HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Samma men det är det som får mig att bli tveksam. Egentligen borde de ju kunna fixa skärmar tills dess. Det är ju ingen brist på de i butikerna i alla fall. Vecka 1 är ändå ganska snart! Mycket bättre än vecka 2-4 förstås.

"Kära kund,

På grund av högt tryck i vår QLED-kampanj så har det dessvärre uppstått förseningar i våra leveranser av monitor LC27G75TQSUXEN.

Leveranstiden beräknas till vecka 01, 2021."

Ah jag har ju bara fått detta

Citat:

Hej,

Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2020-12-09 - 2020-12-19. När din order skickas från vårt lager skickas ett automatiserat e-postmeddelande till dig med ett garantibrev, sedermera ett mail med spårningsinformation där du kan följa ditt paket. Notera att det kan ta upp till 2-3 arbetsdagar innan ditt paket går att spåra.

Med Vänlig Hälsning
Veddesta Distribution AB

Permalänk
Medlem

Jag fick Mail precis att min skärm blir skickad idag

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Samma här!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Samma här!

Strunt i era skärmar, var är min skaftdammsugare! Flyttar till mitt nya hus på fredag och det rycker i hela kroppen av förväntan när tänker på hur jag ska springa fram och tillbaka i huset med min nya dammsugare.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Strunt i era skärmar, var är min skaftdammsugare! Flyttar till mitt nya hus på fredag och det rycker i hela kroppen av förväntan när tänker på hur jag ska springa fram och tillbaka i huset med min nya dammsugare.

Som småbarnsförälder samt husägare så skulle en robotdammsugare eller skaftdammsugare vara välkommet här hemma med men samtidigt så behöver jag en bättre skärm

Eftersom skärmen var dyrare än skaftdammsugaren att köpa ny när robotdammsugaren var slut så blev det den, lättare att motivera ett köp av en skaftdammsugare än en ny skärm här hemma

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

Skrivet av antherz:

Samma här!

Vad bra. Då tror jag min kommer runt vecka 1.

Permalänk
Medlem

Skrivet av antherz:

Samma här!

Inget här ännu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Som småbarnsförälder samt husägare så skulle en robotdammsugare eller skaftdammsugare vara välkommet här hemma med men samtidigt så behöver jag en bättre skärm

Eftersom skärmen var dyrare än skaftdammsugaren att köpa ny när robotdammsugaren var slut så blev det den, lättare att motivera ett köp av en skaftdammsugare än en ny skärm här hemma

Jag förstår exakt hur du tänker. Mycket smart, dock har jag införskaffat mig tillräcklig makt att kunna köpa teknikprylar här hemma utan att behöver övertala och böna och be när jag ska skära ett hål i familjeekonomin. Dock kräver det i retur att jag inte kan säga nej till hästprylar och inköp av hundvalpar som jag tvingas gå ut med på ändlösa promenader. Kompromisser...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Fick mail 14 december att leverans av monitor LC27G75TQSUXEN via Bring är på väg och äntligen en ny mer upplöst skärm än min Philips 1080p.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Skärmen kom till ombud imorse så det var snabba ryck, har satt upp den och testat en kort stund. Väldigt nöjd med den hittills, hann spela lite CS och det såg bra ut. Supernöjd att få en bra gamingskärm tillsammans med en riktigt bra tv för det priset vi gav. Inga döda pixlar eller något som jag stört mig på men känner att jag måste ge den mer tid innan man kan ge den ett ordentligt omdöme

Gick även att välja färg på belysningen på skärmen, trodde bara det skulle vara blått som på bilderna men det går att välja i menyn alternativt att släcka.

Som sagt jag är helnöjd!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det märks att folk börjat få sina skärmar. Det var inga annonser kvar av skärmar på Blocket men nu finns det många igen.

Nu är butikskampanjerna på skärmen slut men vi som tänkt sälja den har förlorat säkert 500-800 kr p.g.a. förseningen. Hoppas jag kan få minst 4500 kr för den senare! Annars behåller jag den.

Jag använder ju TV:n som gamingskärm nu. Jag gillar mindre skärmar men har ett RTX 3080 nu så 1440p är för lite.

Permalänk
Medlem

Känns som alla fått sin skärm förutom jag..🤣

Permalänk

Vad kostade billigaste 75" respektive billigaste 85" som var med i denna kampanj? 🙂

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Vad kostade billigaste 75" respektive billigaste 85" som var med i denna kampanj? 🙂

75" Q90T kostade 24.000kr minns jag.
Kommer inte ihåg vad Q80 osv kostade men scannar du igenom tråden står det nog på någon av de första sidorna då bilder på kampanjbladen osv laddades upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Känns som alla fått sin skärm förutom jag..🤣

Nej du är inte ensam. Jag har beräknad leveranstid v.1. Jag skickade in min ansökan relativt sent, några dagar innan kampanjen tog slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Nej du är inte ensam. Jag har beräknad leveranstid v.1. Jag skickade in min ansökan relativt sent, några dagar innan kampanjen tog slut

Mmh, men jag skickade in min ansökan i slutet av oktober.. Verkar som det kvittade om man skickade in i slutet av oktober eller slutet av november. Missade första sändningarna med någon dag förmodligen.

Skönt att man inte är ensam i alla fall.
Aja, det är vad det är!

Permalänk
Medlem

Julklapp

Skärmen kom till ombud igår så det var snabba ryck, har satt upp den och testat en kort stund och är väldigt nöjd med den hittills. Mycket nöjd med att få en bra spelskärm tillsammans med en riktigt bra 65" Q90 tv för under 15000 kr. Årets julklapp om du frågar mig och Trangia köket kan man slänga i väggen. Förövrigt så skall "Laxpudding testa Q95 an i nästa Hemmabio och då kanske man kan få ännu bättre bild?
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Skrivet av Calma:

Mmh, men jag skickade in min ansökan i slutet av oktober.. Verkar som det kvittade om man skickade in i slutet av oktober eller slutet av november. Missade första sändningarna med någon dag förmodligen.

Skönt att man inte är ensam i alla fall.
Aja, det är vad det är!

Denna kampanjen har verkligen inte hanterats bra. Jag skickade in min registrering så fort jag fick TV:n, vilket var den 15 oktober. Nu är det ju inte mycket kvar till vecka 1 så antingen behåller jag den eller säljer den.

Permalänk
Medlem

Fick mail idag om att min skärm försenas till v.6! Kul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Fick mail idag om att min skärm försenas till v.6! Kul...

Är det sant? Vad hemskt. När registrerade du dig?

Jag kontaktade faktiskt Veddesta tidigare idag och frågade om vecka 1 var aktuellt datum för mig med. Samsung har sagt de inte kan göra något. Nu hoppas jag det är vecka 1 som gäller men enligt våra kära forumvänner här så kan ju Samsung och Veddesta göra hur dem vill, vi ska bara tacka och ta emot. Om TV:n sedan dyker upp om x antal år när 8K är standard och denna skärmen är utdaterat är helt okej hade också kvittat. Det var ju ändå en "gåva".

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Är det sant? Vad hemskt. När registrerade du dig?

Jag kontaktade faktiskt Veddesta tidigare idag och frågade om vecka 1 var aktuellt datum för mig med. Samsung har sagt de inte kan göra något. Nu hoppas jag det är vecka 1 som gäller men enligt våra kära forumvänner här så kan ju Samsung och Veddesta göra hur dem vill, vi ska bara tacka och ta emot. Om TV:n sedan dyker upp om 10 år när

Registrerade 6/11 och fick det bekräftad 9/11. Enligt det första mailet skulle jag få den mellan 9/12 och 19/12 vilket ändå kändes okej men om det är v.6 blir jag ju fan lack

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Registrerade 6/11 och fick det bekräftad 9/11. Enligt det första mailet skulle jag få den mellan 9/12 och 19/12 vilket ändå kändes okej men om det är v.6 blir jag ju fan lack

Mitt RTX 3080 går i viloläge då och då/stannar så hann ej skriva klart. Riktigt störigt, hoppas det inte är hårdvarurelaterat.

Okej. Ja, det vore verkligen trist för dig. Folk brukar säga att vi har "starka" eller till och med "för starka" konsumentlagar i det här landet. Det är helt fel då det finns mycket gråzoner som detta här eller fallet med RTX 3080 och medföljande spelkuponger där man som konsument inte kan eller vet var man ska rikta sina krav. Ingen tar ansvar, tillverkare och butiker skyller på varandra.

Jag beställde TV:n den 5 september. Den blev rejält försenad och därmed även registreringen för att få spelskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Mitt RTX 3080 går i viloläge då och då/stannar så hann ej skriva klart. Riktigt störigt, hoppas det inte är hårdvarurelaterat.

Okej. Ja, det vore verkligen trist för dig. Folk brukar säga att vi har "starka" eller till och med "för starka" konsumentlagar i det här landet. Det är helt fel då det finns mycket gråzoner som detta här eller fallet med RTX 3080 och medföljande spelkuponger där man som konsument inte kan eller vet var man ska rikta sina krav. Ingen tar ansvar, tillverkare och butiker skyller på varandra.

Jag beställde TV:n den 5 september. Den blev rejält försenad och därmed även registreringen för att få spelskärmen.

Håller med om att det finns för mycket gråzoner!

Jo samma här min TV kom i november så regga den så fort jag kunde.

Permalänk
Medlem

Ni som har packat upp era G7 gamingskärmar, ligger det ett garantibevis i kartongen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolve:

Ni som har packat upp era G7 gamingskärmar, ligger det ett garantibevis i kartongen?

Öppnade aldrig upp min, men fick ett garantibevis skickat till min mejl samtidigt som jag fick bekräftelse att den hade skickats till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolve:

Skrivet av SkyThread:

Öppnade aldrig upp min, men fick ett garantibevis skickat till min mejl samtidigt som jag fick bekräftelse att den hade skickats till mig.

Inget i kartongen, som @SkyThread skriver så kommer det på mailen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Sålde du den? Vad fick du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Sålde du den? Vad fick du?

Då var lägsta priset 6300, sålde för 4700. Annonsen var på 5000. Men tog nästan en månad att få den såld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Då var lägsta priset 6300, sålde för 4700. Annonsen var på 5000. Men tog nästan en månad att få den såld.

Aha, okej. Bra pris. Jag hoppas få något likande. Om inte skärmen blir försenad ännu mer och jag förlorar 500-800 kr...

Permalänk
Medlem

För er som fått skärmarna, vilken speditör skickades den med och från vilken avsändare? Jag har fått förhandsinformation om en leverans från ’Logistic Operator’ och funderar på om det kan vara skärmen eller något annat 🤔