje gång det är dags

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av John Deo:

Fick mitt 3080 master i måndags. Fantastiskt kort! MEN vad fan har gigabyte hittat på med sin mjukvara.

Rgb Fusion 2.0 fungerar inte över huvudtaget! Vilket skräp program.

Jag stängde av all RGB och kör bara för att visa infon om kortet. Gillar TGP, temp, fan speed etc.
Däremot har jag inte haft något problem med mjukvaran. Men testade det lite snabbt för att ändra färger, men stängde som sagt av allting sedan.
Använder du någon anti-sag-bracket till ditt kort?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hur går det för er med 3080 TUF OC beställningar på andra sidor än inet? Har ni hört något? Undrar om leveransen dimper ner idag eller imorgon.

Kan tillägga att tack vare dig Patrik så beställde jag en ny mus av @Webhallen. Priset va detsamma hos de flesta återförsäljare. Men jag tycker att är man så engagerad som du och dessutom så väldigt transparent med information som du är, så ska det synas i antal kunder och beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det som är grejen med RTX 3080 / RTX 3090 är att jag kan beställa 10.000 om jag tycker det är kul, men det spelar ingen roll då det ännu är allokering, alltså att jag blir tilldelad kort. Så det är rent krasst lite lotteri om vad och hur mycket jag får varje gång det är dags

/Patrik

Jag vet.
Undrade mest för att det står just "beställningsvara" och det kortet är i den övre prisklassen.
Har ni en öppen order på x antal för det kortet från MSI eller beställer ni bara när ni får in en order på det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Hur går det för er med 3080 TUF OC beställningar på andra sidor än inet? Har ni hört något? Undrar om leveransen dimper ner idag eller imorgon.

Kan tillägga att tack vare dig Patrik så beställde jag en ny mus av @Webhallen. Priset va detsamma hos de flesta återförsäljare. Men jag tycker att är man så engagerad som du och dessutom så väldigt transparent med information som du är så ska det synas i antal kunder och beställningar.

3080 TUF OC från komplett, beställdes 19e September och står beräknad 6e Januari

Permalänk
Medlem

Fy för Nvidia. All den här väntan har gjort att jag byggt upp ett obefogat förakt för min trotjänare GTX 970 som enbart tuffat på och gjort sitt jobb till punkt och pricka utan strul.

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla fingrarna i styr, villhovet var för starkt

https://www.komplett.se/product/1175704/datorutrustning/dator...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Agamemnon_71:

Jag vet.
Undrade mest för att det står just "beställningsvara" och det kortet är i den övre prisklassen.
Har ni en öppen order på x antal för det kortet från MSI eller beställer ni bara när ni får in en order på det?

Ah termen beställningsvara är tyvärr default på alla produkter som ej är i lager tyvärr.

Yes vi har symboliska orders hos alla tillverkare i princip och beställer när vi får beställa. (blir tilldelade)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Jag har funderat på en grej. Skulle det kunna vara möjligt att vissa återförsäljare inte köper in vissa kort (läs ASUS TUF) längre som lanserades till "introduktionspris" i.o.m. att det skulle betyda att marginalerna blir väldigt små, alternativt negativa när det kommer till att fylla leveranserna till de som bokade för sagda pris?

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

Kunde inte hålla fingrarna i styr, villhovet var för starkt

https://www.komplett.se/product/1175704/datorutrustning/dator...

Vad fick du för leveransdatum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av c0ltrane1337:

Vad fick du för leveransdatum?

Står att det behandlas just nu och som reserverad (i lager)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Jag har funderat på en grej. Skulle det kunna vara möjligt att vissa återförsäljare inte köper in vissa kort (läs ASUS TUF) längre som lanserades till "introduktionspris" i.o.m. att det skulle betyda att marginalerna blir väldigt små, alternativt negativa när det kommer till att fylla leveranserna till de som bokade för sagda pris?

Nej. PR-förlusten vore för stor

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ah termen beställningsvara är tyvärr default på alla produkter som ej är i lager tyvärr.

Yes vi har symboliska orders hos alla tillverkare i princip och beställer när vi får beställa. (blir tilldelade)

Ok. Har inte kollat andra kort då detta är det enda jag är intresserad av. Man får hoppas på en snabb tilldelning då.
Tack för att du förklarade det, och tack för att du orkar med oss alla och allt tjat här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan123:

Same, går på semester imorgon, tänkte iaf att jag skulle kunna använda Strixen på någon semesterdag :/

Hade också hoppats få leka lite med 3080 kortet under semestern, har vattenkylningsdelar för en komplett rebuild av systemet. Hade varit skönt om man kunde få gjort det på semestern

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 5080 Astral OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk

Nu fick jag bekräftelse från proshop mitt 3080 tuf oc skickas idag jag beställde på release dagen ca 15.45 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X 3.8 GHz 64MB, Asus ROG Strix B450-F Gaming, Corsair 16gb 3200mhz, ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC, corsair hydro h80i v2, kingston a2000 ssd 500gb, samsung 860 qvo 1tb, Corsair RM850 850W, Corsair Carbide 275R Midi Tower Svart.

Permalänk
Skrivet av Neeon123:

Hade också hoppats få leka lite med 3080 kortet under semestern, har vattenkylningsdelar för en komplett rebuild av systemet. Hade varit skönt om man kunde få gjort det på semestern

Jag köpte helt ny dator någon vecka efter jag klickade hem grafikkortet, så det öppna köpet på alla delarna har tyvärr hunnit gå ut innan jag ens fått hem GPUn

allt köptes från Webhallen så hoppas de får Strix tilldelning SNART!

Permalänk

Jag hörde just med komplett.
Jag fick leveransdatum 6e jan på 3080 Vision OC eftersom jag inte fick ett av de 26 korten de släppte klockan 09:40.
Så jag hamnade i kö istället.