3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av halco:

Haft mitt i tre veckor ungefär. Fungerat prima under den tiden.
Kör det just nu undervoltat till 0.88v @1980mhz.
Kylaren verkar väldigt effektiv, ligger på 57c i maxtemp under flera timmar Warzone.
Cyberpunk med allt på ultra+RTX visade 60c som maxtemp under långa spelsessioner.
Detta med stock fläktkurva, bios switch i oc läget.
Hör knappt kortet heller, så enl mig är det väldigt tyst.

Jag är mer än nöjd.

Tack för info! det var detta jag sökte efter då jag får hem ett likadant på måndag.
Då kör du alltså i såkallad 450w bios? när det är oc på?
Det låter otroligt bra, vad har du för PSU och chassi?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Tack för info! det var detta jag sökte efter då jag får hem ett likadant på måndag.
Då kör du alltså i såkallad 450w bios? när det är oc på?
Det låter otroligt bra, vad har du för PSU och chassi?

Nja, 450w bios behöver du lägga in separat. Finns på evgas forum.
Skillnaden på normal och OC läget är endast fläktkurvan, inget fläktstopp i oc-läget.

Har 450w inlagt och testat lite överklockning, men de 5-10 FPS det kan ge är inte värt det i min mening.
Fick de stabilt på +135mhz, +1200 på minnet.

Dock testat med överklocken i cyberpunk, ligger då på 70c som maxtemp, men upplevde ingen förbättring gällande FPS. Så kör vidare på undervolten, känns som en riktig sweetspot.

Har en Asus rog Thor 850w PSU, chassit är ett Corsair 750d Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av halco:

Nja, 450w bios behöver du lägga in separat. Finns på evgas forum.
Skillnaden på normal och OC läget är endast fläktkurvan, inget fläktstopp i oc-läget.

Har 450w inlagt och testat lite överklockning, men de 5-10 FPS det kan ge är inte värt det i min mening.
Fick de stabilt på +135mhz, +1200 på minnet.

Dock testat med överklocken i cyberpunk, ligger då på 70c som maxtemp, men upplevde ingen förbättring gällande FPS. Så kör vidare på undervolten, känns som en riktig sweetspot.

Har en Asus rog Thor 850w PSU, chassit är ett Corsair 750d Airflow.

Ja okej! får kika på det då helt enkelt, känns inte värt att köra på 450w bios då.
Ja jag kommer köra stock till o börja med o se var man hamnar, sen kanske de blir undervoltning

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Skulle köpt 3090, men gav bort pengarna till kidsen istället

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HallonsyltarN:

Inet har gigabyte 3080 eagle oc och gaming oc med lager i onsdag enligt sidan. Beställde ett gaming oc så får vi se vad som händer.

Do they specify which Wednesday it is? Might be sometime in April.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

Do they specify which Wednesday it is? Might be sometime in April.

Hehe they doesn't specify which wednesday but I assume they mean next week.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Avstängd

Pratade med Inet idag angående min order på ett 3080 tuf gaming OC. Har köplats 81 och killen jag pratade med sa att jag skulle inte hoppas på en leverans före februari iaf.... beställde den 19/9.
Inets leverans de skulle ha fått 18e hade inte kommit och han trodde inte den skulle komma före mitten på januari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssonn:

Pratade med Inet idag angående min order på ett 3080 tuf gaming OC. Har köplats 81 och killen jag pratade med sa att jag skulle inte hoppas på en leverans före februari iaf.... beställde den 19/9.
Inets leverans de skulle ha fått 18e hade inte kommit och han trodde inte den skulle komma före mitten på januari

Fick du datum på när listan hade uppdaterats?
För tydligen är det så modernt att det görs manuellt där. Den verkar uppdaterats 20e november och 2e december om man kollar bakåt. Nu är ju inte inet så värst transparenta med vad som händer, iaf inte om man jämför med Webhallens närvaro här, och deras chat/kundtjänst verkar ge minst sagt blandad information om detta. Det vi kan se bakåt är ju ändå att kring den 18e december, så fick/skickade inet ut uppskattningsvis kring 40-45 kort eller så, medan det var info om att det egentligen skulle varit 66 kort in. Så är inte kölistan manuellt uppdaterad efter 18e-skicken så har det ju rört sig en del nu. De korten var väl iofs de enda inet fått på 1-1,5 månader eller nåt, så med den takten blir det ju februari.

Visa signatur

|| Ryzen 7800x3d || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

https://i.imgur.com/mpOnHrU.png

Apparently its a returned product so thats why it was cheaper. But for me it doesnt matter. Hopefully the card works.

Just hope its not another "Amazon return scam". I think im at a 1:1 ratio of getting "fake" return items from amazon, but with their return policies at least it's worth the gamble. The best one was a plastic box that was zip tied so it couldn't be opened filled with dirt (yes dirt), it was supposed to contain a ryobi battery. I guess it was done so that the amazon worker dealing with it wouldn't bother checking and just go by weight instead.

Permalänk
Medlem

Passade på att beställa Gigabyte RTX 3080 Gaming OC igår. Vet någon ifall dessa fortfarande har problem med strömkontakterna?

Visa signatur

R7 9800X3D - Asrock X870E Nova Wifi - RTX 5080 - 64 GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joqqe:

Passade på att beställa Gigabyte RTX 3080 Gaming OC igår. Vet någon ifall dessa fortfarande har problem med strömkontakterna?

Det är löst sedan länge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

Skulle köpt 3090, men gav bort pengarna till kidsen istället

Jag ser att de nu förbokat 3080 Ti mot Klarna delbetalning!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Det är löst sedan länge.

Skönt att höra!

Visa signatur

R7 9800X3D - Asrock X870E Nova Wifi - RTX 5080 - 64 GB DDR5

Permalänk
Skrivet av Jonssonn:

I'm in the same boat, except i ordered from Inet in late November, and had place 591 on a TUF OC 3080 as of December 9th. Have now ordered the Gigabyte gaming OC 3080 with a tentative delivery date of Jan 3rd. Here's hoping they actually send it. I really had my heart set on the Asus but at this rate I'd have been waiting until halfway through next year. Seems like the two cards are pretty comparable when it comes to noise and thermals and performance, the power connector issues were only in early batches and it seems they've solved the earlier capacitor issues through driver updates.

A bit irritated because I held off on buying some of the pricier but nicer cards like Aorus Master, FTW3 Ultra etc when they popped up because I had an expected shipping date of Jan 17 on the Asus, but I guess that was total nonsense according to what the customer support guy told you.

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Det gick snabbt att få ut 3080Ti.
Vad ligger priset på Ti?

Permalänk
Medlem

3080 TUF och 3080 Gaming OC finns att beställa på Amazon.se
https://www.amazon.se/ASUS-grafikkort-DisplayPort-fl%C3%A4ktk...
https://www.amazon.se/Gigabyte-GeForce-GAMING-GDDR6X-grafikko...

Som tidigare nämnt är det obekräftad leveranstid men Amazon brukar endast lägga upp produkter som de planerar att få in på lager snart. De drar inte pengarna tills produkten är skickad.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 5080 Prime OC RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Vart har du fått den informationen? O vad ligger priset på 3080TI?

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Kom hem idag efter julfirandet och har varit och hämtat ut mitt 3080 tuf oc från komplett. Beställt den 18/9 kl 10.30 och skickat 23/12. Har gjort G9:an till en helt annan skärm med 240 hz till skillnad från de 60 hz mitt 980ti kunde putta ut. Hoppas köinformationen är någon till gagn och tack för tråden för min del har varit ett nöje!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sINsen:

Vart har du fått den informationen? O vad ligger priset på 3080TI?

Inlägget var nog ett skämt menat till den som gav pengar till sina barn istället för att köpa ett 3090, kanske?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

3080 TUF och 3080 Gaming OC finns att beställa på Amazon.se
https://www.amazon.se/ASUS-grafikkort-DisplayPort-fl%C3%A4ktk...
https://www.amazon.se/Gigabyte-GeForce-GAMING-GDDR6X-grafikko...

Som tidigare nämnt är det obekräftad leveranstid men Amazon brukar endast lägga upp produkter som de planerar att få in på lager snart. De drar inte pengarna tills produkten är skickad.

Tack för tipset, provad lägga beställning på ett Asus kort så får vi se!

kan även tillägga att MSI dök upp där nu.

https://www.amazon.se/GeForce-3080-Gaming-14-01-Svart/dp/B08H...

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | 6700K @ 4,4Ghz | 16GB HyperX @ 2787Mhz | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING V2 | EVGA Supernova G2 750W | 1TB WD Black SN750 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssonn:

Inte hade kommit? Jag fick mitt 3080 tuf gaming OC den 19e så jag antar att det kom från en leverans den 18e såvida de inte suttit och tryckt på ett 3080 som hittats i ett hörn och skickats till mig. Jag beställde 18/9.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Inte hade kommit? Jag fick mitt 3080 tuf gaming OC den 19e så jag antar att det kom från en leverans den 18e såvida de inte suttit och tryckt på ett 3080 som hittats i ett hörn och skickats till mig. Jag beställde 18/9.

Vilken tid lade du orden?
Jag beställde ett tuf 3080 gamling oc 18/9 kl 14:43 fortfarande inget kort från inet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KreAmeR:

Tack för tipset, provad lägga beställning på ett Asus kort så får vi se!

kan även tillägga att MSI dök upp där nu.

https://www.amazon.se/GeForce-3080-Gaming-14-01-Svart/dp/B08H...

Beställt msi därifrån. Håller tummarna. Thx för tips.

Visa signatur

AMD5600x | MSI GamingXTrio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Medlem

Kanske årets bästa deal? RTX 3080 EAGLE OC för 7300kr på Amazon.se
https://www.amazon.se/Gigabyte-GeForce-EAGLE-GDDR6X-grafikkor...

OBS: Som tidigare nämnt är det obekräftad leveranstid men Amazon brukar endast lägga upp produkter som de planerar att få in på lager snart. De drar inte pengarna tills produkten är skickad.

EDIT: Priset har höjts igen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 5080 Prime OC RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Kanske årets bästa deal? RTX 3080 EAGLE OC för 7300kr på Amazon.se
https://www.amazon.se/Gigabyte-GeForce-EAGLE-GDDR6X-grafikkor...

OBS: Som tidigare nämnt är det obekräftad leveranstid men Amazon brukar endast lägga upp produkter som de planerar att få in på lager snart. De drar inte pengarna tills produkten är skickad.

Tack! Drog in en beställning, får ser hur det går!

Permalänk
Medlem

Något är skumt med amazon, fick mitt konto spärrat då jag lagt beställningar på 3 olika rtx 3080 och efteråt då jag hävt spärren blev alla beställningar annullerade. D.v.s. verkar inte som man kan ställa sig i kö för flera olika kort samtidigt ?

Permalänk
Medlem

Blev en beställning här med. Lär väl komma innan inet lyckas leverera det man beställt med introduktionspris. Billigare dessutom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av binne71:

Något är skumt med amazon, fick mitt konto spärrat då jag lagt beställningar på 3 olika rtx 3080 och efteråt då jag hävt spärren blev alla beställningar annullerade. D.v.s. verkar inte som man kan ställa sig i kö för flera olika kort samtidigt ?

Ifall det är första gången du handlar så kan du drabbas av anti-fraud systemet om du gör många beställningar på kort tid. Själv har jag aldrig drabbats av det problemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Ifall det är första gången du handlar så kan du drabbas av anti-fraud systemet om du gör många beställningar på kort tid. Själv har jag aldrig drabbats av det problemet.

Japp, stämmer. Pratat med supporten om det.

Permalänk
Medlem

Sorry för att jag spammar tråden. Här finns 3080 EVGA FTW3 Ultra för 9100kr.
https://www.amazon.se/gp/product/B08HGYXP4C/

Visa signatur