[OVPN Paypal] fortsätter köra på autobetalning fast jag stänger av det

Permalänk
Hedersmedlem

Fast om man ser skärmdumpen ovan så står det:

"Det är krångligt att ändra betalinformationen för en betalning åt gången .... Paypal har skapat en hubb där du kan göra ändringar och ha kontroll över alla dina automat-betalningar".

Så testa att gå in på Paypal, tar fram prenumerationen där och tar bort den/stänger av den. Sen stäng av på OVPn så ska det vara borta. om det nu dyker upp igen, jag då är det en annan sak.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nu vet jag inte hur OVPN funkar och jag tänker inte prova men många fular sig och man måste verkligen läsa så att man avslutar och inte trycker okej på något erbjudande istället. Hursomhelst borde du fått någon bekräftelse på mejl att du avbrutit.

Det är ingen garanti att man får något bekräftelse email. För bedrägeriföretag så skickade de ju absolut inte ut något sådant. Tele2 jävlades med mig i flera månader och återaktiverade abonnemanget konstant efter jag sagt upp det och slutade inte förens jag spelade började spela in samtalen. Nu har jag ingen koll på just detta företaget, men det är väldigt ovanligt att företag bekräftar uppsägningen av abonnemang. Netflix gör det inte, Google play music gjorde det inte, DN gör det inte, jag har något email från GP som jag fick efter uppsägning men det är inte tydligt att jag faktiskt sagt upp något, Apple music gör det inte, XBOX game pass gör det inte.
Den enda firman jag fått uppsägningsbekräftelse från är Spotify.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Det handlar inte om deras app, inställningar eller dylikt. Det brast i hur snabbt deras tjänst "bygger" hastigheten från noll vilket skapar problem för vissa typer av tjänster.
De ville först inte inse detta, men tillslut föll polletten ned.

Men jag tackar så mycket för att du ville hjälpa till!

Nåt exempel på vad som inte funkar?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av superegg:

Känner mig förbannad, OVPN kör med fulspel att dom sätter den på autbetalning så fort man har gjort ett köp, fast jag väljer att stänga av det hela tiden så sätter dom den på autobetalning hela tiden.

Det är alltid tråkigt när det råder missförstånd. Jag anser att det är väldigt tydligt att vid betalning startas en prenumeration och att man måste inaktivera prenumerationen om man inte önskar det. Självfallet kan vi säkert göra det ännu tydligare och det ska vi diskutera internt.

Att du däremot mailar mig med hotliknande påstående riktade mot mig och min flickvän, samt flertal svordomar och önskemål att alla som arbetar i OVPN ska få Corona leder dock inte till ökad välvilja från vårt håll att tillgodose ditt krav att få en retur.

Vi genomför regelbundet återbetalningar till personer som är trevliga och helt enkelt har glömt bort sin förnyelse. Däremot gör vi inte det när vi blir kontaktade på ett aggressivt sätt då vi har en policy att inte uppmuntra sådant beteende.

Som påpekat av andra i tråden följer OVPN svensk lagstiftning och jag kan garantera att vi inte "sätter på [automatisk förnyelse] ändå". Om automatisk förnyelse har inaktiverats för prenumerationen är den inaktiverad. Vi går definitivt inte in och sätter på en prenumeration på nytt.

/ David Wibergh, Grundare av OVPN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OVPN_se:

Det är alltid tråkigt när det råder missförstånd. Jag anser att det är väldigt tydligt att vid betalning startas en prenumeration och att man måste inaktivera prenumerationen om man inte önskar det. Självfallet kan vi säkert göra det ännu tydligare och det ska vi diskutera internt.

Att du däremot mailar mig med hotliknande påstående riktade mot mig och min flickvän, samt flertal svordomar och önskemål att alla som arbetar i OVPN ska få Corona leder dock inte till ökad välvilja från vårt håll att tillgodose ditt krav att få en retur.

Vi genomför regelbundet återbetalningar till personer som är trevliga och helt enkelt har glömt bort sin förnyelse. Däremot gör vi inte det när vi blir kontaktade på ett aggressivt sätt då vi har en policy att inte uppmuntra sådant beteende.

Som påpekat av andra i tråden följer OVPN svensk lagstiftning och jag kan garantera att vi inte "sätter på [automatisk förnyelse] ändå". Om automatisk förnyelse har inaktiverats för prenumerationen är den inaktiverad. Vi går definitivt inte in och sätter på en prenumeration på nytt.

/ David Wibergh, Grundare av OVPN

Jag har vart trevlig mot er, det är ni som blir sura så fort man vill ha återbetalning.

Men du förnekar att ni sätter på "automatisk förnyelse" fast man har stängt av det, och sen så skyller du på att man glömmer bort det.

Och det du har skrivit här är inte sant från eran sidan, ni jagar bara pluspoäng, jag har skrivit till er innan och vart trevlig mot er och då säger ni att ni inte göra något återbetalning och att öppet köp inte gäller vid "automatisk förnyelse".

Jag råka då ha på "automatisk förnyelse" över ett halvår och ni gav ingen återbetalning även fast jag sa snälla.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Jag har vart trevlig mot er, det är ni som blir sura så fort man vill ha återbetalning.

Du får gärna återkomma till mig med skärmdumpar på de konversationerna så får vi isåfall ta ställning till din återbetalning igen.

När jag kollar i vårt supportsystem så är det enda jag ser från dig rasistiska kommentarer, svordomar & att du verkar ha ett intresse kring nekrofili och våra framtida gravar. Att du efter min kommentar ovan även mailar och hotar att du ska "skapa flera trådar överallt, skapa en egen fb sida/grupp, skriva på stora sidor" om du inte får din retur gör oss dock inte mer benägna att tillgodose ditt krav och därmed uppmuntra ditt beteende mot andra människor.

Men självfallet har du rätt att yttra dig på diverse forum om du tycker att vi har fel! Yttrandefrihet är ganska fantastiskt Vi har samma rätt att bemöta kritiken, vilket jag såklart gör nu, då vi anser att den är felaktigt riktad och inte förankrad i verkligheten.

/ David Wibergh, Grundare av OVPN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OVPN_se:

Du får gärna återkomma till mig med skärmdumpar på de konversationerna så får vi isåfall ta ställning till din återbetalning igen.

När jag kollar i vårt supportsystem så är det enda jag ser från dig rasistiska kommentarer, svordomar & att du verkar ha ett intresse kring nekrofili och våra framtida gravar. Att du efter min kommentar ovan även mailar och hotar att du ska "skapa flera trådar överallt, skapa en egen fb sida/grupp, skriva på stora sidor" om du inte får din retur gör oss dock inte mer benägna att tillgodose ditt krav och därmed uppmuntra ditt beteende mot andra människor.

Men självfallet har du rätt att yttra dig på diverse forum om du tycker att vi har fel! Yttrandefrihet är ganska fantastiskt Vi har samma rätt att bemöta kritiken, vilket jag såklart gör nu, då vi anser att den är felaktigt riktad och inte förankrad i verkligheten.

/ David Wibergh, Grundare av OVPN

Jag kan inte ta ansvar vad andra har skrivit till er, delar mitt konto med 4 pers.

Jag kan anmäla dig för förtal, då jag inte har skrivit något av detta.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag kan inte ta ansvar vad andra har skrivit till er, delar mitt konto med 4 pers.

Jag kan anmäla dig för förtal, då jag inte har skrivit något av detta.

Du medgav just att du bryter mot användarvillkoren.

https://www.ovpn.com/sv/tos

Citat:

Abonnemang

Abonnemang är personliga och får ej användas av flera olika personer. OVPN bibehåller rätten att stänga ner konton som delas av flera personer.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xoka:

Du medgav just att du bryter mot användarvillkoren.

https://www.ovpn.com/sv/tos

Det står att man får använda upp till 5 st enheter, och det är det jag gör.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det står att man får använda upp till 5 st enheter, och det är det jag gör.

Så, det är dina enheter som skriver saker?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

Så, det är dina enheter som skriver saker?

Varför så lättpåverkad?

Har du ens testat skriva till dom om att du vill ha tillbaka dina pengar och få se hur snälla dom är mot dig?

Dom håller på just nu att bortförklara sig och jagar pluspoäng från er, istället för att erkänna att dom fula sig med autobetalningen att dom sätter på den i smyg.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag vet om detta, och ta bort det vare gång. Men jag är 100% säker att jag har taget bort det efter köp men den kom tillbaka igen.

Problemet är att dom sätter på det igen fast man har taget bort det efter man har köpt, jag är 100% säker att jag hade taget bort det.

Jag vet om det, men dom fula sig och sätter på det fast man har taget bort efter man har köpt det.

Hur ska jag göra det på paypal?

Google är din vän: https://www.wikihow.com/Cancel-a-Recurring-Payment-in-PayPal

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd låst*

Tråden börjat gå runt i cirklar och därmed tappat sitt diskussionsvärde åker hänglåset på.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär