Hjälp med att skapa IOS ansiktsigenkännings app
Så jag har haft denna idé under en tid men har inte lyckats komma igång. Jag har programmerat med C # under det senaste året men jag är ingen expert på något sätt. Så som jag nämnde är idéen i princip en ansiktsigenkännings app som i grunden söker i en databas för att matcha ett nyligen taget foto, likt många andra ansiktsigenkänningsprogram där ute. Appen kommer inte säljas eller något sådant, jag vill programmera för att både lära mig samt tidsfördriv under pandemin när man nu pluggar distans. Nu, till mina frågor:
1. Ska jag programmera det i C # eller lära mig Python för att göra det? Finns det verkligen några fördelar med att göra detta i Python snarare än det språk jag redan har hyfsat färdigheter på?
2. Skulle det vara möjligt för appen att söka på webben (google, Bing etc) för att hitta webbplatser där personen har laddat upp en bild av sig själv? Är något sådant möjligt? Jag läste nyligen om ett ryskt företag som skapat något väldigt liknande. Deras app hette FindFace. I grund och botten istället för en tillgänglig databas skulle appen söka på nätet efter "liknande ansikten".
3. Jag frågade en utvecklare (kompis) om detta och han sa att jag bör börja med att göra det som en programvara och sedan göra det som en app, är det verkligen nödvändigt att göra det? Han lät säker på vad han sa ...
4. Är det för komplicerat att programmera något sådant?
Glömde att nämna att appen skulle vara en IOS-app.
Uppskattar all hjälp
Mvh