PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Skrivet av cb99:

Prishöjning efter årsskiftet?

Det tror jag faktist inte på att de annulerar order p.g.a pris höjning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestone_swe:

Bokade PS5 disk version på CDON den 18/12 vid kl 18:00.
Fick följande mail idag.

Vi vill meddela att en produkt ur din beställning tyvärr har blivit försenade från vår leverantör. I nuläget så kan vi inte garantera en leverans men vi kommer att göra vad vi kan för att säkerställa att du får din beställning.

Om leveransen inte ankommit inom 60 dagar så kommer vi återbetala dig. Vill du inte vänta och avbeställa din order redan nu så ber vi dig att kontakta vår kundservice.

Skrivet av PEETE87:

Fick samma här

Jag fick samma här.
Min andra beställning ligger hos amazon.se

Där rök nog chansen att få en PS5 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag fick samma här.

Du vinner en rabattkod på EG senare Så får du den före årsskiftet. Annars är det nog god natt för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

För att de imorgon lottar ut rabattkoder helt enkelt

Om de ger mig en generell rabattkod på 94000:- finns det dock en risk att jag skulle bränna den på en 77 tums OLED TV istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag fick samma här.

Man får nog hoppas på att Amazon har en batch någonstans som de släpper idag om man ska ha någon chans att få den innan slutet på året.

Permalänk
Medlem

Vet nån viken tid bli utlottning?
Lycka till alla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Lycka till alla...

På insra står det bara morgonen och någon hade frågat och fått svaret "under förmiddagen"
Själv är man nojig att min anmälan inte kommit på grund av att jag anmälde innan adressfälten fanns med och att jag tror jag fyllde i mobilnummer utan inledande 0. (Stod ju "+46 (0)xxxxxxxx" där man skulle fylla i xxxxxxx.).
Vi får väl se.

Edit från köpsidan
OBS! Just nu pågår en utlottning om vem som ska få köpa PS5 Standard Edition. De som har blivit utvalda att köpa i denna omgången kommer att bli kontaktade via mail under förmiddagen. Läs mer på elgiganten.se/PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Lycka till alla...

OBS! Just nu pågår en utlottning om vem som ska få köpa PS5 Standard Edition. De som har blivit utvalda att köpa i denna omgången kommer att bli kontaktade via mail under förmiddagen. Läs mer på elgiganten.se/PS5

Permalänk

Hade varit kul att få reda på oddsen efter lottningen, hur många som registrerade sig och hur många tillgängliga konsoler de hade. Men det lär vi nog inte få reda på...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bugulu:

Man får nog hoppas på att Amazon har en batch någonstans som de släpper idag om man ska ha någon chans att få den innan slutet på året.

vadå blir det inge ps5 innan jul för amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

vadå blir det inge ps5 innan jul för amazon

Amazons senaste försäljning, om jag inte har helt fel, var väl 20:e november? Två släpp hittills, både natten till den 19:e och sedan 20:e, så man kan ju alltid tycka att det vore bra om man hade en till batch nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bugulu:

Amazons senaste försäljning, om jag inte har helt fel, var väl 20:e november? Två släpp hittills, både natten till den 19:e och sedan 20:e, så man kan ju alltid tycka att det vore bra om man hade en till batch nu

aa hade vart nice om man fick den

Permalänk
Medlem

Är EG utlottning mer rättvis än att bara släppa det till alla? Scalpers kan fortfarande anmäla sig via olika adresser eller skapa bot och få ökad chans än andra. Tror det blir svårt om inte omöjligt för EG att hålla koll på 1 per hushåll. Det hade varit bättre med personnummer eller sms verifiering.

Permalänk

Är det någon som vet vad mottagen av lager betyder på cdon? Min ps5 står som det just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Är det någon som vet vad mottagen av lager betyder på cdon? Min ps5 står som det just nu

När bokade du?

Permalänk
Skrivet av b-george:

Är EG utlottning mer rättvis än att bara släppa det till alla? Scalpers kan fortfarande anmäla sig via olika adresser och få ökad chans än andra. Tror det blir svårt om inte omöjligt för EG att hålla koll på 1 per hushåll. Det hade varit bättre med personnummer.

Tror det finns en gdpr-problematik i det, om man tänker på principerna ''Ändamålsbegränsning'' och ''Uppgiftsminimering'' i denna kontext, men håller med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Tror det finns en gdpr-problematik i det, om man tänker på principerna ''Ändamålsbegränsning'' och ''Uppgiftsminimering'' i denna kontext, men håller med dig.

Att köra sms verifiering hade varit möjligt sätt? Ja, det finns fortfarande bot till det men mycket begränsad skulle jag tro.

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

När bokade du?

Jag bokade i oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Är EG utlottning mer rättvis än att bara släppa det till alla? Scalpers kan fortfarande anmäla sig via olika adresser eller skapa bot och få ökad chans än andra. Tror det blir svårt om inte omöjligt för EG att hålla koll på 1 per hushåll. Det hade varit bättre med personnummer eller sms verifiering.

Det blir ju mer rättvist i alla fall, alla får samma chans utan att det ska spela roll hur snabb/duktig du är på att F5a en hemsida.
Sedan minimerar det ju chansen för scalpers att köpa flera stycken med hjälp av botar.
Jag tycker att det är ett fall framåt, sedan kan man såklart förfina systemet.

(Skulle dock aldrig i helvete beställa något från Elgiganten igen oavsett hur rättvist systemet är sedan de fuckade upp min pre-order på Series X, bojkott på det skitföretaget)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Brukar stå så när produkten är redo att packas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Att köra sms verifiering hade varit möjligt sätt? Ja, det finns fortfarande bot till det men mycket begränsad skulle jag tro.

Jag kollar lite runt blocket ,Facebook etc massa annons med 12k är kvar.
Bara dem 8k säljer.
Scalpers kommer att sluta snart,till Xbox series x dem säljer bara 500kr extra.

Permalänk
Skrivet av Wescan:

Brukar stå så när produkten är redo att packas.

Då får jag hålla tummarna då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Då får jag hålla tummarna då.

Du får nog din snart. Folk som beställde från CDON när det var möjligt senast med preliminärt leveransdatum slutet på februari har nu fått e-post om att den är försenad och att man försöker lösa det, men om det inte går så får man tillbaka sina pengar.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Du får nog din snart. Folk som beställde från CDON när det var möjligt senast med preliminärt leveransdatum slutet på februari har nu fått e-post om att den är försenad och att man försöker lösa det, men om det inte går så får man tillbaka sina pengar.

Jag har inte fått något sådant mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Jag har inte fått något sådant mail

Kanske finns något hopp ändå. Jag och flera andra fick detta nu på morgonen:

Vi vill meddela att en produkt ur din beställning tyvärr har blivit försenade från vår leverantör. I nuläget så kan vi inte garantera en leverans men vi kommer att göra vad vi kan för att säkerställa att du får din beställning.

Om leveransen inte ankommit inom 60 dagar så kommer vi återbetala dig. Vill du inte vänta och avbeställa din order redan nu så ber vi dig att kontakta vår kundservice.

Beställde 9 december vid 17:24.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Om de ger mig en generell rabattkod på 94000:- finns det dock en risk att jag skulle bränna den på en 77 tums OLED TV istället

Rabbatkoden gäller givetvis bara den ps5 isf, detta är redan gjort av butik i England för att förhindra scalpers

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Kanske finns något hopp ändå. Jag och flera andra fick detta nu på morgonen:

Beställde 9 december vid 17:24.

Vill inte ha några förhoppningar uppe. Vet hur det var från webhallen när man fick en grön bock kan vara samma sak här

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

EG har sagt att de tar bort om man använder samma mobilnummer flera ggr med olika adresser, borde försvåra för scalpers och de som använder fler e-post konton

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Hade varit kul att få reda på oddsen efter lottningen, hur många som registrerade sig och hur många tillgängliga konsoler de hade. Men det lär vi nog inte få reda på...

Har funderat på att skapa en poll då jag själv undrar samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

EG har sagt att de tar bort om man använder samma mobilnummer flera ggr med olika adresser, borde försvåra för scalpers och de som använder fler e-post konton

Som det ser ut nu så finns det inget sätt att verifiera telefonnummer? Jag kan ju slå valfri kombination av mobilnummer.
Det kanske kommer senare.