Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Ser de finns en på blocket. Men hade rekommenderat upphämtning man kan inte lita på nån idag.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Rog strix RTX 3080 ASUS https://www.blocket.se/vi/94880215.htm

Permalänk
Medlem

tror det priset lär trissas upp snabbt, är alltid så på dom "billigare" på blocket :/

Lockpris eller scam

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

Med tanke på att mitt senaste grafikkort bara levde ett halvår och hur smidigt det var att lämna in det på garantin så skulle jag själv inte köpa ett kort från blocket ens om det var en legitim deal till inköpspris.

Permalänk

Lite halvofftopic. Hur är era erfarenheter av Dustin? Nu har jag iofs beställt ett 3060 Ti, men de var avsevärt mycket billigare än övriga butiker på just den modellen jag ville ha (Gigabyte Aorus).

Eftersom Dustin verkar ta emot order helt obegränsat på samtliga grafikkort via deras hemsida så är jag lite orolig över att jag hamnat på plats 900 i en massiv kö. Har ställt frågan till deras support men ej fått svar.

Någon som vet eller ställt frågan till Dustin och fått svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Lite halvofftopic. Hur är era erfarenheter av Dustin? Nu har jag iofs beställt ett 3060 Ti, men de var avsevärt mycket billigare än övriga butiker på just den modellen jag ville ha (Gigabyte Aorus).

Eftersom Dustin verkar ta emot order helt obegränsat på samtliga grafikkort via deras hemsida så är jag lite orolig över att jag hamnat på plats 900 i en massiv kö. Har ställt frågan till deras support men ej fått svar.

Någon som vet eller ställt frågan till Dustin och fått svar?

Jag beställde ett ASUS 3060 Ti Dual från Dustin den 6 januari (4999 kr, var avsevärt mycket billigare än övriga butiker, så var tvungen att slå till), och den skickade dem i fredags till mig och är på väg. Så för min del ser det lovande ut att beställa från Dustin. Jag hojtar till här om det skulle strula av någon anledning.

Permalänk
Medlem

OBS! Påminner igen, se nedan.

Skrivet av S1rWill:

Repostar detta igen, tänker att jag även gör det även imorgon för att påminna.

LYSTRING

Komplett får in en batch 3080 Zotac AMP Holo på måndag nu den 25:e januari. Jag vet då jag har en order liggande som är bekräftad att skickas den 25:e samt att det kortet ligger högst upp när man söker på ”3080”, vilket har tidigare inneburit att dom får in en batch inom kort. Jag kommer avbeställa min order, så det kommer med all säkerhet finnas åtminstone 1 kort tillgängligt, troligtvis fler då de inte kör med kösystem, utan man hamnar endast i kö om man precis missar nör det finns i lager.

Kan vara värt att refresha sidan, det har tidigare varit under FM/lunchtid när dom har släppt.

Permalänk
Skrivet av buse_id10t:

Jag beställde ett ASUS 3060 Ti Dual från Dustin den 6 januari (4999 kr, var avsevärt mycket billigare än övriga butiker, så var tvungen att slå till), och den skickade dem i fredags till mig och är på väg. Så för min del ser det lovande ut att beställa från Dustin. Jag hojtar till här om det skulle strula av någon anledning.

Oj, det var en riktigt bra deal! Synd att de inte har samma pris på det kortet i dag..

Tack för bra svar, då kan jag ändå ha lite förhoppningar om att inte vara på typ plats 900 med max 10 kort i veckan på ingång, haha!

Permalänk

Liten snabb fråga inet verkar ha 3090 i lager, eller är det bara att de inte uppdaterat lagerstatusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av näthamstern:

Liten snabb fråga inet verkar ha 3090 i lager, eller är det bara att de inte uppdaterat lagerstatusen?

Inet har haft 3090 I lager ett bra tag nu, har väl lite att göra med deras prissättning.

Permalänk
Medlem

Antagligen inte många som ser värdet med att lägga 20k på ett grafikkort, men är man desperat efter nytt kort så är det enda valet om man inte orkar vänta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cooldfs:

Antagligen inte många som ser värdet med att lägga 20k på ett grafikkort, men är man desperat efter nytt kort så är det enda valet om man inte orkar vänta

Ja det är verkligen inte kul nu att faktiskt behöva ett nytt kort.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tjofritz:

@Webhallen: En rak fråga till er. Lovar ni att inte stryka beställningar (betalda) på kort till lanseringspris, nu när ni höjt priserna?

Vi kommer ej höja priser för redan bokade kort.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på ett 3080 (Gigabyte vison OC) på tradera för igår. Kommer att avbryta min order på inet på ett beställt Asus Rtx 3080 TUF Gaming OC. Jag hade köplats 565 i lördags, beställde i mitten december. Om/hur det spelar nån roll med ny köplats om man beställer det igen har jag ingen aning om.

Jag kommer att avbryta ordern när jag fått tillhanda det köpta kortet, bör vara ons/tors. Återkommer innan jag avbryter ordern på inet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500K 4,5Ghz | CPU-fläkt: Zalman CNPS-9900 MAX, blå | GPU: Nvidia Gigabyte GTX 560 Ti SLI (2x) | RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE |HDD: 1TB Western HDD 7200rpm | SSD: OCZ Vertex 2 120GB SSD | Chassi: CoolerMaster HAF 912

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Jag beställde ett ASUS 3060 Ti Dual från Dustin den 6 januari (4999 kr, var avsevärt mycket billigare än övriga butiker, så var tvungen att slå till), och den skickade dem i fredags till mig och är på väg. Så för min del ser det lovande ut att beställa från Dustin. Jag hojtar till här om det skulle strula av någon anledning.

Säkert missförstånd men antar du beställde på dustinhome och inte dustin. Dustin specar sina priser exkl moms då sidan riktar sig mot företagskunder. Dustinhome riktat sig mot privatpersoner.. Är man inte helt uppmärksam kanske man missar detta..

Permalänk

Inet beställningspris

Någon som vet om inet sagt något angående prissättning av beställningar lagda i september? Det hade varit tråkigt om beställningen stryks eller får en prisökning när man väntat i mer än 4 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Ja det är verkligen inte kul nu att faktiskt behöva ett nytt kort.

3070 går dock att få tag på, inte precis hela tiden men tycks komma ut kort dagligen.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Säkert missförstånd men antar du beställde på dustinhome och inte dustin. Dustin specar sina priser exkl moms då sidan riktar sig mot företagskunder. Dustinhome riktat sig mot privatpersoner.. Är man inte helt uppmärksam kanske man missar detta..

Yes, menar så klart deras sida för privatpersoner. (y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi kommer ej höja priser för redan bokade kort.

/Patrik

Men hur länge får man vänta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Men hur länge får man vänta?

Går man på historik på vad andra rapporterat, är det 3-4 månaders kötid.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bluesmith9:

Någon som vet om inet sagt något angående prissättning av beställningar lagda i september? Det hade varit tråkigt om beställningen stryks eller får en prisökning när man väntat i mer än 4 månader.

Behövs det sägas något? Varför skulle de i efterhand höja priset på en redan lagd beställning?

Permalänk
Medlem

Finns ca 5st MSI 3080 Suprim i lager på Elgiganten nu kl9:11
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Finns ca 5st MSI 3080 Suprim i lager på Elgiganten nu kl9:11
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Ska inte ha ett själv men dessa lär ju gå åt snabbt!
9:14 nu och fortfarande 5+ i lager.

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Finns ca 5st MSI 3080 Suprim i lager på Elgiganten nu kl9:11
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Beställde. Får se om det faktiskt finns i lager.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Osmanix:

Ska inte ha ett själv men dessa lär ju gå åt snabbt!
9:14 nu och fortfarande 5+ i lager.

Tokslut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Står fortfarande 5+ för mig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Finns ca 5st MSI 3080 Suprim i lager på Elgiganten nu kl9:11
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Skrivet av Osmanix:

Ska inte ha ett själv men dessa lär ju gå åt snabbt!
9:14 nu och fortfarande 5+ i lager.

Skrivet av agentq15:

Beställde. Får se om det faktiskt finns i lager.

Skrivet av Brillmongot:

Beställde 09:22 och min gick igenom. Får se om det faktiskt dyker upp ett kort dock /:

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:
Skrivet av agentq15:

Står fortfarande 5+ för mig :/

Samma här, den försvann en kort stund men nu är den tillbaka igen
Edit: borta igen

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Avstängd

Står att jag har en utsåld produkt i varukorgen, kunde inte ens slutföra min order.

Permalänk
Medlem

Lite mindre roligt kanske men nu finns RTX 3070 Suprim X i lager hos Elgiganten också.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Finns ca 5st MSI 3080 Suprim i lager på Elgiganten nu kl9:11
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Var så nära på att klicka hem när du länka men hade bara känt mig taskig då jag ändå inte ska ha just den modellen 🙄

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W