Pimax 5k+, 2 st Valve Index® Base Station, deluxe headset

Permalänk
Medlem

Pimax 5k+, 2 st Valve Index® Base Station, deluxe headset

Har fått ett nytt ersättningsheadset från Pimax då mitt gamla gick sönder. Detta nya är vad jag tror senaste modellen. Det är helt oanvänd, ouppackat. Det finns dock möjlighet för köpare att prova det på plats, eller om någon vill ha det skickat så kan jag prova det innan om så önskas.

Följande medföljer:
*Headset
*Deluxe strap
*2 st Valve Index® Base Stationer

Följande varor kommer att följa med så fort jag får dom från Pimax:
*2 st handkontroller
*Eye tracking
*Samt någon kupong med 100 eller 200 USD rabatt i Pimax webshop.

Jag beställde paketet ovan i en kickstarter kampanj, fick godset efter mitt första barn fötts. Och sedan kom barn nr 2 och all tid för VR har krympt till väldigt obefintlig.

Säljes till högstbjudande men det borde väl vara värt minst 6000 kr?

Vid uppackningen av headsetet noterar jag att jag fått en ny version av headset, färgen på plasten är blå samt själva ljusledaren är grön. Pimax är pålitliga, men jag kan ju givetvis inte garantera att de kommer att skicka de kvarvarande varorna. Vidare kan jag inte garantera att det inte blir tullkostnad (inga varor från Pimax som jag fått har haft tull då de skeppat från Frankrike).

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att sälja Index Base Station separat (antar att de är 2.0)?

EDIT: Om det är 2.0 så bjuder jag 2500kr + frakt för båda

Visa signatur

C>++

Permalänk

Som ovan undrar jag ifall du kan tänka dig sälja något separat? Är intresserad i deluxe strap.

Permalänk
Medlem

Öppnar med bud på 4500 + frakt för att få igång budgivningen.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Öppnar med bud på 4500 + frakt för att få igång budgivningen.

Du leder! Bra men hoppas på lite mer. Om jag nu skulle sälja till dig, önskar du att jag provar först? Eller vill du "öppna" allt själv? Jag är lite sugen på att prova i helgen som kommer...

Vill påpeka att det är 2 st av följande som ingår: HTC Base Station 2.0 2500 kr st.
https://www.komplett.se/product/1112385/gaming/spelutrustning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Kan du tänka dig att sälja Index Base Station separat (antar att de är 2.0)?

EDIT: Om det är 2.0 så bjuder jag 2500kr + frakt för båda

Nej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadaver:

Du leder! Bra men hoppas på lite mer. Om jag nu skulle sälja till dig, önskar du att jag provar först? Eller vill du "öppna" allt själv? Jag är lite sugen på att prova i helgen som kommer...

Vill påpeka att det är 2 st av följande som ingår: HTC Base Station 2.0 2500 kr st.
https://www.komplett.se/product/1112385/gaming/spelutrustning...

Öppnar gärna allt själv, men kan inte neka dig att testa sakerna. skulle det mot förmodan visa sig att det är något problem så litar jag på att vi kan lösa det tillsammans

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Avstängd

Vilka handkontroller är det som ingår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinte1:

Vilka handkontroller är det som ingår?

https://www.tweaktown.com/news/74932/pimax-is-getting-ready-t...
https://www.tweaktown.com/news/75359/development-of-pimax-swo...

Men dessa är inte färdiga ännu. Jag kommer dock skicka dessa vidare när jag får dom (alternativt ändra adress hos Pimax om möjligt).

Permalänk

6000kr+ frakt om extra tillbehören också kommer så småningom.

Vars kan jag testa det ifall man är intresserad? bor i uppsala

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordOfError:

6000kr+ frakt om extra tillbehören också kommer så småningom.

Vars kan jag testa det ifall man är intresserad? bor i uppsala

Nu är det nära.

Bor i Västerås så är du fri från Corona så är det ju inte långt!

Permalänk

6600+ frakt, lite närmare.

Västerås kommer jag att passera om någon vecka, något långt bort kanske så håller mig till frakt än så länge.
dock så kan jag hämta den ifall det blir köp, lite smidigare än att skicka den.

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk

Vilken av pimax's handkontroller har du beställ?
Pimax Sword Sense eller den icke (sense).
Är bara intresserad ifall det gäller modellen med sense(fingerspårning+joystick).

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordOfError:

Vilken av pimax's handkontroller har du beställ?
Pimax Sword Sense eller den icke (sense).
Är bara intresserad ifall det gäller modellen med sense(fingerspårning+joystick).

Har inte gjort något aktivt val angående någon av dom. Misstänker att den "billigaste" ingår men när det är klart för leverans så får man valet att uppgradera till den "dyraste". Kanske kan man då utnyttja den USD100 rabatt som alla som nedgraderade från 8k till 5k+. Vet inte mer än detta.

När passerar du Västerås?

Permalänk

Vet inte riktigt när jag passerar Västerås, min sambo har släkt i Eskilstuna så det blir en tur förbi då och då.
Innan den 16'e februari vet jag åtminstone.

Kan köra dit själv ifall det blir att prova/köpa.

Har försökt läsa på vad som ingår i KS paketen angående motion sense kontrollerna, mest troligtvis är det basic som ingår.
Men går det som du säger så är jag intresserad.

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk

Hej, hur går det med resterande tillbehör som ej har kommit än?

Pimax:
*2 st handkontroller
*Eye tracking
*Samt någon kupong med 100 eller 200 USD rabatt i Pimax webshop.

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P