Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Verkar finnas på https://www.maxgaming.se/sv/datorskarm/34-mi-curved-gaming-mo...

Ni som kör skärmen, någon som gått från IPS skärm till denna och vad är era åsikter?

Sitter med Acer XB271HU IPS skärm 144hz " Oc 165hz".

https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-...

Jag gick från en Acer XF270HUA (bmiidprzx) https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3858900 till just Xiaomi skärmen och jag kan lugnt rapportera att jag är nöjd med bytet!

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Jag gick från en Acer XF270HUA (bmiidprzx) https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3858900 till just Xiaomi skärmen och jag kan lugnt rapportera att jag är nöjd med bytet!

Mvh Paw

De där är ju lite som att svära i kyrkan, om en ips skärm användare hör de där att du är mer nöjd med en VA än ips, då skulle dom gå i taket, alternativt säga till dig att då har du inte haft en riktigt bra ips skärm än, haha. Folk kan ibland vara skrattretande.
Jag har bara kört med TN och VA och är hur nöjd som helst med VA, sen har inte jag provat IPS, och kommer inte göra så länge jag är nöjd med VA

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag har kört med både ips och va, och en bra va funkar det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Verkar finnas på https://www.maxgaming.se/sv/datorskarm/34-mi-curved-gaming-mo...

Ni som kör skärmen, någon som gått från IPS skärm till denna och vad är era åsikter?

liter sämre färger kanske men in game märker jag ingen skillnaden sen är det ju så personligt hur man reagerar.

Alla skärmen på maxgaming lär vara slut innan helgen 😅

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

liter sämre färger kanske men in game märker jag ingen skillnaden sen är det ju så personligt hur man reagerar.

Alla skärmen på maxgaming lär vara slut innan helgen 😅

Japp! passa på att beställ fort som attan om du vill ha en, alla på MIstore tog slut på 2 dagar, helt galet vad populär den är.

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Japp! passa på att beställ fort som attan om du vill ha en, alla på MIstore tog slut på 2 dagar, helt galet vad populär den är.

Har inte sett så många på fyndvaror heller , betyder att folk behåller dom 🙃

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Har inte sett så många på fyndvaror heller , betyder att folk behåller dom 🙃

Nej jag har inte sett en enda, jag beställde först av maxgaming, men sen fick dom försenad leverans, och då fick precis mistore in skärmar igen, så då vart de att ja beställde där

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Tack för tipset och framförallt länken

Har du ett sådant fäste själv? Jag skummade igenom omdömena på komplett och undrar över dessa:

Nej jag har den inte själv...än. Jag tänker att man kan byta ut skruvarna som ingår till något eget istället.

Skrivet av Damir2d:

Har samma skärm som dig men väntar på Xiaomi skärmen och jag tänker att man vänjer sig hyffsat fort så länge man inte har en sekundärskärm med IPS-panel.

Visa signatur

tu stultus es

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cazell:

Nej jag har den inte själv...än. Jag tänker att man kan byta ut skruvarna som ingår till något eget istället.

Har samma skärm som dig men väntar på Xiaomi skärmen och jag tänker att man vänjer sig hyffsat fort så länge man inte har en sekundärskärm med IPS-panel.

Hojta till vad du tyckte, när tror du att fu får skärmen?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis det här fästet. Verkar prisvärt.

https://www.webhallen.com/se/product/252370-Deltaco-Vaggfaste...

Förövrigt så har min skärm inte rört sig på hela dagen.. Fortfarande i Halmstad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag köpte precis det här fästet. Verkar prisvärt.

https://www.webhallen.com/se/product/252370-Deltaco-Vaggfaste...

Förövrigt så har min skärm inte rört sig på hela dagen.. Fortfarande i Halmstad.

Min kommer idag

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Min kommer idag

Najs. Inte alls bitter..

Permalänk
Medlem

Min trillade in redan igår, beställde på måndagmorgonen. Väldigt nöjd. BLB som jag kan leva med, inga döda pixlar och helt okej färger när man lekmanna-kalibrerat.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rince:

Min trillade in redan igår, beställde på måndagmorgonen. Väldigt nöjd. BLB som jag kan leva med, inga döda pixlar och helt okej färger när man lekmanna-kalibrerat.

Fullständigt orimligt...Jag beställde min i fredags och den verkar inte ha rört på mig en millimeter från Halmstad....

Visa signatur

tu stultus es

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cazell:

Fullständigt orimligt...Jag beställde min i fredags och den verkar inte ha rört på mig en millimeter från Halmstad....

Ja, de verkar ha väldigt underliga leveranser kan man säga...

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rince:

Ja, de verkar ha väldigt underliga leveranser kan man säga...

Har haft lite sega leveranser jag med på olika produkter frakt bolagen har väl det tufft , är rätt högt tryck under corona folk beställer som aldrig förr , kan väl vara en orsak

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Najs. Inte alls bitter..

Javisst haha nej man vill ju helst ha den igår när man beställer

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cazell:

Samma för mig, beställde i torsdags, o den rörde inte på sig förrän igår.

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Min landade hos det lokala ombudet nu.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Min landade hos det lokala ombudet nu.

Härligt! jag hoppas på att hämta min efter jobbet
När du testat den så skriv gärna vad du tycker om den o så.
Jag skall skriva lite jag också efter jag testat den

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag har hämtat ut min och satt ihop den (en skruv och ett klick). Lite svårt att få dit luckan bakom skärmen pga 3 kablar som ska klämmas in så det får vänta (måste jobba).
Finns det någon guide eller något man kan använda sig av för att ställa in/kalibrera skärmen?

Permalänk
Medlem

Sådär då vart den hämtad och installerad! nu återstår bara testa

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Tackar!

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Jag har hämtat ut min och satt ihop den (en skruv och ett klick). Lite svårt att få dit luckan bakom skärmen pga 3 kablar som ska klämmas in så det får vänta (måste jobba).
Finns det någon guide eller något man kan använda sig av för att ställa in/kalibrera skärmen?

Är också intresserad av nån sån guide. Har sett att min rör på sig o är på väg nu

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Medlem

Min lämnade äntligen Halmstad 16:02.

@Potat @BjK Det diskuteras lite kalibrering här: https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/hrxkm9/...

Permalänk
Medlem

Fick också min skärm idag
Jag kan bara välja mellan 50 och 60 Hz i listan?
Vad beror detta på? Använder DP-kabeln som medföljde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Det låter ju konstigt. vad har du för grafikkort?

Edit: Om du högerklickar på skrivbordet och väljer "bildskärmsinställningar" / "display settings" och klickar på advanced där. Ser du fortfarande bara 60 hz som mest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Jag vet inte jag tänkte det kanske beror på grafikkort om det är en nyare displayport kabel om ditt grafikkort inte stödjer den fullt ut. jag är dålig på kablar värt att kolla kanske om du har ett äldre grafikkort

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Vilken lista menar du btw? I windows eller OSD(on screen display, dvs i skärmen)?