Någon som provat eller har erfarenhet av minisforums datorer?

Permalänk
Medlem

Någon som provat eller har erfarenhet av minisforums datorer?

Jag är ute efter en ny HTPC, köpte en Android box för två år sedan för 800 spänn och den orkar inte göra det jag vill göra längre (lite kraftigare emulering). Idén är att datorn fortfarande ska stå i TV-skåpet, så den får inte vara för varm.

Jag har väntat på Ryzen 5 Pro ett tag (chipset för mindre formfaktor, laptops och pro desktops). Inbyggd krafik som verkar kunna svälja en hel del.

Efter att ha tittat lite på ETA Prime på Youtube, så har han varit inne på Minisforum en del och provat några smådatorer, jag misstänker han är sponsrad då han inte talar om något negativt.

Detta är datorn: https://store.minisforum.com/products/minisforum-x400-mini-pc

Specs:
* AMD Ryzen 5 Pro 4650g (finns 3 och 7 också)
* 16 GB DDR4 SODIMM 3200Mhz
* 512GB M.2 NVMe
* WiFI6 AX

Pris: $749 ( $719 med kampanjkod ~ 6100 SEK)

Står att man dessutom inte får tull på produkten. Jag har beställt från Kina förr då företaget lovat detta, och jag har sluppit import och tullavgifter. Hur det går till vet jag inte. Har dom avtal med tullen där dom säger att dom står för den avgiften?

Valet står då mellan en Minisforum X400 eller en AsRock X300 där jag bygger komponenterna själv. Nackdelen där är väl en mITX formfaktor som gör den lite större än tänkt. Vad hade ni gjort?

Visa signatur