Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Black Screen vid start av pc (BSOD)

Halloj,

Jag har sedan två dagar inte kunnat komma in på min dator pga black screen vid start (Mus och tangentbord lyser men fungerar ej). Allt startade efter en flytt av datorn och vid start av GTA V då allt kraschade. Lyckades komma in på datorn igen och fort som fan gjorde jag en reinstall på grafikkortets drivrutiner. Även då såg jag i aktivitetshanteraren att grafikkortet körde 3D på ca 40%...? Smart som jag är startade jag inte GTA igen och kunde lira resterande av kvällen :). Nu startar datorn men jag får ingen bild...

Har provat det mesta lösningar som går att hitta på internet... (Kan dock inte byta port på grafikkortet då jag har en Be Quiet fläkt till processorn som blockerar övre porten)

Är tacksam för alla förslag, har abstinens så är beredd att prova allt igen!...

Alla delar förutom nätagget är ca 6 månader gamla.

Operativsystem: Microsoft Windows 10 Home och senaste drivrutinerna
Processor: AMD Ryzen 7 3700X
Processorkylare: Be-Quiet Dark Rock Pro 4
Grafikkort: MSI GeForce RTX 2070 SUPER
Hårddisk: Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB
Nätaggregat: Corsair CX600M
Ram: HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 2x16GB

Permalänk
Inaktiv

Vad har du för skärm? Kommer du åt inställningar på den så stäng av g-sync eller freesync och testa om det ger nått?
Alternativt: testat med HDMI?

Permalänk
Skrivet av anon8870:

Vad har du för skärm? Kommer du åt inställningar på den så stäng av g-sync eller freesync och testa om det ger nått?
Alternativt: testat med HDMI?

Har två skärmar en med hdmi anslutning (Gammal ASUS 60hz) och en med DP anslutning (2 år gammal Acer 144hz). Ska prova, tack på förhand!

EDIT - Fungerade ej. Funderar på att gå till Netonnet för att nyttja garantin på Grafikkortet. Återkommer.