3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av adde76:

PostNord hörde av sig här med! Leverans imorgon istället för på fredag vilket var en glad överraskning 😀.

3080 Eagle OC beställt på Amazon.se den 26e!

fanns dom i lager när du beställde eller chansa du bara på nått kort?

Permalänk

Är amazon någon hit att beställa ifrån? Folk verkar få sina kort snabbt där ifrån? Värt att lägga en bokning på amazon eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumbleGamer:

Tror det var många som beställde just den modellen för den hade lågt pris just då.

Men generellt sett så ser jag väldigt många gigabyte kort, särskilt på 3070 fronten.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Är amazon någon hit att beställa ifrån? Folk verkar få sina kort snabbt där ifrån? Värt att lägga en bokning på amazon eller?

Som jag förstått det så listar amazon bara kort som de förväntar få i lager inom kort. Sen drar de inte heller pengar innan kortet skickas så det är inga problem att ha flera beställda.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Lägger du en bokning nu så får du ett i slutet av månaden förmodligen, jag la en beställning för ett par dagar sen och har 25:e januari. På inet och webhallen ser det ut som köerna är långa och de förväntas in i februari/mars.

Permalänk
Medlem

La min beställning hos inet på ett EVGA 3080 Black i början på december om jag minns rätt. Support sa, att precis som sidan sa, att kortet skulle komma 2021-01-04. Någon vecka senare blev det förskjutet till 2021-02-15. Ok, inte deras fel men det suger ju. Nu är det skjutet tills 2021-03-15. Börjar bli trött på den oändliga väntan. Finns det några bra alternativ?

Permalänk
Medlem

Jag fick precis hem mitt Eagle OC från Amazon, beställt 26/12. Kartongen var ej inplastad, så vet inte om detta är ett returnerat kort eller inte.

Dags att montera sig lite!

Permalänk
Medlem

Kul med alla Eagles på g, tyvärr är det tyst på Amazons TUF fronten, både på det gamla (26/12) samt nya priset (30/12). "Väntar på leveransdatum".

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2017/04/open-gri...

Grille side ska vara mot grafikkortet. Open side ska vara mot fronten.

Så som du har det just nu så ser det ut såhär tror jag:

https://i.imgur.com/DlfKbKL.png

lite svårt att se pga mörk bild

Tack så mycket, hade ingen koll alls på det!

Skrivet av WhyS:

Jag fick precis hem mitt Eagle OC från Amazon, beställt 26/12. Kartongen var ej inplastad, så vet inte om detta är ett returnerat kort eller inte.

Gigabyte verkar göra så med sina grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

kan du vänta tills jag får kortet därifrån. Bäst att avvakta ..ha ha

Folk som beställer Asus o tror dom kan få dem fort? Avvakta Amazon o beställa Asus då blir man sist i kön iaf.

Visa signatur

AMD5600x | MSI GamingXTrio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Skrivet av HallonsyltarN:

Som jag förstått det så listar amazon bara kort som de förväntar få i lager inom kort. Sen drar de inte heller pengar innan kortet skickas så det är inga problem att ha flera beställda.

Så alla RTX 3080 kort som ligger uppe på amazon är alltså ”inom lager snart?” , du renommerar alltså att beställa från Amazon? Hade du sagt att de låter som en bra idé att beställa en Gaming X Trio 3080 från Amazon då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Så alla RTX 3080 kort som ligger uppe på amazon är alltså ”inom lager snart?” , du renommerar alltså att beställa från Amazon? Hade du sagt att de låter som en bra idé att beställa en Gaming X Trio 3080 från Amazon då?

testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Lägger du en bokning nu så får du ett i slutet av månaden förmodligen, jag la en beställning för ett par dagar sen och har 25:e januari. På inet och webhallen ser det ut som köerna är långa och de förväntas in i februari/mars.

Jag har lagt beställning från Amazon på eagle oc (30/12) tuf non oc (31/12) och gaming oc (3/1) hoppas på leverans inom någon månad men har inte fått något preliminärt datum ännu..

Permalänk
Skrivet av GlitchyAntigrav:

Snabb uppdatering, mitt kort stod som skickat hos Amazon först idag, och sen beställning 29/12 så har leveransdatumet alltid varit 8/12. När jag däremot kollade trackingnumret på Postnord så var det redan framme på distributionscentret i närheten, med leverans imorgon. Jul kanske är över men tänker fortfarande kalla det ett julmirakel.

Vilket kort? Fick själv mitt 3080 Gaming OC ändrat från 11/1 till 8/1. Skickas dock med UPS.

Visa signatur

5700X3D - RTX 3080 TUF OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Jag har sett det nämnas i tråden att om det går att beställa dem (Där amazon står som säljaren) så har de förväntad datum i ganska snart. Vad det i praktiken innebär vet jag inte men för mig tog det ju ingefär 2 veckor vilket i sammanhanget rtx 3080 är väldigt snabbt.

Lycka till!

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Skrivet av krzysgro:

Kul med alla Eagles på g, tyvärr är det tyst på Amazons TUF fronten, både på det gamla (26/12) samt nya priset (30/12). "Väntar på leveransdatum".

Kan tillägga att det dessvärre även är lika tyst avseende EVGA 3080 FTW3 Ultra.

Permalänk
Skrivet av BigDuke:

Asus 3080 TUF OC 23/9 från Inet, står 15/3 nu

Okej. Tack för infornationen. Kul att man får veta det här och inte per mail. 😋

Nu har jag fått nog faktiskt. Det blir nog inget 3080-kort. Inte från svenska företag iaf. Jag avbokar nu samtliga mina beställningar från Inet, och hoppas på Webhallen där man kan hämta ut varan i butik istället för att låna ut en herrans massa pengar ränrefritt till företag i minst ett halvår. Sjukt dåligt.

Om de inte kan leverera så LÄR Amazon kunna göra det, verkar ju bara vara de som får in löpande leveranser utanför Usa öht, och dessutom har en underlättande betalningsmetod.

* Om Amazon inte levererar före Ti släpps är ute så har hela modellen försenat bort sin chans att bli såld till mig som kund.

Finns sedan inga Ti-kort, då slutar jag bry mig och bojkottar Nvidia för all framtid. För även om de är bäst så är de nu även sämst.

Ett kort produceras på ca 6 månader. Så om 3080n inte flodar marknaden i mars och tappar pris till MAX MSRP, innebär det att Nvidia aldrig var intresserade av att sälja ett flagskepp, utan mer intresserade av hajpen man får genom att hävda att man har det. Och effekten det hade på AMD's hype. Det skulle innebäre att Nvidia på pappret skulle kunna jämställas med EA, världens bevisligen sämsta företag.

Håller tummarna för Amazons intåg så de kan konkurrera bort amatörerna.

Omformulering*
Permalänk
Medlem

Ventus 3X OC 2021-03-01 huhuhuh

Permalänk
Medlem

Fick mina 3080s idag Gigabyte Eagle OC

Från Amazon.se
Beställt, Ej i lager. 26 December 2020
Skickat 29 December 2020
Uthämtat 4 Januari 2021

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumbleGamer:

Nej den fanns inte i lager , dock så beställde jag ganska snart efter att de gjort den tillgänglig för bokning. Var dessutom ett väldigt bra pris!

Permalänk
Medlem

Hmmm...

I lager 2021‑03‑31 Hos Inet,

ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC

Suck....

Permalänk
Medlem

@Asus.David Några nyheter om det kommer några Strix 3080 nu i januari? (OC för mig).
Otroligt svårt att hitta några officiella kommentarer om vad som händer..

Permalänk
Medlem

Det ryktas att majoriteten av produktionen numera går till miningriggar, det är en boom i den branschen, och pessimister tror att det kan förbli så resten av 2021. Dags att optimera sina spel för dom äldre kort man sitter kvar på.

Visa signatur

9950X3D PRO X670-P WIFI Ripjaws M5 Neo RGB 96-6000c30 RTX5090 Gaming OC || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI Trident Z Neo 64-3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 7950X B650 GAMING PLUS WIFI 32-6000c32 RTX5080 TUF OC(450w) || 5900X(B2) B550-F 32-3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 3900X CH VIII Hero 32-3000c16 RTX2070 Super || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32-6400 1TB

Permalänk
Medlem

Min eagle från amazon har lämnat Köge nu såå, torsdag?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vill ha en uppdatering på 3080 TUF OC på webhallen nu Känns som att nästa uppdatering kan bli intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhyS:

Tror någon nämnt innan att de inte är inplastade i EU pga miljöregler. Så behöver inte vara en retur.

Permalänk
Medlem

Mina nya RTX 3080 Eagle OC kort från Amazon var inte heller inplastade.

Permalänk
Medlem

Någon som har pratat med NoN om asus TUF 3080 som gick att beställa i mitten av dec? Mitt står förväntad lev mellan 8-15/1 men min order står fortf som ”mottagen”. Inte kommit mig för att hetsa med kundtjänst än..

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

3080 TUF och 3080 Gaming OC finns att beställa på Amazon.se
https://www.amazon.se/ASUS-grafikkort-DisplayPort-fl%C3%A4ktk...
https://www.amazon.se/Gigabyte-GeForce-GAMING-GDDR6X-grafikko...

Som tidigare nämnt är det obekräftad leveranstid men Amazon brukar endast lägga upp produkter som de planerar att få in på lager snart. De drar inte pengarna tills produkten är skickad.

Tack för tipset! Mitt Gigabyte-kort kom idag, beställde 26e dec.

Visa signatur

[CPU:Ryzen 7 5800x][RAM:Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3600MHz][MB:ASUS ROG Strix B550-F GAMING][GPU:Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC][OS-HDD:Samsung 980 Pro 1 TB][Lagring-HDD:Samsung 970 EVO Plus 1 TB][Chassi:be quiet! Dark Base 700][Kylning CPU:Noctua NH-D15 2xNoctua NF-A15|Kylning chassi:5xNoctua NF-A14 PWM][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Varmilo VEA88 Summit R2 V2 TKL MX Brown][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G935]