PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Fy fan vilken jävla kö det måste vara hos Webhallen, folk som har bokat 191013 som inte har fått någon konsol, helt sjukt. Hoppas ni får era konsoler snart, lider med er.

Får se om Webhallen kommer lära sig något ut av det här....

Själv så tycker jag de ska fortsätta öppna upp förhandsbokningen långt innan släppet precis som de gjorde för PS5. Jag vill kunna ställa mig i kön och veta att jag har min plats och den kommer när den kommer. Då behöver jag inte stressa och sitta och hamra F5 på release dagen eller dagarna efter för att försöka få en enhet, det har jag varken tid eller lust med. Om jag har tur att råka gå in på en sida när det finns enheter i lager så visst, jag kan då passa på att köpa enheten.

Jag lade min bokning på Webhallen i februari i år så jag kommer ju högst troligtvis inte få någon enhet innan årsskiftet men det är ju inget som gör mig förbannad. Har jag levt i över 40 år utan en PS5:a så tror jag att jag klarar mig i några månader till.

Det enda dåliga jag tycker Webhallen har gjort är att de i vissa fall verkar ha frångått deras kö så att några som stod före i kön inte har fått sin enhet när några som bokade efter dessa har fått en enhet. Att efterfrågan är mycket större än tillgången kan man ju inte klandra Webhallen för, tycker jag. Samt att vissa verkar ha förlorat sin ursprungliga köplats när de har bytt t.ex. uthämtningsställe eller liknande på sin order.

Sedan säger jag inte att alla butiker ska göra som Webhallen och öppna upp förbokningskön tidigt, vissa vill ju köpa på release dagen eller när enheterna finns i lager men då finns ju andra butiker så som Elgiganten osv. Men för dom av oss som inte vill förlita sig på tur och F5-skills så passar Webhallens system bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrChrillwis:

Då är du extra glad som har möjligheten att hämta den redan då

Grattis!

Är i butiken o hämtar nu också. Min kompis blir glad som får som present

Visa signatur

the meaning of life is 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av eralito:

Är i butiken o hämtar nu också. Min kompis blir glad som får som present

Hoppas du skickar faktura till honom som födelsedagspresent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Får se om Webhallen kommer lära sig något ut av det här....

Nej, de gjorde exakt samma sak för playstation 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Hoppas du skickar faktura till honom som födelsedagspresent.

Han får betala men fick ta över min bokning så jag plockade en från Amazon.

För info lades min bokning 10:13 2019-12-01 på Webhallen.

Fick idag (17:25) att den kunde hämtas idag ( Bredden ) på Webhallen

Visa signatur

the meaning of life is 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrChrillwis:

Då är du extra glad som har möjligheten att hämta den redan då

Grattis!

Tack😊
Nu står den i hallen...

Permalänk

Är det som vet hur det funkar om man köper i en annat land? Har fått en från Spanien som ska skickas imorgon, är det okej? Vad hände med extra skatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

Jag har ochså fått mejlet från WH för att uppdatera klarna, och jag kanske kan glädja folk med att då är webhallen inne på 2020s bokningar, bokade precis efter nyår i år.

Nice, datum? Jag har en 3'e Januari

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Nice, datum? Jag har en 3'e Januari

7/1 vill jag minnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Är det som vet hur det funkar om man köper i en annat land? Har fått en från Spanien som ska skickas imorgon, är det okej? Vad hände med extra skatten?

När du handlar inom EU så ska du själv inte behöva tänka på moms eller andra skatter. Dock är det tveksamt om Sony egentligen tillåter att en Spanska återförsäljare säljer till Sverige (ska gå via Nordisk Film som tar några 100-lappar själva), men det är väl inte ditt problem

Permalänk
Skrivet av e3henri:

När du handlar inom EU så ska du själv inte behöva tänka på moms eller andra skatter. Dock är det tveksamt om Sony egentligen tillåter att en Spanska återförsäljare säljer till Sverige (ska gå via Nordisk Film som tar några 100-lappar själva), men det är väl inte ditt problem

Nej alltså jag är från Spanien själv. Där har ingen butik kösystem, de släpper som EG när de får maskiner i lager, och jag fick köpa en den 3:e december från den 3:e leverans. En polare har fått den hemma och ska skicka en vanligt paket till mig imorgon.
Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Nej alltså jag är från Spanien själv. Där har ingen butik kösystem, de släpper som EG när de får maskiner i lager, och jag fick köpa en den 3:e december från den 3:e leverans. En polare har fått den hemma och ska skicka en vanligt paket till mig imorgon.
Tack för svaret!

Om du inte bryr dig om eventuella garantiärenden så tycker jag du ska slå till, kan inte tänka mig att du tjänar så mycket på det ekonomiskt. Men du får den antagligen tidigare.

Permalänk
Medlem

Lite udda egentligen att man verkligen hoppas att man ska "få" en kod imorgon för att få köpa en produkt till sitt ordinarie pris.
Vilken värld vi lever i

Permalänk
Skrivet av padinni:

Lite udda egentligen att man verkligen hoppas att man ska "få" en kod imorgon för att få köpa en produkt till sitt ordinarie pris.
Vilken värld vi lever i

Haha ja verkligen

Om man inte får en kod tror jag man ska vara redo på lite extra-släpp ändå, lär vara ett par vinnare som missar/inte kan köpa/ångrar sig/vill ha digital edition så det kanske blir ett par st som glider igenom. Eller så drömmer jag bara haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Lite udda egentligen att man verkligen hoppas att man ska "få" en kod imorgon för att få köpa en produkt till sitt ordinarie pris.
Vilken värld vi lever i

Rolex och patek världen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

När fick du mailet med spårningsinfo från bring? Kanske samma leverans som blev kapad, känns ju troligast att en på bring snott ett gäng

Fick mailet den 6/12. Hoppas verkligen att ingen har snott våra ps5or. Hemskt ifall det skulle visa sig vara sant.

Permalänk
Medlem

Elgiganten ändrade precis priset på en PS5 till 99 999 kronor. Kanske som något slags förberedelse till dragningen.

https://i.imgur.com/DNCC62s.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Elgiganten ändrade precis priset på en PS5 till 99 999 kronor. Kanske som något slags förberedelse till dragningen.

https://i.imgur.com/DNCC62s.png

Kanske för att undvika att personal norpar..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Kanske för att undvika att personal norpar..?

För att de imorgon lottar ut rabattkoder helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

För att de imorgon lottar ut rabattkoder helt enkelt

Mjo jag vet. Men menar att antalet de har verkligen öronmärks. Väntar med spänning. Ska bli intressant att se hur många som blir till försäljning..

Permalänk
Medlem

Frågade på instagram och dragningen kommer vara klar på förmiddagen. Jag passade även på att fråga tidigare under dagen om de skulle se till att folk som anmält sig från olika mailadresser men med samma telefonnummer räknas bort vilket de kommer att se till.

Permalänk
Medlem

Webhallen har börjat sälja PS5or på Tradera för den som är intresserad! Trodde inte seriösa företag sysslade med "scalping".

https://www.tradera.com/item/1000006/436202551/playstation-5-...

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Webhallen har börjat sälja PS5or på Tradera för den som är intresserad! Trodde inte seriösa företag sysslade med "scalping".

https://www.tradera.com/item/1000006/436202551/playstation-5-...

Det har inte med "Musikhjälpen" att göra?

Sen brukar företag sälja produkter genom Tradera, dock inte genom auktionera ut deras produkter i vanliga fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrChrillwis:

Det har inte med "Musikhjälpen" att göra?

Ingen aning, står inte i annonsen iaf, står bara om deras sponsor från Playstation.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Ingen aning, står inte i annonsen iaf, står bara om deras sponsor från Playstation.

Såg också det, men jag antar att det är något de gick ut med i deras stream som de skriver om i beskrivningen. Men jag har inte sett den, så jag antar bara.

Sen står det också "Den här säljaren säljer till förmån för Musikhjälpen" under Webhallens konto.

Jag har för mig att jag sett andra företag sälja Ps5 för just Musikhjälpen. Men då har de skrivit det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ingen aning, står inte i annonsen iaf, står bara om deras sponsor från Playstation.

Missade du det här?

Permalänk

Bokade PS5 disk version på CDON den 18/12 vid kl 18:00.
Fick följande mail idag.

Vi vill meddela att en produkt ur din beställning tyvärr har blivit försenade från vår leverantör. I nuläget så kan vi inte garantera en leverans men vi kommer att göra vad vi kan för att säkerställa att du får din beställning.

Om leveransen inte ankommit inom 60 dagar så kommer vi återbetala dig. Vill du inte vänta och avbeställa din order redan nu så ber vi dig att kontakta vår kundservice.

Permalänk
Medlem

Nog någon med extremt noll koll på vad som är god reklam på WH.
Måste finns tusentals andra saker att sätta på Tradera än en produkt där deras förbokning är hyffsat trasig?
Gäller väl alla som inte kan leverera om nu fler finns på Tradera.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestone_swe:

Bokade PS5 disk version på CDON den 18/12 vid kl 18:00.
Fick följande mail idag.

Vi vill meddela att en produkt ur din beställning tyvärr har blivit försenade från vår leverantör. I nuläget så kan vi inte garantera en leverans men vi kommer att göra vad vi kan för att säkerställa att du får din beställning.

Om leveransen inte ankommit inom 60 dagar så kommer vi återbetala dig. Vill du inte vänta och avbeställa din order redan nu så ber vi dig att kontakta vår kundservice.

Fick samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av PEETE87:

Fick samma här

Prishöjning efter årsskiftet?

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)