HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Har Veddesta svarat er som skrev i fredags?
Ska dra iväg ett mail ja å..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Har Veddesta svarat er som skrev i fredags?
Ska dra iväg ett mail ja å..

Nej inget svar, jag skickade till samma adress som mailet kom ifrån men dom kanske inte ens svarar på mailen.. stod dock inget om det.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Nej inget svar, jag skickade till samma adress som mailet kom ifrån men dom kanske inte ens svarar på mailen.. stod dock inget om det.

https://vda.sumsys.se/forms/default.aspx?WK=MNZXWQTDUWG23GD&L...

Tror det är så man kontaktar dom, men det kanske är samma om man svarar på deras email.

De fortsätter köra kampanjen men står inget om förseningar på sidan. De som köper nu får väl sin skärm vecka 8, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

https://vda.sumsys.se/forms/default.aspx?WK=MNZXWQTDUWG23GD&L...

Tror det är så man kontaktar dom, men det kanske är samma om man svarar på deras email.

De fortsätter köra kampanjen men står inget om förseningar på sidan. De som köper nu får väl sin skärm vecka 8, typ.

Segt att behöva fylla i allt ännu en gång.. Prövade med det nödvändigaste infon och valde other men behöver S/N och bifoga kvittot igen för att få iväg det.. får se om jag pallar göra det imorgon!

Tänkte att om man svarade direkt på mailet så står det ett ticket# i ämnesfältet så då borde dom kunna koppla det till min registrering enkelt men som sagt, dom verkar inte svara eller så har dom extremt mycket annat.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut min TV igår och registrerade på kampanjsidan där jag dels bifoga kvittot som var daterat igår + orderbekräftelsen som var daterat under kampanjperioden. Fick idag mailet:

”Ditt inköp är ej inom anvisad tid för Samsungs kampanj och uppfyller där med ej villkoren för denna kampanj”

Någon annan som fått samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Jag hämtade ut min TV igår och registrerade på kampanjsidan där jag dels bifoga kvittot som var daterat igår + orderbekräftelsen som var daterat under kampanjperioden. Fick idag mailet:

”Ditt inköp är ej inom anvisad tid för Samsungs kampanj och uppfyller där med ej villkoren för denna kampanj”

Någon annan som fått samma problem?

"Erbjudandet gäller för privatkunder (inte företagskunder) som handlar i perioden från 17 augusti 2020 till 1 november 2020 och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Erbjudandet kan endast användas en gång per hushåll och endast en gång per kvitto/faktura. Kampanjen körs hos utvalda nordiska Samsung-återförsäljare, och de Samsung-produkter du kan få på köpet säljs inte på HiFi Klubben."
Länk: https://www.hifiklubben.se/c/2020/08/samsung-tv-offer/

Tror du har blandat ihop med "Registrera ditt köp på www.samsung.com/se/offer/qled-2020-offer senast 1 december 2020", det är annan sak. Men om ditt orderbekräftelse är från innan 1 november så skicka ett mejl till Veddestagruppen som har hand om kampanjen och skicka en kopia på orderbekräftelsen till dem och se vad dem säger, annars kan du också skicka in för gåva igen men skicka orderbekräftelse istället för kvitto, tror jag gjorde det för min, då jag inte hade kvitto på "mina köp", när jag loggade in på hifiklubben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

"Erbjudandet gäller för privatkunder (inte företagskunder) som handlar i perioden från 17 augusti 2020 till 1 november 2020 och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Erbjudandet kan endast användas en gång per hushåll och endast en gång per kvitto/faktura. Kampanjen körs hos utvalda nordiska Samsung-återförsäljare, och de Samsung-produkter du kan få på köpet säljs inte på HiFi Klubben."
Länk: https://www.hifiklubben.se/c/2020/08/samsung-tv-offer/

Tror du har blandat ihop med "Registrera ditt köp på www.samsung.com/se/offer/qled-2020-offer senast 1 december 2020", det är annan sak. Men om ditt orderbekräftelse är från innan 1 november så skicka ett mejl till Veddestagruppen som har hand om kampanjen och skicka en kopia på orderbekräftelsen till dem och se vad dem säger, annars kan du också skicka in för gåva igen men skicka orderbekräftelse istället för kvitto, tror jag gjorde det för min, då jag inte hade kvitto på "mina köp", när jag loggade in på hifiklubben.

Testar att skicka in igen med orderbekräftelsen från HIFI-klubbens sida istället för den de skicka på mailen så får vi väl se vad de säger. Får väl kontakta Veddestagruppen mer personligen annars men känns irriterande att man verkar vara tvungen att jaga dem med tanke på vad man läst i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering:

- Version : 1403.1
- Improved usability
1. Improved picture quality
2. Improved browser performance
3. Improved app performance
4. Improved stability
5. Improved usability of input devices

Just nu bara i USA, men lär väl släppas i EU inom några veckor.

Permalänk
Skrivet av D3str0yer:

Ny uppdatering:

- Version : 1403.1
- Improved usability
1. Improved picture quality
2. Improved browser performance
3. Improved app performance
4. Improved stability
5. Improved usability of input devices

Just nu bara i USA, men lär väl släppas i EU inom några veckor.

Nu finns den tillgänglig, iaf för Q95T
https://www.samsung.com/uk/support/model/QE65Q95TATXXU/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av nokialogoshop:

Uppdatering fanns även tillgänglig direkt via TV:n så att man slapp gå via USB.

Permalänk
Medlem

Gällande tv guiden kan man på något sätt få en bättre överblick på flera dagar?
Eller måste man bläddra fram "timme för timme"?
Man kan inte "hoppa framåt"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Testar att skicka in igen med orderbekräftelsen från HIFI-klubbens sida istället för den de skicka på mailen så får vi väl se vad de säger. Får väl kontakta Veddestagruppen mer personligen annars men känns irriterande att man verkar vara tvungen att jaga dem med tanke på vad man läst i den här tråden.

Fick den godkänd idag men får vänta ytterligare en månad för att få den... antar att det är bättre än ni som skriver i början av nästa år

Permalänk
Skrivet av D3str0yer:

Ny uppdatering:

- Version : 1403.1
- Improved usability
1. Improved picture quality
2. Improved browser performance
3. Improved app performance
4. Improved stability
5. Improved usability of input devices

Just nu bara i USA, men lär väl släppas i EU inom några veckor.

Testade ladda ner och lägga in på USB minne men den tycker inte att den hittar någon installationsfil. Även tvn uppdatering säger att den inte hittar någon nyare version.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Testade ladda ner och lägga in på USB minne men den tycker inte att den hittar någon installationsfil. Även tvn uppdatering säger att den inte hittar någon nyare version.

Hmm. Konstigt.
Jag uppdaterade för någon timme sen direkt via tvn. Gick smidigt på några minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Hmm. Konstigt.
Jag uppdaterade för någon timme sen direkt via tvn. Gick smidigt på några minuter.

Fick 1403 till min Q90T igår via OTA... skönt att de är ganska snabba med OTA så man slipper USB. Lite jobbigt när man väggmonterat och inte kommer åt USB-uttaget.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av pi:

Fick 1403 till min Q90T igår via OTA... skönt att de är ganska snabba med OTA så man slipper USB. Lite jobbigt när man väggmonterat och inte kommer åt USB-uttaget.

Testade på morgonen för mig och ingen uppdatering och vill ej uppdatera via USB minne. Ser ni imorgon på tvn att det står 1430.1 ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk

Lånar jämnt tråden för en liten fråga.

Ser att de flesta verkar skriva att de valt Q90 modellen.

Vi ska flytta och behöver ha en ny TV i ett rum där vi kommer sitta rakt framför TV, och värdesätter storlek , så under 75" är inte ens ett alternativ att överväga.

Har sneglat på QE85Q70T då 25 är vad vi har satt i budget. Det jag har försökt läsa mig till kring skillnaderna mot 70/80/90 serierna så verkar det stora vara betraktningsvinklar och anti glare, men i detta rummet kommer vi sitta rakt framför TVn, samt att det är ett rum som kommer vara mörkt och skyddat ifrån solljus.

Är det något vi missat som gör QE85Q70T till ett dåligt val ?

Permalänk

Vänta in black friday som är nära du kommer nog kunna hitta 90t/q95 för 25k då om det är eran bjudet skulle själv inte köpa en serie under 90/95

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Vänta in black friday som är nära du kommer nog kunna hitta 90t/q95 för 25k då om det är eran bjudet skulle själv inte köpa en serie under 90/95

85" Q90/95 för 25'? Känns väldigt tveksamt..
En Q80 känns mer rimligt, och då får man bakbelyst och local dimming - det är vad jag personligen skulle sätta som minimum.

Permalänk
Skrivet av Chim:

85" Q90/95 för 25'? Känns väldigt tveksamt..
En Q80 känns mer rimligt, och då får man bakbelyst och local dimming - det är vad jag personligen skulle sätta som minimum.

Jag tänker givetvis på 75 tummaren, skulle skrivet med det såklart

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Någon som fått svar från Veddesta?
Ang förseningarna? Jag har inte fått någon återkoppling ännu.

Skulle haft skärmen hemma nu men fick framflyttat till vecka 49-51...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Testade på morgonen för mig och ingen uppdatering och vill ej uppdatera via USB minne. Ser ni imorgon på tvn att det står 1430.1 ?

Står endast 1403... Finns det en nyare som heter 1403.1?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Står endast 1403... Finns det en nyare som heter 1403.1?

På min Q95T står det 1403, men jag minns att det stod 1403.1 när jag installerade.
Hade tidigare 1402.

Permalänk

Står 1403 för mig också svårt och veta om man fått 1403.1 ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats få igång sin Q95T på Google Assistance?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Någon som har lyckats få igång sin Q95T på Google Assistance?

Jag kan starta min tv å så med Google Assistant med rösten. Kopplade ihop SmartThings med Google .

Vet inte om jag fattat rätt , men ska man även kunna ge order till själva tvn? Det har jag inte provat

Permalänk
Medlem

Min tv har börjat få horisontella linjer som vandrar från botten till toppen av teven sen den nya uppdateringen 🤔 har jag fått en kass skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clarence_s:

Min tv har börjat få horisontella linjer som vandrar från botten till toppen av teven sen den nya uppdateringen 🤔 har jag fått en kass skärm?

Ingenting innan uppdateringen?
Låter ohyggligt trist. Inga problem för mig med nya uppdateringen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Ingenting innan uppdateringen?
Låter ohyggligt trist. Inga problem för mig med nya uppdateringen!

Om det fanns innan uppdateringen så har det blivit mer märkbart efter, tråkigt om jag har åkt på ett måndagsexemplar!

Edit: löste problemet! Kopplade in mitt nya series x med VRR aktiverat på teven vilket gav upphov till fenomenet