Huaweis överklagan avvisas – får inte delta i upphandling av 5G

Permalänk
Skrivet av hakro807:

Samtidigt är det inte Kina som åker jorden runt för att invadera andra länder. Några av de just nu absolut blodigaste konflikterna i världen är ett direkt resultat av amerikansk militär inblandning. Kina skulle kunna avrätta människor i 1000 år innan de kom upp i samma dödssiffror som bara senaste invasionen av Irak ledde till. Lägg till det inofficella bombningarna av andra länder, rena terroroperationer och stöd av terrorister, lönnmord, påverkansoperationer utomlands etc. Går det verkligen att bara beskriva dessa saker som "tvivelaktiga"?

Återigen är detta inget politisk agenda men kommer tillbaks till handel VS mänskliga rättigheter som går hand i hand. Men också om säkerhet vilket är också reflektionen av tråden! När ens egen nationella defense&försvar påtalar emot Huawei integration inom 5G etc. automatisk so slutar de handla om commercial grunder. Utan i högsta intresse för ens egen nation digitala säkerhet som står på spel nu! Att KKP har make till att försöka influensera våra inga politiker för att få VAD dom själv vill! Alltid är de KKP agenda, dom gör samma taktik i Aus, Canada, US even I Sverige etc. skillnaden är att detta funkar inte i dagens tid. Denna pandemi och KKP brist av transparent co-op från början har visat dess sanna natur! Och vad dom gör utanför Kina via dess propaganda-front (media+spioneri+övervakar folk via digitala välden osv.) i US eget land försvagar dess kredibilitet even ännu mer) ALLT de kombinerad från dåtid till nutid ackumulerar stark vad Pompeo sager: "Distrust and Verify"!

Självklart har alla sina egna åsikter till och med vad som sägt här tycker jag att man kan tänka lite mer på om vi pratar om "västra dödssiffror igenom vår tid"! jag säger bara detta och låt inte detta va ett missförstånd! INGEN i vår historia have d*dat så många människor i även inom de senaste 100år(inte räknat med KKPartiet incompetenta handling av virus from vi nu plågas av med 1.7m+ människor liv borta i världen. Men även i galningen Mao tid i Kina har han över 30million-fram till hans död orsakat totalt 70mil döda inom ens egen nation) med de sagt kan de inte ens toppa var enda event även om man räknar med 1st and andra världskriget!

TLDR: see vad denna kvinnliga reporter säger: https://youtu.be/UfIhJZV_jAs!
Och denna mannen själv påtalar något väldigt bra och sant också: https://www.youtube.com/watch?v=2NjnCqYMBu4 (hans kanal och kunskap för KKP är ett måste för alla)! För man måste ändå se det för vad det är! Youtube sök gärna också kanalerna: laowhy86 och China in focus - NTD!

En annan exempel: Och när KKP i Kina använder ens "national security law"(påhittad och falsk bara för att använda de som vapen mot demokratiska partiet)! De talar redan för sig själv hur mycket VI själva måste skydda våra egna mänskliga värderingar och universella värden även i framtiden för våra barn och barnbarn! För hur tror du HK människor känner när de föder sina barn i ett land som tvingat in dess totalitarianism lag i HK som alltid haft stora och frihets fulla världen som vi haft! Under dess påhittade NSLag existerar inte längre den linjen mellan frihet/fängelse längre! Stor sympati för dessa människor: https://hongkongfp.com/ (redan flera "headlines" talar redan att de använder de nya Kina lagen tvingat in i HK bara för att få VAD KKP VILL, som alltid! Inte ens en liten del av detta borde nationer Politiker och Bolag lätt säga ja till precis vad KKP vill i dess eget land)! KKP definition av säkerhet och ägo-del handlar inte bara inom Kina. Utan vad KKP kan och vill eller tvinga andra länder emot dess egen vilja. De är vad KKP sanna definition av att "äga" något/någon även om KKP inte är i samma land, som t.ex. tvingar operatörer folks data i företaget/Huawei vare person gav samtycke eller inte. Nu när dom har din data är du fast inne i dess övervaknings/databas för alltid även om du bor i Sverige, som Xinjiang människor 24/7 utan att du behöver bo i Kina! Som att tvinga in Huawei i Sverige som ett exempel. Även om säkerhets myndigheterna har påtalat gång på gång igen om dess hot inom de nationella säkerhet! Och dessa myndighet vill bevara landets digitala-säkerhet! För hot inom de digitala världen i alla former är lika farligt det med!

Precis som redan beskrev om detta från denna tråd/datum! Och vänligen se detta permalänk: #18711137 (och dom 2 som redan finns i där! De talar för sig själv)!
Tack vare internet så ger de oss egna kunskaper och enga åsikter vare sig de finns saker man tycker, håller med eller inte. Ska vi vara tacksamma att vi inte lever i ett land som KINA där full "CENSORSHIP" är en mandat för alla medier och KKP är de ända som kontrollerar vad du får säga, tycka eller see! Detta är vad vi alla kämpar för och bevarar som är en del av våra egna värderingar!

//Tack och ha en trevlig kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har alltid varit nyfiken var folk får denna information som är pålitlig.

Känns som folk gissar & försöker styra trådarna på internet till ens riktning, väldigt tydligt på sociala medier 😀

Eller antar att du läser lokala tidningar m.m från Kina för är man ej på plats kan man inte ha pålitliga källor.

Aluminiumkungen ringde, han vill ha tillbaka sin foliehatt....

Ska jag sammanfatta 20 års informationsinhämtande för ett troll på swec som uppenbarligen inte riktigt hänger med i verkligheten? Knappast...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

USAs läger för flyktingar på deras södra gräns har beskrivits som koncentrationsläger. Svarta personer och andra minoriteter som systematiskt fängslas utför fortfarande slavarbete i fängelser i USA. Listan är väldigt lång på de brott USAs regim har begått mot muslimer och andra minoriteter i och utanför USA före och efter 9/11. Tar man ett steg tillbaka så ser man även att svenska företag inklusive Ericsson fortsätter sin verksamhet i både USA och Kina. Det är lika skenheligt som Trumps utfall mot Kina.

Det är valfritt att försöka emigrera till USA.

Skrivet av hakro807:

Samtidigt är det inte Kina som åker jorden runt för att invadera andra länder. Några av de just nu absolut blodigaste konflikterna i världen är ett direkt resultat av amerikansk militär inblandning. Kina skulle kunna avrätta människor i 1000 år innan de kom upp i samma dödssiffror som bara senaste invasionen av Irak ledde till. Lägg till det inofficella bombningarna av andra länder, rena terroroperationer och stöd av terrorister, lönnmord, påverkansoperationer utomlands etc. Går det verkligen att bara beskriva dessa saker som "tvivelaktiga"?

Definiera "invadera andra länder". Kina använder sin ekonomi för att säkerställa sina globala positioner, bland annat genom att köpa och bygga många hamnar samt även investera i kraftverksutbyggnad.
Det är inte per definition en fysisk invasion men likaväl ett tydligt steg mot att tillskansa sig makt över regioner.

Jag skulle dock gärna sett Trump vid makten 4 år till så att USA drog sig tillbaka ännu mer internationellt. Med Biden, så blir det som med Obama, mer krig.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Först erkänner du att USA inte är ett demokratiskt land med bra grundprinciper & efteråt försvarar du dom förstår inte denna logiken.

Kolla Ed Snowden som berätta för hela världen att underrättelse tjänsten spionera på sina egna invånare pga ekonomiska vinstintressen.

USA har flera ggr blivit påkommen att spionera på andra länder & även påverka pressen att följa direktiven från Nsa, Csi mfl för nationens bästa.

Kan säga att dom som avslöjat detta alltid förföljts jagats & inte fått möjlighet till återinträde till USA är detta "folkets vilja"?

Eller kan de vara så enkelt att USA stationerar ett exempel om ni avslöjar saker som dom ej vill berätta får de konsekvenser för vederbörande.

Även kolla på historien hur Irak kriget startades & när detta avslöjades i pressen av några ihärdiga reporters som motverkades hela tiden.

Sedan när de framkom att Google, Facebook, Amazon samla information & sålde denna vidare utan godkännande från användarna.

Detta kan drabba folk i hela världen inte enbart USA men ekonomiska intressen är alltid det som styr.

Men antar att du tycker detta är godtagbart bara för att USA tillhör västvärlden

Du tolkar då ens påståenden som satan tolkar bibeln. Bara för att man inte är en stormakt så innebär det inte att man inte har några grundprinciper.

EIU t.ex. menar att USA är långt mycket bättre än t.ex. Kina om man skall följa deras index över demokratier.

https://www.eiu.com/topic/democracy-index

Sedan så yttrade jag mig inte om USAs spionerier. Men även här finns det gråzoner även om folk försöker låtsas något annat.

USA är i slutändan en demokrati. Kina är det inte och därför anser jag det inte lika illa när USA spionerar som när Kina gör det.

Skrivet av hakro807:

Samtidigt är det inte Kina som åker jorden runt för att invadera andra länder. Några av de just nu absolut blodigaste konflikterna i världen är ett direkt resultat av amerikansk militär inblandning. Kina skulle kunna avrätta människor i 1000 år innan de kom upp i samma dödssiffror som bara senaste invasionen av Irak ledde till. Lägg till det inofficella bombningarna av andra länder, rena terroroperationer och stöd av terrorister, lönnmord, påverkansoperationer utomlands etc. Går det verkligen att bara beskriva dessa saker som "tvivelaktiga"?

Akta dig för Tyskland.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Du tolkar då ens påståenden som satan tolkar bibeln. Bara för att man inte är en stormakt så innebär det inte att man inte har några grundprinciper.

EIU t.ex. menar att USA är långt mycket bättre än t.ex. Kina om man skall följa deras index över demokratier.

https://www.eiu.com/topic/democracy-index

Sedan så yttrade jag mig inte om USAs spionerier. Men även här finns det gråzoner även om folk försöker låtsas något annat.

USA är i slutändan en demokrati. Kina är det inte och därför anser jag det inte lika illa när USA spionerar som när Kina gör det.

Akta dig för Tyskland.

Då vet jag om jag bor i ett demokratiskt land så är det helt fritt att spionera på övriga länder ostraffat, samla & sälja vidare information & och om någon påpekar detta har landet rätt att förfölja, straffa & utvisa visselblåsare & köpa upp media & tidningar.

Hittar jag ekonomiska intressen som olja har jag rätt att starta krig & sälja in propaganda om andra orsaker varför jag invadera Irak.

Med denna kunskap så förstår man 5G nätet & Ericsson som ägs till stor del av USA & handelskriget mot Kina & Huawei som är störst på nätverksutrustning blev måltavla.

USA har alltid gått efter pengarna & bara kolla Trumps agerande som trodde han kunde muta & köpa sig valvinsten & nu hamna i riksrättegång pga detta.

Sverige har redan samarbete med USA i Saudiarabien & USA kom åt Olja & Sverige fick sälja vapen & starta skolor i området.

Sverige & Wallenberg äger fortfarande endel i Ericsson men största ägaren idag är Amrekanskt & nationella beslut går oftast efter pengarna.

Tror faktiskt inte många andra länder skulle kunna agera som Usa & har med deras stora militära styrkor & rädslan vad som händer om man går emot dom & därför inget hände efter drönare attacken i Irak som Trump personligen beordrade.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Då vet jag om jag bor i ett demokratiskt land så är det helt fritt att spionera på övriga länder ostraffat, samla & sälja vidare information & och om någon påpekar detta har landet rätt att förfölja, straffa & utvisa visselblåsare & köpa upp media & tidningar.

Hittar jag ekonomiska intressen som olja har jag rätt att starta krig & sälja in propaganda om andra orsaker varför jag invadera Irak.

Med denna kunskap så förstår man 5G nätet & Ericsson som ägs till stor del av USA & handelskriget mot Kina & Huawei som är störst på nätverksutrustning blev måltavla.

USA har alltid gått efter pengarna & bara kolla Trumps agerande som trodde han kunde muta & köpa sig valvinsten & nu hamna i riksrättegång pga detta.

Sverige har redan samarbete med USA i Saudiarabien & USA kom åt Olja & Sverige fick sälja vapen & starta skolor i området.

Sverige & Wallenberg äger fortfarande endel i Ericsson men största ägaren idag är Amrekanskt & nationella beslut går oftast efter pengarna.

Tror faktiskt inte många andra länder skulle kunna agera som Usa & har med deras stora militära styrkor & rädslan vad som händer om man går emot dom & därför inget hände efter drönare attacken i Irak som Trump personligen beordrade.

Det är uppenbart att det inte är lönt att diskutera vidare med tanke på att du aktivt försöker förvränga vad man än skriver. Ha en bra kväll.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Bra att dom står på sig.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Kina skulle kunna avrätta människor i 1000 år innan de kom upp i samma dödssiffror som bara senaste invasionen av Irak ledde till.

Mao Zedong ~78 million people?
Over 30 million lives were lost during the Great Famine (1959–1962)

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem

Tele2 har väl redan gått vidare med Nokia nu och lagt ner Huawei. Även befintlig utrustning grå Huawei kommer nog fasas ut rätt fort, de lär ju glömma att de får support och reservdelar av Huawei efter detta gissar jag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Ase:

Så bra att sverige stöder amerikanska bolag & intressen så de kan få större del av marknaden för det är företag, politik & affärer det handlar om inte övervakning där e både sverige & usa lika goda kålsupare som kina. (NSA med bakdörrar i både routrar, hårddiskar, nätverk, Goggle osv) FRA som håller koll på våra mediavanor, är ett skrämmande samhälle som växer fram.

Ungefär va ja tänkte skriva men du hann före.

Detta handlar om USAs försök till att upprätthålla sin maktposition som nr. 1 mot en stigande makt.

Kommer bli öst mot väst om detta fortsätter känns det som....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Så bra att sverige stöder amerikanska bolag & intressen så de kan få större del av marknaden för det är företag, politik & affärer det handlar om inte övervakning där e både sverige & usa lika goda kålsupare som kina. (NSA med bakdörrar i både routrar, hårddiskar, nätverk, Goggle osv) FRA som håller koll på våra mediavanor, är ett skrämmande samhälle som växer fram.

USA har väl inga bolag som är med i auktionen? Hur tänkte du nu (om du gjorde så)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

On topic: Så. Du är helt ok med massövervakning? Bara det förekommer i en kapitalistisk demokrati?

Det är upp till demokratin, och politkerna som folket väljer.

Personligen är jag inte OK med det. Men det är mycket i Sverige jag inte är OK med, inklusive mycket av vår sittande regerings beslut.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Nja. I USA förekommer det istället riots, skjutningar och stormningar, allt i politikens namn.

I Sverige förekommer det sprängningar, skjutningar, gruppvåldtäkter, massrån, mm.

Om vi nu skall hålla på med denna ständigt patetiska whatabouism och jämföra med allt dåligt i USA, så kan även jag spela det spelet och ta upp allt som är dåligt i Sverige.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Håller fast vid att det är konstigt att fördöma ett företag för övervakning men inte vidta samma åtgärder för andra som håller på med övervakning men nog med politik i denna tråden från mig MVH Arne

Men så jobbar inte heller herr Arne med att göra säkerhetsanalyser för våra säkerhetsmyndigheter och försvarsmakten.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

I Kina finns ingen representativ demokrati enligt din utförliga definition

Men du anser att det är demokrati i Kina, enligt din uppfattning, om jag förstått dig rätt?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Först erkänner du att USA inte är ett demokratiskt land

Är enligt dig USA inte en demokrati?

Är isf. Sverige en demokrati (enligt dig)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

USA har väl inga bolag som är med i auktionen? Hur tänkte du nu (om du gjorde så)?

Nog använder de amerikanska servrar, amerikanska nätverksswitchar och amerikanska processorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Men du anser att det är demokrati i Kina, enligt din uppfattning, om jag förstått dig rätt?

Varför gör du den tolkningen? - inget jag yttrat ens tvetydigt.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Inaktiv

Är USA egentligen en demokrati dom har ju bara två politiska partier så om demokrati = ett litet antal partier så skulle ju Kina vara världens bästa som bara har ett parti. Jag blir lite full i skratt att dom är så oroliga för sitt rykte efter Trumps olika utspel inför bytet med upploppet och allt som hänt. 76 Miljoner röstade på Trump. Måste vara fler idioter där än vi är medborgare här så jag har liiite svårt att se dom som en föregångare för nåt om jag ska vara ärlig. Ärligt talat jag tror inte dom har gjort en Hollywood film som ens kommer i närheten av den där sörjan.

Men jag känner flera jänkare så det finns bra folk där såväl som överallt annars. Jag känner en helt ok man som röstade på Trump också och resonerade som så att av två kandidater så tog han den minst kassa eller som han sa jag kan ju bara välja på the cunt or the dick och då tog jag the dick.

På Youtube så verkar det enligt en man som bott i Kina i 12 år (gift med en kinesiska och har barn med henne men som blev tvungen att dra) att det varit lite si och så med livsmedel försörjningen i Kina stundtals pga misslyckade satsningar med svält som följd. Dom är heller tydligen inte speciellt snälla mot Australien enligt kanaler på youtube då dom kör raider och plockar åt sig/rensar soprent på hyllorna på tex modersmjölksersättning och skickar hem. Samma med munskydd men om jag minns rätt då i USA.

Men vi är ju inte så jäkla smarta vi heller med snart 10 000 döda i coronan så vi kanske inte ska vara så kaxiga. Jag tror man ser ett mera fokuserat och kompetent ledarskap på vilket konfirmationsläger som helst.

Nåja världen är full av världsmästare mig själv inkluderad

Permalänk
Medlem

Kan folk hålla sig till nyheten?
I _varje_ nyhet om Huawei skriver alla om Kina hit och USA dit. Övervakning, demokrati, yadda, yadda.
Kan ni som endast ska kommentera om detta välja ett forum som fokuserar på politik, och inte teknik?

On-topic:
Vad jag än säger om detta kommer någon att ta illa upp, men personligen ser jag ingen anledning att blockera hårdvara från ett speciellt företag. Är man rädd att någon ska tracka en, eller whatever, bör man ha samma inställning till alla företags noder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon317915:

Är USA egentligen en demokrati dom har ju bara två politiska partier så om demokrati = ett litet antal partier så skulle ju Kina vara världens bästa som bara har ett parti. Jag blir lite full i skratt att dom är så oroliga för sitt rykte efter Trumps olika utspel inför bytet med upploppet och allt som hänt. 76 Miljoner röstade på Trump. Måste vara fler idioter där än vi är medborgare här så jag har liiite svårt att se dom som en föregångare för nåt om jag ska vara ärlig. Ärligt talat jag tror inte dom har gjort en Hollywood film som ens kommer i närheten av den där sörjan.

Men jag känner flera jänkare så det finns bra folk där såväl som överallt annars. Jag känner en helt ok man som röstade på Trump också och resonerade som så att av två kandidater så tog han den minst kassa eller som han sa jag kan ju bara välja på the cunt or the dick och då tog jag the dick.

På Youtube så verkar det enligt en man som bott i Kina i 12 år (gift med en kinesiska och har barn med henne men som blev tvungen att dra) att det varit lite si och så med livsmedel försörjningen i Kina stundtals pga misslyckade satsningar med svält som följd. Dom är heller tydligen inte speciellt snälla mot Australien enligt kanaler på youtube då dom kör raider och plockar åt sig/rensar soprent på hyllorna på tex modersmjölksersättning och skickar hem. Samma med munskydd men om jag minns rätt då i USA.

Men vi är ju inte så jäkla smarta vi heller med snart 10 000 döda i coronan så vi kanske inte ska vara så kaxiga. Jag tror man ser ett mera fokuserat och kompetent ledarskap på vilket konfirmationsläger som helst.

Nåja världen är full av världsmästare mig själv inkluderad

Kort och gott.. ja. Man kan även vara en demokrati om man bara har ett parti så länge som fria val sker.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Men så jobbar inte heller herr Arne med att göra säkerhetsanalyser för våra säkerhetsmyndigheter och försvarsmakten.

Det ska du inte vara så säker på!

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Folk som klagar "whatabout 'murica?" när vi bekämpar kinesiskt inflytande.

"one enemy at a time" säger jag.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |