3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag skulle öppnat direkt. Det är ju inte såååå stor skillnad på 3080 kort trots allt. Och har du köpt med presentkort och ändå ska ha ett 3080 så är det ju en nobrainer, kör hårt!

Jag monterade den. Tack för peppet.

Såååå nöjd. Mycket mer RGB, bra för mitt hjärta och mina ögon. Jag introducerar världens mest osynkade RGB:

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

När beställde du?

Igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappkossa5000:

Konstigt, jag beställde 30:e och har 25:e som datum. Verkar som att Amazon har svårt att bestämma sig när de ska komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Såååå nöjd. Mycket mer RGB, bra för mitt hjärta och mina ögon. Jag introducerar världens mest osynkade RGB:

https://i.imgur.com/cPcIzf5.jpg

Rätta mig om jag har fel, men är inte dina AIO fläktar fel håll

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Du är inte ensam i alla fall, ligger på 18:42, så det är nog några månader bort.. :/

Jag ligger inte ens på release dagen..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TKD_1337:

https://i.imgur.com/cPcIzf5.jpg

Jag hatar RGB av hela mitt hjärta 😅 men det finns överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Jag hatar RGB av hela mitt hjärta 😅 men det finns överallt.

Finns ditt hjärta överallt? Du låter som en fin människa!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Konstigt, jag beställde 30:e och har 25:e som datum. Verkar som att Amazon har svårt att bestämma sig när de ska komma.

Har inte alla företag samma problem? Dom gissar bara när dom ska få in korten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sAAb:

Finns ditt hjärta överallt? Du låter som en fin människa!

Haha, den va bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Jag ligger inte ens på release dagen..

Ouch :/ Får hoppas dom snubblar på ett hemligt lager nånstans 😜

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av aaaas:

Står det 25e på hemsidan eller i mailet som du fick?

Visa signatur

5700X3D - RTX 3080 TUF OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

ASUS GeForce RTX 3090 TUF GAMING
Beställd, förväntas i lager 2 januari 2021, 1 st.

Komplett.se - om jag inte är helt dum i huvet så är det den 3'e januari, så vart är mitt kort. hmmmmmmmmmmmmmmmm
undrar vadfan dem pysslar med, dem har folk som är anställda för att prata med leverantörer? ändå så skjuter dem leveransdatum, skjuter upp, skjuter upp igen, och igen, och igen, och igen, någon som tror att jag får mitt grafikkort innan 2023?

Beställt 24/09/2020 15:17
Ordern senast uppdaterad: 30/10/2020 09:36

Har beställt likadant kort fast 15.08 samma dag. Hade 17 oktober som första datum..litade inte en sekund på att den kommer den 2 jan heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Ouch :/ Får hoppas dom snubblar på ett hemligt lager nånstans 😜

beställde ett 3070 istället som kommer 8/1 orkar inte vänta ett kvartal till..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Står det 25e på hemsidan eller i mailet som du fick?

Både mail och hemsida.

Permalänk

Vet man om det kommer in fler Asus rog Strix rtx 3080 oc svart? Känns lite segt att snart väntar i fyra månader.. och det inte rört sig allt för mycket på sig.. men jag sitter väll bra till om man jämför med non oc

Permalänk

Beställde Gigabyte Gamling OC 19 dec från Inet. Leveransen av korten skulle kommit 30 dec, men blev framskjuten till 1 februari. Frågade om min köplats, vilken var 42.
Så jag hoppas väl få ett vid nästa leverans. Antar ingen sitter på info om ca hur många kort de får vid varje leverans?

Tänkte det kanske var värdefull info för någon. Såg att någon skrivit i Inets kommentarsfält att de beställt 26/12 med köplats 170 nånting, så om infon från Inet stämmer har kön fyllts på med ~130 platser på en vecka.

Permalänk
Skrivet av Spidercat12:

Vet man om det kommer in fler Asus rog Strix rtx 3080 oc svart? Känns lite segt att snart väntar i fyra månader.. och det inte rört sig allt för mycket på sig.. men jag sitter väll bra till om man jämför med non oc

Vad jag vet så har inte Webhallens kö på Non OC Strix rört på sig sen release, jag ligger rätt bra till i kön

Permalänk
Skrivet av Jerkan123:

Vad jag vet så har inte Webhallens kö på Non OC Strix rört på sig sen release, jag ligger rätt bra till i kön

Tråkigt.. beställde själv ett Asus rog Strix rtx 3080 oc den 17 september.. dock 15:16.. känns nu segt men ännu segare för er med non oc :/

Permalänk
Skrivet av Spidercat12:

Tråkigt.. beställde själv ett Asus rog Strix rtx 3080 oc den 17 september.. dock 15:16.. känns nu segt men ännu segare för er med non oc :/

ja det vill jag lova som jag förstått de har asus inte ens börjat göra non-oc modellerna... har köplats -50 påå webhallen

Permalänk
Skrivet av baggistrumps:

ja det vill jag lova som jag förstått de har asus inte ens börjat göra non-oc modellerna... har köplats -50 påå webhallen

Tycker det är lite lustigt hur Asus väljer att producera kort.. kanske bara min tanke.. väntat med non oc.. börjat tillverka Strix kort som är vita.. inte bättre att bara beta av köerna innan man släpper nya kort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Tycker det är lite lustigt hur Asus väljer att producera kort.. kanske bara min tanke.. väntat med non oc.. börjat tillverka Strix kort som är vita.. inte bättre att bara beta av köerna innan man släpper nya kort..

och varför släpper dom ens non-OC om de inte planerar att leverera något på ett halvår?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Spidercat12:

såg det den 29e.. så beställde faktiskt ett vitt oc också ... så får vi väl se vilken som kommer först... men 10 verkkar redan vara påväg

Permalänk
Skrivet av ronz:

och varför släpper dom ens non-OC om de inte planerar att leverera något på ett halvår?

Exakt.. sen när de också sagt att de inte får in tillräckligt från Nvidia..

Permalänk
Skrivet av baggistrumps:

såg det den 29e.. så beställde faktiskt ett vitt oc också ... så får vi väl se vilken som kommer först... men 10 verkkar redan vara påväg

Antagligen 10st mer än till "vanliga" Strix kortet xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Beställde Gigabyte Gamling OC 19 dec från Inet. Leveransen av korten skulle kommit 30 dec, men blev framskjuten till 1 februari. Frågade om min köplats, vilken var 42.
Så jag hoppas väl få ett vid nästa leverans. Antar ingen sitter på info om ca hur många kort de får vid varje leverans?

Tänkte det kanske var värdefull info för någon. Såg att någon skrivit i Inets kommentarsfält att de beställt 26/12 med köplats 170 nånting, så om infon från Inet stämmer har kön fyllts på med ~130 platser på en vecka.

Jag beställde ett sådant den 28e dec på inet, men har inte fått svar på min egna plats eller hur många som förväntas att komma in heller. Bara ett preliminärt datum den 1 februari.

Varför är det så otroligt svårt att få tag i grafikkort nu för tiden?
Det var några år sedan jag köpte delar, men har aldrig upplevt att det varit sådan brist som det är just nu. Är det pga bitcoin miners?

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |

Permalänk
Skrivet av Gewdiz:

Jag beställde ett sådant den 28e dec på inet, men har inte fått svar på min egna plats eller hur många som förväntas att komma in heller. Bara ett preliminärt datum den 1 februari.

Varför är det så otroligt svårt att få tag i grafikkort nu för tiden?
Det var några år sedan jag köpte delar, men har aldrig upplevt att det varit sådan brist som det är just nu. Är det pga bitcoin miners?

Det är nog många faktorer som spelar in. Ny generation, extrem efterfrågan, bottar, folk som köper och säljer till överpris osv.
Hur det ser ut i själva industrin och om det är brist på komponenter etc vet jag inte hur det är med.

Permalänk

Jag beställde mitt Non OC Strix från Webbis 15:05 fortf inte ens någon update från ASUS.

Permalänk
Skrivet av Jerkan123:

Jag beställde mitt Non OC Strix från Webbis 15:05 fortf inte ens någon update från ASUS.

Otroligt dåligt skött. Varför sälja saker som de inte levererar.

Permalänk

Det här måste ju vara den sjukaste lanseringen av en produkt i historien. Nog för att jag beställde två dagar efter release, men har väntat i över tre månader. Vet inte ens vem man ska vara arg på, Nvidia eller Asus? Vad fan gör man om 3080 Ti "lanseras" innan man ens fått sin 3080? Avbokar 3080 och ställer sig på kö i ett halvår på 3080 Ti istället?

Speciellt störande när man har alla övriga delar till en dator, men kan inte använda skiten för man väntar på det här grafikkortet..

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av pettson3816:

Det här måste ju vara den sjukaste lanseringen av en produkt i historien. Nog för att jag beställde två dagar efter release, men har väntat i över tre månader. Vet inte ens vem man ska vara arg på, Nvidia eller Asus? Vad fan gör man om 3080 Ti "lanseras" innan man ens fått sin 3080? Avbokar 3080 och ställer sig på kö i ett halvår på 3080 Ti istället?

Speciellt störande när man har alla övriga delar till en dator, men kan inte använda skiten för man väntar på det här grafikkortet..

Nvidia som inte har några GPUer att skicka till tredjepart, så skyll på Nvidia du.