PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Några som vill gå ihop och casha ut en för 99 999kr?
Vi delar på betalningen och har den varsin vecka åt gången
Sen lämnar vi tillbaka innan öppet köp går ut.

Inte ens gratis expressfrakt, fan vad snålt 😂

Till de som faktiskt köper koder av folk, tror ni inte att Elgiganten kollar upp det? Liksom om någon beställer en konsol med en kod till ett namn och en adress som inte fick vinnarmailet, borde de inte bara kryssa den beställningen direkt?

Tänker att det inte borde vara svårare än så 🤷🏻‍♂️

Kan de garantera att alla vinnarmail gick ut som de skulle om nu inte tyvärr-mailen gick ut korrekt? 😂

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av Nyxxic:

vet inte hur bottarna fungerar men varför inte bara ha mobilt bank id som en verifierings process med max antal 1 per kund ?

Det borde nog en del av problemet då elgiganten kan kolla om detta bankID har reggats tidigare för produkten ? men det kanske går emot någon lag som man inte tänker på

kanske är väldigt långsökt men vad vet jag ^^

Hade varit smart med bankID.. men butikerna vill väll bara sälja så mycket som möjligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Varför vill inte Sony att man ska få köpa det i butik fysiskt? Det hade varit ett bra alternativ mot bottar. Dock kanske inte det bästa alternativet i dessa tider..

Det är just som du säger i sista stycket. Coronapandemin.
Sen att de skiter fullständigt i det i USA och säljer det hejvilt i butikerna är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Hade varit smart med bankID.. men butikerna vill väll bara sälja så mycket som möjligt..

Finns nog inget smidigare än att sälja till bottar. Snart kommer det säkert finnas app-alternativ där man hyr plats för ex 100 bottar som affärs ide för att kränga varor snabbt.

Permalänk
Medlem

Har chattat med EG via instagram och dem påstår att det är säkert att alla vinnare-mail har gått ut. Bad dem att söka efter min epost i deras system men dem hänvisade mig att dubbelkolla skräppost och att det är säkert att alla mail gått ut till vinnarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snav:

Har inte fått något svar på utlottningen på elgiganten.
Satt och uppdaterade mailen rätt ofta efter att dragningen var klar.
Då... out of the blue dök det istället upp ett mail från MM att jag hade en ps5 att hämta ut på min lokala Mediamarkt.
Ingen är gladare än jag

När beställde du från Media Markt och vilken version?
Har väntat på en digital edition som jag beställde 27/9.

Permalänk
Medlem

Inget nytt från Amazon?.

__________________________________
1st sweclockers member vs 5477387427 bottar. Det blir många bottar vi fightas mot.

Permalänk
Medlem

Ser jag rätt eller?
Företag som scalpar?

https://www.blocket.se/annons/skane/playstation_5/93777930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Tror inte de är legit. Gå in på deras sida och tryck på ”Vanliga frågor” 🙄 Har inte kollat mer noga på resten men det var tillräckligt för mig att döma dem.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk

Väntar fortfarande på min ps5a ifrån cyberphoto. Beställde 26dec. Står som restnoterad

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyxxic:

vet inte hur bottarna fungerar men varför inte bara ha mobilt bank id som en verifierings process med max antal 1 per kund ?

Det borde nog en del av problemet då elgiganten kan kolla om detta bankID har reggats tidigare för produkten ? men det kanske går emot någon lag som man inte tänker på

kanske är väldigt långsökt men vad vet jag ^^

Det är en väldigt... lokal lösning.

hade vart smartare om Sony hade krävt en psn inloggning istället. då kan de regga ett köp per ps/konto fram tills det finns i kvantiteter som överstiger efterfrågan.

Hade löst problemet i hela världen. även om man i teorin kan sitta och skapa upp fejkkonton så hade det ändå löst största delen av bot nätverken då det helt plötsligt blir väldigt mycket manuellt jobb för att köpa extra ps5:or. mer utveckling för bottarna att använda rätt psn konton etc.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Inget nytt från Amazon?.

__________________________________
1st sweclockers member vs 5477387427 bottar. Det blir många bottar vi fightas mot.

Nej, inte vad jag vet. På min beställning står det fortfarande "Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum."

Verkar som att Amazon inte var med på denna rundan utav ps5or.

Permalänk
Medlem

Lyckades få en från elgiganten idag!

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med Amazon för några sekunder sen. Jag frågade om dom hade hört något och har några besked till oss som beställt 20/11. Hon i chatten hade inget nytt från Sony vilket vi alla kunde misstänka, men hoppades dom skickas så fort som möjligt. Inget nytt alltså. Suck...

Permalänk

Någon som beställt från Inet som har hört något hur det ligger till hos dom nu?
Jag beställde 29/07 och har inte fått ännu.

Order: 1
Hur: Online
Var: Inet
När: 29/07/2020
Modell: Disc
Status: ingen ETA

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem

Bah, fortfarande inget mail från Elgiganten. Vet redan att jag inte lär ha fått någon kod, men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Lyckades få en från elgiganten idag!

När fick du ditt mail?

Permalänk

Känns som det där formuläret på Elgiganten måste varit buggat.
Skickade länken till ett gäng kompisar (4-5st) och vi alla fyllde väl i det runt 15-16 och ingen av oss har fått ett mail om varken bu eller bä.

Permalänk

Någon som beställt 3D pulse hörlurarna och fått någon information? Är ju slutsålda överallt.....

Permalänk
Medlem

Samma här, inget meddelande för mig och mina 3 kompisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keffosteffo:

Känns som det där formuläret på Elgiganten måste varit buggat.
Skickade länken till ett gäng kompisar (4-5st) och vi alla fyllde väl i det runt 15-16 och ingen av oss har fått ett mail om varken bu eller bä.

Jag fyllde också i vid den tiden och har inte fått något. Jag testade dock igen vid typ 20-21 eftersom jag aldrig fick något "välkommen till kundklubben" varken första eller andra gången. Och inget mail idag.

Brorsan reggade sig på kvällen och har inte heller fått något varken idag eller igår.

Vi körde båda med hotmail-adress för detta, vet inte om det är en bidragande faktor?

Permalänk

Kolla skräppost eller om ni har Gmail i mappen "viktigt". Mina mail från EG kommer inte in i vanliga mail listan.

Edit: faktum är att dem hamnar under "kampanj" mappen där alla bajs mail företagen skickar ut.
http://imgur.com/gallery/eun0I1X

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxhizorss:

Kolla skräppost eller om ni har Gmail i mappen "viktigt". Mina mail från EG kommer inte in i vanliga mail listan.

Edit: faktum är att dem hamnar under "kampanj" mappen där alla bajs mail företagen skickar ut.

Har kollat skräppostmappen och den är tom.

Permalänk
Medlem

Känner minst 20 personer nu jag frågat, inte en enda har fått Mail...

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Skrivet av nik_lin:

Har kollat skräppostmappen och den är tom.

Provat söka på "elgiganten" i mailen?
Då får jag fram mina också även om dem ligger gömda i vanliga listan 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

När fick du ditt mail?

11:10, låg i skräpposten.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

Känner minst 20 personer nu jag frågat, inte en enda har fått Mail...

Det är samma här. Inget mail alls denna gång (och ja, jag har sökt och letat i spam och liknande). Förra gången fick jag ett negativt besked i mail senare under dagen. Min kollega fick dock det mailet rätt tidigt idag.

Permalänk
Medlem

Samma här inget mail ifrån elgiganten, fick ett sist. Är jag den ända som bokat ifrån Discshop, oturligt nog verkar det som dem inte kommer få in några Ps5 förens Mars. Ångrar jag valde min förhandsbokning ifrån dem, då alla andra företag verkar skicka mellan jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Backlan:

Samma här inget mail ifrån elgiganten, fick ett sist. Är jag den ända som bokat ifrån Discshop, oturligt nog verkar det som dem inte kommer få in några Ps5 förens Mars. Ångrar jag valde min förhandsbokning ifrån dem, då alla andra företag verkar skicka mellan jämna mellanrum.

Samma båt med amazon

Permalänk

Ginza

Ginza skickar runt ett mejl eller mer i veckan om att "Leveransen kommer bli försenad", vet inte hur jag ska tolka det. Är jag långt fram i kön eller är det något dem skickar till alla som bokat?

Aja så som med Cyberphoto och Amazon så kommer nog inte vi få som beställt från Ginza få vår konsol på ett tag.