Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av CmeC:

Hej Erik! Det spontanläkte i morse, så det behöver inte utredas vidare. Om ni får samma klagomål från andra kunder, verkar felet i mitt fall ha orsakats av att systemet misstolkade mitt postnummer som felaktigt och därför begärde en uppdatering av min information (som inte kunde genomföras). Men det fungerade som sagt som vanligt igen i morse utan att någon uppdatering av informationen behövdes. Tack ändå!

Toppen. Vår utvecklingsavdelning hittade felet och åtgärdade det innan vi svarade här, så "spontanlänkningen" var nog lite magi och kodknackande av mina kollegor. Fint att du sa till!

Skrivet av rwkk:

Behövde returnera Komplett PC pga att den slutat fungera helt. Stod 1-2 veckor reparationstid i webbplatsen, övervägde att försöka fixa själv då jag helst inte vill vänta så länge men jag ville inte riskera garantin. Iaf, 2 veckor är lång tid (då datorn behövs varje dag) men jag överlever tänkte jag.

Nu efter 10 dagar, kontaktar jag Komplett via chatten i frågan om någon uppdatering gällande reparationen, och får svaret att det tar 3-5 veckor.

Helt annat än vad som står i hemsidan alltså. Jag behöver en dator. Om jag inte får det nästa vecka behöver jag skaffa någon annan. Om inte Komplett kan fixa defekt vara på en månad så får de väl ge mig en lånedator.

Beklagar att du fått vänta på din service. 3-5 veckor låter som att det är överkant. Vi har en reparationstid på 7-14 dagar för Komplett PC från det att datorn kommer till vår serviceverkstad. Just nu reparerar vi datorer som ankom för ca en vecka sedan så den effektiva reparationstiden bör vara runt 7-8 dagar + returfrakt på någon dag. Med brasklapp för fel där det behövs långtidstest.

Återkom via PM med ditt ordernummer så ska vi kika närmare på ditt ärende.

Vi ska även se hur vi kan förtydliga reparationstiden på vår kundservicesida.

För info så tillåter vi modifikation/uppgraderingar/byte av komponenter i våra Komplett PC, utan att det påverkar garantin på ursprungskonfigurationen. Men om man skadar någon komponent eller byter "warranty void" -förseglingar så gäller inte garantin.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Komplett

Jag besviken på er, har returnerat varor till er och det har snart gått en månad sen ni mottog varorna och inget godkännande har skickats på returen och inga pengar har returnerats till mig. Har kontaktat er tre gånger redan i ärendet (senast idag).

25/1 - Skickade in returen.
27/1 - Nådde komplett enligt postnord.
5/2 - Fick info om att returen hade kommit fram och skulle "behandlas inom ett par dagar".
15/2 - Mailsvar från kundtjänst att jag skulle få pengarna tillbaka från returen ett par dagar efter att jag mottagit returgodkännande. (fortfarande inte fått godkännande).
24/2 - Chat: Kundtjänst skulle "kolla vad som hänt" och återkomma på mail.

Snart får jag yrka på dröjsmålsränta bara för att något ska hända...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av DavidtheDoom:

@Komplett

Jag besviken på er, har returnerat varor till er och det har snart gått en månad sen ni mottog varorna och inget godkännande har skickats på returen och inga pengar har returnerats till mig. Har kontaktat er tre gånger redan i ärendet (senast idag).

25/1 - Skickade in returen.
27/1 - Nådde komplett enligt postnord.
5/2 - Fick info om att returen hade kommit fram och skulle "behandlas inom ett par dagar".
15/2 - Mailsvar från kundtjänst att jag skulle få pengarna tillbaka från returen ett par dagar efter att jag mottagit returgodkännande. (fortfarande inte fått godkännande).
24/2 - Chat: Kundtjänst skulle "kolla vad som hänt" och återkomma på mail.

Snart får jag yrka på dröjsmålsränta bara för att något ska hända...

Det låter uppenbarligen som att något gått väldigt fel här. Vi följer upp det direkt och återkopplar via mail.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Komplett:

Det låter uppenbarligen som att något gått väldigt fel här. Vi följer upp det direkt och återkopplar via mail.
//Erik

Jag fick en återbetalning idag vid kl 09 men ingen förklaring.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Gällande grafikkortskö.
Jag la en order 24/12 på cpu, moderkort och gpu.
Bytte cpu i ordern efter några veckor och bad sedan att få den delskickad.
min gamla order avbeställdes av er och ni la upp en ny order med delleverans.

Det jag nu undrar är om detta påverkade min köplats för grafikkort?

Permalänk
Medlem

@komplett

Jag köpte en komplett PC a180 av er för något år sedan och nu har grafikkortet börjat bete sig märkligt.
Sedan jag köpte den datorn av er så har jag bytt ut några komponenter men använder samma grafikkort.
Om jag vill skicka in mitt grafikkort, måste jag då bygga ihop datorn med de gamla komponenter som jag köpte då och skicka in hela datorn?

"Vi uppmärksammar att vår reklamation på PC bara gäller med den konfigurationen som är levererad ursprungligen av oss." - Komplett

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag fick en återbetalning idag vid kl 09 men ingen förklaring.

Du bör ha fått ett ackompanjerande mail från kundservice. Återkom om du inte fått det.

Skrivet av xenobite:

Gällande grafikkortskö.
Jag la en order 24/12 på cpu, moderkort och gpu.
Bytte cpu i ordern efter några veckor och bad sedan att få den delskickad.
min gamla order avbeställdes av er och ni la upp en ny order med delleverans.

Det jag nu undrar är om detta påverkade min köplats för grafikkort?

Det kan jag inte svara på, du får kontakta kundservice så får de kika på ditt ordernummer och vad som gjorts.

Skrivet av lilmako:

@komplett

Jag köpte en komplett PC a180 av er för något år sedan och nu har grafikkortet börjat bete sig märkligt.
Sedan jag köpte den datorn av er så har jag bytt ut några komponenter men använder samma grafikkort.
Om jag vill skicka in mitt grafikkort, måste jag då bygga ihop datorn med de gamla komponenter som jag köpte då och skicka in hela datorn?

"Vi uppmärksammar att vår reklamation på PC bara gäller med den konfigurationen som är levererad ursprungligen av oss." - Komplett

Svårt att svara på utan att veta vad du bytt ut/uppgraderat. Men kontakt vår kundservice så får vi göra en individuell värdering om hur vi ska hantera ditt ärende.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Beklagar att du fått vänta på din service. 3-5 veckor låter som att det är överkant. Vi har en reparationstid på 7-14 dagar för Komplett PC från det att datorn kommer till vår serviceverkstad. Just nu reparerar vi datorer som ankom för ca en vecka sedan så den effektiva reparationstiden bör vara runt 7-8 dagar + returfrakt på någon dag. Med brasklapp för fel där det behövs långtidstest.

Återkom via PM med ditt ordernummer så ska vi kika närmare på ditt ärende.

//Erik

Har gått 17 dagar (inklusive helger men ändå) sedans jag skicka in datorn.
Fortfarande ingen som helst uppdatering vare sig i hemsidan, via email, eller här på sweclockers (skickade pm med ordernummer förra veckan)

Vet inte vad som är värre, att det tar sådan tid eller att jag inte har fått överhuvudtaget någon info om hur långt ni kommit eller om ni ens behandlat varan. Sist jag frågade i chatten på webbsidan sa de att den "inte har kommit till oss eller inte blivit behandlat ännu".

Det var ju spårbart paket med postnord så jag vet att den kom fram, hoppas verkligen inte att den fortfarande inte sänts in för reparation, vad som skulle ta 2 veckor kommer ju ta 2 månader i sådana fall..

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av rwkk:

Har gått 17 dagar (inklusive helger men ändå) sedans jag skicka in datorn.
Fortfarande ingen som helst uppdatering vare sig i hemsidan, via email, eller här på sweclockers (skickade pm med ordernummer förra veckan)

Vet inte vad som är värre, att det tar sådan tid eller att jag inte har fått överhuvudtaget någon info om hur långt ni kommit eller om ni ens behandlat varan. Sist jag frågade i chatten på webbsidan sa de att den "inte har kommit till oss eller inte blivit behandlat ännu".

Det var ju spårbart paket med postnord så jag vet att den kom fram, hoppas verkligen inte att den fortfarande inte sänts in för reparation, vad som skulle ta 2 veckor kommer ju ta 2 månader i sådana fall..

Svar kommer, jag har bett vår kundservice se närmare på ärendet och jag återkommer när jag hört mer.
Vi sköter alla reparationer "in house", så att så fort datorn anlänt till vår verkstad och kommit fram i kön så bör det går rätt snabbt. Utan att ha facit i hand ännu så skulle jag gissa att det som drar ut på tiden här är transporten från vårt logistikterminal i Ljungby och till vårt lager och reparationsverkstad i Sandefjord (Norge). Denna transport är inte spårbar för dig som kund och vi förstår verkligen frustration när det är otydligt. För dig ser det ut om att vi tagit emot datorn, vilket vi har, men den är inte framme i verkstaden ännu. Detta är något vi skyndsamt ska se över så att vi förtydligar vad som blir den faktiska reparationstiden för kunden.

Jag återkommer så snart jag hört mer //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se

Patriot i sortimentet hos Komplett.se!

I vår skattjakt förra året så efterfrågade vi vilket märke vi skulle ta in i sortimentet. Patriot var ett av de absolut mest efterfrågade varumärkena. Vi har lyssnat och kan nu glatt meddela att Patriot finns i sortimentet 🎉

Ni hittar hela utbudet här: https://www.komplett.se/manufacturer?name=Patriot

Diskutera gärna och kom med önskemål på vilka produkter från Patriot som vi bör ta in!

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

produkter från Patriot som vi bör ta in!

Trump?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte dela med mig av min senaste erfarenhet från komplett.se och hur de hanterat min retur av ett Rtx 3060 ti Ventus 2x grafikkort som slutat fungera efter två månader.

Jag beskriver problemet med grafikkortet och skickar varan i retur. I samband med detta så skriver jag till kundservice och önskar trevligt att jag inte vill ha tillbaka pengarna för kortet utan att jag vill ha ett ersättningskort eller ställa mig i kö för ett nytt kort. Personen på kundservice antecknar detta.

2 veckor senare får jag svaret "Min kollega på retur säger att vi måste kreditera köpet, tyvärr. Ha det bra".

Jag frågar vänligt efter ett alternativ att ställa sig i kö till ett annat kort, vilket blev ett nej och försökte sedan med ett andra alternativ och frågar även om jag kan ta tillbaka det trasiga grafikkortet om det ändå ej gick att laga. Det går sedan en dag och får svaret att kortet redan har kasserats och inte existerar längre.

Jag frågar då vänligt om jag kan göra ett täckningsköp hos annan leverantör och vänta ett par månader på ett nytt och att Komplett.se står för mellanskillnaden och får då detta svaret:

"Jag har undersökt detta noga med kundombud och chef,

Dessvärre har vi laglig rätt på vår sida att kreditera köpet då ersättning inte finns inom rimlig tid.

Vi kan heller inte stå för eventuell mellanskillnad.

Om det hade funnits grafikkort att tillgå hade vi kunnat sänka ett i pris hos oss, men det är ju i dagsläget omöjligt då vi inte har några på lager direkt."

Nu står jag helt utan ett grafikkort. Stort tack Komplett.

Jag lyfter ett varningens finger åt Komplett.se trots att jag tidigare haft bra erfarenheter. Jag anser att Komplett.se borde ha behövt ge mig rätten för täckningsköp. Sen tycker jag att kundservice alltid hade en nedlåtande ton mot mig som kund och inget intresse att ge bra service.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av saxen08:

Jag tänkte dela med mig av min senaste erfarenhet från komplett.se och hur de hanterat min retur av ett Rtx 3060 ti Ventus 2x grafikkort som slutat fungera efter två månader.

Jag beskriver problemet med grafikkortet och skickar varan i retur. I samband med detta så skriver jag till kundservice och önskar trevligt att jag inte vill ha tillbaka pengarna för kortet utan att jag vill ha ett ersättningskort eller ställa mig i kö för ett nytt kort. Personen på kundservice antecknar detta.

2 veckor senare får jag svaret "Min kollega på retur säger att vi måste kreditera köpet, tyvärr. Ha det bra".

Jag frågar vänligt efter ett alternativ att ställa sig i kö till ett annat kort, vilket blev ett nej och försökte sedan med ett andra alternativ och frågar även om jag kan ta tillbaka det trasiga grafikkortet om det ändå ej gick att laga. Det går sedan en dag och får svaret att kortet redan har kasserats och inte existerar längre.

Jag frågar då vänligt om jag kan göra ett täckningsköp hos annan leverantör och vänta ett par månader på ett nytt och att Komplett.se står för mellanskillnaden och får då detta svaret:

"Jag har undersökt detta noga med kundombud och chef,

Dessvärre har vi laglig rätt på vår sida att kreditera köpet då ersättning inte finns inom rimlig tid.

Vi kan heller inte stå för eventuell mellanskillnad.

Om det hade funnits grafikkort att tillgå hade vi kunnat sänka ett i pris hos oss, men det är ju i dagsläget omöjligt då vi inte har några på lager direkt."

Nu står jag helt utan ett grafikkort. Stort tack Komplett.

Jag lyfter ett varningens finger åt Komplett.se trots att jag tidigare haft bra erfarenheter. Jag anser att Komplett.se borde ha behövt ge mig rätten för täckningsköp. Sen tycker jag att kundservice alltid hade en nedlåtande ton mot mig som kund och inget intresse att ge bra service.

Det är en tråkigt situation att få ett defekt grafikkort i dessa tider. Hade tillgången varit bättre hade vi ersatt dig med ett likvärdigt eller bättre kort direkt, eller ställt dig i kö för ett. Men nu när tillgången är så pass låg, kommande leveranser är osäkra och våra lager av reservkort för returer är slut, så har vi ingen lösning inom rimlig tid. När vi inte kan uppbringa en lösning inom rimlig tid är standardrutinen att göra ett återköp.

Du önskade göra ett täckningsköp mot ett RTX 3070, rätten till täckningsköp gäller dessvärre endast en motsvarande produkt och inom rimlig tid. Om du inom kort får tag på ett RTX 3060 Ti från en annan ÅF så står vi givetvis för mellanskillnaden.

Vi förstår att det är en sur situation och vi är vill såklart hjälpa dig. Jag ser att du har en pågående diskussion med min kollega Evelina där vi erbjuder kompensation. Så låt oss hålla dialogen där och se var ärendet slutar.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tack Erik för klargörandet. Det var ungefär det beskedet jag förväntade mig genom kundservice att om jag lyckades få tag i ett Rtx 3060 ti från en annan återförsäljare inom rimlig tid så skulle ni kunna täcka upp för mellanskillnaden. Det var inget alternativ som fanns på bordet vid senaste konversationen. Jag hade bara föreslagit ett rtx 3070 eftersom det var billigare än ett rtx 3060 ti vid tillfället och jag hade accepterat en delvis täckning av prisskillnaden för att bli nöjd men förstår att lagen kanske kräver samma typ av grafikkort i närmaste mån.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av saxen08:

Tack Erik för klargörandet. Det var ungefär det beskedet jag förväntade mig genom kundservice att om jag lyckades få tag i ett Rtx 3060 ti från en annan återförsäljare inom rimlig tid så skulle ni kunna täcka upp för mellanskillnaden. Det var inget alternativ som fanns på bordet vid senaste konversationen. Jag hade bara föreslagit ett rtx 3070 eftersom det var billigare än ett rtx 3060 ti vid tillfället och jag hade accepterat en delvis täckning av prisskillnaden för att bli nöjd men förstår att lagen kanske kräver samma typ av grafikkort i närmaste mån.

Vi kunde kanske varit tydligare på den biten i våra mail, ja.
Nu ger jag mig ut på djupt vatten då jag inte tror att det är prövat i rätten för just grafikkort. Men jag TROR att det ska vara en likvärdig produkt. dvs. 3060Ti mot 3060Ti. Du kan inte ersätta en Volvo 240 med en Ferarri, även om båda är bilar och har 4 hjul Om ett 3060Ti är likvärdigt ett 3070 i lagens mening kan jag inte svara på.

Det tråkiga är att vi vill hitta en bra lösning för dig men vi kan inte då vi inte har några kort att erbjuda. 3060Ti har det varit torka på sedan januari och det ser fortsatt mörkt ut.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av saxen08:

Tack Erik för klargörandet. Det var ungefär det beskedet jag förväntade mig genom kundservice att om jag lyckades få tag i ett Rtx 3060 ti från en annan återförsäljare inom rimlig tid så skulle ni kunna täcka upp för mellanskillnaden. Det var inget alternativ som fanns på bordet vid senaste konversationen. Jag hade bara föreslagit ett rtx 3070 eftersom det var billigare än ett rtx 3060 ti vid tillfället och jag hade accepterat en delvis täckning av prisskillnaden för att bli nöjd men förstår att lagen kanske kräver samma typ av grafikkort i närmaste mån.

Jag tycker du skall läsa på lite om vilka rättigheter du har som köpare.

Sökte lite och vad jag hittar så är grundprincipen att båda parter skall vara överens då ni har ingått ett avtal. Jag har inte tid just nu att sätta mig in i exakt vad som gäller i ditt fall men det jag hittar om att häva köp talar mest om konsumentens rätt att häva köpet efter 2 reparationsförsök från säljaren. Det kan finnas ett uttalande från ARN eller ett domslut som säger att även säljaren kan häva köp vilket kan vara svårt att sätta sig in i för vanligt folk. Lyckligtvis finns ARN och det kostar inget mer än lite tid och väntan att göra en anmälan till dem.

Som exempel fick jag rätt när ett bolag ville häva ett köp där de tyckte att priset var uppenbart felaktigt efter att jag fått bekräftelse på ordern och de hade tagit emot pengarna. Det var en relativt ny produkt som var nedsatt med 45% som normalt inte brukar rabatteras så aggressivt. Tog 4 månader men de följde ARN och jag fick köpa produkten.

Jag kan också tillägga att jag hade en försäkring på en iPhone som gick sönder och blev inbytt mot nästa modell då den jag hade inte längre fanns med samma lagringskapacitet. Här är jag inte helt säker men att de skall erbjuda en uppgradering är inte helt orimligt om det ni har kommit överens om inte längre finns att få tag på.

Permalänk
Medlem

Så jäkla glad, fick problem med mitt 6800xt för en tid sedan som bara tvärdog.
Kontaktade er och berättade att jag väldigt gärna ville få det utbytt istället för återköp och att jag kunde tänka mig att ställa mig på kö och vänta ifall det inte fanns i lager.

Nu knappt 3 veckor senare har jag precis hämtat ut ett nytt 6800xt Merc 319 från posten, hoppas jag slipper problem med det.

Väldigt nöjd med hur komplett hanterat garantiärendet, tack för grym service!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av eriksson850:

Så jäkla glad, fick problem med mitt 6800xt för en tid sedan som bara tvärdog.
Kontaktade er och berättade att jag väldigt gärna ville få det utbytt istället för återköp och att jag kunde tänka mig att ställa mig på kö och vänta ifall det inte fanns i lager.

Nu knappt 3 veckor senare har jag precis hämtat ut ett nytt 6800xt Merc 319 från posten, hoppas jag slipper problem med det.

Väldigt nöjd med hur komplett hanterat garantiärendet, tack för grym service!

Härligt att det fick en relativt snabb lösning mitt i all komponenttorka och att du nu är nöjd 👍
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Jag beställde en dator från Komplett 31/3 och alla delar fanns hemma.
Idag 13/4 är status fortfarande att den "behandlas".

Funderar lite över hur processen går till, sätter man i en kabel per dag tills det är klart?
I mitt naiva sinne antog jag att man byggde den klart när det väl påbörjades dvs under en dag.
Uppenbarligen inte - om det inte är affärshemligheter skulle vi/jag inte kunna få lite mer inblick i hur processen ser ut?

Permalänk
Medlem

Har för mig att Komplett har statusen "byggs" heller nåt liknande när den väl börjar byggas.
Kan ha fel dock!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se

Med referens till: #19064994

Vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på övriga modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna.

Det vi konsekvent nu gör är att, baserat på modell och tillgång, uppgradera eller erbjuda att byta till ett annat 3080-baserat kort. Tillvägagångssättet skiljer sig lite från modell till modell. Som exempel så gör vi regelrätta uppgraderingar för kort som har god tillgång på ett närbesläktat kort. Ex: ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING där vi skickar ut ett ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING OC istället.
För en del andra modeller så erbjuder vi ett byte till en annan modell från samma tillverkare eller ett liknande kort från en annan tillverkare. Detta baseras helt på tillgång för de olika modellerna.
Erbjuds man ett byte så är alternativen A: acceptera och få leverans direkt eller B: stå kvar med sin beställning och få leverans "senare", när det nu blir. Majoriteten av våra kunder ser helst en leverans av ett kort, framför en specifik kylare eller +- några MHz i clock, men vill man inte byta så finns alltid valet att vänta.

Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och i omgångar när vi fått leverans. Än så länge har vi betat av några hundra beställningar och kommer fortsätta med detta i den takt vi får leveranser, hela vägen till att samtliga köer på RTX 3080 är nere på 0.

Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver.
Eftersom tillgången på kort varierar så kan vi inte svara på när just du får ett erbjudande eller en uppgradering. Men vi gör vad vi kan för att väntan ska bli så kort som mjöligt.

Detta tilltag gäller just nu endast RTX 3080. För övriga modeller i RTX 3000-serien så hänvisar vi till det förväntade leveransdatum du ser på din beställning. Skulle vi börja erbjuda något liknande för en annan modellserie så kommer du att bli kontaktad via mail där det är dags.

//Erik, Noa & gänget på Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Med referens till: #19064994

Vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på övriga modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna.

Det vi konsekvent nu gör är att, baserat på modell och tillgång, uppgradera eller erbjuda att byta till ett annat 3080-baserat kort. Tillvägagångssättet skiljer sig lite från modell till modell. Som exempel så gör vi regelrätta uppgraderingar för kort som har god tillgång på ett närbesläktat kort. Ex: ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING där vi skickar ut ett ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING OC istället.
För en del andra modeller så erbjuder vi ett byte till en annan modell från samma tillverkare eller ett liknande kort från en annan tillverkare. Detta baseras helt på tillgång för de olika modellerna.
Erbjuds man ett byte så är alternativen A: acceptera och få leverans direkt eller B: stå kvar med sin beställning och få leverans "senare", när det nu blir. Majoriteten av våra kunder ser helst en leverans av ett kort, framför en specifik kylare eller +- några MHz i clock, men vill man inte byta så finns alltid valet att vänta.

Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och i omgångar när vi fått leverans. Än så länge har vi betat av några hundra beställningar och kommer fortsätta med detta i den takt vi får leveranser, hela vägen till att samtliga köer på RTX 3080 är nere på 0.

Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver.
Eftersom tillgången på kort varierar så kan vi inte svara på när just du får ett erbjudande eller en uppgradering. Men vi gör vad vi kan för att väntan ska bli så kort som mjöligt.

Detta tilltag gäller just nu endast RTX 3080. För övriga modeller i RTX 3000-serien så hänvisar vi till det förväntade leveransdatum du ser på din beställning. Skulle vi börja erbjuda något liknande för en annan modellserie så kommer du att bli kontaktad via mail där det är dags.

//Erik, Noa & gänget på Komplett.se

Tack för utförligt och informativt inlägg! Jag undrar ifall ni har någon koll på var i kön ni just nu befinner er? Ordern jag la på ett Asus 3080 TUF gick igenom kl 15:20 på releasedagen, och nu har prel. leveransdatum flyttats fram igen till september i år. Vet ni vilken tid de som får sina kort nu/härnäst la sin order? Tack på förhand!
Vänliga hälsningar Julia

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Chukkolatte:

Tack för utförligt och informativt inlägg! Jag undrar ifall ni har någon koll på var i kön ni just nu befinner er? Ordern jag la på ett Asus 3080 TUF gick igenom kl 15:20 på releasedagen, och nu har prel. leveransdatum flyttats fram igen till september i år. Vet ni vilken tid de som får sina kort nu/härnäst la sin order? Tack på förhand!
Vänliga hälsningar Julia

Dessvärre är köplats inget vi kommunicerar. Utan att kolla så vågar jag påstå att det kom in hundratals beställningar samtidigt som din, så det kan skilja flera hundra i köplats bara mellan några minuter. Vi hoppas ha kunnat leverera din beställning eller ett likvärdigt eller bättre kort innan september i år. Eftersom tillgången på alla kort varierar och framtiden är oviss så vågar jag inte förutspå när vi når din beställning i orderkön. Men vi hör av oss så snart det är din tur.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Dessvärre är köplats inget vi kommunicerar. Utan att kolla så vågar jag påstå att det kom in hundratals beställningar samtidigt som din, så det kan skilja flera hundra i köplats bara mellan några minuter. Vi hoppas ha kunnat leverera din beställning eller ett likvärdigt eller bättre kort innan september i år. Eftersom tillgången på alla kort varierar och framtiden är oviss så vågar jag inte förutspå när vi når din beställning i orderkön. Men vi hör av oss så snart det är din tur.
//Erik

Låter som halva Sverige beställt RTX 3080 kort när ni säger att flera 100 fått behandling menar ni Sverige då eller även Norge omfattas ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av The man swe 90:

Låter som halva Sverige beställt RTX 3080 kort när ni säger att flera 100 fått behandling menar ni Sverige då eller även Norge omfattas ?

Syftar du på de som blivit erbjudna att uppgradera/byta kort? "Flera hundra" avser Sverige, Norge och Danmark. Men andelen svenska kunder som behandlats kan fortsatt mätas i hundratal.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Syftar du på de som blivit erbjudna att uppgradera/byta kort? "Flera hundra" avser Sverige, Norge och Danmark. Men andelen svenska kunder som behandlats kan fortsatt mätas i hundratal.
//Erik

Jag syftar på kort som blivit ”uppgradera”

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av The man swe 90:

Jag syftar på kort som blivit ”uppgradera”

Hejsan!

Som min kollega Erik var inne på mäts denna siffran, utan att ge en exakt siffra, i hundratal. Jag förstår att det absolut är en tråkig situation och att vänta är det absolut sista man vill men jag kan försäkra dig om att vi hela tiden arbetar med att beta av kön och att alla som beställt ska kunna få sina grafikkort.

Vänligen, Noa

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett hur ser det ut på 3060ti fronten?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FiftyFifty:

@Komplett hur ser det ut på 3060ti fronten?

Det går långsamt och vi har dessvärre inget nytt att meddela annat än det preliminära leveransdatum du ser på din ordersida.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
SpelClockers

Tjena!

Idag onsdag 26:e maj 2021 släppte Noblechairs förköp av The Elder Scrolls Online stolen. Jag ser att ni på Komplett är en av återförsäljarna till Noblechairs. Kommer ni att ta in denna stolen till eran butik?

Tack på förhand!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!