PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

blev inte utvald och min vän blev inte också och ingen blev det? asså va ? vilka blev utvalda ens ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mohaa:

blev inte utvald och min vän blev inte också och ingen blev det? asså va ? vilka blev utvalda ens ...

Ja det är ju inte så att en klar majoritet blev utvalda, så att ingen av er två blev det är inget konstigt

Permalänk
Medlem

Jag känner typ 10 personer som ej fått något Mail ännu.

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem

De som är utvalda har redan fått sina koder, enligt EG dvs och det känns bekräftat då personer redan börjat sälja koder i kommentarsfältet på instagram så.. . Nu är jag ganska säker på att eftersläpningen är utskicket av det negativa svaret. Förra gången fick jag det svaret sent.

Permalänk
Medlem

Sist fick man mejl om att man inte fått någon tilldelad?
Jag har ej fått det den här gången.

Permalänk
Medlem

Har inte heller fått något mail, och som sagt ingenting när jag anmälde mig heller Får se om det dyker upp någonting någonsin, eller om man bara ska tolka det som att man inte vann om man inte hört något.

Permalänk
Medlem

Många är fake

Skrivet av koreinu:

De som är utvalda har redan fått sina koder, enligt EG dvs och det känns bekräftat då personer redan börjat sälja koder i kommentarsfältet på instagram så.. . Nu är jag ganska säker på att eftersläpningen är utskicket av det negativa svaret. Förra gången fick jag det svaret sent.

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk

Jag har fått mitt Mail men blev inte utvald 😔. Men det känns som att botarna är dem enda som tar hem ps5 denna gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julle12341:

Jag har fått mitt Mail men blev inte utvald 😔. Men det känns som att botarna är dem enda som tar hem ps5 denna gång

De har väl haft hela julen på sig att sitta och planera hur de ska lägga enorma mängder av automatiska anmälan på enklaste möjliga sätt.

Edit: eller så var det en väldigt liten batch denna gång?

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se e-post adresserna som vunnit. Om det är 98st liknande bjxb65bdjb12@gmail.com och 3st med normala adresser.

Permalänk
Skrivet av nik_lin:

De har väl haft hela julen på sig att sitta och planera hur de ska lägga enorma mängder av automatiska anmälan på enklaste möjliga sätt.

Edit: eller så var det en väldigt liten batch denna gång?

Verkar som att ca 1 av 10 vann. Av personer ca 60 personer som kommenterade i en facebookgrupp. Kanske är mer som skriver om dom vinner än folk som skriver när dom inte vinner dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Verkar som att ca 1 av 10 vann. Av personer ca 60 personer som kommenterade i en facebookgrupp. Kanske är mer som skriver om dom vinner än folk som skriver när dom inte vinner dock

Jag har fortfarande inte fått något mail, inte ens när jag anmälde mig, så kanske slösar bort min tid att ens kolla mailboxen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Jag har fortfarande inte fått något mail, inte ens när jag anmälde mig, så kanske slösar bort min tid att ens kolla mailboxen...

Samma här... Skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av risv:

Samma här... Skumt

Skulle ju inte bli jätteförvånad om deras anmälan var överbelastad / buggig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Har inte fått varken något positivt eller negativt här 🤷🏻‍♂️ Jag var redan med i kundklubben så jag skulle inte fått något bekräftelsemail och den biten uppskattar jag inte.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Har inte fått varken något positivt eller negativt här 🤷🏻‍♂️ Jag var redan med i kundklubben så jag skulle inte fått något bekräftelsemail och den biten uppskattar jag inte.

Jag tror inte jag var med i klubben innan dock, så borde väl ha fått någonting? Har som sagt bara handlat hos dem en enda gång över nätet och kollar man mailen så finns ingenting om välkommen till klubben, inloggningsuppgifter osv, och har aldrig fått nyhetsbrev eller liknande från dem.

Men nä, man kan tycka att de borde ha bemödat sig med att automatiskt bara skicka ut en bekräftelse att man var anmäld till utlottningen oavsett.

Permalänk
Medlem

Tragiskt att folk som vinner lägger upp för försäljning direkt, t.om. i kommentarsfältet på Instagram. Dom kan ju inte haft någon annan avsikt att gå med annat än för att sälja.

Permalänk
Medlem

Har inte fått något svar på utlottningen på elgiganten.
Satt och uppdaterade mailen rätt ofta efter att dragningen var klar.
Då... out of the blue dök det istället upp ett mail från MM att jag hade en ps5 att hämta ut på min lokala Mediamarkt.
Ingen är gladare än jag

Felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Jag tror inte jag var med i klubben innan dock, så borde väl ha fått någonting? Har som sagt bara handlat hos dem en enda gång över nätet och kollar man mailen så finns ingenting om välkommen till klubben, inloggningsuppgifter osv, och har aldrig fått nyhetsbrev eller liknande från dem.

Men nä, man kan tycka att de borde ha bemödat sig med att automatiskt bara skicka ut en bekräftelse att man var anmäld till utlottningen oavsett.

Måste vara något fel. Jag frågade precis en annan som fått bekräftelsemejl om medlemskap efter utlottningen, men som inte fått någon återkoppling - positiv eller negativ. Jag undrar verkligen hur pålitligt det här systemet är, men cred till EG för att ha varit innovativa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snav:

Har inte fått något svar på utlottningen på elgiganten.
Satt och uppdaterade mailen rätt ofta efter att dragningen var klar.
Då... out of the blue dök det istället upp ett mail från MM att jag hade en ps5 att hämta ut på min lokala Mediamarkt.
Ingen är gladare än jag

Som att få en straffspark i 90:e minuten - missar den men du får en retur och sätter den istället. Grattis

Permalänk

Men vad tror ni egentligen. Vilket återförsäljare kommer kunna leverera härnäst? När kommer nästa leverans? Och har några bara som insikt att köpa så mycket ps5 för att sälja vidare.

Permalänk

Svar från elgiganten

bilden dök ej upp
Permalänk

http://prntscr.com/wncaw8

Permalänk
Medlem

Elgiganten är kassa

Permalänk
Medlem

Några som vill gå ihop och casha ut en för 99 999kr?
Vi delar på betalningen och har den varsin vecka åt gången
Sen lämnar vi tillbaka innan öppet köp går ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Några som vill gå ihop och casha ut en för 99 999kr?
Vi delar på betalningen och har den varsin vecka åt gången
Sen lämnar vi tillbaka innan öppet köp går ut.

Haha undrar om de skulle släppa igenom beställningen..

Permalänk
Medlem

Jag har beställt uthämtning från mitt lokala MM och gjorde beställningen 21/9. Såg här uppe att någon fått hämta ut en order från den 22/9 på MM. Är det flera som beställt 22a eller senare som inte fått hämta ut sina ännu?

Permalänk
Medlem

EG: Det strulade lite med mailen.

..Synd att det bara strular med negativa mailen.

Permalänk

Varför vill inte Sony att man ska få köpa det i butik fysiskt? Det hade varit ett bra alternativ mot bottar. Dock kanske inte det bästa alternativet i dessa tider..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Varför vill inte Sony att man ska få köpa det i butik fysiskt? Det hade varit ett bra alternativ mot bottar. Dock kanske inte det bästa alternativet i dessa tider..

vet inte hur bottarna fungerar men varför inte bara ha mobilt bank id som en verifierings process med max antal 1 per kund ?

Det borde nog en del av problemet då elgiganten kan kolla om detta bankID har reggats tidigare för produkten ? men det kanske går emot någon lag som man inte tänker på

kanske är väldigt långsökt men vad vet jag ^^