Boxer med kodade kanaler och HD i tvheadend

Permalänk
Medlem

Boxer med kodade kanaler och HD i tvheadend

Tjena!
Kör idag med de fria kanalerna i tvheadend och resten via iptv från viasat. Nu funderar jag på att byta iptv till boxer med ett kanalpaket, men vill först veta om kodade kanaler funkar i tvheadend. Jag har en Phoenix card reader som jag tidigare använt till programkort från Canal digital. Vilken kortserver är det som gäller idag isf?

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Svarar på min egen fråga. Tvheadend och oscam funkar med boxer kanal 1 till 12 SD (samt några andra) och SVT 1 och 2 HD och TV4 HD.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk

Har du någon info du kan dela om hur du fick OSCAM att acceptera ett kort för boxer och koda av TV4 HD med tvheadend?

Jag har just nu en riktigt CAM i en separat mottagare för att ta emot TV4 HD och skulle gärna kasta den och använda OSCAM istället mot en mottagare som är mycket stabilare med som saknar CI-slot.

Har precis sagt upp mitt CD abonnemang som jag kört via OSCAM och en lös kortläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bablefish:

Har du någon info du kan dela om hur du fick OSCAM att acceptera ett kort för boxer och koda av TV4 HD med tvheadend?

Jag har just nu en riktigt CAM i en separat mottagare för att ta emot TV4 HD och skulle gärna kasta den och använda OSCAM istället mot en mottagare som är mycket stabilare med som saknar CI-slot.

Har precis sagt upp mitt CD abonnemang som jag kört via OSCAM och en lös kortläsare.

Nä tyvärr. Jag hittade den infon på ett forum. Blev inget byte för mig.

Visa signatur

Idag kom Athlon64