Permalänk
Medlem

Ska bli väldigt kul att följa nästa säsong med alla förarbyten 😊
Längtar till första racet nu 🏎

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Hoppas att Sauber, HAAS och Williams rycker upp sig och är med åtminstone i mitten av fältet när det kommer till prestanda

Permalänk
Medlem

Då får vi hoppas att Perez's kontrakt inte säger nånting om andreförare.
Men han kommer ju med en stor pengasäck, så RB tvingas nog att ge han lite bättre förutsättningar än Kvyat och Albon.
Även om Verstappen kanske (vem vet) är överlag snabbare så skulle jag oroa mig lite över Perez's förmåga att ständigt knipa viktiga poäng.

Själv är jag sjukt taggad på att se vad Vettel kan göra i en bra bil igen, racing point har ju verkligen visat vad dom kan i år.
Och man kan bara hoppas att namnbytet inte gör att en massa duktigt folk lämnar.

Och Hamilton har ju inte signat än, kan det vara så att merca vill ge någon annan an chans?
För det står ju helt klart nu att nästan vem som helst blir världsmästare i den bilen.

Permalänk
Medlem

Jösses vilka förhoppningar ni har. Perez kommer inte med någon större pengasäck till RB. Hade han haft en större än RBs ägare som sponsrade Albon så hade Stroll inte haft råd att kicka honom

Svårt att tro vi kommer se en Perez i unga år som ofta respektlöst shuntade sin teamkollega. Ocon matchade Perez bra och de fick många möjligheter shunta varann. Det vore ju lite kul om än destruktivt för Red Bull. 50/50 situation och de skulle börja ge fördelar till perez??? Ge Perez bästa sidan av garaget? Prioritera uppgraderingar på Perez bil för att han ska plocka mer poäng? Perez enda möjlighet är att adrian utvecklar en bil som råkar passa honom som handen i handsken

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Och Hamilton har ju inte signat än, kan det vara så att merca vill ge någon annan an chans?
För det står ju helt klart nu att nästan vem som helst blir världsmästare i den bilen.

Varför har inte Bottas någon titel då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Hamilton är väl helt enkelt bättre än Bottas?

Jag tror själva poängen var att Mercedesbilen är överlägsen, och att om man bytte ut Hamilton mot t.ex. Russell (känns väl som den naturliga gissningen) så är det rätt sannolikt att antingen Russell eller Bottas skulle bli världsmästare nästa år.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Hamilton är väl helt enkelt bättre än Bottas?

Jag tror själva poängen var att Mercedesbilen är överlägsen, och att om man bytte ut Hamilton mot t.ex. Russell (känns väl som den naturliga gissningen) så är det rätt sannolikt att antingen Russell eller Bottas skulle bli världsmästare nästa år.

Jag tror att 2021 kommer vara Bottas sista år hos Mercedes och ta in Russel, liksom.. Vem kan Russel lära sig mer ifrån i det teamet, Bottas eller Hamilton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

För att Hamilton är bättre än Bottas?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

För att Hamilton är bättre än Bottas?

”Nästan vem som helst kan bli världsmästare i den bilen”. Det argumentet är riktigt trött. Hamilton vinner gång på gång, trots att Bottas har samma förutsättningar. Klart att Hamilton är outstanding. Fattar inte att någon tvivlar längre.

Och det finns inte en chans att Hamilton inte kör minst en säsong till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

”Nästan vem som helst kan bli världsmästare i den bilen”. Det argumentet är riktigt trött. Hamilton vinner gång på gång, trots att Bottas har samma förutsättningar. Klart att Hamilton är outstanding. Fattar inte att någon tvivlar längre.

Men det är ju så, sätt Russel i skinkans bil så kommer antingen han eller Bottas vinna VM.
Att Hamilton är bland de bästa på gridden är de inge tvivel om, men likväl så kommer nästan vem som helst kunna vinna VM i den bilen förutsatt att de är bättre än sin teampolare och jag tror att det som var poängen i kommentaren tidigare, inte att nästan vem som helst kan vinna över Hamilton i samma bil (mercan)

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Det är ju ingen diss av Hamilton att säga att i stort sett alla som kör f1 idag skulle vinna VM med den bilen och full backning. Bilen är outstanding.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Men det är ju så, sätt Russel i skinkans bil så kommer antingen han eller Bottas vinna VM.
Att Hamilton är bland de bästa på gridden är de inge tvivel om, men likväl så kommer nästan vem som helst kunna vinna VM i den bilen förutsatt att de är bättre än sin teampolare och jag tror att det som var poängen i kommentaren tidigare, inte att nästan vem som helst kan vinna över Hamilton i samma bil (mercan)

Precis. Nico Rosberg lyckades ju 2016 med den svåra uppgiften att segra över Hamilton. Men Hamilton hade ett avbrutet lopp mer än Nico (två mot Nicos ett), annars hade säkert Hamilton varit världsmästare för åttonde gången nu.
Hamilton är en fantastisk förare som är effektiv, han vet hur man är först över mållinjen i slutet av varje lopp. Han känner alltid av däckens skick och man ser alltid till att Lewis aldrig igen ska få avbryta lopp. Allt detta vet vi.
Vi vet också att Mercedes är i en klass för sig just nu, vilket Russel sa och visade.
Kan Bottas slå Hamilton? Inte en chans.
Kan en annan förare slå Hamilton i en Mercedes? Med en massa tur och ett pannben av stål.

Jag hoppas att de nya bilarna som kommer 2022 vänder upp och ner på stallens ställning i konstruktörs-listan! Varför skulle inte Williams, Sauber eller någon annan kunna göra den bästa bilen? Jag vägrar tro att det bara handlar om pengar. Hopplös romantiker som man är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag hoppas att de nya bilarna som kommer 2022 vänder upp och ner på stallens ställning i konstruktörs-listan! Varför skulle inte Williams, Sauber eller någon annan kunna göra den bästa bilen? Jag vägrar tro att det bara handlar om pengar. Hopplös romantiker som man är.

Jag tror ju att det mer realistiska är att det krävs mycket pengar för att vara med i matchen, men inte nödvändigtvis mest pengar för att vara bäst.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Precis. Nico Rosberg lyckades ju 2016 med den svåra uppgiften att segra över Hamilton. Men Hamilton hade ett avbrutet lopp mer än Nico (två mot Nicos ett), annars hade säkert Hamilton varit världsmästare för åttonde gången nu.
Hamilton är en fantastisk förare som är effektiv, han vet hur man är först över mållinjen i slutet av varje lopp. Han känner alltid av däckens skick och man ser alltid till att Lewis aldrig igen ska få avbryta lopp. Allt detta vet vi.
Vi vet också att Mercedes är i en klass för sig just nu, vilket Russel sa och visade.
Kan Bottas slå Hamilton? Inte en chans.
Kan en annan förare slå Hamilton i en Mercedes? Med en massa tur och ett pannben av stål.

Williams hade nog varit i en bättre position om dom inte va tvugna att vara så "independent" från andra leverantörer där dom tillverkade PRECIS allt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Williams hade nog varit i en bättre position om dom inte va tvugna att vara så "independent" från andra leverantörer där dom tillverkade PRECIS allt..

De har ju inte vart tvungna de har bara satt en ära i det. Har sagt i en dokumentär att de ska försöka outsourca mer till underleverantörer. De hade ju kunnat gjort en rp och kopierat fjolårets Mercedes

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Nej, det här oberoendet till varje pris håller nog inte när man tittar på det mer objektivt.

I och med att familjen Williams har lämnat så skulle ju jag förvänta mig att det blir en lite mer rationell hållning framöver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Storbrittaniens kungahus har adlat belönat Lewis Hamilton. Som nu är Sir Lewis Hamilton.
https://www.bbc.com/news/uk-55475013
https://www.espn.com/f1/story/_/id/30626068/f1-champion-lewis...

Hade jag varit britt och brytt mig, hade jag nog tyckt det var ett löjligt tilltag. Lewis Hamilton tycker jag personligen saknar många av de kvalitéer jag skulle beskriva som adligaridderliga.
Men han kan köra racerbil! Lite som Sir Jackie Stewart som blivit adlad belönad tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Lewis Hamilton tycker jag personligen saknar många av de kvalitéer jag skulle beskriva som adliga.

Spännande! Vad kan det vara för något som Lewis saknar som övriga utnämnda har menar du?

Permalänk
Medlem

Lol vad har man för kvaliteter som adlig blått blod?

Ägare av 5000 hektar skog?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det finns bara en man som är adlig på riktigt, okej?

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Hade jag varit britt och brytt mig, hade jag nog tyckt det var ett löjligt tilltag. Lewis Hamilton tycker jag personligen saknar många av de kvalitéer jag skulle beskriva som adliga.

Vilken tur att han bara uppnått en (hög) grad i en förtjänst-/riddarorden då, och inte adlats. Order of the British Empire motsvarar de gamla svenska förtjänstordnarna Svärdsorden, Vasaorden och Nordstjärneorden, inte Riddarhuset.

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icegrin:

Vilken tur att han bara uppnått en (hög) grad i en förtjänstorden då, och inte adlats. Order of the British Empire motsvarar de gamla svenska förtjänstordnarna Svärdsorden, Vasaorden och Nordstjärneorden, inte Riddarhuset.

Tack för förtydligandet. Jag var osäker på vilka de Svenska motsvarigheterna hade blivit och gissade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Storbrittaniens kungahus har adlat belönat Lewis Hamilton. Som nu är Sir Lewis Hamilton.
https://www.bbc.com/news/uk-55475013
https://www.espn.com/f1/story/_/id/30626068/f1-champion-lewis...

Hade jag varit britt och brytt mig, hade jag nog tyckt det var ett löjligt tilltag. Lewis Hamilton tycker jag personligen saknar många av de kvalitéer jag skulle beskriva som adligaridderliga.
Men han kan köra racerbil! Lite som Sir Jackie Stewart som blivit adlad belönad tidigare.

I så fall är det väl mer att hela det där systemet är löjligt, alternativt används på ett löjligt sätt rent generellt, snarare än att just Hamiltons utmärkelse på något sätt skulle sticka ut som särskilt löjlig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Mmm... Alonso börjar svinga bödelsyxan. /s

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:
Skrivet av Trombley:

Mmm... Alonso börjar svinga bödelsyxan. /s

Eller så flyr han bara undan Ricciardo och hans tatueringar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Dold text

Alpine (tidigare Renault)s nya bil. Ingen höjdare enligt mig. Saknar unikhet och fantasi.
Jag tycker man borde använt färgen gul. Inte bara eftersom Renault hade gul färg, men även Alpine bilarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

https://pbs.twimg.com/media/ErpkoJ-W8AEdIFB?format=jpg&name=900x900

Alpine (tidigare Renault)s nya bil. Ingen höjdare enligt mig. Saknar unikhet och fantasi.
Jag tycker man borde använt färgen gul. Inte bara eftersom Renault hade gul färg, men även Alpine bilarna.

Håller med. Är dock bara deras vinter-livery så kommer nog vara annorlunda när säsongen börjar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zipparn:

https://pbs.twimg.com/media/ErpkoJ-W8AEdIFB?format=jpg&name=900x900

Inget de kommer att tävla med, personligen hoppas jag på en ljublå bil.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Inget de kommer att tävla med, personligen hoppas jag på en ljublå bil.

https://i.pinimg.com/originals/bf/e8/13/bfe81323caaf525cd7c1a0c2e0d9c23c.jpg

Aj karamaba, vad snyggt! Nästan som den klassiska Gulf-livrén