HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk

Ni som har nya uppdateringen står det att ni har 1403 eller 1403.1 i menyn skulle vara hjälpsamt och veta

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Ni som har nya uppdateringen står det att ni har 1403 eller 1403.1 i menyn skulle vara hjälpsamt och veta

1403

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk

Jag kan rapportera att jag måste nog fått denna uppdatering via en Auto uppdatering haft problemet med ljudet strular till och från ifall jag har Atmos ljud aktiverat ser ut som problemet kom tillbaka mot Sonos Arc..

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Jag kan starta min tv å så med Google Assistant med rösten. Kopplade ihop SmartThings med Google .

Vet inte om jag fattat rätt , men ska man även kunna ge order till själva tvn? Det har jag inte provat

Yes nu fick jag igång home assistance, fattade inte att jag behövde SmartThings appen.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Har ett störande problem..

TVn dyker inte upp i Google Home.
Kontot är samma på Home som Samsung kontot.
Är inloggad på samma Wi-Fi.

Vad mer kan man ens göra? Provat resetta men inget funkar. Tröttsamt.

Kan sköta tvn via SmartThings men inte röststyra den eftersom den vägrar dyka upp.

Vill bara kunna stänga av skärmen muntligt när fjärrkontrollen kanske åkt ner på golvet men det ska vara så jäkla svårt fredag den 13:e. I-landsproblem!

Editerat: Ger upp. Får hoppas man har telefonen nära om fjärren är på andra sidan rummet. 😂

Aldrig haft problem någonsin att koppla enheter till Google Home. Första gången med denna Samsung TV.

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Jag kan rapportera att jag måste nog fått denna uppdatering via en Auto uppdatering haft problemet med ljudet strular till och från ifall jag har Atmos ljud aktiverat ser ut som problemet kom tillbaka mot Sonos Arc..

Mitt problem löste sig när man kopplade ut strömmen ur Sonos Arc , läste att reset hade löst problemet för några som testat. Men En reset innebär att man ska koppla bort strömmen första på Sonos produkter. Så testade enbart det steget och de funka

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Har ett störande problem..

TVn dyker inte upp i Google Home.
Kontot är samma på Home som Samsung kontot.
Är inloggad på samma Wi-Fi.

Vad mer kan man ens göra? Provat resetta men inget funkar. Tröttsamt.

Kan sköta tvn via SmartThings men inte röststyra den eftersom den vägrar dyka upp.

Vill bara kunna stänga av skärmen muntligt när fjärrkontrollen kanske åkt ner på golvet men det ska vara så jäkla svårt fredag den 13:e. I-landsproblem!

Editerat: Ger upp. Får hoppas man har telefonen nära om fjärren är på andra sidan rummet. 😂

Aldrig haft problem någonsin att koppla enheter till Google Home. Första gången med denna Samsung TV.

Har du synkat SmartThings med Google Home? Min dök upp direkt.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Kasst bemötande av Samsungs kampanjsupport. Så synd att man hamnat i sticket flera gånger, det fattas bara att skärmen kommer med ett par döda pixlar så är misären fulländad. Först 1,5 månad för att få TV:n och sen en försening på G7:an också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Har Veddesta svarat er som skrev i fredags?
Ska dra iväg ett mail ja å..

Skrivet av antherz:

Nej inget svar, jag skickade till samma adress som mailet kom ifrån men dom kanske inte ens svarar på mailen.. stod dock inget om det.

Har ni fått något svar ännu eller är det locket på från deras sida?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Har ni fått något svar ännu eller är det locket på från deras sida?

Inget svar...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

PS5 får precis plats på vänster sida om tvn liggandes. (Q90T 55”) 😀 PS5:an är lite högre på sin vänstra sida, vilket gör att den inte får plats liggandes på höger sida)

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Inget svar...

Samma här. Inget svar.
Preliminärt ska jag få V49-51.
Blir det fördröjt igen, då jäklar..

Skrivet av Cellen:

PS5 får precis plats på vänster sida om tvn liggandes. (Q90T 55”) 😀 PS5:an är lite högre på sin vänstra sida, vilket gör att den inte får plats liggandes på höger sida)

https://i.ibb.co/LQzWkdc/422-C4-EE6-244-A-4887-950-E-F36-B3-EA1-D8-ED.jpg

Perfekt. Jag har dåligt med plats på bänken (och massa katter som får nattryck ibland och härjar) så det där verkar bli en lösning jag får ta till. Det är inget negativt med att ha den liggandes antar jag?

Skulle jag ha den stående bredvid får jag bygga någon hållare, så inte katterna välter den.

(Du har ju dock rätt mycket plats att ha den stående om du vill men du kanske också har djur och/eller småbarn? Då förstår jag varför du lagt den ner.) 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

PS5 får precis plats på vänster sida om tvn liggandes. (Q90T 55”) 😀 PS5:an är lite högre på sin vänstra sida, vilket gör att den inte får plats liggandes på höger sida)

https://i.ibb.co/LQzWkdc/422-C4-EE6-244-A-4887-950-E-F36-B3-EA1-D8-ED.jpg

Har du använt plattan som man skulle fästa på sidan när man använder den liggande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Samma här. Inget svar.
Preliminärt ska jag få V49-51.
Blir det fördröjt igen, då jäklar..

Perfekt. Jag har dåligt med plats på bänken (och massa katter som får nattryck ibland och härjar) så det där verkar bli en lösning jag får ta till. Det är inget negativt med att ha den liggandes antar jag?

Skulle jag ha den stående bredvid får jag bygga någon hållare, så inte katterna välter den.

(Du har ju dock rätt mycket plats att ha den stående om du vill men du kanske också har djur och/eller småbarn? Då förstår jag varför du lagt den ner.) 😀

Skrivet av SkyThread:

Har du använt plattan som man skulle fästa på sidan när man använder den liggande?

Hade missat att plattan var ett krav oavsett hur den ska stå... så den får inte plats under tvn..
Har både katter och småbarn. Så får nog montera upp tvn på väggen... annars lär nog spelet ligga på golvet rätt snart. (Katterna, inte barnen)

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Har ni fått något svar ännu eller är det locket på från deras sida?

Skrivet av antherz:

Inget svar...

Skrivet av Calma:

Samma här. Inget svar.
Preliminärt ska jag få V49-51.
Blir det fördröjt igen, då jäklar..

Jag fick svar från Veddesta som hänvisar till Samsung kampanjsupport.

"Kampanjsupport
0771-40 30 20
Mån - Fre | 07:00 - 21:00
Lör - Sön | 08:00 - 17:00"

https://www.samsung.com/se/support/contact/

Idioten som svarade där hade en otrevlig attityd och var inte behjälplig på något sätt. Hon tyckte t.ex. att Veddesta är "snälla" som upplyser en om förseningen, det ska vi tydligen vara glada för och räcka. Jag tycker förseningen är oacceptabel så länge det inte faktiskt är brist på skärmarna (även då skulle man få någon slags kompensation) men när de faktiskt finns i lager hos Samsungs webbshop är det en skandal. Det har ingen som helst koppling till situationen med all annan hårdvarubrist utan Samsung har inte levererat tillräckligt till Veddesta helt enkelt och då ska inte vi kunder lida för det. Det finns som sagt i lager hos Samsung och många andra butiker. Jag tänkte höra med kommunens konsumentvägledare.

"Kontakta VD:n
Skicka e-post till VD:n"

Det kanske vore något. På riktigt.

https://www.samsung.com/se/info/contactus/email-the-ceo/

"Om du däremot har några tankar om hur Samsung kan ge dig ännu bättre service, skicka dem då direkt till mig via länken här nedanför. Din återkoppling betyder mycket för Samsung. Även om jag inte har möjlighet att besvara alla mail personligen, kommer jag se till så att de skickas vidare till lämplig avdelning.

Bästa hälsningar
President och CEO för
Samsung Electronics Nordics"

Vi snackar om ett företag som omsätter 20 miljarder kr (alltså bara Samsung Electronics Nordics). Så här kan de inte hålla på.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Jag fick svar från Veddesta som hänvisar till Samsung kampanjsupport.

"Kampanjsupport
0771-40 30 20
Mån - Fre | 07:00 - 21:00
Lör - Sön | 08:00 - 17:00"

https://www.samsung.com/se/support/contact/

Idioten som svarade där hade en otrevlig attityd och var inte behjälplig på något sätt. Hon tyckte t.ex. att Veddesta är "snälla" som upplyser en om förseningen, det ska vi tydligen vara glada för och räcka. Jag tycker förseningen är oacceptabel så länge det inte faktiskt är brist på skärmarna (även då skulle man få någon slags kompensation) men när de faktiskt finns i lager hos Samsungs webbshop är det en skandal. Det har ingen som helst koppling till situationen med all annan hårdvarubrist utan Samsung har inte levererat tillräckligt till Veddesta helt enkelt och då ska inte vi kunder lida för det. Det finns som sagt i lager hos Samsung och många andra butiker. Jag tänkte höra med kommunens konsumentvägledare.

"Kontakta VD:n
Skicka e-post till VD:n"

Det kanske vore något. På riktigt.

https://www.samsung.com/se/info/contactus/email-the-ceo/

"Om du däremot har några tankar om hur Samsung kan ge dig ännu bättre service, skicka dem då direkt till mig via länken här nedanför. Din återkoppling betyder mycket för Samsung. Även om jag inte har möjlighet att besvara alla mail personligen, kommer jag se till så att de skickas vidare till lämplig avdelning.

Bästa hälsningar
President och CEO för
Samsung Electronics Nordics"

Vi snackar om ett företag som omsätter 20 miljarder kr (alltså bara Samsung Electronics Nordics). Så här kan de inte hålla på.

Ärligt talat var glad att du får en produkt du slipper betala för så jävla trött på detta gnäll. Ta det lite lugnt..

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Ärligt talat var glad att du får en produkt du slipper betala för så jävla trött på detta gnäll. Ta det lite lugnt..

Den enda som gnäller är du. Du bör tänka på hur du uttrycker dig, hoppas du inte har ett jobb med mycket social kontakt med den aggressiviteten.

Jag har tagit det lugnt genom att acceptera en försening på TV:n. Jag blev lovad en produkt inom ett visst datum som du vet. Den var en del av priset/kampanjen så det är inget jag slipper betala för då jag aldrig hade handlat TV:n annars. Att du inte lyckats förstå denna viktiga punkt är ett av problemen.

Jag har rätt att vända mig till alla instanser som finns, fair and square. Vad tror du alla kontaktvägar är till för om inte fall som dessa? Jag gav t.ex. Veddesta två veckor att svara och har även vänt mig vänligt till Samsungs kampanjsupport. Det är inte som om någon delar ut falska omdömen eller spammar deras Facebooksida. Vi vill liksom få lite upprättelse, det ska inte få gå till så här och att man blir instängd i en gråzon mellan återförsäljare och tillverkare. Det är ingen kampanj som Samsung kan vara stolta över eller vad tror du folk som ville ha en robotdammsugare men nu får nöja sig med en skaftdammsugare tycker? A man is only as good as his word!

Varken du eller någon annan kan ju argumentera för hur lång försening är rimlig. Med andra ord, finns det inget problem om vi får spelskärmen nästa höst eller om fem år. Eller? Vad tycker du är rimlig tid som sagt?

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Den enda som gnäller är du. Du bör tänka på hur du uttrycker dig, hoppas du inte har ett jobb med mycket social kontakt med den aggressiviteten.

Jag har tagit det lugnt genom att acceptera en försening på TV:n. Jag blev lovad en produkt inom ett visst datum som du vet. Den var en del av priset/kampanjen så det är inget jag slipper betala för då jag aldrig hade handlat TV:n annars. Att du inte lyckats förstå denna viktiga punkt är ett av problemen.

Jag har rätt att vända mig till alla instanser som finns, fair and square. Vad tror du alla kontaktvägar är till för om inte fall som dessa? Jag gav t.ex. Veddesta två veckor att svara och har även vänt mig vänligt till Samsungs kampanjsupport. Det är inte som om någon delar ut falska omdömen eller spammar deras Facebooksida. Vi vill liksom få lite upprättelse, det ska inte få gå till så här och att man blir instängd i en gråzon mellan återförsäljare och tillverkare. Det är ingen kampanj som Samsung kan vara stolta över eller vad tror du folk som ville ha en robotdammsugare men nu får nöja sig med en skaftdammsugare tycker? A man is only as good as his word!

Varken du eller någon annan kan ju argumentera för hur lång försening är rimlig. Med andra ord, finns det inget problem om vi får spelskärmen nästa höst eller om fem år. Eller? Vad tycker du är rimlig tid som sagt?

Du behöver inte ta åt dig så hårt varva ner lite , jag förstår att du vill ha din skärm eller den produkt du valt. Det blir ju fel om Samsung ska ta skärmar som de skickar till Dustin/webhallen eller annan ÅF som faktiskt köper skärmarna så prioriteras ju det självklart dit. Jag själv är drabbad av förseningen också men jag gör ingen stor sak av det. Mer än att jag kan tycka det är dålig stil att man inte haft ett bättre lager när det även varit mycket reklam om själva kampanjen.

Sen att du gnällt mycket om det här ju fakta, är ju bara kontrollera tråden bakåt i tiden. Sen hade ordvalet kunna varit bättre från min sida.

Det du köper är väl produkten (TVn) och att gåvan och utökade garantin är en bonus i själva köpet som Samsung erbjuder extra. Sen om den produkt man väljer tar slut eller är brist på så kan man drabbas av försening eller få välja en annan produkt. Ser inte att det val man gör ger en samma rättigheter som när man köper en produkt.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Du behöver inte ta åt dig så hårt varva ner lite , jag förstår att du vill ha din skärm eller den produkt du valt. Det blir ju fel om Samsung ska ta skärmar som de skickar till Dustin/webhallen eller annan ÅF som faktiskt köper skärmarna så prioriteras ju det självklart dit. Jag själv är drabbad av förseningen också men jag gör ingen stor sak av det. Mer än att jag kan tycka det är dålig stil att man inte haft ett bättre lager när det även varit mycket reklam om själva kampanjen.

Sen att du gnällt mycket om det här ju fakta, är ju bara kontrollera tråden bakåt i tiden. Sen hade ordvalet kunna varit bättre från min sida.

Det du köper är väl produkten (TVn) och att gåvan och utökade garantin är en bonus i själva köpet som Samsung erbjuder extra. Sen om den produkt man väljer tar slut eller är brist på så kan man drabbas av försening eller få välja en annan produkt. Ser inte att det val man gör ger en samma rättigheter som när man köper en produkt.

Det jag fetat ovan visar att du fortfarande inte förstår. Jag har visst köpt en produkt, jag har köpt en Samsung TV som marknadsfördes med att man fick "en gåva på köpet". Jag har gjort mitt köp baserat på bland annat det. Någon gräns måste ju finnas för hur mycket man kan acceptera och jag undrar som sagt om du har något svar på vad en rimlig tidsgräns är. Ska jag acceptera en eventuell ytterligare försening eller är det också "gnäll" annars? Så länge det inte är en brist på skärmarna, vilket det inte är då det finns i lager i Samsungs egna webbshop, vidhåller jag att det är helt fel av Samsung. Deras sätt att hantera denna kampanj har varit under all kritik. Bara det att de fortfarande inte uppdaterat https://www.samsung.com/se/offer/qled-bundle-2020/ och informerat om förseningen av spelskärmen stärker detta.

På grund av hur kampanjen är upplagd så är det en juridisk gråzon. Annars hade jag gjort ett täckningsköp. Jag kan ändå inte fatta hur man är gnällig för att man på ett konstruktivt och vänligt sätt försöker få hjälp och svar. Att det inte drabbar dig på samma sätt är helt ointressant i argumentationen. Dessutom kommer din skärm nästan fyra veckor tidigare än min.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Det jag fetat ovan visar att du fortfarande inte förstår. Jag har visst köpt en produkt, jag har köpt en Samsung TV som marknadsfördes med att man fick "en gåva på köpet". Jag har gjort mitt köp baserat på bland annat det. Någon gräns måste ju finnas för hur mycket man kan acceptera och jag undrar som sagt om du har något svar på vad en rimlig tidsgräns är. Ska jag acceptera en eventuell ytterligare försening eller är det också "gnäll" annars? Så länge det inte är en brist på skärmarna, vilket det inte är då det finns i lager i Samsungs egna webbshop, vidhåller jag att det är helt fel av Samsung. Deras sätt att hantera denna kampanj har varit under all kritik. Bara det att de fortfarande inte uppdaterat https://www.samsung.com/se/offer/qled-bundle-2020/ och informerat om förseningen av spelskärmen stärker detta.

På grund av hur kampanjen är upplagd så är det en juridisk gråzon. Annars hade jag gjort ett täckningsköp. Jag kan ändå inte fatta hur man är gnällig för att man på ett konstruktivt och vänligt sätt försöker få hjälp och svar. Att det inte drabbar dig på samma sätt är helt ointressant i argumentationen. Dessutom kommer din skärm nästan fyra veckor tidigare än min.

För dig är de givetvis ointressant men jag har förmodligen också beställt min produkt tidigare än dig ? Eller har jag fel i det antagandet. Jag förstår hur du ser på saken men våran diskussion kommer nog inte leda någon vart och ska vi fortsätta den här diskussion kan vi Kanske göra det via PM tycker jag i sådana fall. Men jag förstår det som att de har separata lager ett ut till skarpa kunder och säkert en tilldelning från denna hög till deras kampanjlager eller ”goodwill” eller vad det nu kallas hos Samsung.

Där vi skiljer oss är att jag förstår Samsungs perspektiv att ett enskilt köp av produkten har ett högre värde och kommer prioriteras till skillnad från produkter som skickas ut grattis och en del kostnader på det.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Jag håller med TKD_1337 om att "gåvan" är en del av motiveringen av köpet. Det är också därför som man får den här gåvan, för att det garanterat bidrar till fler köp. Nu köpte jag, precis som troligen alla andra här, TV:n med 40% rabatt, men om man endast ser till det så hade jag inte valt den här TV:n om jag inte hade fått med den här extra bildskärmen, utan snarare satsat på en OLED istället. I min kalkyl ser jag snarare bildskärmen som en extra, avgörande, rabatt. Man kan också se det som att jag har betalat för den här gåvan, då jag annars anser att det finns bättre TV:s för samma pris. I mitt tycke så har jag betalat några tusen för den här bildskärmen, för det är så mycket billigare jag hade velat ha TV:n utan den.

Själv köpte jag en 55" T90 där ordinarie pris ska vara 20.000:-. Tycker jag att det är ett rimligt pris? Nej. Är 12000:- ett rimligt pris? Ja, det är det väl, men då kan jag lika gärna vänta till BF och köpa en OLED för någon tusenlapp mer. Är 12000:- minus värdet på bildskärmen ett bra pris? Absolut.

Hade Samsung exempelvis fått för sig att inte skicka ut någon gåva alls, så tror jag att många här hade valt att reklamera sitt köp, även om det bara är en "gåva".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerderer:

Jag håller med TKD_1337 om att "gåvan" är en del av motiveringen av köpet. Det är också därför som man får den här gåvan, för att det garanterat bidrar till fler köp. Nu köpte jag, precis som troligen alla andra här, TV:n med 40% rabatt, men om man endast ser till det så hade jag inte valt den här TV:n om jag inte hade fått med den här extra bildskärmen, utan snarare satsat på en OLED istället. I min kalkyl ser jag snarare bildskärmen som en extra, avgörande, rabatt. Man kan också se det som att jag har betalat för den här gåvan, då jag annars anser att det finns bättre TV:s för samma pris. I mitt tycke så har jag betalat några tusen för den här bildskärmen, för det är så mycket billigare jag hade velat ha TV:n utan den.

Själv köpte jag en 55" T90 där ordinarie pris ska vara 20.000:-. Tycker jag att det är ett rimligt pris? Nej. Är 12000:- ett rimligt pris? Ja, det är det väl, men då kan jag lika gärna vänta till BF och köpa en OLED för någon tusenlapp mer. Är 12000:- minus värdet på bildskärmen ett bra pris? Absolut.

Hade Samsung exempelvis fått för sig att inte skicka ut någon gåva alls, så tror jag att många här hade valt att reklamera sitt köp, även om det bara är en "gåva".

Bra skrivet. Vi kan vara glada att vi får en skärm någon gång snart förhoppningsvis så det är ju ingen katastrof men jag tycker man ska försöka (och bör) få den tidigare. Jag har kontaktat Samsung via mail nu och återkommer om de svarar.

Permalänk
Medlem

Men herregud ta det lugnt, tror knappats att Samsung/Veddesta kunde förutse att Hifiklubben skulle köra denna kampanj långt innan Black Friday...

Jag hade förstått frustrationen om vi köpte TVn under Black Friday, då är det liksom givet att det blir många köp under en kort period.

Permalänk
Medlem

Jag köpte endast denna TV pga skärmen och då vill man ju ha skärmen. Utan skärmen hade jag inte köpt TVn utan då hade man väntat in BF.

Ryktas om LG CX för 9.990kr (55") t.ex.
Det som gjorde denna deal riktigt bra var just att G7 ingick och då hade man gärna fått den innan den blir gammal. 😂

Jag ger det till v49-51 enligt deras förseningsmail.
Sen får man ta det vidare på något sätt.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat någon vetting Blackfriday Soundbar som passar fint med TVn?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Någon som har hittat någon vetting Blackfriday Soundbar som passar fint med TVn?

Jag la själv en beställning på Samsung q800t soundbar på Elgiganten. Fanns också på Hifiklubben för samma pris men beställningsvara. Får se ifall det dyker upp någon bättre under kommande dagarna så kanske jag lämnar tillbaka den. Den ska vara bland dem bästa under 1000 Euro + att den funkar väldigt bra med Samsung TV.
https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/soundbar/189850/s...

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/hogtalare/soundbar/sams...

Q900T för 6.9k annars?

Netonnet har även som elgiganten Q800T för 4.9k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/hogtalare/soundbar/sams...

Q900T för 6.9k annars?

Netonnet har även som elgiganten Q800T för 4.9k.

Hur presterar Q900T mot t.ex. denna från JBL?

https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/soundbar/136929/j...

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

Tittar man på de erbjudande som börjar komma i TV väg än så länge känns de som att det var en bra deal speciellt 75 tummaren. Så bra kampanj tidigare i år

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Antar att Samsungs QLED-kampanj inte gäller längre (för varor köpta nu under BF)? Blir lite förvirrad gällande datumen.
Det står:
1. Köp Q80T 65” och större, eller valfri storlek av Q90T/Q95T/Q800T/Q900TS/Q950TS hos någon av de utvalda nordiska återförsäljarna, i butik eller online.
2. Registrera ditt köp i formuläret längst ned på sidan senast 1 december 2020.
3. Din valda produkt skickas ut inom 30 dagar efter registrering*

Samtidigt står det finstillt nedtill:
Erbjudandet gäller 17 augusti–1 november 2020, vid köp av QLED 2020 Q80T, 65” och större, samt alla storlekar av Q90, Q95T, Q800T, Q900T och Q950T.

Är det alltså att köpet måste ha genomförts innan 1/11 men man kan registrera fram till 1/12?