Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watte^:

Nu har jag fått min Series X!

Blixtsnabb leverans när det väl var på väg med Bring från Elgiganten. MEN sjukt dåligt packat av Elgiganten. Packad i en för stor låda utan någon form av fyllnadsmaterial.

Det känner jag igen allt för väl. Xbox one, Xbox Digital och nu Series X. Alla har skrammlat löst i lådan med i trycka hörn osv som resultar. Förstår inte varför jag fortsätter beställa där, antagligen tillgång och efterfrågan. Men ska tänka mig bättre för nästa gång...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som använder arctis 7x till xbox?
Hittar ingen återförsäljare som säljer dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson25:

Någon som använder arctis 7x till xbox?
Hittar ingen återförsäljare som säljer dom.

Köpte de till damen direkt från SteelSeries, väldigt bekväma och bra ljud tycker jag. Jag använder HS75 BX själv och de hörlurarna har bättre ljud men har fullt med barnsjukdomar som jag hoppas de kan lösa med firmware.

I dagsläget om jag skulle köpa nytt skulle jag välja 7x före HS75.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Köpte de till damen direkt från SteelSeries, väldigt bekväma och bra ljud tycker jag. Jag använder HS75 BX själv och de hörlurarna har bättre ljud men har fullt med barnsjukdomar som jag hoppas de kan lösa med firmware.

I dagsläget om jag skulle köpa nytt skulle jag välja 7x före HS75.

Okej. Tack för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shroomlord:

Jepp, samma här. Beställde 20:02 14/1.

Jag beställde också 14:e, kl 17:31 med snålfrakt. Kontaktade supporten via chat imorse och fick reda på att den skulle skickats igår men att det inte gjorts. Skulle få förklaring via mail, men räknar inte med att jag kommer få återkoppling utan får se det som en positiv överraskning isåfall.

Edit: fick mail nu mot min förmodan:
"Din order förväntas levereras den 27/1, och förseningen beror på att det korrekta leveransdatumet inte uppdaterats i våra system."

Hoppas att det stämmer, kan självklart vänta till dess

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av µiCro:

Jag beställde också 14:e, kl 17:31 med snålfrakt. Kontaktade supporten via chat imorse och fick reda på att den skulle skickats igår men att det inte gjorts. Skulle få förklaring via mail, men räknar inte med att jag kommer få återkoppling utan får se det som en positiv överraskning isåfall.

Edit: fick mail nu mot min förmodan:
"Din order förväntas levereras den 27/1, och förseningen beror på att det korrekta leveransdatumet inte uppdaterats i våra system."

Hoppas att det stämmer, kan självklart vänta till dess

Nog för att man kanske inte valde expressfrakt, men inte trodde jag att den vanliga frakten var så långsam haha

Edit: Står fortfarande som reserverad för min del, men kundtjänst sa att den hade skickats idag och beräknades vara framme på måndag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av saigon:

Det känner jag igen allt för väl. Xbox one, Xbox Digital och nu Series X. Alla har skrammlat löst i lådan med i trycka hörn osv som resultar. Förstår inte varför jag fortsätter beställa där, antagligen tillgång och efterfrågan. Men ska tänka mig bättre för nästa gång...

Det roliga är hur de hade reagerat om man själv returnerat en enhet på samma sätt själv. Hade de accepterat det? De kan ju åtminstone lägga in lite skydd i kartongen så att den inte tar direktsmällar när det fraktas.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Det roliga är hur de hade reagerat om man själv returnerat en enhet på samma sätt själv. Hade de accepterat det? De kan ju åtminstone lägga in lite skydd i kartongen så att den inte tar direktsmällar när det fraktas.

Jo det var riktigt kasst. Jag returnerade min dit då WH var snabbare med leverans och ingen här verkade intresserad och den var så dåligt packad att jag inte öppnade ytterkartongen alls utan lät de på EG göra det vid returdisken, och spände fast lådan i bilen dit typ lika noggrant som jag spänner fast sonen. Jag ville inte stå där och förklara en trasig kartong eller något värre när det uppenbarligen var deras fel.

Permalänk
Skrivet av µiCro:

Jag beställde också 14:e, kl 17:31 med snålfrakt. Kontaktade supporten via chat imorse och fick reda på att den skulle skickats igår men att det inte gjorts. Skulle få förklaring via mail, men räknar inte med att jag kommer få återkoppling utan får se det som en positiv överraskning isåfall.

Edit: fick mail nu mot min förmodan:
"Din order förväntas levereras den 27/1, och förseningen beror på att det korrekta leveransdatumet inte uppdaterats i våra system."

Hoppas att det stämmer, kan självklart vänta till dess

Tack för info. Känns inte som att jag behöver kontakta dem själv då. Inte glad över att de verkar ha prioriterat expressfrakt snarare än att gå i turordning.

Orelaterat till Elgiganten kan jag tillägga att jag har en order på Inet från 6/11 som fortfarande har okänt leveransdatum och vad jag förstår har de haft öppet för bokning ända sen release. Tror vem som helst förstår vad man kan dra för slutsatser av det.

Permalänk
Medlem

Resurs bank

Jag fick min Xbox series x med Game Pass Ultimate den 18e december.
Jag har ännu inte fått någon faktura från Resurs bank.
Är det fler som ännu inte fått sin förväntade faktura.
De sade och skrev i mailet att första fakturan skulle komma månaden efter man fått sin xbox.

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Skrivet av Kabben:

Jag fick min Xbox series x med Game Pass Ultimate den 18e december.
Jag har ännu inte fått någon faktura från Resurs bank.
Är det fler som ännu inte fått sin förväntade faktura.
De sade och skrev i mailet att första fakturan skulle komma månaden efter man fått sin xbox.

Inte heller fått något. Har resurs appen o väntar med spänning, bara man inte får några påminnelser för deras krångel. Har ej kontaktat deras kundtjänst än o jag kommer nog inte göra det heller.

Permalänk
Medlem

All access

Skrivet av Honn:

Låter som att jag beställde en dag för sent. Beställde den 15/1 hos Elgiganten med All Access. Skulle ha varit leverans den 26/1 men idag kom ett sms om att leveransen är försenad till 2/2.

Hej,

Hu gjorde du för att beställa online med All access? Trodde det enbart var i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bletch79:

Hej,

Hu gjorde du för att beställa online med All access? Trodde det enbart var i butik?

Jag var inne hos butiken och gjorde min beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honn:

Jag var inne hos butiken och gjorde min beställning.

Jag gjorde också på det sättet. Däremot så går det bara att beställa i butiken om de har ett leveransdatum bekräftat.
Obs: man ska inte fastna för mycket för det bekräftade datumet de anger. Min Xbox skulle komma den 20/01 och jag hoppas på en leverans nästa vecka...

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Fick min från Elgiganten för 2v sedan, killen som tog emot beställningen stod och hostade som en dåre -- så glad jag inte fick "plusmenyn" i form av Corona. Hur som -- ad rem -- Series X-boxen och kontrollen är ju helt underbar. Har SÅ jävla många titlar man aldrig spelat att köra både på PC och boxen så känns inte som man lär behöva köpa ett spel resten av året. Beställde min i november och Resurs lade upp köpet då -- har inte heller fått några avi:er på det kontot. Det är nog bara sitta lugnt i båten.

Enda som är lite "surt" är att jag körde xbox live gold "tricket" i december och "fick" 3 år xbox gamepass ultimate för typ.. lite och ingenting.. nu kan jag inte lösa in de 24 månaderna som ingår med boxen, för det blir för lång tid... Nåja. Får försöka komma ihåg och lösa in de två åren om.. eh.. två år

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Skrivet av TappadBakom:

Finns det något sett att få en fps räknare i series x? Det skulle vara intressant att se den faktiska prestandan. Vet att vissa spel har det inbyggt. Frågan gäller för spel som inte har.

Ställer denna fråga igen. Känns som det är lite fps drops i cyberpunk vid tunga strider så det hade varit intressant att se

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappadBakom:

Ställer denna fråga igen. Känns som det är lite fps drops i cyberpunk vid tunga strider så det hade varit intressant att se

Det korta svaret är nej.

Men det ska väl finnas monitorer som kan räkna fps.

Permalänk
Medlem

Nu är min också skickad från Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabben:

Jag fick min Xbox series x med Game Pass Ultimate den 18e december.
Jag har ännu inte fått någon faktura från Resurs bank.
Är det fler som ännu inte fått sin förväntade faktura.
De sade och skrev i mailet att första fakturan skulle komma månaden efter man fått sin xbox.

Jag fick upp min faktura i deras app. Sen kom den på mejlen några dagar senare. Hämtade ut min ungefär samtidigt som dig och första fakturan ska betalas denna månad.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Verkar finnas hos CDON 1 dag leveranstid

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TappadBakom:

Verkar finnas hos CDON 1 dag leveranstid

Hjälper till med en länk: https://cdon.se/spel/xbox-series-x-47900241

Beställ om ni inte redan har en Xbox!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

är dem redan slut på CDON? verkar ju sjukt skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusn1:

är dem redan slut på CDON? verkar ju sjukt skumt.

De fanns för 10 minuter sen

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Typiskt:( Kollade i morse!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Linusn1:

är dem redan slut på CDON? verkar ju sjukt skumt.

Skrivet av VinceAkStyle:

De fanns för 10 minuter sen

Det går fort i dessa tider...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Nu är beställningen från Elgiganten 14/1 skickad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shroomlord:

Nu är beställningen från Elgiganten 14/1 skickad.

Konstigt det där, jag beställde min den 15/1 med vanlig frakt och fick den levererad tidigare idag

Permalänk

finns igen på cdon!

Damn cdon! Måste säga snyggt jobbat!
Beställde då den kom i lager andra vågen igår vid typ 16, levererad till dörren för en stund sedan.

Har inte tidigare varit superimponerad av cdon, men just med detta är jag djupt nöjd.

Tips till alla er som har en beställning liggande, lägg lite tid på att spana runt. Går ju alltid avboka från där man står i kö. (Tittar på er Inet och mediamarkt)

Visa signatur

NÖRDA- Att överentusiastiskt sysselsätta sig med något intresse under långa tidsperioder, intensivt. Betoningen ligger på att överdriva sitt engagemang.

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Skrivet av Linusn1:

är dem redan slut på CDON? verkar ju sjukt skumt.

Ser ut som att det fortfarande finns nu med 1dag leveranstid

Permalänk
Medlem

japp, jag lade en beställning men har fortfarande inte fått någon bekräftelse.