Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Va fan är klagomålsrätten?

Bra fråga 🙂 kanske något som Norge har ?

Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Du skulle reklamerat produkten då den var skadad/ej fungerade. Därefter kan du använda dig av öppet köp eller ångerrätt.

Men det blir fel med öppet köp/ångerrätt ifall varan är felaktig och det ej är transportörens fel i returen.

Har inte hört något sedan 11e dec så jag får väl ta tag i det igen efter nyår.
Jag har då skrivit till dem att jag kommer begära ränta på pengarna jag ligger ute med, är ju ändå ca 12 000kr
räntesatsen som är 8 procentenheter enligt 6 § Räntelagen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det är med ångerrätt/öppet köp på öppnade möss nu i Covid-tider på Komplett? Kan man fortfarande öppna och känna på musen och lämna tillbaka den om den inte passar? Är sugen på att testa en Razer Viper Ultimate men är osäker på om den kommer passa min hand/greppstil. Undviker köpcenter i nuläget och vet inte om butiker som Elgiganten och Media Markt fortfarande har demo ex att pilla på i butik nu för tiden.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Någon som vet hur det är med ångerrätt/öppet köp på öppnade möss nu i Covid-tider på Komplett?
Kan man fortfarande öppna och känna på musen och lämna tillbaka den om den inte passar?

För öppet köp kan butiker sätta vika restriktioner de vill på eftersom det är något frivilligt, ångerrätten (dvs. distansköp) kan de däremot inte sätta restriktioner på eftersom den är reglerad i lag och man har rätt att öppna förpackningen på en produkt för att kunna testa den enligt den.

Butiken har däremot rätt att göra avdrag på återbetalnings summan vid utnyttjande av ångerrätten, om de anser att produkten har fått en värdeminskning.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

För öppet köp kan butiker sätta vika restriktioner de vill på eftersom det är något frivilligt, ångerrätten (dvs. distansköp) kan de däremot inte sätta restriktioner på eftersom den är reglerad i lag och man har rätt att öppna förpackningen på en produkt för att kunna testa den enligt den.

Butiken har däremot rätt att göra avdrag på återbetalnings summan vid utnyttjande av ångerrätten, om de anser att produkten har fått en värdeminskning.

Jo det vet jag. Jag tänkte mer om just Komplett gjort några ändringar på sistone. Vissa artiklar gills ju som hygirnartiklar så som in-ear lurar men möss har ju inte varit något problem att lämna tillbaka i nyskick förr.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

@Komplett Jag beställde en Amd Ryzen 5 5600x 2020-12-24. Då stod det att produkten förväntas i lager 2021-01-02 (Dock osäkert datum). Nu har datumet ändrats till 2021-02-01, alltså en hel månad försenat. Antog att osäkert datum innebar någon veckas förskjutning, men en hel månad känns lite sådär.

Har ni någon status på Ryzen 5 5600x och ordrar?

Mitt ordernummer 38779273

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Beställde ett par hörlurar den 10:e december som ännu inte hittat fram, förväntade i lager har hela tiden flyttats fram tills dagens förväntade datum 29/1.

Det kan jag leva med. Men eftersom jag beställde mot faktura, vilket jag alltid vill göra då jag inte vill ligga ute med pengar innan jag fått varan, så har Komplett (som Komplett Bank) tagit en fullständig upplysning hos UC, vilken ligger kvar synlig för andra som gör en upplysning. Kan vara värt att tänka på om det är någon som jobbar på att förbättra sin kreditscore inför ett bolån eller samlingslån.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av BostonGurkan:

Någon som vet hur det är med ångerrätt/öppet köp på öppnade möss nu i Covid-tider på Komplett? Kan man fortfarande öppna och känna på musen och lämna tillbaka den om den inte passar? Är sugen på att testa en Razer Viper Ultimate men är osäker på om den kommer passa min hand/greppstil. Undviker köpcenter i nuläget och vet inte om butiker som Elgiganten och Media Markt fortfarande har demo ex att pilla på i butik nu för tiden.

Ångerrätten gäller som vanligt så för ex: möss så kan du testa den. Tänk på att öppna och hantera mus och emballage försiktigt tills dess att du bestämt dig.

Skrivet av MrTowle:

@Komplett Jag beställde en Amd Ryzen 5 5600x 2020-12-24. Då stod det att produkten förväntas i lager 2021-01-02 (Dock osäkert datum). Nu har datumet ändrats till 2021-02-01, alltså en hel månad försenat. Antog att osäkert datum innebar någon veckas förskjutning, men en hel månad känns lite sådär.

Har ni någon status på Ryzen 5 5600x och ordrar?

Mitt ordernummer 38779273

Tack på förhand!

Dessvärre är tillgången på b.la. AMD CPU, låg och osäker så datum flyttas. Ett osäkert datum är just osäkert. Det kan i värsta fall inbära att en produkt helt utgår eller att leveransdatumet flyttas långt fram i tiden.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Ångerrätten gäller som vanligt så för ex: möss så kan du testa den. Tänk på att öppna och hantera mus och emballage försiktigt tills dess att du bestämt dig.

Dessvärre är tillgången på b.la. AMD CPU, låg och osäker så datum flyttas. Ett osäkert datum är just osäkert. Det kan i värsta fall inbära att en produkt helt utgår eller att leveransdatumet flyttas långt fram i tiden.

//Erik

Är det pga, Covid-19 som det är osäkert? Om inte, vet ni någon annan anledning till varför det tar sån tid för de att göra nya saker?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av PsyLO:

Är det pga, Covid-19 som det är osäkert? Om inte, vet ni någon annan anledning till varför det tar sån tid för de att göra nya saker?

Jag kan bara spekulera men ja, pandemin är troligtvis en stor anledning till bristen. Tillsammans med oväntat hög efterfrågan på produkter som delar material, produktionsled och/eller komponenter. Det är (nog) ingen 1:1 relation men om en fabrik ska spotta ur sig fler chip eller kretskort för att tillgodose ökad efterfrågan av en viss produkt så blir kapaciteten för andra produkter från samma fabrik, lidande.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hyfsat missnöjd med hantering av retur.

Fick en defekt vara som returnerades i slutet av november.
I mitten av december får jag ett mail av komplett där de meddelar att de tagit emot varan (jag har önskat att få ny vara i retur)
Tiden går och varan ser plötsligt ut att vara slut i lager.
Lagom till nyår finns den i lager igen.
Tog idag kontakt med komplett och får veta att de har krediterat fakturan och tagit bort returen 22:e december.
Så nu sitter man här utan vara och utan att ens ha fått pengarna tillbaka.
Kunde kanske skötts bättre?
Nu får man alltså jaga komplett bank och be att få pengarna tillbaka som grädde på moset...

Sedan har jag såklart förståelse för att julhelg och coronapanik kan stöka till det för att uttrycka mig milt.
Dock hade det varit trevligt att få ett mail som informerar om läget och eventuellt erbjuder alternativ (som att vänta på att varan kommer in i lager t.ex)

Permalänk
Medlem

Kan också berätta om min retur som jag är missnöjd med.

Var flera på mitt forum som ville ha produkten nästa gång gör jag så istället. För att returnera en fel beställd vara till er gör jag aldrig om.. Om jag överhuvudtaget beställer från er igen.

Jag får notis om att paket finns att hämta från er i mitten av december. Kontrollerar att jag missat avbeställa en 5600x av er så jag genomför ett returärende och får en retursedel. Traskar iväg till postombudet som returnerar paketet direkt. Frid o fröjd tänker jag..
Kollade igår 6/1 och ser att det fortfarande inte är hanterat hos er även fast paketet är mottaget enligt postnord den 18/12.
Kontaktar er kundservice som säger att den måste skickas till ert lager i Norge först och att det inte går att säga hur lång tid det tar eller spåra.. Asså what? Snacka skev process :>

Enligt mig så har jag gjort min del? Jag har returnerat en vara som enligt uppgift ni mottagit. Ska jag vänta på att ni skickar iväg ett paket internt till ett lager i Norge innan min retur kan godkännas? Om något händer paketet på väg från er till er i (Norge)? Vad händer då?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Hyfsat missnöjd med hantering av retur.

Fick en defekt vara som returnerades i slutet av november.
I mitten av december får jag ett mail av komplett där de meddelar att de tagit emot varan (jag har önskat att få ny vara i retur)
Tiden går och varan ser plötsligt ut att vara slut i lager.
Lagom till nyår finns den i lager igen.
Tog idag kontakt med komplett och får veta att de har krediterat fakturan och tagit bort returen 22:e december.
Så nu sitter man här utan vara och utan att ens ha fått pengarna tillbaka.
Kunde kanske skötts bättre?
Nu får man alltså jaga komplett bank och be att få pengarna tillbaka som grädde på moset...

Sedan har jag såklart förståelse för att julhelg och coronapanik kan stöka till det för att uttrycka mig milt.
Dock hade det varit trevligt att få ett mail som informerar om läget och eventuellt erbjuder alternativ (som att vänta på att varan kommer in i lager t.ex)

Här borde vi kommunicerat bättre om vad och varför något händer, vilket vi normalt sett också gör. Kan du skicka ditt order eller ärendenummer via PM så ska jag be vår kundservice titta närmare på det och se vart det brast. Att du får kontakta Komplett Bank för att få pengarna utbetalda är troligtvis då du betalat mot faktura/avbetalning och då behöver dom dina kontouppgifter för att kunna återbetala pengarna.

Skrivet av Dekkan:

Kan också berätta om min retur som jag är missnöjd med.

Var flera på mitt forum som ville ha produkten nästa gång gör jag så istället. För att returnera en fel beställd vara till er gör jag aldrig om.. Om jag överhuvudtaget beställer från er igen.

Jag får notis om att paket finns att hämta från er i mitten av december. Kontrollerar att jag missat avbeställa en 5600x av er så jag genomför ett returärende och får en retursedel. Traskar iväg till postombudet som returnerar paketet direkt. Frid o fröjd tänker jag..
Kollade igår 6/1 och ser att det fortfarande inte är hanterat hos er även fast paketet är mottaget enligt postnord den 18/12.
Kontaktar er kundservice som säger att den måste skickas till ert lager i Norge först och att det inte går att säga hur lång tid det tar eller spåra.. Asså what? Snacka skev process :>

Enligt mig så har jag gjort min del? Jag har returnerat en vara som enligt uppgift ni mottagit. Ska jag vänta på att ni skickar iväg ett paket internt till ett lager i Norge innan min retur kan godkännas? Om något händer paketet på väg från er till er i (Norge)? Vad händer då?

Det var en tråkigt att du inte är nöjd med hanteringen. Jag ger en kort förklaring till vad som sker bakom kulisserna hos oss.
Alla produkter som returneras till oss går till Ljungby. Produkter med ett lågt värde hanteras och krediteras direkt medan de produkter som har ett relativt högt värde behöver kontrolleras av vår returavdelning, som ligger tillsammans med vårt huvudlager i Sandefjord. Därför skickas produkten vidare till Sandefjord i Norge vilket tar lite extra tid.

Givetvis spåras alla leveranser men vissa led i kedjan är svårare att spåra och kanske inget som gemene kundservicemedarbetare har direkt tillgång till då vi skickar bulkleveranser med returer. Men du som kund kommer aldrig bli lidande om ett paket försvinner i vår interna hantering. Du har som du säger; fullföljt din del.

Att detta tagit längre tid än normalt beror till största delen på alla röda dagar som varit. Men skicka gärna ditt returnummer via PM så ska jag ta det vidare och se vad vi kan göra

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Köpte msi dator som fanns i lager blev reservation i 4 dagar nu när står 1-2 dagar leverans
Är det beställningsvara ändå?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Andreash900:

Köpte msi dator som fanns i lager blev reservation i 4 dagar nu när står 1-2 dagar leverans
Är det beställningsvara ändå?

Om den fanns i lager så bör den ha skickats inom 1-3 arbetsdagar, men troligtvis redan samma dag.
Återkom med kund eller ordernummer via PM så ska jag be kundservice kolla på det

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Om den fanns i lager så bör den ha skickats inom 1-3 arbetsdagar, men troligtvis redan samma dag.
Återkom med kund eller ordernummer via PM så ska jag be kundservice kolla på det

//Erik

Okej gör det ja kontaktade komplett via chatt inga riktiga svar tyst i chatten mest email inga svar

Permalänk
Medlem

Frågan lär varit uppe innan men lyckades inte hitta svaret, hur är det om man köper en Komplett PC med montering, är det samma köer på komponenter då som om man beställer de enstaka komponenterna?

Vet att iaf tidigare så hade vissa PC-byggare egna köer för dessa för att hålla produktionen igång och inte riskera att den avstannade pga komponentbrist (eller iaf minska effekten av det). Har väl egentligen inge större brådska som så men lite osäkert att beställa med montering om allt beror på att någon komponent råkar vara restad, om det så råkar vara typ typ en PSU. Vet inte riktigt om jag har orken och tiden att bygga själv numera

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av improwise:

Frågan lär varit uppe innan men lyckades inte hitta svaret, hur är det om man köper en Komplett PC med montering, är det samma köer på komponenter då som om man beställer de enstaka komponenterna?

Vet att iaf tidigare så hade vissa PC-byggare egna köer för dessa för att hålla produktionen igång och inte riskera att den avstannade pga komponentbrist (eller iaf minska effekten av det). Har väl egentligen inge större brådska som så men lite osäkert att beställa med montering om allt beror på att någon komponent råkar vara restad, om det så råkar vara typ typ en PSU. Vet inte riktigt om jag har orken och tiden att bygga själv numera

I mångt och mycket har vi samma köer för våra Komplett PC som för löst sålda produkter. Vi har vissa artiklar som är ämnade för datorer och paket. Exempelvis processorer som kommer utan kylare (på "tray"), vissa nätagg och vattenkylningspaket.
Skulle en produkt vara restad kan du enkelt byta ut den via vår PC-konfigurator. Och har du en redan lagd beställning så kan du kontakta vår kundservice så ska vi se hur vi kan hjälpa dig. Men som du kanske vet så är det stor brist på de senaste grafikkorten så förbered dig på en längre leveranstid än vad vi har när alla delar är lagerförda.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med era leveranser av Gigabyte 3080 Eagle? Är det som det ser ut, att det kommer in 1-2 till lagret varje månad? Har väntat sen september :/

Permalänk
Medlem

@Komplett Tack för svar.

Permalänk
Medlem

@Komplett ska ni börsnoteras? Såg en nyhet här på swec som nu är borta verkar det som, @Dimestam?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

@Komplett ska ni börsnoteras? Såg en nyhet här på swec som nu är borta verkar det som, @Dimestam?

Hann notera med, men var redan borta när jag försökte posta inlägg.

Beroende på om Webhallen ingår i noteringen så kan det bli ett riktigt intressant case. Komplettstonks!

Edit: Postad för tidigt kanske, har en flik öppen med artikeln ser jag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hann notera med, men var redan borta när jag försökte posta inlägg.

Beroende på om Webhallen ingår i noteringen så kan det bli ett riktigt intressant case. Komplettstonks!

Edit: Postad för tidigt kanske, har en flik öppen med artikeln ser jag nu.

Om du uppdaterar sidan lär den försvinna antar jag?
Oavsett så lär artikeln med korrekt informera komma i sinom tid.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Om du uppdaterar sidan lär den försvinna antar jag?
Oavsett så lär artikeln med korrekt informera komma i sinom tid.

Precis, bara cachat i minne. Imorron bitti ska den postas enligt tiden i artikeln, 6:30 2/2.

Permalänk
Medlem

Ah ok, så pass.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur gick det med texten i mailet som man fick vid beställning av 3080 på releasedagen "Du kan förvänta dig regelbundna uppdateringar från oss om RTX 3000-serien framöver på Facebook och Insta - så häng med"?

Den enda uppdateringen runt 3080 på Facebook som jag kan hitta är från 1a oktober där det var en bild på en pall med Asus-kort. Därefter väldigt tyst med uppdateringar. Det hade bara varit väldigt skönt att få någon typ av uppdatering runt leveranser (exempelvis som Webhallen har på produktsidorna med ungefärlig kötid som fått levererat/hur många backorders som finns). Därmed inte sagt att Webhallen har det bästa sättet, men där har det funnits någon typ av transparens runt allt kaos som jag antar ni också känner runt allt det här.

Jag förstår ju att ni inte har någon påverkan på leveranserna och förstår också att ni inte supergärna vill hålla på att uppdatera hela tiden "idag fick vi si många av den och så många av den", men transparensen runt lanseringen har lämnat en del att önska från er sida i den här lanseringen, i mitt tycke.

Inget ont, utan mer en fundering och lite konstruktiv kritik runt infon att vi kunde förvänta oss regelbundna uppdateringar som sedan uteblivit.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Tuxxah:

Hur gick det med texten i mailet som man fick vid beställning av 3080 på releasedagen "Du kan förvänta dig regelbundna uppdateringar från oss om RTX 3000-serien framöver på Facebook och Insta - så häng med"?

Den enda uppdateringen runt 3080 på Facebook som jag kan hitta är från 1a oktober där det var en bild på en pall med Asus-kort. Därefter väldigt tyst med uppdateringar. Det hade bara varit väldigt skönt att få någon typ av uppdatering runt leveranser (exempelvis som Webhallen har på produktsidorna med ungefärlig kötid som fått levererat/hur många backorders som finns). Därmed inte sagt att Webhallen har det bästa sättet, men där har det funnits någon typ av transparens runt allt kaos som jag antar ni också känner runt allt det här.

Jag förstår ju att ni inte har någon påverkan på leveranserna och förstår också att ni inte supergärna vill hålla på att uppdatera hela tiden "idag fick vi si många av den och så många av den", men transparensen runt lanseringen har lämnat en del att önska från er sida i den här lanseringen, i mitt tycke.

Inget ont, utan mer en fundering och lite konstruktiv kritik runt infon att vi kunde förvänta oss regelbundna uppdateringar som sedan uteblivit.

Vi förstår och ser att det finns en önskan om en annan typ av transparens och information. Vi har under hösten följt och rapporterat om vad som skett kring alla RTX 3000-lanseringar samt följt upp alla kommentarer, frågor och klagomål vi fått till oss här och i våra sociala medier. Vi har däremot inte kontaktat alla enskilda kunder och rapporterat om vad som sker med dennes respektive beställning. Här är vår linje istället att vi arbetar på att se till att vi har så bra, preliminära leveransdatum som möjligt som vi speglar ut på ordersidan. Och givetvis att vi betar av vår kö i turordning. Men vi förstår att det känns tröstlöst när det går så otroligt långsamt.
Vi läser frekvent vad som skrivs här och tar absolut till oss av kritiken. Så bakom kulisserna pågår diskussioner och arbete vars resultat kanske inte alltid syns för våra kunder eller kommuniceras här.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett: Är det bara för mig det inte fungerar att handla från Komplett? När jag går till kassan med fylld varukorg möts jag av meddelandet "Mottagarinformationen vi har på din användare är felaktig. Du måste uppdatera informationen för att undvika detta fel i framtiden." När jag försöker komma vidare därifrån efter att ha konstaterat att all information är som den ska, står det att det har blivit ett fel. Samma fel har funnits hela dagen idag.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av CmeC:

@Komplett: Är det bara för mig det inte fungerar att handla från Komplett? När jag går till kassan med fylld varukorg möts jag av meddelandet "Mottagarinformationen vi har på din användare är felaktig. Du måste uppdatera informationen för att undvika detta fel i framtiden." När jag försöker komma vidare därifrån efter att ha konstaterat att all information är som den ska, står det att det har blivit ett fel. Samma fel har funnits hela dagen idag.

Upplever du fortfarande detta felet? Jag har testat lite men får inte fram det.
Skicka gärna ditt kundnummer som PM så får vi kolla närmare på det //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Upplever du fortfarande detta felet? Jag har testat lite men får inte fram det.
Skicka gärna ditt kundnummer som PM så får vi kolla närmare på det //Erik

Hej Erik! Det spontanläkte i morse, så det behöver inte utredas vidare. Om ni får samma klagomål från andra kunder, verkar felet i mitt fall ha orsakats av att systemet misstolkade mitt postnummer som felaktigt och därför begärde en uppdatering av min information (som inte kunde genomföras). Men det fungerade som sagt som vanligt igen i morse utan att någon uppdatering av informationen behövdes. Tack ändå!

Permalänk
Medlem

5 veckor reparationstid!??

Behövde returnera Komplett PC pga att den slutat fungera helt. Stod 1-2 veckor reparationstid i webbplatsen, övervägde att försöka fixa själv då jag helst inte vill vänta så länge men jag ville inte riskera garantin. Iaf, 2 veckor är lång tid (då datorn behövs varje dag) men jag överlever tänkte jag.

Nu efter 10 dagar, kontaktar jag Komplett via chatten i frågan om någon uppdatering gällande reparationen, och får svaret att det tar 3-5 veckor.

Helt annat än vad som står i hemsidan alltså. Jag behöver en dator. Om jag inte får det nästa vecka behöver jag skaffa någon annan. Om inte Komplett kan fixa defekt vara på en månad så får de väl ge mig en lånedator.