Permalänk

Smartbox till LG GX

Xiaomi box 4K

Funderar på att köpa en sånhär till min LG GX, känner att jag saknar vissa appar.. Samt att det verkar inte fungera helt klockrent med inbyggda Castenheten då tex C-More med fler inte kan casta till tv:n. Vad säger ni vilken ”smartbox/sticka” är ett bra komplement till denna tv:n?

Tycker det är sämre support för tvn än väntat från många appar iaf här i Sverige.

Permalänk
Medlem

Finns en hel del om Mi box i forumet, tex:
https://www.sweclockers.com/forum/sok?searchid=4b2c6f94-4bb0-...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Din länk är trasig. Jag undrar inte enbart om Mi box.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typoon9150:

Din länk är trasig. Jag undrar inte enbart om Mi box.

Mi Box S är en av de billigare, men nu finns även Chromecast with Google TV.

Du har även Apple TV om du vill lägga mer pengar.

Någon plattform där apparna är bra oavsett vad kommer du inte hitta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Typoon9150:

Xiaomi box 4K

Funderar på att köpa en sånhär till min LG GX, känner att jag saknar vissa appar.. Samt att det verkar inte fungera helt klockrent med inbyggda Castenheten då tex C-More med fler inte kan casta till tv:n. Vad säger ni vilken ”smartbox/sticka” är ett bra komplement till denna tv:n?

Tycker det är sämre support för tvn än väntat från många appar iaf här i Sverige.

Den funkar bra, men tycker Android TV är generellt långsamt. Gillar min Apple TV 4k bäst. Kör själv iPhone och den integrerar fint med Apple TV'n. Förväntade mig att min flickväns TV skulle göra det samma med hennes Android telefon, men icke. Det verkar viktigare att ständigt bygga om gränssnittet än att få systemet att funka bra.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Den funkar bra, men tycker Android TV är generellt långsamt. Gillar min Apple TV 4k bäst. Kör själv iPhone och den integrerar fint med Apple TV'n. Förväntade mig att min flickväns TV skulle göra det samma med hennes Android telefon, men icke. Det verkar viktigare att ständigt bygga om gränssnittet än att få systemet att funka bra.

Well, har han iPhone/iPad så stöder TVn AirPlay redan och det var just att det inte fungerade att casta som nämndes.

Permalänk

Vi har Iphones och Android surfplatta bland annat här hemma, Skulle säga att vi har 50/50 Apple/Android typ. Min LG GX har Airplay, dock verkar inte Airplay fungera med C-more.

Permalänk

Chromecast with Google TV någon som provat den?

Är den rapp eller seg i menyer?

Måste man köpa en Nvidia shield för att få en bra andriodTV upplevelse?

Permalänk
Medlem

Jag hade gått på Apple TV, Nvidia shield eller Chromecast med Google tv.

Har dock inte provat nya Chromecasten men jag var inte nöjd med min mi box 4k. Tyckte den var för seg.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Jag hade gått på Apple TV, Nvidia shield eller Chromecast med Google tv.

Har dock inte provat nya Chromecasten men jag var inte nöjd med min mi box 4k. Tyckte den var för seg.

Tack för inputen på mi då släpper jag den och kollar in nvidia, google, och Apple