Köpa Wii remote, vart?

Permalänk
Medlem

Köpa Wii remote, vart?

Tänkte beställa ett par Wii remotes till Julafton, men verkar inte finnas någonstans.
Börjar dessa prylar bli så gamla att dom inte saluförs längre?
Finns dom att få tag på någonstans?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/nintendo-...

Permalänk
Medlem

Det finns gott om icke-original på både Amazon och eBay. Jag har till exempel en Mad Catz som fungerar precis lika bra som originalet.

Permalänk

du pratar om hårdvara som kom nånstans mellan 2006 och 2011 lite beroende variant av kontrollen där motion+ är i de senare steget och konsoll som använder utrustningen har inte sålts på minst 3-4 år nånting (WiiU).

så troligen är utbudet på orginaltillbehör ganska glest i dagsläget så antingen får du nog leta begagnat om du vill ha orginalkontroll med garanterad "tillfredställande funktion" eller 3e part tillverkare där funktion oftast inte är prioriterad direkt...

har själv 2 st olika Kinesium 3e part kontroller till mitt wii nästan aldrig blivit använda pga att batteriet dör på typ 30 min och precitionen på den suger stenhårt så alla spel som kräver precition på pekandet är de odugliga till.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

om du kan tänka dig beg så finns tradera

https://www.tradera.com/search?q=remote&categoryId=302527

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av monocles:

Det finns gott om icke-original på både Amazon och eBay. Jag har till exempel en Mad Catz som fungerar precis lika bra som originalet.

Tredjepartskontroller till Wii är väldigt hit and miss, en del funkar fint och andra är rent skräp. Mad Catz var väl känt som ett skräpmärke förr om åren, men har gjort en del bra grejor senare.

Vill man inte gambla så är det originalkontroller som gäller. Dåliga knappar och sådant på begagnade kontroller brukar nästan alltid bero på att det letat sig in smuts mellan gummidomer och kretskort, det går så gott som alltid att få dem som nya igen genom att öppna dem och rengöra.

Brukar köra electroclean på kretskortet, och lägga plast/gummidelarna i vatten/diskmedelslösning en stund, för att sedan diska av dem, skölja, och sedan torka noggrant innan ihopsättning. Det blir ju också typ tusen gånger fräschare, bli av med gammalt avlagrat fingerflott och så.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Fler förslag på tredjeparts tillverkare som fungerar?

Permalänk
Medlem

Om du inte måste ha fabriksnya så kan jag även tipsa om att jag flera gånger sett Wii-grunkor på secondhand-affärer... Typ Erikshjälpen.