Permalänk
Medlem

Stopp i toan

Kanske helt fel forum, men å andra sidan kanske helt rätt? Låt oss lösa detta problem tillsammans.

Jag har helt enkelt fått stopp i toaletten. Det är en doftblandare som på något sätt råkat fastna, alltså inte avföring. Jag kan precis känna den med toppen av fingret om jag sträcker mig. Innan jag ringer rörmokaren så funderar jag på om det är något jag kan göra själv åt detta? Sugpropp?

Den sitter fast i kröken alltså.

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Andreaz1, mod
Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Med en bra krok (från exempelvis en klädgalge) och lite tålamod borde den väl gå att dra loss, förutsatt att det är en sådan där modell med gott om hål i. Alternativt ståltråd som du böjer till en hake, trär genom doftblandaren och drar loss.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Rent spontant om du inte når den med händerna går det väl använda en mejsel eller liknande kanske något som liknar en krok beroende på form på det som sitter fast? Om du tror att det går att "spola" vidare så en hink med 20L vatten från hög höjd blir bra tryck om du tänkte skjutsa det vidare

Permalänk
Medlem

@Weestman
Om du känner den skulle jag nog försöka med en krok eller liknande. Då du har tag i den En massa YES eller liknande som glidmedel och få upp den. Om den Spolas vidare är ju lite frågan var den fastnar sedan.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Skopa ur allt vatten i toan om den flyter och försök att nå den med något som når in.
Kanske dammsugarslangen kan suga fast den så du kan dra ut den.

Vad du än gör så spola inte så den fastnar längre bort.

Permalänk
Medlem

Se till att du har något sätt att gå på toa om du behöver, så du inte behöver mixa din avföring med det som är stopp, om stackars rörmockaren behöver komma så vill de nog slippa det :P..

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Som sagt, kan den kännas borde du kunna få tag i den. Sitter den inte fast som berget så går det säkert att haka i den på något sätt och få ut den. Har du en klassisk kemtvättsgalge till hands så kan de böjas till alla möjliga former och användas till allt från detta till att låsa upp gamla bilar och som radioantenn.

Permalänk
Medlem

skaffa ett barn med små händer

Permalänk
Medlem

I brist på andra lösningar: Om det är en gammal hederlig porslinstron med fäste i golvet så töm tanken och kröken. Lossa dasset från avloppet och jobba från andra hållet.

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

skaffa ett barn med små händer

Med tanke på leveranstiden så är nog andra mer tidseffektiva åtgärder att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Med tanke på leveranstiden så är nog andra mer tidseffektiva åtgärder att föredra.

Fortfarande snabbare leverans än ett 3080 iaf

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Uscha det lät ju skitjobbigt :/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Med tanke på leveranstiden så är nog andra mer tidseffektiva åtgärder att föredra.

Skrivet av BadNewsBrod:

Fortfarande snabbare leverans än ett 3080 iaf

har tyvärr inte nåt att tillföra på ämnet men få ändå tacka för dagens skratt

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Weestman:

Kanske helt fel forum, men å andra sidan kanske helt rätt? Låt oss lösa detta problem tillsammans.

Jag har helt enkelt fått stopp i toaletten. Det är en doftblandare som på något sätt råkat fastna, alltså inte avföring. Jag kan precis känna den med toppen av fingret om jag sträcker mig. Innan jag ringer rörmokaren så funderar jag på om det är något jag kan göra själv åt detta? Sugpropp?

Den sitter fast i kröken alltså.

Använd någon form av pincett? Typ tång som används vid grillning? Bara rengöra sedan hur äckligt det än kan låta först.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Med tanke på leveranstiden så är nog andra mer tidseffektiva åtgärder att föredra.

Skrivet av BadNewsBrod:

Fortfarande snabbare leverans än ett 3080 iaf

Hahahaha älskar er. Speciellt 3080-repliken.

Det löste sig, fick ut skiten (inte den skiten...) till slut med en styv ståltrådsom jag kunde böja förbi. Det tog sin tid men nu kan jag äntligen gå på toa igen.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Sötast
Skrivet av Weestman:

Hahahaha älskar er. Speciellt 3080-repliken.

Det löste sig, fick ut skiten (inte den skiten...) till slut med en styv ståltrådsom jag kunde böja förbi. Det tog sin tid men nu kan jag äntligen gå på toa igen.

Tur att du löste problemet snabbt iallafall, annars hade det blivit stopp igen direkt efter.... 😁

Permalänk

Vid provtagning på vissa snabbmatskedjor har fler magbakterier hittats i ismaskinen än i vattnet som finns i toalettstolen... kämpa på med handen, ståltråd av tjockare modell (som typ kemtvättsgalge som nämnts redan) borde göra susen

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|